''Kotiruoka''?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Eiih,,kuuluu taas kerran minun suusta kun tullaan koulun ruokailu aulaan..taas
''paskaa'' ruokaa..kaveri vastaa eijkä ku hyvää.. :P heh*Elikkä..miten sais noita ruokailu tapoja muuttumaan ku mikään ruoka eij oikeen maita..?? :itku:
Ja kun koulussa eij syö niin sitte päivällä pitää ostaa himona karkkii..
noi pitäs saaha toisinpäin..muttaku eij millään onnistu..Voinko tehä mitään?? :itku: kiitti kaikille jokka vastaa..ja kertokaahan onko kellään kokemuksia?? :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos vaikka opettelisit heti aluksi kirjoittamaan.. :jahas:
Niin, kyllä se ruoka uppoo kun vaa lapioi sitä naamaan makua ajattelematta

Joo on se kouluruouka niin perseestä.. vaikka välilllä on jotain lihaa ni sitä saa ottaa rajallisen määrän.. mut ootko maitopoikia? jos maha kestää ni litkitä sitä muutama lasi!
Saat hyvin prodee siitä

Nii ja sit toho sun kysymykseen: Kuha vaan koitat olla ajattelematta sitä ruoan makua ni kyl se siitä! :thumbs:

EDIT: Hidassss :down:

Syö vaan niin tottuu, alkaa ehkä jopa tykätäkin. Tai sitte perustat kouluruokailus just tolle maidolle ja juokset kesken tuntien jatkuvasti kusella.

Hoku sanoi:
Tai sitte perustat kouluruokailus just tolle maidolle ja juokset kesken tuntien jatkuvasti kusella.

:lol2: :lol2: Mä juoksen ainaki koko ajan paskalla jos sitä käy kunnolla juomaan :lol2: :lol2:

Jos se oikeesti se syöminen voi olla nuin vaikeeta, niin sano äiskälle että tekee päivittäin kunnon eväät kouluun sulle mukaan.

no huoh... sullaki murheet, eihä se ruoka maistu jos mättäät karkkii vain. Alat vaa syömää kunnol sitä koulus safkaa ei se nyt niin pahaa siis Voi olla että ei mee alas tai no ehkä sillo ei mee alas jos teil on oikeaa paskaa ruokana mutta tuskin sitä kumminkaa.Jos ei ala maistuu niin alat vetää vaikka risiini öljyä aamulla niin alkaa "paskakin" ruoka maistuun :D

Töpseli sanoi:
:lol2: :lol2: Mä juoksen ainaki koko ajan paskalla jos sitä käy kunnolla juomaan :lol2: :lol2:

No helvetti! Sullahan on sitten kaikkea mitä tarvitset: Paljon protskua, vapaata kesken tuntien ja vielä hyvä aineenvaihdunta. :rock: ;)

Aikuistuminen toimi mun kohdalla aikoinaan... nyt kun saa ilmaista ruokaa syödä niin paljon kuin haluaa niin maistuu vähän pahempikin ruoka!
:offtopic: eikö otsikon pitäisi olla kouluruoka? :rolleyes:

Juu, se yllättäen alkaa tuo kouluruoka maistumaan oikeinkin hyvälle, kun muuttaa pois sieltä äitin helmoista ja pitää ite ostaa safkat. Sitten kun sitä saa ilmaiseksi koululla vetää, niin siihen loppuu kaikenlaiset kouluruuan dissaukset. Näin ainakin minulla aikanaan kävi....

Heitä vaan reilusti maustetta sekaan, niin se muuttuu mauttomampikin koulupöperö jo ihan ruuan makuiseksi...

Dynamite88 sanoi:
no huoh... sullaki murheet, eihä se ruoka maistu jos mättäät karkkii vain. Alat vaa syömää kunnol sitä koulus safkaa ei se nyt niin pahaa siis Voi olla että ei mee alas tai no ehkä sillo ei mee alas jos teil on oikeaa paskaa ruokana mutta tuskin sitä kumminkaa.Jos ei ala maistuu niin alat vetää vaikka risiini öljyä aamulla niin alkaa "paskakin" ruoka maistuun :D

Mä en tiedä, mut miks musta tuntuu että nykypäivänä ala- ja yläasteilla ei enää opetella välimerkkien käyttöä niinkuin aikoinaan :jahas:

Maitolasi ja paskaa ruokaa. Miten tehdä,

1.Otat sitä ruokaa suukkuun.
2. Pidät sitä suussa, mutta älä pyörittele tai pureskele sitä siellä.
3. Kippaat maitoa suuhun.
4. Nielet sen ruuan maidon kanssa.
Ja kierto alusta.

Näin ei ruoka maistu millekkään, muista aina niellä se ruoka pois sieltä suusta heti kun saat maitoa suuhun. Eli, ruokaa suuhun, hold it, hold it, maitoa suuhun ja heti perään NIELU!

Ööö... just... mut varmaan hirtetään munista kun sanon että syömisestä ja ruoasta pitäis nauttia. imho.

Cockton sanoi:
Ööö... just... mut varmaan hirtetään munista kun sanon että syömisestä ja ruoasta pitäis nauttia. imho.

Hä, ei kai elämästä kuulu nauttia? Pääasia että on isot lihakset! Kysy vaikka ammattilaisilta...
:david:

Ossi- sanoi:
Eiih,,kuuluu taas kerran minun suusta kun tullaan koulun ruokailu aulaan..taas
''paskaa'' ruokaa..kaveri vastaa eijkä ku hyvää.. :P heh*Elikkä..miten sais noita ruokailu tapoja muuttumaan ku mikään ruoka eij oikeen maita..?? :itku:
Ja kun koulussa eij syö niin sitte päivällä pitää ostaa himona karkkii..
noi pitäs saaha toisinpäin..muttaku eij millään onnistu..Voinko tehä mitään?? :itku: kiitti kaikille jokka vastaa..ja kertokaahan onko kellään kokemuksia?? :kippis1:

Yksi niistä harvoista asioista mikä minua suoraan sanoen v*tuttaa, on se että ihmiset valittavat ilmaisista kouluruuista. Voiko huonompaa selkärankaa enää ihmisen lapsella olla kuin viitsii valittaa jostain erittäin hyvästä ja monipuolisesta ravinnosta josta ei tarvitse maksaa senttiäkään. "Tämä ananas pilaa tän salaatin" kuului kerran nuoren koulutytön suusta kouluruokalan jonossa. Minulla tuollaiset lausahdukset saa ainaskin verenpaineen nousemaan. Muuta selitystä en löydä kuin että nämä ihmiset ovat niin täynnä itseään ja valittavat joka h*elvetin asiasta, olkoot kyse sitten huono ilma tai mikä tahansa, aina löytyy valitettavaa.

Pysykää erossa tämänkaltaisista ihmisistä, ne vaan luovat narinallaan yleistä vitutusta ja saavat käytöksellään pilattua hyvätkin jutut.

Alasteella 80 luvulla aloittaessa kouluruoka oli todella hyvää, dramaattinen muutos tapahtui 90-luvun alussa laman myötä.

Kävin yläasteen ja lukion eräässä Turkulaisessa opinahjossa ja ne ruuat oli niin järkyttävän pahoja että vieläkin puistattaa. Huomautettakoon etten minäkään ole ronkelimmasta päästä mutta usein joutui melkein itku silmässä syömään. Sekä maku, koostumus että hygienia oli syvältä. Hyvänä esimerkkinä koulun viimeisen hyvän ruuan eli makaroonilaatikon pilaaminen vaihtamalla puolet makarooneista kauraryyneihin !!? WTF??
Seasta löytyi mm. purkkaa, kynsi ja kerran lapsen nyrkin kokoinen possunjauheliha pallura, raaka sisältä.

Ymmärrän että 3 markan budjetilla ei ihmeitä tehdä mutta kun siihen lisää tuollaiset yllärit päälle niin voi helvetti.

No isukki avautui usein että hyvää se kouluruoka on ja ilmaista jne. ei sitä 50 luvulla osaanut toivoakaan saavansa, lopettakaa valittaminen.
No erään vanhempainillan jälkeen (koulu tarjosi siskonmakkarakeittoa) ukkeli tuli kotio, kysyin mitäs pidit sapuskoista. Totesi vaan että "helvetti mitä kumisoppaa" ja siitä eespäin heitti välillä rahaa että pääsi johki syömään :piis:

Armeijan sapuskat (säkylässä) olivatkin kouluruuan jälkeen aivan mahtavia, ei pahaa sanaa mistään :rock:

VZ58 sanoi:
Yksi niistä harvoista asioista mikä minua suoraan sanoen v*tuttaa, on se että ihmiset valittavat ilmaisista kouluruuista. Voiko huonompaa selkärankaa enää ihmisen lapsella olla kuin viitsii valittaa jostain erittäin hyvästä ja monipuolisesta ravinnosta josta ei tarvitse maksaa senttiäkään. "Tämä ananas pilaa tän salaatin" kuului kerran nuoren koulutytön suusta kouluruokalan jonossa. Minulla tuollaiset lausahdukset saa ainaskin verenpaineen nousemaan. Muuta selitystä en löydä kuin että nämä ihmiset ovat niin täynnä itseään ja valittavat joka h*elvetin asiasta, olkoot kyse sitten huono ilma tai mikä tahansa, aina löytyy valitettavaa.

Pysykää erossa tämänkaltaisista ihmisistä, ne vaan luovat narinallaan yleistä vitutusta ja saavat käytöksellään pilattua hyvätkin jutut.

Mistälähtien niitä veroja ei ole tarvinnut maksaa? vai saako ne kouluruokalat ne safkat ilmaiseksi? ei nyt tarkoitus ollut mitenkään vittuilla mutta ei se kyllä täysin ilmaista ole.

Ja jos haluaa noudattaa jotain erityisruokavaliota (joka poikkeaa tästä tärkkelys+rasva-ruokavaliosta jota tunnutaan noudattavan yleisesti kouluissa ja muissa ruokaloissa) niin sitä on vaan opittava selviämään. Itse satun olemaan laktoosi-intolerantti(tjsp), mutta meillä on koulussa tätä maitojuomaa josta on poistettu miltei kaikki laktoosi. Juon sitä 0,5 litraa ruokailussa jos ei satu olemaan jauhelihapihvejä ruokana (joita on kerran vuodessa tai kahdessa), tai kipaisen viereiseen s-markettiin ja ostan ehrmannin jonka syön sitten samalla ruokaillessa.

Lenkkeilijä sanoi:
Maitolasi ja paskaa ruokaa. Miten tehdä,

1.Otat sitä ruokaa suukkuun.
2. Pidät sitä suussa, mutta älä pyörittele tai pureskele sitä siellä.
3. Kippaat maitoa suuhun.
4. Nielet sen ruuan maidon kanssa.
Ja kierto alusta.

Näin ei ruoka maistu millekkään, muista aina niellä se ruoka pois sieltä suusta heti kun saat maitoa suuhun. Eli, ruokaa suuhun, hold it, hold it, maitoa suuhun ja heti perään NIELU!

Jos lenkkeilijä olisi vaivautunut kuuntelemaan biologian tunneilla, hän tietäisi, että ruoansulatus alkaa suussa. Eli ruoan pureskelu on äärimmäisen tärkeää. Jopa kaurapuuroa pitäisi pureskella. Edelleen, ruoan huuhteleminen alas vedellä tai maidolla on myös pahaksi ruoansulatukselle. Maidon voi juoda sitten, kun lautanen on syöty tyhjäksi.

Sitä kouluruokaa oppii syömään sillä tavalla, että syö vaan, eikä hoe itselleen koko ajan, että voi kun tämä on pahaa. Ok, eihän ne mössöt mitään gordon bleu -tasoa ole, mutta parempaa kuin ei mitään.

EDIT: ja söit kouluruoan eli et, Älä.Osta. Karkkia. Lauantai on karkkipäivä...jos itsekuri ei riitä, jätä lompakko kotiin.

Viimeksi muokattu:
Maidon juomisen lisäksi hyvä vaihtoehto on ottaa protujauhoa ja sheikkeri kouluun mukaan. Enkä halua kuulla mitään "Noku ne muut niinq sit piruilee Niistä Jauhoista plaaplaa..." -kitinöitä. Kasvattakaa sitä itseluottamustanne, niin ei tarvitse välittää toisten panetteluista.

Hyvä keino vähentää nirsouttaan ruoan suhteen on tosiaankin muuttaa omilleen ja sekä laittaa että maksaa itse kaikki ruokansa. Ja jos asuu vanhempiensa luona vielä, niin laittaa silti kaiken ruoan, jopa muille kuin itselleen. Kun näkee mikä vaiva siinä on ja minkä verran siihen menee rahaa, niin olen varma, että kummasti rupeaa arvostamaan valmiiksi tehtyä, vanhempien veroilla kustannettua kouluruokaakin, vaikkei se mitään kurmeeta oisikaan.

Yläasteella otimme ison kasan näkkäriä ja muutaman voi- tai margariininapin sekä tietenkin maitoa n. puoli litraa ruoan kyytipojaksi. Pelkkä ruoka-annos riitti lähinnä alkupaloiksi, mutta noilla lisukkeilla alkoi kalorimäärä olla jo sitä luokkaa, että pärjäsi koulupäivän loppuun asti. Ai että hakea lisää ruokaa? Ei ikinä kerennyt, ruokailuajat olivat jo silloin 1980-luvulla niin lyhyet. :(

Mua ärsytti aika lailla intissä se ainainen kitinä potuista ja muustakin ruoasta. Kaiken törkeintä oli, kun jotkut mortit menivät möläyttämään jostain ruoasta keittolan täteille siinä ruokaa lautaselle saadessaan, että "Hyi vittu, mitä paskaa taas!". Ei jumalauta, kun nytkin verenpaine nousee, kun sitä muistelee. :curs: Öykkäsin alikeisarina aika lujaa asiasta ja päätin huutamisen toteamukseen "Enintään saa sanoa aseveljelleen pöydässä tai ruokalan ulkopuolella niin hiljaisella äänellä, ettei kukaan ruokalan työntekijä VARMASTI kuule, että onpa pahaa ruokaa, mutta KUKAAN ei sano "Hyi vittu mitä paskaa!" missään eikä ikinä, koska ruoka kertakaikkiaan EI OLE PASKAA!!!". Mulle opetettiin hyvin tiukasti pienestä pitäen kunnioittamaan kaikkea ruokaa ja taottiin kaaliin, että koskaanmissäänikinä et poika sano mitään ruokaa paskaksi ja mielestäni vanhempani olivat tässä asiassa täysin oikeassa. Aion toimia tulevaisuudessa samoin, jos/kun minulla lapsia on. Puhdas juomavesi ja jokapäiväinen ruoka on ateistillekin pyhä asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom