Kotisarjat sotkevat saliohjelman?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esquire
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinkas vaarallista sellainen kotisooloilu on esim. kolmijakoisen ohjelman päälle vaikka välipäivinä?

Itellä on esim. leuanvetotanko kotona, ja tulee vetästyä siinä muutama leuka käytännössä joka päivä, vaikka oliskin tehnyt selkäohjelman edellisenä päivänä. Vähän samaa vikaa tulee sitten käsipainojen kanssa, eli tulee kiusaus käsipäivien peräänkin vetää vaikka pientä hauiskääntöä matalilla painoilla.

Onkos tuollainen kehityksen kannalta haitallista, vai olisko parasta vaan levätä aina eikä rasittua edes pieneollä kotisarjoilla välissä. Tuleehan sitä nyt normaalielämässäkin liikuttua ja nosteluta tavaroita jokatapauksessa, joten en oo ajatellut että tuosta olisi kummempaa ylikunto-haittaa.

Kuikas homma on muilla?

No mun mielipide on että tosta on enemmän haittaa kun hyötyä. LEVOSSA ne lihakset kasvaa. Jos nyt jotain hyödyllistä on pakko puuhastella välipäivinä niin venyttele, sitä ei voi tehdä liikaa, mutta pidä silti viikossa edes yks päivä jolloin et tee muuta kun syöt ja röhnit tietokoneella Pakkista selaillen:rock: Mä venyttelen yhtenä välipäivänä kunnolla (muuten tietty aina reenatun lihasryhmän 2tuntia treenistä), joskus harvoin saatan kävellä rauhassa vähän, mutta pääsääntöisesti röhnin ja röhnin vaan välipäivinä, ja tietty syön paljon.

Ihan hyvin voi mielestäni vetää esmes leukoja kotona, varsinkin jos tavoitteena on voima. Pitää kuitenkin muistaa että mitä useimmin treenaa sitä enemmän kannattaa jättää sarjoihin varaa. Joka päivä ei tietenkään kannata vetää leukoja 10xmax

oppilas sanoi:
Ihan hyvin voi mielestäni vetää esmes leukoja kotona, varsinkin jos tavoitteena on voima. Pitää kuitenkin muistaa että mitä useimmin treenaa sitä enemmän kannattaa jättää sarjoihin varaa. Joka päivä ei tietenkään kannata vetää leukoja 10xmax
Mutta mitä tosta on hyötyä? hmm..... en oikeen tiiä? Paitsi jos se on kivaa ja sitä sen takia tekee...

Voisit heittää käsipainoilla vaikkapas kiertäjäkalvosintreenejä. Niitä ei varmaan salilla tule hirveästi treenailtua.

Tylerd sanoi:
Mutta mitä tosta on hyötyä? hmm..... en oikeen tiiä? Paitsi jos se on kivaa ja sitä sen takia tekee...

Voimapainotteisessa treenissä tuosta on mielestäni hyötyä...

Sukulaku sanoi:
Voisit heittää käsipainoilla vaikkapas kiertäjäkalvosintreenejä. Niitä ei varmaan salilla tule hirveästi treenailtua.
Toi onkin ihan hyvä kotitreeni:rock: Niitä kun ei tule treenattua niin sitähän taidan itsekkin alkaa joskus väsäileen, tai koitan ainakin.

harde20 sanoi:
Voimapainotteisessa treenissä tuosta on mielestäni hyötyä...
Hmm.... Ehkä en oo voimapainotteiseen treenin riittävästi perehtynyt joten..... en oikein tiiä.. Saattaapi olla hyötyä. :jahas:

Sukulaku sanoi:
Voisit heittää käsipainoilla vaikkapas kiertäjäkalvosintreenejä. .
Ei sano mitään mulle, mitäs ne on? :nolo: Onks muita "eksoottisia" liikkeitä joiden kanssa voi "puuhastella" välipäivinä? Toi Tylerdin mainitsema venyttely on varmaan hyvä kans.

Voimapainotteinen reeni = annetaan ärsykettä hermostolle, muttei reenata lihasta riekaleiksi (=paljon maitohappoa), siksi ei juuri koskaan sarjaa loppuun asti, mutta reenataan usein.

Kehoilureeni = haetaan pumppia, maitohappoa lihakseen, hyvin usein reenataan sarja ns. loppuun asti, ehkä lisäillään myös tehokeinoja sarjan pitkittämiseksi, jotta maitohappoa tulisi vielä lisää (=lisää poltetta ja pumppia). Lihas reenataan esim. vain kerran viikossa.

Pähkinänkuoressa noin. Lisäksi IMHO olisi jokaiselle kehoilijalle joskus paikallaan kokeilla esim. 2-3kk puhdasta voimareeniä sekä jokaiselle voimailijalle paikallaan kokeilla 2-3kk silkkaa kehoilureeniä (vähintään, ehkä pitemmätkin jaksot olisivat paikallaan). Saattaisivat molemmat oppia paljonkin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
iivili sanoi:
Voimapainotteinen reeni = annetaan ärsykettä hermostolle, muttei reenata lihasta riekaleiksi (=paljon maitohappoa), siksi ei juuri koskaan sarjaa loppuun asti, mutta reenataan usein.

Kehoilureeni = haetaan pumppia, maitohappoa lihakseen, hyvin usein reenataan sarja ns. loppuun asti, ehkä lisäillään myös tehokeinoja sarjan pitkittämiseksi, jotta maitohappoa tulisi vielä lisää (=lisää poltetta ja pumppia). Lihas reenataan esim. vain kerran viikossa.

Pähkinänkuoressa noin. Lisäksi IMHO olisi jokaiselle kehoilijalle joskus paikallaan kokeilla esim. 2-3kk puhdasta voimareeniä sekä jokaiselle voimailijalle paikallaan kokeilla 2-3kk silkkaa kehoilureeniä (vähintään, ehkä pitemmätkin jaksot olisivat paikallaan). Saattaisivat molemmat oppia paljonkin. :)
No juu kyllä mä ton hiffasin minkä hyvin selkeesti kyllä selititkin, mutta jotenkin tuntuu turhalta ohimennen himassa nykiä leuka/pari tai ottaa 1 sarja hauiksia käsipainoilla, en jaksa uskoa että sellasesta olis hyötyä voimaa haettaessakaan. Saatan olla ihan metsässä asian suhteen...

iivili sanoi:
Lisäksi IMHO olisi jokaiselle kehoilijalle joskus paikallaan kokeilla esim. 2-3kk puhdasta voimareeniä sekä jokaiselle voimailijalle paikallaan kokeilla 2-3kk silkkaa kehoilureeniä (vähintään, ehkä pitemmätkin jaksot olisivat paikallaan). Saattaisivat molemmat oppia paljonkin. :)

Olen samaa mieltä. Itse reenaan venäläistyyppisellä vn-ohjelmalla, mutta pidän parin kuukauden välein kahden viikon jakson jolloin teen vanhanaikaista maitohappotreeniä

Tylerd, miksi pitäisi ohimennen nykiä, voihan sitä treenata kunnolla vaikka ei olisikaan salilla. Esim niitä leukoja voi vetää vaikka 6, 8 tai 10 sarjaa, riippuen tietenkin siitä mikä oma kunto on

oppilas sanoi:
Olen samaa mieltä. Itse reenaan venäläistyyppisellä vn-ohjelmalla, mutta pidän parin kuukauden välein kahden viikon jakson jolloin teen vanhanaikaista maitohappotreeniä

Tylerd, miksi pitäisi ohimennen nykiä, voihan sitä treenata kunnolla vaikka ei olisikaan salilla. Esim niitä leukoja voi vetää vaikka 6, 8 tai 10 sarjaa, riippuen tietenkin siitä mikä oma kunto on
En nyt sitä ihan kirjaimellisesti niin tarkoittanut ;) No toki voi vetääkkin ja tietysti kaikki riippuu niin paljon siitä mitä hakee ja miten sen myötä treenaa. Onhan leuanveto ihan helevetin hyvä liike, ei siinä mitään. En mitenkään halua viduilla thredin aloittajalle, mutta jotenkin vaan mulle tuli heti mieleen että tässäkin haetaan lihaskasvua :jahas: jolloin tosta on enempi haittaa kun hyötyä. Painotan edelleen etten halua vittuilla ja todellakin saatan olla väärässä :david:

"tulee vetästyä siinä muutama leuka käytännössä joka päivä"
tosta kyllä kieltämättä tulee sellanen vaikutelma että liikkeet on tehty korkeintaan vähän sinne päin
Kaikki me saatamme olla väärässä, turha sitä on sen enempää painotella :thumbs:

"Onkos tuollainen kehityksen kannalta haitallista"
Ja tuosta tuli taas mieleeni se että haetaan kuitenkin lihaskasvua...:jahas:

Ei haittaa kunhan pidät pari totaali lepopäivää viikossa, jolloin et tee leukoja.

Pavel ladder

http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

No ei kyllä ainakaan läheskään jokapäivä kannata niitä kotisettejä vetää. Ennemmin jättää vaikka ne vatsat kotitreeniin ja tekee just noita edellä mainittuja kiertäjäkalvosinliikkeitä.

oppilas sanoi:
"tulee vetästyä siinä muutama leuka käytännössä joka päivä"
tosta kyllä kieltämättä tulee sellanen vaikutelma että liikkeet on tehty korkeintaan vähän sinne päin
Kaikki me saatamme olla väärässä, turha sitä on sen enempää painotella :thumbs:
Heh. No joo ei oo teidän mielikuva ihan väärä, se mun "leukojen vetäisy" on teknisesti just sitä, eli kun kävelen leuanvetotangon ohi niin nappaan siinä sitten 7 leukaa myötäotteella, mielestäni tosin hyvällä tyylillä. En mä mitään sarjoja yleensä tee, tosin, ne määrät tippuu tosta about 2 per sarja, eli 7-5-3, jos sitten sarjaa tekee.

Ei noita leukoja mun mielestä kovin huonolla tyylillä voikaan vetää, joko se leuka menee tangon yli tai ei. :D

Eli ei mulla mitään voima-filosofiaa tossa takana oo, kunhan on tarvis vaan puuhailla painojen kanssa kotonakin, ennemmin kuin vain lorvia. Tollainen täydennysliike-filosofia on kyllä hyvä mitä täällä on esitelty. Tulee sitä sitten jotain aerobista kanssa tehtyä vapaapäivinä kun tuo puuhastelun tarve iskee. Jotenkin se totaalilepo-vaan on hiukan hankalaa mulle. :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom