"kotitreenaus"

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
wade89 sanoi:
Yhdenjalankyykky on raskas ilman lisäpainookin aloittelijalle.

Keskittyminen menee enemmän tasapainon ylläpitämiseen kuin itse suoritukseen, ja luultavasti tuo ei tee gutaa polville. IMO turhaa kikkailua, painot loppuu nopeasti kesken noista säädettävistä käsipainoista. Helpommalla pääsette ja paremmin kehitytte jos heivaatte noilla honkkarin käsipainoilla sorsaa ja menette salille.

Aleley sanoi:
Keskittyminen menee enemmän tasapainon ylläpitämiseen kuin itse suoritukseen, ja luultavasti tuo ei tee gutaa polville. IMO turhaa kikkailua, painot loppuu nopeasti kesken noista säädettävistä käsipainoista. Helpommalla pääsette ja paremmin kehitytte jos heivaatte noilla honkkarin käsipainoilla sorsaa ja menette salille.

Kehittyypähän tasapaino, ainahan sitä pitää aluks tekniikkaa hioo. Millä perusteella tuo yhdellä jalalla kyykkäys tekisi pahempaa polville, kun tavallinen kyykkäys?

Painojen loppuminen on ehkä mahdollista, jos tavoitteena on olla 150kg sikaniska. Mutta kyllä jonkinlaista perusvoimaa saa kotonakin treenattua. Ei se punnertelu, leuat, vatsat, selkäliikkeet ja YHDENJALANKYYKYT hukkaan mene.

Itse reenailen kotona myös, apunain kaksi 15kg:n säädettävää käsipainoa, pari kevyempää punttia, vatsateline, tanko + 50kg levypainot, sekä leuanvetotanko. Ja hyvin olen näin aloittelijana kehittynyt näillä toistaiseksi. Jalathan se hankalin osuus kotivermeillä on hoitaa, mutta toisaalta 50-80km rivakkaa pyöräilyä viikossa hieman kompensoi.

wade89 sanoi:
Kehittyypähän tasapaino, ainahan sitä pitää aluks tekniikkaa hioo. Millä perusteella tuo yhdellä jalalla kyykkäys tekisi pahempaa polville, kun tavallinen kyykkäys?

Painojen loppuminen on ehkä mahdollista, jos tavoitteena on olla 150kg sikaniska. Mutta kyllä jonkinlaista perusvoimaa saa kotonakin treenattua. Ei se punnertelu, leuat, vatsat, selkäliikkeet ja YHDENJALANKYYKYT hukkaan mene.

Liiallisesta keskittymisestä tasapainoon johtuen lasku saattaa tapahtua liian hitaasti ja aiheuttaa painetta polveen. Lisäksi paino jakaantuu vain yhdelle jalalle.

Saa toki, eivätkä menekkään. Mutta miksi tuhlata aikaa vemputtamalla jollain halpahallin kässäreillä kun samassa ajassa voisi tehdä kaiken paremmin?

Kotitreenaus

StuntMan91 sanoi:
joo, elikkä teen salin lisäksi kotona yleensä 10kg käsipainoilla tämmöistä:

hauista 3x 20toistoa.
ns. myötäotteella (siis päinvastainen kuin hauisote :D ) 3x 15. 2x 10.
kulmasoutua 2x 25. 2x 15. loppuojennus 1x10.
ojentajat "niskalta viistosti ylös" tyylillä :D 3x10.

ja teen tämän "ohjelman" lauantaisin ja sunnuntaisin.. joskus keskiviikkoisin jne.

koska käyn salilla 3-5 kertaa viikossa, niin välipäivinä yleensä teen tämän, ja olen huomannut että käsivoimia on alkanut tulla..

eli mitä olette mieltä, 'kannattaako' välipäivinä tehdä tämmöistä ?

kiitos vastauksista etukäteen, vaikka erittäin tyhmä kysymys :worship:

Itse omaan penkin,levytangon+70kg painot.
+Leukatanko, sekä käsipainot.

Ihan hyvää tulee niilläkin.

http://www.jvi-sport.com/kotitreenipainoilla.htm

Aleley sanoi:
Mutta miksi tuhlata aikaa vemputtamalla jollain halpahallin kässäreillä kun samassa ajassa voisi tehdä kaiken paremmin?

voiskoha raha kenties olla syynä? ei uskalla olla heikko muiden silmien alla? ei pysty kulkeen salilla matkan takia? tykkää olla kotona ja heilutella yksin kaikes rauhas puntteja?

kotona kyl pystyy hyvin kehittään perus voima/lihas kuntoa kuha on noi mitä luettelin tos aiksemmin. Itse tein juuri niin n. puoli vuotta ja iha hyvi kehityin ja opin tekniikat suhkot hyvin ja sitte oliki helppo mennä salille ku painot loppu kotona.

niin eikä kässäreittein tartte olla halpahallin krääsää ;)

Dynamite88 sanoi:
voiskoha raha kenties olla syynä? ei uskalla olla heikko muiden silmien alla? ei pysty kulkeen salilla matkan takia? tykkää olla kotona ja heilutella yksin kaikes rauhas puntteja?

kotona kyl pystyy hyvin kehittään perus voima/lihas kuntoa kuha on noi mitä luettelin tos aiksemmin. Itse tein juuri niin n. puoli vuotta ja iha hyvi kehityin ja opin tekniikat suhkot hyvin ja sitte oliki helppo mennä salille ku painot loppu kotona.

niin eikä kässäreittein tartte olla halpahallin krääsää ;)

Jos todellakin on kunnon kyykkyteline, leuanvetotanko, penkki, tanko sekä paljon levypainoja, niin noilla pystyy todella pitkälle treenaamaan. Mutta sitten pistää mietityttämään että jos on rahaa kunnon välineisiin(nuo jotka luettelin), niin eikö ole varaa ostaa salikorttia? Eli raha ei voi olla syy. Ja jos on niin huono itsetunto ettei uskalla mennä salille treenaamaan, niin kannattaa miettiä että paraneeko se asia sillä että pumppailee sipsin syönnin lomassa jollain vitun hobby hallin penkkihäsmäkällä.

Mikäli nyt ymmärsit mun pointin, niin tarkoitin nimenomaan että kotona pystyy treenaamaan, jos on kunnon välineet ja tilaa. Sitä voi sitten miettiä että onko nuo tuhanteen kertaan mainitut säädettävät käsipainot niitä kunnon välineitä.

hmm..

ensinnäkin minua risoo ne tyypit salilla mitkä TUIJOTTAA koko ajan.
tulee melkein viereen katsomaan *miten paljon tolla häiskällä on oikeen painoo!?*..
vaikka ne minun painot nyt eivät niin ihmeellisiä ole heh :D

ja sitten tämä: kerran salilla, olin juuri aloittamassa ojentajataljassa. tarkoituksena oli vetää läpi tiukka 3x10. noh, tein ekan sarjan ja huilasin n.minuutin.. siinä huilatessa katsoin käsipaino telineitten luokse, yksi tyyppi tekee seisoaltaan hauista käsipainoilla, ja ilmeisesti hänen kaverinsa siinä vieressä pumppasi penkkiä :D
noh, ennen kuin aloitin toisen sarjan, ns."havahduin" huutoon *hei jyrki kato mun patti on kasvanu!?!11* ja tämä jyrki, ja hauiksen näyttelijä kaverinsa, oli selvästi kynis. niin,
ja samalla salilla oli n.5 vähän karskimpaa karjua pumppaamassa !

ps. itseäni olisi hävettänyt huutaa salilla tuommoista :D jos salilla ei olisi ollut ketään muita kuin minä ja vaikka kaverini, niin sitten oisin voinut habani näyttää mutta ILMAN vi*uttavia huutoja :rock:

ps2. tää on kyllä 100% :offtopic: mutta mitäs pienistä, kun ei ne pikkuset kyniksetkään meistä :lol2:

StuntMan91 sanoi:
...ja tämä jyrki, ja hauiksen näyttelijä kaverinsa, oli selvästi kynis. niin,
ja samalla salilla oli n.5 vähän karskimpaa karjua pumppaamassa !...
Eikö kynikset saa puhua salilla ja olla iloisia, jos huomaa treenin tuottaneen tulosta?
Ja jos kattoo sun profiilia, niin huomaa, että sä oot selvästi läski. Mutta sehän on tietty ihan itestä kiinni, onko ennemmin läski vai kynis.
Tämäkin on täysin offtopickia.
Niin ja mitäs me pienet isoista, kun ei ne isot läskitkään meistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
M.U. sanoi:
Eikö kynikset saa puhua salilla ja olla iloisia, jos huomaa treenin tuottaneen tulosta?
Ja jos kattoo sun profiilia, niin huomaa, että sä oot selvästi läski. Mutta sehän on tietty ihan itestä kiinni, onko ennemmin läski vai kynis.
Tämäkin on täysin offtopickia.
Niin ja mitäs me pienet isoista, kun ei ne isot läskitkään meistä.

Jätähän kuule sinä vaan ne henkilökohtaisuudet väliin. 50kg:n ruumiilla en lähtisi kenenkään painoa arvostelemaan. Tuossa mun käsityksen mukaan oltiin vaan huvittuneita siitä yleisestä ilmiöstä kun joku puuhelmipoika vähän pumppailee habaa ja penaa ja sitten huudellaan kovaan ääneen peilin edessä että miten on tullut lihasta lisää. Aika ennakkoluuloinen kommentti kuitenkin eikä tosiaan liittynyt topiciin mitenkään. Mutta so not.

Aleley sanoi:
Jätähän kuule sinä vaan ne henkilökohtaisuudet väliin. 50kg:n ruumiilla en lähtisi kenenkään painoa arvostelemaan.
Lähtihän Stuntman91:n ruhonsa kanssa muiden ruumita arvostelemaan.
Mutta ehkäpä offtopic riittää jo ja annetaan muiden jatkaa keskustelua itse aiheesta.

Jeps, itsekin treenailen kotona, ostin vähäisillä säästöilläni Energetics Power Pench 300 (tjsp) + 140kg painoja. Syy miksen käy salilla on 10km välimatka (ilman kyytiä, porukat on myöhään töissä ja itse en autoa vielä pääse ajelemaan), ja näin pikkukylällä sali on.. mitä on.

Voinen kuitenkin "kotipumppaajien" puolesta sen verran puhua, että lihaskuntoni on kasvanut roimasti penkin oston jälkeen. Nyt ehkä ilkeäisi jo ilman paitaakin kesätöissä hihhuloida... Ehkä. Ja muutenkin mukavempaa kotona hikoilla kuin muiden tuijottaessa :>

Mutta kävisin kyllä salilla (useamminkin) mikäli olisi paremmat mahdollisuudet.

Niin ja tosiaan, pakkiksesta kannattaa tosiaan sitä infurmaatiota katsella, sen lisäksi asiantuntijan neuvot auttavat a lot.

Aleley sanoi:
Liiallisesta keskittymisestä tasapainoon johtuen lasku saattaa tapahtua liian hitaasti ja aiheuttaa painetta polveen. Lisäksi paino jakaantuu vain yhdelle jalalle.

Saa toki, eivätkä menekkään. Mutta miksi tuhlata aikaa vemputtamalla jollain halpahallin kässäreillä kun samassa ajassa voisi tehdä kaiken paremmin?

miksei se sais tulla vaan yhdelle jalalle? Tulee varmaan 120kg niskassakin aika paljon painoo jaloille.

Jos riittää se että vetelee vaikka 3x20 leukasarjaa ja 3x30 jalatpenkillä punnerruksia ja selkää ja vatsoja jonkun lisäpainon kans vaikka 3x50. Toiset reenaa niinkin.

joo-o no ampu taas yli :D

siis nämä kyseiset kaverit olivat ehkä ekaa-tokaa-kolmatta kertaa salilla..

mutta minä olen hiljaa nyt :wall:

edit. olen todellakin iloinen että olen massiivinen(suurin osa tietysti läskiä),
ei tarvitse popsia ruokaa niin tolkuttomasti että saisi massaa lisää jne.

:)

Aleley sanoi:
Jos todellakin on kunnon kyykkyteline, leuanvetotanko, penkki, tanko sekä paljon levypainoja, niin noilla pystyy todella pitkälle treenaamaan. Mutta sitten pistää mietityttämään että jos on rahaa kunnon välineisiin(nuo jotka luettelin), niin eikö ole varaa ostaa salikorttia? Eli raha ei voi olla syy.

Itse en ole penkin puutetta vielä kokenut ongelmaksi, vatsatelineestä saa oivan vinopenkin lattialle. Kyykkyteline sen sijaan täytyisi kyllä saada, tangon hilaaminen lattialta niskaan on melko pyllystä.

Vaikka minulla vehkeitä vähän onkin, niin pienellä mielikuvituksella saa kyllä koko kropan treenattua tasaisesti läpi. Ja treeni myös tehoaa, ainakin siitä päätellen että näytän peilissä tuplasti leveämmälle treenin jälkeen. :)

Itselläni kotitreenauksen syyt eivät liity mitenkään rahaan. Päällimmäisin syy on se, että salille polkeminen jäisi minulta helposti pienen motivaatiopulan iskiessä väliin, mutta en voi keksiä mitään tekosyytä kun romppeet ovat olohuoneessa. Toisekseen nautin enemmän siitä että olen aivan yksin, Panteran pauhatessa stereoissa. Kaikki taaplatkoon tavallaan, pääasiahan kai kuitenkin on, että kuntoiltua tulee.

Tässähän tulee into hommata kotiin penkistä levytankoon kaikenlaista...

Jaa että miksi kotona, eikä salille, sitähän tässä keskustelussa on mietitty, siihen pitää vähän kommentoida.

Eli mä olisin autuas jos olisi mahdollista kotona treenata. Ei rahan takia, on tuo kortti mulla koko ajan ja kk-maksu raksuttaa tililtä säännöllisesti. Ei tuota kovaa tuskaa se rahasumma.

Mutta se treenaamisen mahdollisuus! Kun on kaksi, kohta kolme lasta, huonot lastenhoitomahdollisuudet (ei mahdollista saada säännöllistä lapsenvahtia, paitsi tietty MLL:n kautta maksamalla mutta sitten ei olisi enää siihen salikorttiin varaa...), miehellä säännöllinen harrastus joka vie vähintään 3 krt viikossa aikaa + pelit ja muut päälle... Siinä on kotiäidillä aika ja mahdollisuus treenata vähän vähissä. Kyllähän mies lapsia katsoo sen aikaa ihan mielellään, mutta kun se kotiutuu tuossa 20-21 aikaan useina iltoina treenien jälkeen, niin mulla ei enää koko päivä lasten kanssa sählättyä aina voimat riitä lähteä enää siinä vaiheessa treeniä vetämään.

Vielä kun miehellä vaihtelee illat, milloin menoa on, pelit ja muut, niin mitään säännöllistä treenikuviota mä en voi suunnitella.

Jos olisi kotona mahdollisuus treenata edes jotenkin, voisin tehdä treenit lasten ollessa päiväunilla. Sitten miehen katsoessa lapsia illalla voisin vaan levätä tai vaikka käydä lenkillä, sitä ei koskaan tule tehtyä kun ne vähät omat hetket menee salilla.

Niin että mitkä ne olikaan ne vermeet mitkä kannattaa kotio hankkia? :D

*tekee listaa*

Tulipa hiukka avauduttua, mutta tosiaan stressaa kun mun treenimäärän tarve + into ja sitten toteutusmahdollisuus eivät kohtaa koskaan. Pahimmillaan joutuu tyytymään yhteen kertaan viikossa salilla, ja maksan sitten käytännössä kympin siitä kerrasta kun kuukausimaksua koko ajan maksan. Eikä kunto ja kroppa kehity, eikä tosiaan mielentila...

Kiitos Aleley:lle avusta! Olen tässä ajatellut jos alkaisin käymään näin kesäisin aamulla salilla. (n. klo 12) Mitä pitäisi syödä ennen salille menoa ja onko ylipäätään järkevää mennä salille tuohon aikaan?
Vielä pitäisin hieman miettiä oikeanlaista ohjelmaa itselleni, esim montako toistoa ja montako kertaa. Salilla kun olen vasta käynyt pariin otteeseen itekseni ja joukkuuen kanssa.

wade89 sanoi:
miksei se sais tulla vaan yhdelle jalalle? Tulee varmaan 120kg niskassakin aika paljon painoo jaloille.

Jos olet fysiikkaa lukenut niin mitä pienemmällä pinta-alalla sitä painoa on, niin sitä voimakkaammin se siihen kohdistuu. Sori huono selitys mutta pointti varmaan tuli selväksi. Eli kun on kaksi jalkaa tukemassa, niin se paino jakaantuu paremmin eikä kohtuutonta rasitusta nivelille tule.

FOURATi sanoi:
Kiitos Aleley:lle avusta! Olen tässä ajatellut jos alkaisin käymään näin kesäisin aamulla salilla. (n. klo 12) Mitä pitäisi syödä ennen salille menoa ja onko ylipäätään järkevää mennä salille tuohon aikaan?
Vielä pitäisin hieman miettiä oikeanlaista ohjelmaa itselleni, esim montako toistoa ja montako kertaa. Salilla kun olen vasta käynyt pariin otteeseen itekseni ja joukkuuen kanssa.

Ei pitäisi tulla ongelmaa, kunhan vaan heräät muutaman tunnin treeniä aikaisemmin ja täytät koneen hyvillä hiilareilla(ei ylilyöntejä kuitenkaan.) Laadukas aamupala ajaa asiansa varmasti. Tossa on ainakin se hyvä puoli että salilla on ainakin virkeänä, kun ei ole mitään kouluja/töitä ennen sitä. Sarjat vaikka perinteiset 3x8-12. Tuota kannattaa vaihdella, tosin useasti en suosittelisi mitään tiukkoja nelosia tekemään, jos aloittelija olet. Ennenkaikkea tekniikka kannattaa hioa kuntoon ennenkuin lähtee tiukemmin vääntämään, vaikka astetta pitemmillä sarjoilla jos ei muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom