Kotona treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaOsis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Pohjustuksena kerron, että 20v jamppa, jolla on levytanko ja käsipainot ja niihin romua n. 50kg haluaisi treenata kotona noin 2kk ajan ennen kuin hankkii salikortin. Kaksi kuukautta siksi, että silloin alkaa koulu ja saa opiskelija-alennuksen salille.

Eli mikä olisi viisain ohjelma minkä noilla kamoilla voi tehdä? Olen käynyt salilla puoliaktiivisesti noin vuosi sitten kuitenkin into jostain syystä lopahti ja nyt haluaisin starttailla uudelleen. Ihan kokonaisvaltaista ohjelmaa haen, vaikka tiedän, että ei noilla 50kg painoilla mihinkään kuuhun mennä, mutta kyllä sillä alun saa aikaan. Leuanvetotangon hankkiminen ei ole aivan mahdoton kuluerä, joten sen tulen varmaankin myös hankkimaan.

Kiitos jo etukäteen jokaiselle joka asiallisen vastauksen tähän antaa.

Uuden ketjun tein siksi, että tämä tilanne ei nyt aivan vastaa edellisiä jotka haulla näin.

JOs tuo levytanko on 20kg, ja sulla on 50kg painosta levyjä, niin kyllähän sillä aika pitkälle mennään.

Hyviä liikkeitä pelkällä levytangolla on rinnalleveto, etukyykky, kulmasoutu.
Käsipainoilla voi sitten säätää vaikka sitä penkkiä.

Joku koko kropan ohjelam on erittäin hyvä varmasti alkuun. Kannattaa tutustua esim tämän ketjun linkkkeihin

Juu ja käsipainoilla onnistuu hauiksen ja olkapäiden treenaus oikein mallikkaasti. Muistathan treenata koko kroppaa, ettei vain jäis noi jalat tekemättä. Opettele kyykkään ja pohkeitakin voit hyvin treenata jos löydät jostain vähän paksumman levyn puuta ja asetat sen lattialle ja jalat sen kalikan päälle siten, että kantapää kuitenkin lattiassa ja siitä toistoa. :whip:
Hyvin selitin, toivottavasti tajusit :D

Joku koko kropan ohjelam on erittäin hyvä varmasti alkuun. Kannattaa tutustua esim tämän ketjun linkkkeihin

Tässä olisin kyllä eri mieltä. Nuo 50kg painot ei riitä alkuunkaan noihin voimaohjelmiin, ja jos nyt ketjun aloittaja on aloittelija, niin noilla on aika suuri mahdollisuus rikkoa itsensä ilman kunnon tekniikkaa.

Koko keho kerralla -ohjelmia suosittelisin silti minäkin. Tuolta FAQ-ketjusta FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä voi muokata vähän tuota koko kroppa kerralla -ohjelmaa. Esimerkiksi kyykky kannattaa vaihtaa painojen puutteen vuoksi etukyykyksi. Tuosta 50kg(vai 70kg tanko mukaan laskettuna?) painosta kuitenkin riittää aluksi joten kuten, voimatasosta riippuen.

Tsemppiä kotitreeneihin, aika ninjailua tuommoiset.

Kiitos vastauksista!

Eli tanko on 10kg lelutanko ja siihen 40kg romua. Tarkennettakoon se, että olen siis käynyt noin vuosi sitten ~1v aika tosissani salilla, mutta nyt ei ole varaa mennä salille kun just muutin ja raha tiukassa. Jalat treenaan toki niin hyvin kuin noilla varusteilla pystyn. Itseasiassa jalat oli mun suosikki treenikohde kun salilla kävin.

Näillä vinkeillä eteenpäin.

Kiitos vastauksista!

Eli tanko on 10kg lelutanko ja siihen 40kg romua. Tarkennettakoon se, että olen siis käynyt noin vuosi sitten ~1v aika tosissani salilla, mutta nyt ei ole varaa mennä salille kun just muutin ja raha tiukassa. Jalat treenaan toki niin hyvin kuin noilla varusteilla pystyn. Itseasiassa jalat oli mun suosikki treenikohde kun salilla kävin.

Näillä vinkeillä eteenpäin.

Täällä on vaikka kuinka monta threadia samasta aiheesta. Ne on täynnä kotitreenausvinkkejä.

Täällä on vaikka kuinka monta threadia samasta aiheesta. Ne on täynnä kotitreenausvinkkejä.

Sain kyllä aika kattavat vastaukset jo edellisiltä postaajlta, mutta kiitos tiedosta.

Koitin hakea niitä keskusteluja, mutta en hirveän hyviä nähnyt.

Aloittelijoilla tilanteet ovat kuitenkin yleensä senverran erilaisia, että oma ketju on hyvin usein aiheellinen. Kolmenkymmenen sivun megathread joka sivuaa aihetta vähän joka kantilta, mutta ei anna sitä täysin itselle sopivaa vastausta ei mielestäni tässä tilanteessa toimi. Pikkuketjut myös unohtuvat usein, ja valuvat aktiivisten aiheiden tieltä pois, joten ne eivät voi häiritä ketään pahasti.

Juuh eli koitin kovasti etsiä tuolta foorumin uumenista vastauksia kysymyksiini, mutta informaatiota on niin mittavasti ja sanastokin mitä kummallisinta, joten katsoin parhaimmaksi vaihtoehdoksi pistää oman viestin kenttiin. Eli todella beginner olen näissä punttihommissa ja apua kaipaisin oman "treeniohjelmani" hyödyllisyydestä. Pituutta löytyy 180 cm, painoa 64 kg sekä ikää 17. Tarkoitukeni olisi saada lisää lihasmassaa, etenkin käsiin ja keskivartaloon.

"Ohjelmani" tehokkuudesta ei minulla ole hajuakaan, joten toivoisin teidän kertovan, mitä muutoksia minun ohjelmaani tulisi tehdä... En tiedä kannattaako kotona suoritettavaan harjoitukseen liittää näitä palautusjuomia yms joten saisinko siihenkin vastauksen? :D

"Kotitreeni" 4 krt viikossa, ma, ti, to, pe. Treenin kesto 45 min plus venytykset (5-10min). Itse reeniohjelma kulkee tällaisesti:

5 x 20 hauis(?) eli siis ihan normi käsipainojen nostelua :D
5 x 7 hartiat(?) eli siis nostan painoja kylkien suuntaisesti jos tajuutte :D
5 x 20 vatsat (vatsapenkillä)
4 x 15 punnerrukset
5 x 10 olkapäät(kö?) eli siis nostan käsipainoja olkapäiltä taivaisiin

Luonnollisesti pidän lyhyet tauot toistojen välissä... Rasitusta tuosa ohjelmasta kyllä kertyy jopa kunnon hikeen asti. Onko ohjelma kuitenkin liian yksinkertainen? Teenkö liian monta toistoa? Muuta liikuntaa harrastan pari kertaa viikkoon. 1-2 tunnin kävelylenkkiä, futista, säbää yms...

Ruokavalio:

Pyrin saamaan päivittäin sellaiset 130 grammaa proteiinia. Tonnikalaa menee pari purkkia päivässä, raejuustoa 1 purnukka sekä satunnaisesti makaroonia tai pastaa. Lihaleikkeleitä sekä maitoa kuluu runsaasti (maitoa 1-2 l/päivä). Kello 20-21 jälkeen en enää syö mitään... Entä voiko liika proteiinin syönti lihottavaa? Onko todellakin niin että jos harjoittelee aktiivisesti niin voi syödä päivittäin kuin hevonen? Entä onko tuo minun köyhä ohjelmani laskettavissa aktiiviseksi harjoitteluksi? :D

Siinä nyt taisi tulla tärkeimmät... Nähdäkseni täällä foorumilla liikusekelee aika kokenuttakin hormooni-Harria joten odotan innolla minkälaista kommentia kotiohjelmani tuottaa :P

Kiitos jo etukäteen vastanneille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom