Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Rokottamattomat maksavat myös veroja,heille kuuluu yhtälailla sairaanhoito.
Eikä silläkään ole väliä. Tässä maassa kaikki oli sitten millainen vain saa hoitoa ja peruspalvelut, koska muuten se olisi syrjintää. Tämä on ihan perus pilareita tässä yhteiskunnassa ja nyt sitä ilmeisesti koitetaan purkaa.

Miksi alkoholisti tai pedari ovat oikeutettuja hoitoon ja kaikkeen muuhun mitkä yhteiskunta tarjoaa lain puitteissa vs korona piikin ottamatta jättänyttä?
Sä et määritä miten näytän epälogiikkasi ja kysymykseni ovat juuri sitä. Sinulla se selvitystyö on noissa jutuissasi ei minulla. Minä en keksi uusia lakeja tai käytäntöjä tähän yhteiskuntaan.

ps. diesel ei ole mikään ongelma, mutta sä olet jo täysin messissä tuonkin bannaamisessa vaikka et tiedä asiasta edes mitään. Riittää kun joku muu päättää.. säälittävää.
Alkoholismi ja pedofilia eivät ole valintoja, toisin kuin dieselautolla ajaminen tai rokotuksen ottaminen.

Tuo dieselasia ei kiinnosta minua juurikaan, joten en jaksa siihen paneutua. En ole messissä sen bannaamisessa, mutta en tietenkään jaksa sitä vastaan taistella, kun se ei minua kiinnosta pätkääkään ja mulla on tärkeämpiäkin asioita elämässäni.

Alkoholismi ja pedofilia eivät ole valintoja, toisin kuin dieselautolla ajaminen tai rokotuksen ottaminen.

Tuo dieselasia ei kiinnosta minua juurikaan, joten en jaksa siihen paneutua. En ole messissä sen bannaamisessa, mutta en tietenkään jaksa sitä vastaan taistella, kun se ei minua kiinnosta pätkääkään ja mulla on tärkeämpiäkin asioita elämässäni.
"Alkoholismi ja pedofilia eivät ole valintoja"

Tämä kertoo sinusta kaiken. Sä veisit veronmaksajalta ja kunnon ihmisiltä oikeudet...

Sekä miksi sinä sitten otat kantaa esim. tuohon dieseliin tai no olet sitä kuitenkin kieltämässä vaikka et tiedä mitään ja ei oikeastaan kiinnosta edes jne...
Aivopesu komentaa kuitenkin ottamaan tuon kannan vaikka se on hevonpaskaa?

"Alkoholismi ja pedofilia eivät ole valintoja"

Tämä kertoo sinusta kaiken. Sä veisit veronmaksajalta ja kunnon ihmisiltä oikeudet...

Sekä miksi sinä sitten otat kantaa esim. tuohon dieseliin tai no olet sitä kuitenkin kieltämässä vaikka et tiedä mitään ja ei oikeastaan kiinnosta edes jne...
Aivopesu komentaa kuitenkin ottamaan tuon kannan vaikka se on hevonpaskaa?
Mistä ihmeestä vedit johtopäätöksen, että haluaisin viedä veronmaksajalta ja "kunnon ihmisiltä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, oikeudet? En edes tiedä mitä tarkoitat tuolla.

Minähän nimenomaan en ottanut mitään kantaa dieselasiaan ja sanoin jopa suoraan, etten ole "messissä sen bannaamisessa". Sä luet kirjoituksistani asioita, joita en ole kirjoittanut.

Mistä ihmeestä vedit johtopäätöksen, että haluaisin viedä veronmaksajalta ja "kunnon ihmisiltä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, oikeudet? En edes tiedä mitä tarkoitat tuolla.

Minähän nimenomaan en ottanut mitään kantaa dieselasiaan ja sanoin jopa suoraan, etten ole "messissä sen bannaamisessa". Sä luet kirjoituksistani asioita, joita en ole kirjoittanut.
"Miksi rokottamattomat olisivat oikeutettuja tehohoitoon koronaan sairastuttuaan, jos he tietoisesti ovat vältelleet rokotuksia lukuisista suosituksista huolimatta?"
Sä kirjoitit selvästi asian.

Onko teillä degeneraatioboteilla joku ihme aivosumu vai miksi ette tunnu koskaan muistavan mitään mitä juuri teitte?
Aika komeaa miten kunnon rikollisetkin ovat suojassa, mutta ihmiset jotka ovat "väärässä" ovat isoin uhka ja heitä täytyy rangaista... Näin sä ajattelet vaikka mitä räpiköit siellä. Sinä itse kirjoitit tämän.

Viimeksi muokattu:
Kyllä suhteessa suureen määrän kuolleita on vähän mutta mikäli se sattuu omalle kohdalle niin läheisiä se voi toki harmittaa. Hyvin meillä tuossa suhteessa asiat on en sitä sano mutta 500:kin on taas omassa pienessä piirissä paljon mutta tosiaan mihinkä suhteuttaa. 👍🏼 Tiedän että etelä suomesta on siirretty teho kuntoisia potilaita ympäri suomea ja jos jätettäisiin välittämättä ongelma voi sitten räjähtää käsiin ja sitten sitä ei enää hallita mitenkään kumpiko tapa se sitten on oikein tai väärin sen määrittää asiaa pohtiva yksilö.

Nimenomaan täytyy suhteuttaa nuita asioita.

Itse en pidä tuota lukua kauhean suurena jos se suhteutetaan siihen, että alle 50 vuotiaita on 3 205 675. Alle 50 vuotiaita kuolisi 1 aina 6249 ihmistä kohti. Olisi hyvin epätodennäköistä, että yksikään esim. omasta ystäväpiiristä tuohon menehtyisi vaikka jokainen saisi tartunnan.

Itse tiedosta, että esim. työmatkat on itselle huomattavasti paljon vaarallisempaa kuin sairastuminen koronaan.

Rajoitukset ovat olleet vaan Suomessa täysin ylimitoitetut. Tämä on mielestäni se suurin ongelma.

"Miksi rokottamattomat olisivat oikeutettuja tehohoitoon koronaan sairastuttuaan, jos he tietoisesti ovat vältelleet rokotuksia lukuisista suosituksista huolimatta?"
Sä kirjoitit selvästi asian.

Onko teillä degeneraatioboteilla joku ihme aivosumu vai miksi ette tunnu koskaan muistavan mitään mitä juuri teitte?
Aika komeaa miten kunnon rikollisetkin ovat suojassa, mutta ihmiset jotka ovat "väärässä" ovat isoin uhka ja heitä täytyy rangaista... Näin sä ajattelet vaikka mitä räpiköit siellä. Sinä itse kirjoitit tämän.
Okei, nyt alkaa käydä selväksi, että trollaat. Jos et oikeesti trollaa, niin suosittelen lukemaan tuota lainaamasi lausetta seuraavan lauseen viestissäni ja pohtimaan kokonaisuutta vähän.

Nyt olisi koulutusta tarjolla:
521D5D51-83FF-4853-9EFD-5AAA58E693B8.webp

Okei, nyt alkaa käydä selväksi, että trollaat. Jos et oikeesti trollaa, niin suosittelen lukemaan tuota lainaamasi lausetta seuraavan lauseen viestissäni ja pohtimaan kokonaisuutta vähän.

Aloitkin vääntämään kun jäit kiinni.

Tämä on hyvin selvää mitä kirjoitit ja et selvittänyt mitenkään tuota seuraavassa viestissä paitsi koitit kieltää tämän.

"Mistä ihmeestä vedit johtopäätöksen, että haluaisin viedä veronmaksajalta ja "kunnon ihmisiltä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, oikeudet? En edes tiedä mitä tarkoitat tuolla."
Sä kirjoitit täysin selvästi että rokottamattomilta pitäisi evätä hoito. Ei siinä pyristely auta ja joku narratiivin luominen ettet muka tarkoittanut sitä.

Tämä on kyllä huvittava keskustelu :D

Olen ottanu puutiaisrokotuksen. Olen siis oikeutettu saamaan hoitoa aivokuumeeseen mikäli sen saan.
Ne jotka ei oo ottanu, ei ole oikeutettuja hoitoon?
Tällaista käsitystä itselläkin alkaa olemaan kun muutaman juttuja täällä lukenut nyt... alkaa oikeasti mennä ylitse.

Ei tossa mitään taktiikkaa ollut. Lauseen oli tarkoitus osoittaa, että hierarkiat ovat väistämättömiä. Miksi siitä mainitsemastasi dieselauton käytöstä ei voisi vähentää pisteitä, jos se saastuttaa tätä yhteistä maapalloamme paljon? En siis edes tiedä missä määrin dieselautoilu on ongelma, mutta jos se on ongelma, niin eikö ole ihan perusteltua verottaa siitä vähän enemmän kuin ympäristöystävällisemmistä vaihtoehdoista?
Miksi rokottamattomat olisivat oikeutettuja tehohoitoon koronaan sairastuttuaan, jos he tietoisesti ovat vältelleet rokotuksia lukuisista suosituksista huolimatta? En ole sitä mieltä, että rokottamattomia ei pitäisi hoitaa, haluaisin vaan kuulla sinun mielipiteesi. Arvostaisin jos et vastaisi tyyliin "miksi läski on olisi oikeutettu sydänleikkaukseen?", vaan vastaisit kysymykseeni.
Tässä nyt tämä viesti, josta Roopeli päätteli, että minun mielestäni rokottamattomilta pitäisi evätä hoito. Mutta eiköhän tämä ollut taas tältä erää tässä.

Aloitkin vääntämään kun jäit kiinni.

Tämä on hyvin selvää mitä kirjoitit ja et selvittänyt mitenkään tuota seuraavassa viestissä paitsi koitit kieltää tämän.

"Mistä ihmeestä vedit johtopäätöksen, että haluaisin viedä veronmaksajalta ja "kunnon ihmisiltä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, oikeudet? En edes tiedä mitä tarkoitat tuolla."
Sä kirjoitit täysin selvästi että rokottamattomilta pitäisi evätä hoito. Ei siinä pyristely auta ja joku narratiivin luominen ettet muka tarkoittanut sitä.
En puhunut seuraavasta viestistä vaan seuraavasta lauseesta. Kuten edellisestä viestistäni ilmenee, irrotit tuon täysin asiayhteydestä, koska se sopi sun narratiiviin. Aika ironista.

Tässä nyt tämä viesti, josta Roopeli päätteli, että minun mielestäni rokottamattomilta pitäisi evätä hoito. Mutta eiköhän tämä ollut taas tältä erää tässä.

Ei se ole vaan voit varmasti selittää lauseen?
Miksi rokottamattomat olisivat oikeutettuja tehohoitoon koronaan sairastuttuaan, jos he tietoisesti ovat vältelleet rokotuksia lukuisista suosituksista huolimatta?

Mistä sä revit tuon? Sä kirjoitit ettet näin ajattele, mutta kirjoitit suoraan asian näin kuitenkin... Miksi sitten kirjoitit sen jos et muka näin ajattele? Signaloit jotain?
Ei tuo vahingossa ollut ja höpiset nyt jotain omiasi vaikka selvästi pedaritkin meni edelle oikeuksissa vs koronapiikistä kieltäytyneet sinun jutuissasi.

Back
Ylös Bottom