Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Valtamedia rummuttaa edelleenkin kokoajan kovia tartuntalukemia, mutta miksi se ei nyt puhu koronan kanssa kuolleista? siis yhtään mitään ei puhuta tästä, vaikka niitä tulee ilmeisesti enemmän kuin koskaan aikaisemmin, vaikka nyt on omikron variantti hallitseva, joka on ihan todistettavasti normi kausiflunssaan verrattavissa oleva.

Kertauksena, koronavirus on muuntunut useamman variantin myötä muistuttamaan normaalia syysflunssaa. Sitä vastaan on rokotettu yli 80% suomalaisista, ja silti sen jälkeen se tappaa enemmän ihmisiä, kuin ennen rokotteita, ja enemmän, kuin selvästi vaarallisemmalla aikaisemmalla muunnoksella.
Kyllä tästä ehkä voisi vetää johtopäätöksen, että koronarokotteet eivät toimi.

Mikähän tuo ääs-ryhmän linja oikeasti on? Jo reilun kuukauden "meidän" ääsissä on ollut yksi "kassakundi", joka on ollut ilman maskia, nyt tämän viikon aikana kaksi muutakin kassahenkilöä on luopunut maskeista. Pieniä asioita ehkä, mutta kyllä nämä saa ainakin itseni hieman paremmalle tuulelle, yritän tämän myös aina osoittaa. Näinkin pienistä asioista voi nykyään saada vähän iloa.
Täälläpäin s kaupoissa myyjät lopetti maskien käytön silloin ku tilanne oli parempi joskus viime kesänä - alkusyksystä? Sit jossain vaiheessa tilanne paheni ja maskit palas myyjien kasvoille. Ei ne varmaan nyt uskalla liian aikasin maskeja riisua ku tais silloinkin jotkut asiakkaat kauhistella maskittomia myyjiä. K-kaupoissa myyjillä ollu maskit ainakin kokoajan käytössä.

Aina viikon välein käyn kattoo mitä täällä keskustellaan ja sama juttu jatkuu ja jatkuu.. eniten mua ihmetyttää nää rokotetut ja rokottomattomat jotka jaksaa jauhaa koronasta. Mahtaa heitä sitten vituttaa saatanasti jos tää joskus loppuu

Aina viikon välein käyn kattoo mitä täällä keskustellaan ja sama juttu jatkuu ja jatkuu.. eniten mua ihmetyttää nää rokotetut ja rokottomattomat jotka jaksaa jauhaa koronasta. Mahtaa heitä sitten vituttaa saatanasti jos tää joskus loppuu

Rokottamattomia ei ainekaa vituta. Eniten vituttaa ku tää pelleily ei halua loppua. Koko ajan tuutataan uutista jotai vitun tartunnoista, piikeistä ja passi varmaa otetaa käyttöö viimestää syksyl vaikka ei ole paskankaa virkaa. Saadaapaha lisää jengiä turhalle piikille ku ei taas ilman pääse mihinkää

Kuinkahan monta koronapiikkiä noi natovouhkaajat ovat ottaneet? Porukalla ei mitään käsitystä, mihin ovat Suomea ajamassa. Sama ku kpiikkien kanssa eli enemmän taitaa jäsenyydestä olla haittaa kuin hyötyä.

Mä näen että rokotettuja taitaa vituttaa aika kovasti, että rokottamattomat vetelee ton taudin kevyenä läpi. Täytyy kyllä sanoa, että tuntisin itsekin itseni aika tyhmäksi jos olisin hakenut 3 piikkiä tätä varten :D. Eikä oikein voi sanoa että ilman rokotteita olis sairaalassa kun ei oikein sairaalat nyt taida täyttyä vaikka kovasti sitä toivottiin.
Omalta kohdalta ei kyllä vituta yhtään, että olen 3 piikkiä ottanut ja koronassa hyvin lievänä. Ei niistä mitään haittaakaan ole ollut? Ehkä olen sen verran tyhmä ettei edes vituta

Omalta kohdalta ei kyllä vituta yhtään, että olen 3 piikkiä ottanut ja koronassa hyvin lievänä. Ei niistä mitään haittaakaan ole ollut? Ehkä olen sen verran tyhmä ettei edes vituta
Tuskin ne haitat heti näkyviin tulee, ja toivottavasti et saa haittoja ollenkaa, pahimassa tapauksessa pumppu ja suonet ottaneet damagea.

Kuten mistä valheista? Mä luen kyllä mediaa ihan eri tavalla kuin sinä. Mulle on ihan normaalia, että en niele ihan kaikkea mitä siellä sanotaan, koska mediallakin voi olla ensinnäkin väärää tietoa ja toiseksi toimittaja voi esittää asian omaan maailmankuvaan paremmin istuvalla tavalla. Jätän asioita tavallaan vähän hautumaan. Se, että media on jossain asiassa väärässä, ei tarkoita että ne valehtelee.

Mun ratkaisu tähän ongelmaan ei missään tapauksessa ole alkaa tutkia vaihtoehtomedioita. On jotenkin niin vinksahtanutta ajatella, että valtamedia valehtelee, joten luen totuuden vaihtoehtomediasta mikä valehtelee vielä vitusti enemmän ja täysin tarkoituksella.

Tuolla on joukossa aivan karsea määrä virheellistä informaatiota, mitä kuka valtamedian edustaja kulloinkin on levittänyt. Alkulähde voi toki olla poliitikko, viranomainen tai whatever, mutta virheellisten lausumien toistelu ilman kritiikkiä tai jälkikäteistä korjaamista ei taida olla ihan hyvän journalistisen tavan mukaista.

Omaan kategoriaansa menevät ne lukemattomat kolumnit, missä on vaikkapa leimattu rokottamattomat epidemian ylläpitäjiksi tai ivermektiini vaaralliseksi. Ne on mun mielestä aivan silkkaa valhetta.

Kukin totta kai reagoi tähän tilanteeseen tavallaan, mutta kyllä mä ottaisin tuohon ns. valtamedian rinnalle jotain muita lähteitä. Itse en lue injektiopiikkiä tai sitä Janitskinin julkaisua, koska musta se on ihan yhtälailla asenteellista törkyä kuin vaikka iltalehden kolumnit.

Valitettavasti tällä erää tuntuu siltä että paras lähde spesifille ja neutraalille tiedolle koronan suhteen on tietyt podcastit ja youtube-kanavat.

Perinteisellä medialla olisi tässä ihan helvetisti petrattavaa.

Kuten mistä valheista? Mä luen kyllä mediaa ihan eri tavalla kuin sinä. Mulle on ihan normaalia, että en niele ihan kaikkea mitä siellä sanotaan, koska mediallakin voi olla ensinnäkin väärää tietoa ja toiseksi toimittaja voi esittää asian omaan maailmankuvaan paremmin istuvalla tavalla. Jätän asioita tavallaan vähän hautumaan. Se, että media on jossain asiassa väärässä, ei tarkoita että ne valehtelee.

Mun ratkaisu tähän ongelmaan ei missään tapauksessa ole alkaa tutkia vaihtoehtomedioita. On jotenkin niin vinksahtanutta ajatella, että valtamedia valehtelee, joten luen totuuden vaihtoehtomediasta mikä valehtelee vielä vitusti enemmän ja täysin tarkoituksella.
Mikäs tämä esimerkiksi on, jos ei valhe:

"Ylilääkäri Asko Järvinen korostaa sairaalahoitoon joutumisen riskin pienentymistä.

Noin kuukauden jälkeen ensimmäisestä rokotteesta saa vapautuksen sairaalahoidosta. Jo yksi rokotuskerta varjelee melko hyvin esimerkiksi delta-variantilta, vaikkakin kaksi kertaa antaa varmimman suojan, Järvinen toteaa."

Siis minkä ihmeen vapautuksen ja minkä datan perusteella? Ei edes alkuperäiset Pfizerin ja Modernan umpivääristellyt tutkimukset uskaltaneet väittää näin. Lisäksi Järvinen tossa jo seuraavassa lauseessa kampittaa itsensä. Nää on saaneet puhua ihan mitä sattuu vailla minkäänlaista kritiikkiä medialta.

Mullekaan se siis ei ole mikään yllätys että media ja asiantuntijat voi olla väärässä, mutta täytyy muistaa että Suomessa on tosi iso osa väestöä, joka todellakin uskoo mitä YLE uutisoi ja hei, jos ylilääkäri sanoo niin se on sitte jämpti.

Helena zerottaa hamaan loppuun:

Niin kauan kuin 100-prosenttisesti estävää rokotetta ei ole, pidän sisätiloissa FFP2-maskia, muistan turvavälit ja käsidesin. Enkä kitise, sillä ajattelen ukrainalaisten järkyttävää kärsimystä.

Mä näen että rokotettuja taitaa vituttaa aika kovasti, että rokottamattomat vetelee ton taudin kevyenä läpi. Täytyy kyllä sanoa, että tuntisin itsekin itseni aika tyhmäksi jos olisin hakenut 3 piikkiä tätä varten :D. Eikä oikein voi sanoa että ilman rokotteita olis sairaalassa kun ei oikein sairaalat nyt taida täyttyä vaikka kovasti sitä toivottiin.
Ite taas odottellut, koska se korona iskee minuun rokottamattomaan. Ei oo näkynyt vaikka ollut koko ajan riski saada se kun vaimokin töissä vähän väliä korona potilaita hoitaa.. No voihan se olla että oireettomana sairastettu ken tietää.

Ite taas odottellut, koska se korona iskee minuun rokottamattomaan. Ei oo näkynyt vaikka ollut koko ajan riski saada se kun vaimokin töissä vähän väliä korona potilaita hoitaa.. No voihan se olla että oireettomana sairastettu ken tietää.
Ihan kokemus se on, koska kun sen testin posiksi saa, niin on hassua ihmetellä miten tästä nyt on sitten hirvee haloo ollut 2 vuotta. Väkisinkin alkaa miettimään, miksei normaalista flunssasta panikoida samaan tapaan, se on paljon pahempi monelle, siinä saattaa tulla niinkin kamala oire kuin yskä.

Mikäs tämä esimerkiksi on, jos ei valhe:
No esimerkiksi informaatiota mikä on voitu jälkikäteen osoittaa vääräksi.

Jos ajattelet, että tuo on valhe, niin sun pitää miettiä mikä oli kyseisen henkilön motivaattori valheen esittämiseen. Oliko henkilö lahjottu, ihan vittuillakseen vain valehteli vai oliko sillä oikeaakin tietoa, mutta pahantahtoisuuttaan valehteli?

Jos meille valehdellaan, niin onko siinä takana joku salaliitto? Maailmanlaajuinen salaliitto mihin on saatu ihan joka maan johto mukaan? Vai onko kuitenkin todennäköisempää, että tässä ollaan oltu tuntemattoman edessä, eikä kellään ole ollut ihan oikeaa tietoa, niin silloin käy herkästi niin, että lausuntoja voidaan osoittaa jälkikäteen virheellisiksi? Ei rajoitukset ja rokotukset jumalauta tarvitse mitään salaliittoa. Ne ei tarvitse kuin riittävän määrän panikoivia ihmisiä jotka niitä haluaa.

Jälkiviisaus on kyllä täällä hetkellä muodikasta.

Ihan kokemus se on, koska kun sen testin posiksi saa, niin on hassua ihmetellä miten tästä nyt on sitten hirvee haloo ollut 2 vuotta. Väkisinkin alkaa miettimään, miksei normaalista flunssasta panikoida samaan tapaan, se on paljon pahempi monelle, siinä saattaa tulla niinkin kamala oire kuin yskä.
Toivottavasti tässä omakin esimerkki avaa lähipiirin silmiä, jotka on kauhistelleet kun ei ole piikkejä. Teholle kuulemma joudun, sanottiin monesti. Nyt ollaan oltua aika hiljaa kommenttien kans.

6. päivä nyt menossa oireiden alusta. Minimaalisten oireiden. Ikääkin jo rapiat neljäkymppiä, niin pitäs olla riskejä.

Ikääkin jo rapiat neljäkymppiä, niin pitäs olla riskejä.
Tää ikäjuttu on aivan hullunkurinen. Elikä viralliset tahot olettaa iän mukaan riskiryhmät, mutta ei se ikä ole siinä mikään tekijä, vaan ihmisen fyysinen kunto, vastustuskyky. 25 vuotias lihava tupakkaa polttava alkoholisi ei ole iän puolesta riskiryhmää, mutta aktiivisesti vähissä rasvoissa oleva crossfittaaja 50 vuotiaana on riskiryhmässä, miksi?

No esimerkiksi informaatiota mikä on voitu jälkikäteen osoittaa vääräksi.

Jos ajattelet, että tuo on valhe, niin sun pitää miettiä mikä oli kyseisen henkilön motivaattori valheen esittämiseen. Oliko henkilö lahjottu, ihan vittuillakseen vain valehteli vai oliko sillä oikeaakin tietoa, mutta pahantahtoisuuttaan valehteli?

Jos meille valehdellaan, niin onko siinä takana joku salaliitto? Maailmanlaajuinen salaliitto mihin on saatu ihan joka maan johto mukaan? Vai onko kuitenkin todennäköisempää, että tässä ollaan oltu tuntemattoman edessä, eikä kellään ole ollut ihan oikeaa tietoa, niin silloin käy herkästi niin, että lausuntoja voidaan osoittaa jälkikäteen virheellisiksi? Ei rajoitukset ja rokotukset jumalauta tarvitse mitään salaliittoa. Ne ei tarvitse kuin riittävän määrän panikoivia ihmisiä jotka niitä haluaa.

Jälkiviisaus on kyllä täällä hetkellä muodikasta.

Suomessa kyllä esim. uutisoitiin todella pitkään, että rokote estää saamasta tartuntaa, eikä rokotettu voi tartuttaa muita vaikka oli tullut jo monta tutkimusta, että asia ei näin ollut.

Tää ikäjuttu on aivan hullunkurinen. Elikä viralliset tahot olettaa iän mukaan riskiryhmät, mutta ei se ikä ole siinä mikään tekijä, vaan ihmisen fyysinen kunto, vastustuskyky. 25 vuotias lihava tupakkaa polttava alkoholisi ei ole iän puolesta riskiryhmää, mutta aktiivisesti vähissä rasvoissa oleva crossfittaaja 50 vuotiaana on riskiryhmässä, miksi?
Juuri näin. Väestötason tietojen perusteella niputetaan ihmiset lokeroihin ja niiden mukaan sitten ohjeet ja lääkkeet. En itsekkään aseta itseäni ihan keskiverto verrokin kohdalle terveystilanteeni suhteen.

Back
Ylös Bottom