koskas tuutte ylikuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Natuille pientä galluppia... HST-huijaajia ja lääkeaineiden väärinkäyttäjiä ei lasketa :)

Meikäläisellä alkaa jo kroppa kuumottamaan ja unensaanti vaikeutumaan kuukauden kovan treenaamisen jälkeen (kolmijakosella ohjelmalla)...Pitänee keventää otteita sillä 4vko treeniä 1vko totaalilepoa sucks.

en oo itseasiassa ees ihan varma mitä se on mutta jos se on sitä että kroppa käyttäytyy vähän miten sattuu ja elimistö käyttäytyy miten huvittaa, ja yleisesti paska olo johtuen paljosta treenistä, niin kai sitte tiiän.

Ehkä tänään, ehkä huomenna. Only Satan knows.

Vaikea sanoa, mikä on se tietty aika, jolloin ylikunto iskee. Yleensä jos tulee treenattua ilman ohjelmaa, niin painot on prosentuaalisesti kovempia ja ylikunto iskee nopeammin. Ohjelman mukaan mentäessä ei ylikuntoa yleensä ole ilmennyt, kehittymistä tosin kyllä. :)

Nyt tähän mennessä hyvä systeemi oli se, että reenaili kovaa kun oli vapaa viikko ja vähän kevyempää töissä eli noin 2,5 viikkoa. Ja sitten pumppaili kevyemmillä painoilla kun oli enemmän töitä. Mutta ylipäätänsä kun alkaa menee paikat jumiin ja alkaa väsyttää ja kesken treenin haikailee jo seuraavaa treeniä niin on aika pitää kevyempi viikko/ lepoa. Eli siis, kovaa reeniä kestää sen 3-4 vkoa. Sen jälkeen on kyllä aika hajalla. Ei tiedä toimiiko nyt paremmin kun vaihtui työ ja loppui yövalvominen---> samalla lyhentyi vuorot n.5 tuntia.

Mulla tuntuu että ylikunto vaanii aina seuraavan kulman takana. Se on koko ajan puskemassa päällä, vaikka se ei kuitenkaan ole. vai onko? senku tietäs.... :down:

Joskus 5 viikkoa, joskus vain 3 viikkoa riittää ylikunnon 'saavuttamiseen'. Nyt oli varmaan pahin jakso koskaan, toipumiseen meni 3vko. Oli kunnon stressi ja v*tutus, ja treenattua tuli viimeisen päälle kovaa kompensoimaan v*tutusta. Yllättäen sitten ruokailu ei riittänyt tähän treeniin ja muutenkin kierroksilla käyntiin. Tulos oli 5kiloa massasta ja tuloksista 15% pois.

mäki pystyn reenaa sen 3-4 viikkoa kovaa, 4-jakoisel ohjelmal, mut sen jälkeen on pakko pitää kevyt viikko tai iha kokonaan ilman reeniä se viikko:(

Siinä rajoilla menen kokoajan. Varsinkin kun treenaan nyt eniten mitä koskaan ennen niin vähän on sellanen kiikun-kaakun olo. Kehitystä kuitenkin tulee yllättävän hyvin kun treenimääriä on nostanut. Paino tippunut mutta rautamäärät kasvanu. C-vitamiiniä täytyy vetää vitusti kun tuntuu että räkätautia olis kokoajan puskemassa. Viikonloput lööbaan ja bulkkaan. Kevyttä viikkoa en oo pitänyt sitten kesän alkamisen.

Ite oon ollu nyt kesän aikana neljän kuukauden sisäl kuus kertaa flunssas. Joka kerta ku oon ollu lääkäris ni ne on sanonu et ylikuntoo.

Paras kaikist oli et ku olin kerran parantunu flunssast, pidin viikon tauon ettei mitään jäis kytee ni tokan treenin jälkeen oli aamul kuumetta :) Kaikist vittumaisint on et kukaan lääkäri ei oo keksiny kunnon syytä tälle, kaikki vaan väittää olevan ylikuntoo. On otettu kaikki maailman kusitestitki mut eipä oo mitään selvinny.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on ollut sellaisia jopa viikon kausia muutamaan otteeseen kun on ollut todella vaikea nostaa, ja nämä ovat tulleet liiallisesta psyykkaamisesta yleensä tehoviikon aikana. Olen katsonut peiliin ja sanonut itselleni tyyliin "saatana älä pelleile" ja muuta, keskittynyt siihen 110%:seen suoritukseen. Se todellakin mielestäni vie voimat ihan toisella tavalla kuin tavallinen treenaaminen.

Varmaan vähän ihmeellinen kysymys, mutta liekö minulla ylikuntoa? Normaali pulssi on 68bpm ja nyt äsken mittasin olevan 92bpm :eek: Unettomuutta nyt en niinkään, tunti pyörin sängyssä ja sen jälkeen on taju kankaalla(johtuu varmaan telkkarin liiallisesta tuijotuksesta?) Vai johtuuko se siitä, että tein tänään rintakehän lihaksille aika kovaa treeniä(on muuten rintakehä vähän kipeä, jos se vaikuttaa yhtään)? :rolleyes:

Anteeksi muuten, että pistin avun kyselyn galluppiin. :rolleyes:

Originally posted by KäveleväRuumis
Varmaan vähän ihmeellinen kysymys, mutta liekö minulla ylikuntoa? Normaali pulssi on 68bpm ja nyt äsken mittasin olevan 92bpm :eek: Unettomuutta nyt en niinkään, tunti pyörin sängyssä ja sen jälkeen on taju kankaalla(johtuu varmaan telkkarin liiallisesta tuijotuksesta?) Vai johtuuko se siitä, että tein tänään rintakehän lihaksille aika kovaa treeniä(on muuten rintakehä vähän kipeä, jos se vaikuttaa yhtään)? :rolleyes:

Anteeksi muuten, että pistin avun kyselyn galluppiin. :rolleyes:

Jos toi 92bpm on leposyke nii oot jo melko pahassa ylikunnossa. Pitäisin sinuna parin viikon tauon koko salitouhusta. Silloinku pidätte niitä palauttavia viikkoja ylikunnon hoitoon nii syöminen ei oo ollenkaan pahasta, kun elimistö tarvii kaloreita palautumiseen.

Moro!!

Samaa rataa se menee minullakin tuon punttitreenin suhteen, nimittäin 3-4vko on sitä aikaa jolloin raudan nostaminen on progressiivista, sen jälkeen saattaa vain treenissä alkaa sarjat tai liikkeet kusemaan sen merkiksi, että "pidä poika taukoa!".

Telinevoimistelun parissa onkin sitten ihan helppo viihtyä vaikka ympäri vuoden, kuhan muistaa vaan lepuuttaa olkaniveliä välistä! :D
Että kuukaus on se juttu!!

Originally posted by Rock^
Jos toi 92bpm on leposyke nii oot jo melko pahassa ylikunnossa. Pitäisin sinuna parin viikon tauon koko salitouhusta. Silloinku pidätte niitä palauttavia viikkoja ylikunnon hoitoon nii syöminen ei oo ollenkaan pahasta, kun elimistö tarvii kaloreita palautumiseen.

Siis tuo "äsken mittasin" on se kun olen istunut tässä sellainen 15 minuuttia. Äsken mittasin uudestaan ja saamari, sama ~92bpm. Pitänee sitten ens viikon TET-viikko pitää lepoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom