Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Voi v..tu näitä lasten karanteeneja.
Naapuri laittoi viestiä että heidän lapsi on altistunut päiväkodissaan ja tämän vuoksi määrätty karanteeniin ja ei voi leikkiä nyt toviin meidän penskan kanssa. Kerroin asiasta meillä ja tyttö tuumas että vitsi kun nyt alkoi pelottaa. Alko miettiä kaikenlaisia missä on ollu kenenkin kanssa etc. Täysin vastuutonta toimintaa tässä vaiheessa enää aiheuttaa lapsille turhia pelkoja tämmösellä skeidalla…
Älä välitä, ei kaikki muutkaan vanhemmat aina onnistu kertomaan ja selittämään asioita ikätasoisesti.

Eihän se rokote edes toimi 🤔 (https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...a-leviaa-rokottamattomien-keskuudessa/8231000)
1631249398640.png

edit ...vai toimisko sittenkin?

Niinhän siinä kävi, että kaks viikkoa toisen piikin jälkeen nosti illalla vähän lämpöä. Ja ruokahalukin meni.
Nooh, eiköhän tästä selvitä. Ärsyttää vaan, että työnantaja vaatii negatiivisen testin pikku lämpöilyn takia.

Valitettavasti tämäkään kaavio ei kumoa sitä vastapuolen argumenttia, ettei Suomessa kuole koronaan juurikaan kukaan.
Niin. Mutta eikös tuo ole hyvä, että ne joilla ei ole rokotetta saavat taudin ja sitä kautta vastustuskyvyn tautia vastaan, mutta eivät tähän kuitenkaan menehdy? Mitä olen ymmärtänyt, niin vielä paremman kuin rokotteella olisi saanut?
Ok, jotkut saavat tuosta pahempia oireita, mutta taitaa olla melko pieni osa..

Eikö tähän "rokotekattavuuteen"(tai paremminkin vastustuskykyisiin) pitäisi laskea myös taudin sairastaneet rokottamattomat. Ainakin minun mielestä pitäisi, eikä tuoijottaa vain rokote lukuja.

Viimeksi muokattu:
Valitettavasti tämäkään kaavio ei kumoa sitä vastapuolen argumenttia, ettei Suomessa kuole koronaan juurikaan kukaan.
...Ja eikö muuallakin enimmäkseen oo niittänyt vanhempaa väestöä.
Niin. Mutta eikös tuo ole hyvä, että ne joilla ei ole rokotetta saavat taudin ja sitä kautta vastustuskyvyn tautia vastaan, mutta eivät tähän kuitenkaan menehdy? Mitä olen ymmärtänyt, niin vielä paremman kuin rokotteella olisi saanut?
Samaa mieltä. Lisäksi saa get out of jail free-kortin ainakin 6kk ajaksi, jos passin saavat runnottua läpi. :D

Hyvä toki että sen vastutuskyvyn saa sairastamallakin, ehdottomasti. Väestöstä koronan on vain sairastanut vasta reilu 2%, ja vaikka oikeasti onkin useampi, niin kovin pitkä tie olisi saada väestölle kattava vastustuskyky sairastamisen kautta. Osuus joka saa vakavia oireita on melko pieni kyllä, mutta sen verran iso, että kuormittaa terveydenhuoltoa huomattavasti.
Eikö tähän "rokotekattavuuteen"(tai paremminkin vastustuskykyisiin) pitäisi laskea myös taudin sairastaneet rokottamattomat. Ainakin minun mielestä pitäisi, eikä tuoijottaa vain rokote lukuja.
Olen samaa mieltä, mutta edelleen, koronan on sairastanut vasta ~2% väestöstä. Isossa kuvassa ei kovin merkittävää jos 80% kattavuutta haetaan.

Laumasuojan muodostumista arvioidessa huomioidaan taudin sairastaneetkin, mutta jossain on vain nyt päätetty, että suotavin tapa tuottaa ne samat vasta-aineet on rokotteen kautta eikä sairastamalla.

Hyvä toki että sen vastutuskyvyn saa sairastamallakin, ehdottomasti. Väestöstä koronan on vain sairastanut vasta reilu 2%, ja vaikka oikeasti onkin useampi, niin kovin pitkä tie olisi saada väestölle kattava vastustuskyky sairastamisen kautta. Osuus joka saa vakavia oireita on melko pieni kyllä, mutta sen verran iso, että kuormittaa terveydenhuoltoa huomattavasti.

Olen samaa mieltä, mutta edelleen, koronan on sairastanut vasta ~2% väestöstä. Isossa kuvassa ei kovin merkittävää jos 80% kattavuutta haetaan.

Ruotsissa, missä ei käytännössä ole ollut mitään rajoituksia (vaikka täälläkin niistä puhutaan), vahvistettuja sairastuneita on 1,14 miljoonaa. Joten siellä vahvitetusti noin 10% sairastanut koronan, todellinen luku tietysti suurempi kun moni sairastanut oireettomana.

Joo se osuus taitaa olla Suomessa melko pieni, joissain muissa maissa tietenkin paljon isompi. Vasta-aine testeillä kai tuokin selviäisi. En tiedä tehdäänkö niitä? Tosin toisi vain lisää testusta, mikä pitäisi muutenkin lopettaa. Taitaa olla nimittäin niin, että tuo testausrumba on se, mikä sitä sairaanhoitoa oikeasti kuormittaa ja mikä syö älyttömän suuren määrän rahaa.

Back
Ylös Bottom