Koskettavin leffa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja igor2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
no jopas sattui sopivasti. Leffahan on siis täydellinen maailma, ja on varmaan listani kärkipäässä.

Muita tietenkin ovat

Kerran sotureita
Magnolia
Schindlerin lista

Vaikkakin olen harrastanu leffoja muutama vuosi sitten erittäin aktiivisesti (sinkkuna tiätty) ni ei tullut vastaan ku Requiem for a dream mikä jätti hiljaiseksi.

Muutenkin jos harrastaa tarpeeksi noita leffoja ni mulle ainakin tuli semmonen kliininen eokuvakriitikon asenne nurkan takaa salaa hiipien etten huomannu itsekkään. Yhtäkkiä ei mikään leffa, tunnetuilla megaluokan näyttelijöillä, hetkauttanu mihinkään suuntaan. Voi toki olla hieno leffa mutta eläytyminen jäi puolitiehen. Donnie Darko oli loistava kun sitä jannua en ollut aiemmin pahemmin nähnyt. Mikään Cagen tai DiCaprion leffa ei kyllä mua ihmeemmin heilauta. (Cage on kyllä yksi parhaimpia näyttelijöitä mun mielestä)

Bambissa niiskutin joskus ala-asteella elokuvateatterissa ku se äiti ammuttiin ;)

The Shawshank Redemption - Suht' yksinkertainen juoni, ei viimeisimpiä erikoistehosteita, mutta elokuvana jotain aivan uskomatonta. Ikinä en ole yhtä paljon elokuvaan pystynyt eläytymään, tuntui melkein kuin olisi itse ollut siellä vankilassa. Kyllä se Kingin poika osaa.. :worship:

Muita liikuttavia leffoja:
- Schindler's list
- Vihreä maili
- Streets of Philadelphia

Katsoin sitten requiem for a dreamin (unelmien sielunmessu?). Listan kärkeen meni.

Koskettavimmat leffat:

-Deerhunter. Se lopun venäläinen ruletti kohtaus.
-Lilja e-ever. Koko leffa... Tuota leffaa en kyllä aio uudestaan katsoa.
-Tuntematon sotilas. Se loppu, kun Finlandia alkaa soimaan.
- Ei mitään uutta länsirintamalta, se 30 luvun versio. Se on vaan niin koskettava, kun ne nuoret kaverit lähtee sotaan innokkaina, ja oppivat sen raa'an todellisuuden, eikä siinä olekkaan mitään hienoa.

elephant man
ikiru
ran
monsieur verdoux
parrasvalot
barry lyndon
nykyaika
kaupungin valot
grave of fireflies
glory

Kun James Cagney hieroi greippiä tyttöystävän lärviin elokuvassa The Public Enemy olin mykistynyt,voi sitä raivoa ja tunnetta!

Tämä saattaa kuulostaa hiukan kornilta, mutta kyllähän koskettavin elokuva on Tuntematon Sotilas kokonaisuudessaan.
Varsinkin täällä jo mainittu alun kohtaus, missä kaatunut suomalainen haudataan samalla, kun taustalla soi Finlandia-hymni. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Allah sanoi:
Tämä saattaa kuulostaa hiukan kornilta, mutta kyllähän koskettavin elokuva on Tuntematon Sotilas kokonaisuudessaan.
Varsinkin täällä jo mainittu alun kohtaus, missä kaatunut suomalainen haudataan samalla, kun taustalla soi Finlandia-hymni. :(

Samaa mieltä. Toi Finlandia-hymni aiheuttaa kylmiä väreitä.

Katsoin äsken ekan osan Human Trafficing -minisarjasta. Itkuhan siinä tuli.. järkyttävää katsoa tarinaa, joka on tosi joka ikinen päivä jonkun muun elämässä. Minisarjassa on kaksi kahden tunnin jaksoa. Kertoo siis naisten ja lasten sieppaamisesta ja prostituoiduiksi myymisestä. En tiedä mitä muuta kirjottaisin... muuta kuin että tämä oli varmaan koskettavin (puolikas) leffa jonka olen nähnyt. :( Ei kovin hyvällä tavalla koskettava. Sai mutsen todella surulliseksi. Väkisinkin mietin, mitä tämmöinen tavis pystyisi tekemään sen hyväksi että edes yksi uhri pelastuisi vastaavalta.

Minisarjasta on lisää juttua täällä.

:itku:

Vihreä maili

Steven Seagal - Exit Wounds

Siinä kun Seagal menee terapiaryhmään väkivaltaisuutensa :rolleyes: vuoksi, toteaa muille valittajille: "I’d like to make this clear. I don’t have rage. I’m a happy guy. You see this face? This is a happy face. You all would be lucky to be as happy as I am."

S-T sanoi:
Mä oon elokuvissa sellainen itkupilli, että siitä tulisi hyyyyvin pitkä lista jos edes parhaan/itkettävimmän 1/10 niistä tähän kirjottaisin :rolleyes:

Yksi on kuitenkin vaikutuksiltaan ollut ylitse muiden:
Leffa, mikä on saanut mut kirjaimellisesti ulvomaan, parkumaan, kierimään ympäriinsä sohvalla, puremaan sohvatyynyä ja tärisemään hysteerisenä on Moulin Rouge :itku: Jo useamman kerran.
Joo mun listasta tais puuttu toi moulin rouge, se on kyl itkettäjä number one täälläkin :D . mutta aivan mahtava elokuva johon en ole vieläkään kyllästynyt neljän katselukerran jälkeen :jahas: .. viihdyttävyydessään täyden 10 elokuva.

Piano. Se musiikki ja ne jylhät maisemat.. sen sormen leikkaus kohtauksen kurkkua puristava ahdistus..

.. plus kaikki disneyn "maailma pelastuu"-leffat.. siis ihan kaikki.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom