Kortisonipiikistä kokemuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Kokeillaas tätä kautta eli löytyykö täältä ihmisiä joilla olisi kokemusta kortisoni-injektiosta kantapään/jalkapohjan alueelle? Minulle laitettiin 18.3 injektio ja nyt sen pistämisestä on reilu viikko aikaa. Lääkäri sanoi että hitaasti vapautuva kortisoni voi vaikuttaa pitkäänkin ja auttaa kipuihin mutta vammaa se ei välttämättä paranna vaan akuutin kiputilan, jonka se kyllä viikon ajaksi on tehnytkin pistoksen jälkeisten kipujen jälkeen ja lääkärin määräyksestä olen välttänyt rasitusta jalalle. Nyt kuitenkin tuntuu että kortisonin vaikutus alkaa hiipua ja kantapään ja jalkapohjan kivut ovat alkaneet palailla ja lepo/aamusäryt ovat samaa luokkaa kuin ennen kipua. Onko siis ihan tavallista että vaikutus kestää näin lyhyen aikaa? Nyrjäytin nilkan 2kk takaperin ja magneettikuvista erottui kaksi repeymää nilkan jänteissä sekä kantapään/jalkaholvin kohdalla vaurio mitä epäiltiin plantaarifaskiitiksi mutta koska anamneesissa ei aiemmin vastaavaa ole ollut niin teoria tyrmättiin.

Kortisonipistokset ovat kaksivaikutteisia, puuduteaine + kortisoni. Puudutusaine saattaa kestää viikon tai pari. Liekö kortisoni toiminut?

En tiedä onko kaikki kortisonipistokset tällaisia, mutta osa ainakin.

Mulle on noita aikoinaan hakattu melko paljonki ja eipä niistä koskaan oo ollu kovin kauaa apua. Näin jälkikäteen ku miettii nii enpä kyllä ottas enää.

Back
Ylös Bottom