Koska kone sanoo "kyykkää syvemmälle"?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiinnostanee nörttiosastoa. http://www.useit.com/alertbox/kinect-gesture-ux.html

"The fitness program, for example, is fond of telling me to 'do deeper squats,' which it can do because it knows how my entire body is moving."

Tuollainen sovellus on siis tuotu normaaleille markkinoille. Itse muistan joskus n. 2003 säätäneeni kameraa peliin jossa lennettiin käsiä räpyttämällä. (Sivuhuomiona, olin varmaan fiksuimman näköinen mikrotuki ikinä kun testasin tuota :) )

Sama laite myös tunnistaa pelaajan naamasta. Paletti alkaa olla täynnä, pohjatekniikka on olemassa. Koska tästä laaditaan ensimmäinen koneellisesti neuvoja antava sali? Jos tunnistus ruumiin asennosta saadaan riittävän hyväksi, voisi kone väsymättä toistaa "kyykkää syvemmälle", "alaselkä pyöristyi" jne, ja tietysti muistaa harjoitusohjelman ja kaikki aiemmat harjoituskerrat. Ilmeen tunnistuksella voisi kenties tietää, tuntuuko liike pahalta. Tapahtuuko tämä tekniikan kasaaminen jo 2010-luvulla?

Veikkaan, että alkuaan tämä tulisi yhdessä henk. koht. ohjaajan kanssa käyttöön. Tällöin ihminen voisi vielä korjailla koneen antamia neuvoja oman kokemuksensa mukaan, ja tarkistaa ettei liikkeissä ole virheitä joita kone ei tunnista.

Jos miettii kuinka pienistä asioista noi virheasennot on loppujen lopuksi kiinni niin sun pitäisi melkein alasti kyykätä että toi kone huomaa jokaisen kohdan tai no ainakin kumipuvussa. Tosin eipä se millonkaan korvaa oikeaa fysiota tai pt:tä koska jokaisella ihmisellä ne välitykset on vähän erilaiset. Riippuu täysin ohjelman ohjoimminsta loppujen lopuksi.

Sellainen sali on jo olemassa, missä asiakkailla on kaikilla oma koodinsa, joka syötetään kulloinkin käytettävään treenilaitteeseen. Ja laitteet siis muistavat käytetyt painot ja tehdyt sarjat ja muistaakseni vielä itsestään säätelevät vastusta, jotta treenaaja ei pystyisi luistamaan raskaista sarjoista.

Mä en halua elää sellaisessa poliisivaltiossa, että koneet alkaa käskyttämään mua.

Suositut

Back
Ylös Bottom