''Kotiruoka''?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään oli koulussa jauhelihakiusausta. Söin kokonaisen lautasellisen yhdessä hujauksessa. Sitten katse siirtyi kavereiden lautasille, pojat olivat syöneet melkein 1/4 lautasellista ja puheena oli ruoan omituinen maku. :D Ei voi kuin ihmetellä miten ne jaksaa nirsoilla ruoasta, mutta ihan sama kunha itelleni maistuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä sillä ole mitään väliä miltä se maistuu, kunhan sillä saa nälän ainakin hetkellisesti pois. Tulee kyllä nähtyä noita tapauksia jotka käyvät 3k/vko tuhlaamassa isäpapan rahoja joissain purilaispaikoissa, ei se tämmöistä ollut vielä kun opiskelin kehä III:n ulkopuolella.

Niin, meille työssäkäyville Sodexhossa maksaa 6,50e ateria, joka maultaan on usein heikompaa kuin kouluruoka. Maitoa ei saa ottaa kuin yhden pienen lasillisen ja esim. pyttipannupäivänä on kananmunissa rajoitus naurettava 1 kpl! Lihakastikkeet yleensä on raskaasti jauhoilla jatkettuja. Salaattia, leipää ja vettä saa vapaasti, joten nälkä ei jää, mutta tuo protskun puute tuollaisessa "ravinto-opillisesti tasapainoisessa" ateriassa pistää isoakin miestä (erityisesti isoa miestä) itkettämään. Itselleni lounas on päivän pääateria.

Joten olkaapas tyytyväisiä niiden (puoli)ilmaisten seisovien pöytien ääressä.

Meikäläisellä kouluruokailu hoituu eväillä, koska kouluruoka meidän koulussa on pelkkää tyydyttynyttä rasvaa ja paskahiilareita. Jos joku kyttää mun protudrinkkejä, banaaneja ja keitettyjä kananmunia, niin vitut siitä. Kyllä kouluruokaa mättäis mausta välittämättä koulussa napaan jos ravintoarvot edes ois kohdallaan, mutta kouluruokaan käytettävällä rahamäärällä ei vissiin saa kun läskiä ja valkosta makaroonia.

Amicoissa ainakin omien kokemuksien mukaan on loistavat salaattipöydät, paljon erinlaisia leipiä & ihan hyvät perusruuat, vaikka vähän joka pullosta/purkista maustetta saakin lisätä. Ja kun vielä maitoa saapi juoda niin paljon kun kehtaa, nii ei voi valittaa...

Olen tässä odottanut että amican tädit tulee kitisemään kun vetelen kaverien seurana tonnikalaa, kananmunaa ja metukkaa repusta... No, kitiskööt :D

iivili sanoi:
Maidon juomisen lisäksi hyvä vaihtoehto on ottaa protujauhoa ja sheikkeri kouluun mukaan. Enkä halua kuulla mitään "Noku ne muut niinq sit piruilee Niistä Jauhoista plaaplaa..." -kitinöitä. Kasvattakaa sitä itseluottamustanne, niin ei tarvitse välittää toisten panetteluista.

Hyvä keino vähentää nirsouttaan ruoan suhteen on tosiaankin muuttaa omilleen ja sekä laittaa että maksaa itse kaikki ruokansa. Ja jos asuu vanhempiensa luona vielä, niin laittaa silti kaiken ruoan, jopa muille kuin itselleen. Kun näkee mikä vaiva siinä on ja minkä verran siihen menee rahaa, niin olen varma, että kummasti rupeaa arvostamaan valmiiksi tehtyä, vanhempien veroilla kustannettua kouluruokaakin, vaikkei se mitään kurmeeta oisikaan.

Yläasteella otimme ison kasan näkkäriä ja muutaman voi- tai margariininapin sekä tietenkin maitoa n. puoli litraa ruoan kyytipojaksi. Pelkkä ruoka-annos riitti lähinnä alkupaloiksi, mutta noilla lisukkeilla alkoi kalorimäärä olla jo sitä luokkaa, että pärjäsi koulupäivän loppuun asti. Ai että hakea lisää ruokaa? Ei ikinä kerennyt, ruokailuajat olivat jo silloin 1980-luvulla niin lyhyet. :(

Mua ärsytti aika lailla intissä se ainainen kitinä potuista ja muustakin ruoasta. Kaiken törkeintä oli, kun jotkut mortit menivät möläyttämään jostain ruoasta keittolan täteille siinä ruokaa lautaselle saadessaan, että "Hyi vittu, mitä paskaa taas!". Ei jumalauta, kun nytkin verenpaine nousee, kun sitä muistelee. :curs: Öykkäsin alikeisarina aika lujaa asiasta ja päätin huutamisen toteamukseen "Enintään saa sanoa aseveljelleen pöydässä tai ruokalan ulkopuolella niin hiljaisella äänellä, ettei kukaan ruokalan työntekijä VARMASTI kuule, että onpa pahaa ruokaa, mutta KUKAAN ei sano "Hyi vittu mitä paskaa!" missään eikä ikinä, koska ruoka kertakaikkiaan EI OLE PASKAA!!!". Mulle opetettiin hyvin tiukasti pienestä pitäen kunnioittamaan kaikkea ruokaa ja taottiin kaaliin, että koskaanmissäänikinä et poika sano mitään ruokaa paskaksi ja mielestäni vanhempani olivat tässä asiassa täysin oikeassa. Aion toimia tulevaisuudessa samoin, jos/kun minulla lapsia on. Puhdas juomavesi ja jokapäiväinen ruoka on ateistillekin pyhä asia.

olen täysin samaa mieltä. vielä tähän voisi lisätä ne lippalakki/pipo päässä syöjät. Meinaan että kyllä se hilse ilman sitä lakkiakin sinne ruokaan tippuu, että vois sen kyllä pois ottaa. tätä näkee ammattikoulussa ihan liikaa, onneksi vanhemmat sentään opettaneet syömään lakitta ja takitta. kiitos iskä ja äiskä :haart:

meillä on kotiluokassa jääkaappi, ja me pojat säilötään sinne yleensä raejuustoa, mitä laitetaan sit lautasen reunalle kun on lounas. saa ainaki tarvittavat proteiinit. Sen lisäksi mulla on usein rahkapurkki koulussa, ja jääkaapissa on myös usein jotain fun-lightin tapaista jota voi sit sekottaa siihen rahkaan.

rimppakinttu sanoi:
SSS = Super Size Suomi. :down:

No Pakkotoiston suosiostahan se johtuu, että suomalaiset ovat isoja kuin mitkä... :rolleyes:

Iiivili, oikeaa puhetta taas sulta!

Vittu itsekkin täällälukiossa vituttaa kaikki valittelijat! Mutta onhan se kyllä hauskaa nauraa mm. lautaselta löytyneille pesu palleroille jne.:D

Itse oon ottanu semmosen ratkaisun, et jos on joku puuropäivä koulussa,niin otan tunapurkin ja napostelen sen vaikka näkkärien päällä. Maitoa vähän kaupan päälle, ni avot.

Mua kans vähän vituttaa ihmiset (yleensä ns. porvari perheistä) jotka AINA jättävät jtn lautaselle pois heitettäväksi! Ihan sama mitä, kuhan jtn on pakko jättää. Itse en ole ruokaa heittänyt pois kun pari kertaa 5 vuoden aikana. Silloinkin vain, kun kaveri on suuttunut ja mättänyt maidot mun safkaan. Prkl, silloin ei tee mieli sitä enää syödä.

Sitten kanssa se, että miksi keittäjät laittavat melkein joka salaattiin valmiiksi kastiketta? Minusta salaatit on salaatteja ja kastikkeet kastikkeita. No yhdelle "tutulle" keittäjälle tästä mainitsin ja ei löydy enää salaattikastiketta valmiina useimmasta salaatista... :)

Semmoinen asia on minua kanssa käynyt vituttamaan, kuin kasvispiipertäjät. Miksi normaalien ihmisten ruoka menee koko ajan paskemmaksi ja jotkut vitun teiniaktivistit saa itselleen modattua ruokaa? Kalliiksihan se tulee vääntää saatana jtn spesiaalisafkaa näille angstisille vajakeille. (erityisruokavaliot muuten ihan ok, tietty)

Itse ajattelin perustaa oman kerhon: Lihansyöjät. Ja käytäisiin vaatimaan LIHA valiota, perkele. Mites sitten suu pannaan.

-Marchi- sanoi:
Semmoinen asia on minua kanssa käynyt vituttamaan, kuin kasvispiipertäjät. Miksi normaalien ihmisten ruoka menee koko ajan paskemmaksi ja jotkut vitun teiniaktivistit saa itselleen modattua ruokaa? Kalliiksihan se tulee vääntää saatana jtn spesiaalisafkaa näille angstisille vajakeille. (erityisruokavaliot muuten ihan ok, tietty)

Itse ajattelin perustaa oman kerhon: Lihansyöjät. Ja käytäisiin vaatimaan LIHA valiota, perkele. Mites sitten suu pannaan.

Ei tarvii perustaa mitään kerhoja. Maailman paras lihansyöjä"kerho" on jo perustettu aikoja sitten. ole hyvä ja lue
http://maddox.xmission.com/sponsor.html

-ASTR- sanoi:
Kouluruoka on lähes poikkeuksetta hyvää, jos ei kelpaa, ei vika ole ruoassa vaan asenteessa. Samanlaisia perunoita syödään kotona, mutta jos koulu tarjoaa ne perunat, ne onkin yhtäkkiä ''paskaa''
:jahas:

Kyllä minä voisin sanoo että meidän koulun ruoka on perseestä. Ei siellä tarjota muuta kun hiiilareita
Jep toki siellä syödään melkein samaa ruokaa kun kotona päivittäin(paitsi lihaa saa ottaa naurettavan vähän).
Mut sit esim. puuropäivänä? Vedätkö asenteella jotain puuroaki mikä sisällä muuta ku hiilaria? Toki sitä maitoa saa vetää

Töpseli sanoi:
No ainaki se ettei se sisällä paskan vertaa prodea :down:

No ota mukaan joku helvetin rahka- tai raejuustopurkki ja sekota se siihen mehukeittoon mitä koulupuuron kanssa usein tarjoillaan. aivan heeeeelvetin hyvää. Voit hyvin ottaa aamulla mukaan rahkaa, se ei mene pahaks lounaaseen mennessä vaikkka huoneenlämmössä olisikin.

ainoa huono puoli kouluruokailussa on lautasten pieni koko :D .
Aina kun ei ehdi santsikierrosta tekemään, niin tuppaa lautaselta loppumaan tila kesken. On tullut opettajiltakin kommenttia että ota suosiolla vain toinen lautanen :rolleyes:

iivili sanoi:
Todennäköisesti. Sekin tosin nukuttaa, kun oppitunneilla joutuu pitkähköjä aikoja istumaan aloillaan.

Tosin mun tapauksessa se ei voi johtua siitä ku käyn vaan koululla syömässä :hyper: se on tuo akateeminen vapaus sitten niin ihqu juttu :thumbs:

gude sanoi:
ainoa huono puoli kouluruokailussa on lautasten pieni koko :D .
Aina kun ei ehdi santsikierrosta tekemään, niin tuppaa lautaselta loppumaan tila kesken. On tullut opettajiltakin kommenttia että ota suosiolla vain toinen lautanen :rolleyes:

Ihan totta! Ärsyttävää kun salaattia saa ettiä sieltä kastikkeen ja perunoiden alta.

kyllä se kouluruoka alas menee, vaan jos miettii minkä verran sitä prodee saa siitä janssonin kiusauksesta ilman lihaa, tai jostain vastaavasta niin ei se paljoo oo..maidosta ja leiväst pitää isoin osa repii. paitsi jos joskus sattuu jotain kunnon lihaista ruokaa niin siin ei niin sitä sit vedetään kunnolla.

Jos kouluruoka ei maistu on jompi kumpi näistä:

-Asennevamma.

-Syömishäiriö.

Valitkaa kaikki nirppanokat kumpi teillä on? Eli pointti on että nykyään koulussa on hyvää ruokaa, tai ainakin sitä voi syödä. :david:

Cockton sanoi:
Ööö... just... mut varmaan hirtetään munista kun sanon että syömisestä ja ruoasta pitäis nauttia. imho.

Itse syön ruokaa jotta pysyn hengissä. Nautinto puoleen kuuluu kaikki karkista seksiin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom