Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Meillä on niin tappava tauti et väkiluku on noussu maapallolla tänävuonna 76,5 miljoonaa
Viime vuonna ei ollut rokotteita tähän tappavan tautiin ja väkiluku nousi vielä enemmän kuin tänä vuonna. Tänä vuonna meillä kuitenkin on ollut erittäin hyvä suojan antama rokote.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestö Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ei usko, että hallituksen esitys sotehenkilöstön pakkorokotuksista aiheuttaisi joukkopakoa alalta.
MTV:n Uutisextrassa vierailleen Rytkösen mukaan alan ammattilaiset ovat kautta linjan äärimmäisen hyvin rokotettuja.
– Olemme ottaneet koronarokotuksetkin valtaväestöä aktiivisemmin, Rytkönen sanoo.
Rytkösen mukaan esimerkiksi HUS:issa potilastyötä tekevän henkilöstön koronarokotekattavuus on yli 95 prosenttia.

Selittäkää joku uskovainen mulle nää passit ja rajoitukset, miksi passilla pääsee vaikka esim. kenkäkauppaan mutta ilman passia
Itse asiassa pitäisi päästä kenkäkauppaan. STM koronapassi-info kertoo näin:

Todistusta ei siis saa edellyttää asiakkailta esimerkiksi apteekeissa tai kaupoissa.

Mutta, Pirkanmaan AVI kertoo.. Tai siis YLE sanoo näin:

Koronapassia ei saa edellyttää esimerkiksi apteekeissa, vähittäiskaupoissa, posteissa, huoltoasemilla tai kirjastoissa, näiden normaalissa toiminnassa.

Eikö kenkäkauppa ole vähittäiskauppa? Mutta joka tapauksessa eivät saa pyytää kenkäkaupassa passia.

Tänään käytiin Myllyssä ja bongasin Classic American Diners-ravintolan ovella lapun että "Näytäthän koronapassin kassalla"

Laitoin palautetta ja en aio mennä kyseiseen paikkaan enää syömään.. Ikinä.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestö Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ei usko, että hallituksen esitys sotehenkilöstön pakkorokotuksista aiheuttaisi joukkopakoa alalta.
MTV:n Uutisextrassa vierailleen Rytkösen mukaan alan ammattilaiset ovat kautta linjan äärimmäisen hyvin rokotettuja.
– Olemme ottaneet koronarokotuksetkin valtaväestöä aktiivisemmin, Rytkönen sanoo.
Rytkösen mukaan esimerkiksi HUS:issa potilastyötä tekevän henkilöstön koronarokotekattavuus on yli 95 prosenttia.

Lähihoitajilla se oli alle 80%

Itse asiassa pitäisi päästä kenkäkauppaan. STM koronapassi-info kertoo näin:

Todistusta ei siis saa edellyttää asiakkailta esimerkiksi apteekeissa tai kaupoissa.

Mutta, Pirkanmaan AVI kertoo.. Tai siis YLE sanoo näin:

Koronapassia ei saa edellyttää esimerkiksi apteekeissa, vähittäiskaupoissa, posteissa, huoltoasemilla tai kirjastoissa, näiden normaalissa toiminnassa.

Eikö kenkäkauppa ole vähittäiskauppa? Mutta joka tapauksessa eivät saa pyytää kenkäkaupassa passia.

Tänään käytiin Myllyssä ja bongasin Classic American Diners-ravintolan ovella lapun että "Näytäthän koronapassin kassalla"

Laitoin palautetta ja en aio mennä kyseiseen paikkaan enää syömään.. Ikinä.
Kenkäkauppa oli vaan esimerkki, kuntosali, uimahalli, ravintola ym. miksi en rokottamattomana voisi mennä. Tarttukaa nyt uskovaiset mun kysymykseen edelliseltä sivulta ja selittäkää

Noiden lukujen mukaan Suomessa olisi puoli miljoonaa hoitajaa. Eli joka kymmenes suomalainen, mukaan lukien lapset ja eläkeikäiset, olisi työssä sairaanhoitajana. Mietipä uudelleen.
32 000 sotelaista ilman yhtään koronapiikkiä.
reilu 50 000 ottanut 1. piikin mutta ei 2.

Mitä et käsitä
Nuo luvut hallituksen tuoreesta esityksestä tältä viikolta.

Mitä et käsitä
Mä yritin etsiä tota numeroa jostain virallisesta lähteestä. En löytänyt. Löysitkö sä?

Mä yritin etsiä tota numeroa jostain virallisesta lähteestä. En löytänyt. Löysitkö sä?
Olen postannut sen tänne varmaan kolme kertaa jo.

Hallituksen esitys

Tuolta vaikka ctrl+F etsii 32 000

1639230351442.png

Mä luulen että nuokin luvut on alakanttiin. Mitä olen kuullut niin aika moni tuntuu olevan ilman piikkejä tai ottanut 1. ja todennut että vittu mitä paskaa.
Lisäksi tämä ala näkee suoraan totuuden tästä plandemiasta arjessaan. Muut näkevät sen iltalehdestä.

Olen postannut sen tänne varmaan kolme kertaa jo.

Hallituksen esitys

Tuolta vaikka ctrl+F etsii 32 000

katso liitettä 236876

Mä luulen että nuokin luvut on alakanttiin. Mitä olen kuullut niin aika moni tuntuu olevan ilman piikkejä tai ottanut 1. ja todennut että vittu mitä paskaa.
Lisäksi tämä ala näkee suoraan totuuden tästä plandemiasta arjessaan. Muut näkevät sen iltalehdestä.
Kiitos. On niitä tosiaan 56000. No se on vähän se. Ei haittaa mitään.

Mitä et käsitä
Ja nuo luvut ovat ilmoitetun ammattialan, ei tehtävän perusteella. Ja heistä kaikki eivät työskentele riskiryhmien kanssa, ja lopuille on esityksen mukaan tarjottava mahdollisuutta olla työskentelemättä riskiryhmien kanssa.

Kun lisäksi oletettavaa on että osa heistä vielä täydentää rokotussarjaansa, ei tämä kovin valtaisaa määrää hoitajia koske. Osaa kyllä.

Kyllä mutta myös vitusti hoitajia. Heitä on aivan helvetisti noissa luvuissa. Valtaosa.

Siivoojat on toinen porukka mikä lopettaa hommat pariks viikoks niin kaikki on kirjaimellisesti paskassa. Viikossa jo.
On on.. Kyl paska lentää tuulettimeen ja pahasti jos oikeasti pitävät pintansa. Lisäksi kun tämä passipaska laajenee mm. Sinne vankeinhoitoon ym. Niin hoh hoijaa.

Hoitajien pitää myös siinäkin pitää pintansa, että jos työnantaja lipsuu tästä, heidän pitää ilmoittaa siitä ja tehdä vaikka virallinen valitus. Täytyyhän lakia noudattaa jos se läpi menee, ei siitä voi lipsua.

Ihan oikeesti jos tässä vaiheessa vielä on joku ketä ei ole heräänyt tähän kusetukseen ni täytyy kyllä olla ihan täysi imbesilli.
Joskus erehtyy lukemaan jotain uutisten tai somepostauksien kommenttiosioita, niin kyllä usko alkaa loppumaan ihmisiin.

Kommentit on luokkaa "ottakaa nyt vaan ne rokotteet, pääsette helpommalla!". Ja ei muuta perustelua. Vittu miten naiivia ajattelua, että tää olis sitä nopeemmin ohi mitä paremmin ja enemmän totellaan. Tää EI lopu juuri sen takia, kun ihmiset tottelee. No ehkä osa haluaa elää Kiinan tapaisessa valtiossa tulevaisuudessa.

Ja nuo luvut ovat ilmoitetun ammattialan, ei tehtävän perusteella. Ja heistä kaikki eivät työskentele riskiryhmien kanssa, ja lopuille on esityksen mukaan tarjottava mahdollisuutta olla työskentelemättä riskiryhmien kanssa.

Kun lisäksi oletettavaa on että osa heistä vielä täydentää rokotussarjaansa, ei tämä kovin valtaisaa määrää hoitajia koske. Osaa kyllä.
Se koskee erittäin monta ja koskee kaikkia mitä hullut päättäjäsi ehdottaa.
Kaikkia ketä esim. sairaalassa on töissä tai missä vain hoitolaitoksissa missä muutakuin lapsia.

Joten miten meni?

Selittäkää joku uskovainen mulle nää passit ja rajoitukset, miksi passilla pääsee vaikka esim. kenkäkauppaan mutta ilman passia ei. Passilliseen tarttuu ihan yhtä lailla (lievemmin) ja levittää siinä missä passiton. Miksi passiton ei saa itse valita ja ottaa se mikroskooppisen pieni riski taudista? Mä saan harrastaa vaikka mitä vaarallista extremelajia mutta kenkäkauppaan en saa mennä koska flunssa voi iskeä. Ja kuitenkin joku jo kirjoittaa terveydenhuollon kuormituksesta niin miksi vitussa siihen ei ole panostettu näin pandemian aikana. Pandemian aikana sairastuneiden tehohoito maksanut 56 miljoonaa, pelkät testit yhdessä vuodessa 1400 miljoonaa, koko pandemian tehohoito siis 25 kertaa vähemmän kuin yhden vuoden testit. Mikä hyöty missään paikassa koko passista on, miksi en saa itse käyttää omaa harkintaani riskien suhteen. Helvetin hyysäystä.

Se passi on vain keino saada rokotus% ylöspäin. Sillä mitään loogista tai terveydellistä syytä ole.

Miettikää nyt... maat ovat ostaneet jokaiselle kansalaiselle ainakin 5 rokotetta. Meinaatteko, että säästävät niitä siellä varastossa maan tappiin asti kunhan 2 rokotusta saatu kaikille.

Back
Ylös Bottom