Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Noinhan mä en sanonut.
Mutta toi ei nyt tartte ku sitä maalaisjärkeä. Onhan lääkärillä laajempi näkökanta kuin hoitajalla. Että luonnollisempaa, että lääkäri antaa lausuntoja eikä hoitaja.
Itse asiassa väitit, että potilaiden asioista ei puhuta yleiselläkään tasolla. Seuraavaksi väitit, että tiedottajat saavat puhua yleisellä tasolla. Sen jälkeen, että lääkärit saavat puhua yleisellä tasolla. Nyt kuitenkin löytyy lehtijuttuja, jossa myös hoitajat puhuvat potilaistaan yleisellä tasolla.

Tästä päästäänkin alkuperäiseen kysymykseeni, että onko hoitajia kielletty puhumasta potilaiden oireista yleisellä tasolla? Jos on, niin miksi, koska se ei perustu mihinkään lakiin. Aika kaukaa jouduttiin hakemaan vauhtia tällä kertaa.

Itse asiassa väitit, että potilaiden asioista ei puhuta yleiselläkään tasolla. Seuraavaksi väitit, että tiedottajat saavat puhua yleisellä tasolla. Sen jälkeen, että lääkärit saavat puhua yleisellä tasolla. Nyt kuitenkin löytyy lehtijuttuja, jossa myös hoitajat puhuvat potilaistaan yleisellä tasolla.

Tästä päästäänkin alkuperäiseen kysymykseeni, että onko hoitajia kielletty puhumasta potilaiden oireista yleisellä tasolla? Jos on, niin miksi, koska se ei perustu mihinkään lakiin. Aika kaukaa jouduttiin hakemaan vauhtia tällä kertaa.
Itse miettinyt tätä kanssa ja käsittääkseni ei mikään estäisi puhumasta, kunhan ei vain yksilöidä ketään vaan puhutaan yleisesti, MUTTA taitaa vain käytäntö olla ettei saa puhua mitään.
Kuten tässä korona-aikana seurannut kaverin juttuja niin aikapaljon nielevät vaan kaikkea paskaa siellä, mutta eipä niistä missään puhuta. Koronan kohdalla taitaa olla entistä selvempää ettei kukaan puhu yhtään mitään paitsi nämä hallitut äänitorvet.

Itse miettinyt tätä kanssa ja käsittääkseni ei mikään estäisi puhumasta, kunhan ei vain yksilöidä ketään vaan puhutaan yleisesti, MUTTA taitaa vain käytäntö olla ettei saa puhua mitään.
Kuten tässä korona-aikana seurannut kaverin juttuja niin aikapaljon nielevät vaan kaikkea paskaa siellä, mutta eipä niistä missään puhuta. Koronan kohdalla taitaa olla entistä selvempää ettei kukaan puhu yhtään mitään paitsi nämä hallitut äänitorvet.
Näin vähän itsekin luulen. Vain ne antavat lausuntoja, jotka ovat siihen prepattu ja jotka noudattavat oikeaa narratiivia. Sitten on näitä kapinallisia, jotka antavat narratiivin vastaisia lausuntoja. Heille käy yleensä huonosti.

e. Muistat varmaan VOK-jutut ja SPR:n työntekijät siellä. Heitähän oli isojen sanktioiden uhalla kielletty kertomasta mitään, mitä VOK:eissa tapahtuu. Hyvin samantyyppinen tilanne.

Näin vähän itsekin luulen. Vain ne antavat lausuntoja, jotka ovat siihen prepattu ja jotka noudattavat oikeaa narratiivia. Sitten on näitä kapinallisia, jotka antavat narratiivin vastaisia lausuntoja. Heille käy yleensä huonosti.
Joo voin kertoa ettei hommia enää kohta ole. Nyt "pandemia" aikaan voidaan kyllä kyhätä vaikka mitä syytä irtisanomiseen, kun asianomainen kertoo "paniikinlietsontaa" tai "false informaatiota" edustaen terveydenhuollon ammattilaisena. Ei välttämättä koko alalta enää tarvi katsoa mitään.

Samahan se on poliisillakin työssään. Rivipoliisi jos avaa suunsa asioista niin voikin heittää kutsumusammatilleen hyvästit ja asunto perheineen pitäisi maksaa.
Näissä asioissa niin paljon vipuvartta noilla isoilla tahoilla, että voisivat tehdä melkein mitä vain ja kaikki istuisi vain turvat kiinni etteivät menetä elämäänsä.

Niin. Potilaitten asioista ei puhuta. Mä en ole väittänyt, että niistä saa kukaan puhua.
Mutta onhan se selvää, että asiaa puidaan lehdissäkin joten virallisia vastauksia antaa lääkäri, jolla on laajempi katsanta asiaan.
Hoitajia voidaan haastatella ja siitä tehdä sitten juttu. Jossa kerrotaan mitä hoitajat ja lääkärit ovat nähneet.

Mutta se, että hoitajia on mitä luultavimmin kielletty puhumasta asioista ihan faktaa ja johtuu juurikin siitä, että virallisten asioiden hoitamiseen on eri henkilöt. Tajuatko?
Eli se, että joku soittelee hoitajia läpi ja tekee siitä lehtijutun, niin semmoista ei tehdä.

Ehkä juuri tämän takia sitä keskusteluosiota siivotaan. Jotku idiootit (anteeksi termi, lienee kuitenkin oikeutettu tekstisi perusteella) huutelevat miten pommittavat toimituksia.
Nyt hei jotain rajaa näihin sun väkivaltafantasia kirjoituksiin
Arvasin että joku soijanakki loukkaantuu tästä viestistä. Ihmetyttää ettei maailmalla olla vielä nähty iskuja mediaa vastaan, hehän tätä paskaa ylläpitävät. Eikä tämä ole mitään väkivaltafantasiaa, vaan syy ja seuraus.

HS kommentoinnissa on armoton sensuuri. Kirjoitat muutaman kerran sellaisen kriittisen ja lehden linjaa arvostelevan kommentin, niin senjälkeen ei mikään kommentti enää tule julkaistua. Pistävät mustallelistalle. Tämän huomannut jo ennen korona-aikaa siis.
Hesari on paskin ja poliittisin lehti ikinä. Kävi oikeen muutamaa hesarin kaupustelijaa sääliksi mitkä tuli kadulla vastaan iloisena kyselemään et tilaisitko hesarin. Annoin aika rankkaa palautetta kyseisestä ei edes weskipaperiksi kelpaavasta lehdestä.

En tietysti kaupustelijoita haukkunut ja sanoinkin et vikahan ei ole teissä et lehti on manipoloituja toimittajia täynnä.

Viimeksi muokattu:
Hesari saa toimia noin. Median vapaus, en mää sitä heiltä veis. Jokainen voi sitten toimia haluamallaan tavallaan ostaako vai ei. Näköjään suuri osa ei pidä ongelmallisena kun asiakkaita on ja tyyli pysyy.

Arvasin että joku soijanakki loukkaantuu tästä viestistä. Ihmetyttää ettei maailmalla olla vielä nähty iskuja mediaa vastaan, hehän tätä paskaa ylläpitävät. Eikä tämä ole mitään väkivaltafantasiaa, vaan syy ja seuraus.
Noh. Kyllä tommosta paskaa mitä säki suollat niin loukkaantuminen on vähän väärä sana.
Oisko huolestuminen parempi. Säki kirjotat että miten muijalles iskostit sun mielipiteet sen päähän ja täällä vielä lesoot silläkin.

Tulee mieleen väkivaltanen sovinisti kusipää joka pistää nyrkillä muijansakin hiljaseks jos ei muuta mielipidettään. Hoitajia oot hukuttamassa ja lehtitaloja räjäyttelemässä.

Tietty tämmönen soijanakki ku oon, niin toivon että toi on vaan fiilis mitä tulee kirjotuksistas ja se on vaan sun keino purkautua - että tuskin tommosta kusipäisyyttä irl edustat. Mutta ei sitä tiiä. Sen takia huolestunut ehkä kuvastaa enemmän mielentilaa.

Itsekin vähän ihmetellyt sitä että ei ole tullut viel(kään) mitään vastaiskuja näitä vastaan jotka tätä hulluutta eteenpäin vievät. Ennenpitkään näin tulee varmasti käymään, enkä pysty pitämään sitä pelkästään negatiivisena asiana. Kun järkipuheet ei auta, niin ehkä sitten pelko, kuolemanpelko auttaa....

237758286_660072978282185_2406594602710045651_n.jpg

Hesari saa toimia noin. Median vapaus, en mää sitä heiltä veis. Jokainen voi sitten toimia haluamallaan tavallaan ostaako vai ei. Näköjään suuri osa ei pidä ongelmallisena kun asiakkaita on ja tyyli pysyy.
Missä meidän vapaus? Jos media voi heittää paskaa niskaan ja se on oikein niin minä voin myös tehdä mitä haluan.

Hesari on paskin ja poliittisin lehti ikinä. Kävi oikeen muutamaa hesarin kaupustelijaa sääliksi mitkä tuli kadulla vastaan iloisena kyselemään et tilaisitko hesarin. Annoin aika rankkaa palautetta kyseisestä ei edes weskipaperiksi kelpaavasta lehdestä.

En tietysti kaupustelijoita haukkunut ja sanoinkin et vikahan ei ole teissä et lehti on manipoloituja toimittajia täynnä.
Hesari/Aamulehti täysin vastuutonta journalismia jo kauan. Ja maustettuna kaikenmaailman hyvisignaloinnilla ja sukupuolineutraaliskeidalla. Vain ilmaiseksi voi selata ja taivastella..

Joskus posti toi Maaseudun tulevaisuuden kotia. Niillä oli vähän parempi tatsi ainakin silloin.

Hesari/Aamulehti täysin vastuutonta journalismia jo kauan. Ja maustettuna kaikenmaailman hyvisignaloinnilla ja sukupuolineutraaliskeidalla. Vain ilmaiseksi voi selata ja taivastella..

Joskus posti toi Maaseudun tulevaisuuden kotia. Niillä oli vähän parempi tatsi ainakin silloin.
Aika räikee väite.
Mua kiinnostaa mikä on se tiedonsaannin väylä josta esim. sinä sitten saat sen vastuullisen journalismin?

Niin. Potilaitten asioista ei puhuta. Mä en ole väittänyt, että niistä saa kukaan puhua.
Mutta onhan se selvää, että asiaa puidaan lehdissäkin joten virallisia vastauksia antaa lääkäri, jolla on laajempi katsanta asiaan.
Hoitajia voidaan haastatella ja siitä tehdä sitten juttu. Jossa kerrotaan mitä hoitajat ja lääkärit ovat nähneet.

Mutta se, että hoitajia on mitä luultavimmin kielletty puhumasta asioista ihan faktaa ja johtuu juurikin siitä, että virallisten asioiden hoitamiseen on eri henkilöt. Tajuatko?
Eli se, että joku soittelee hoitajia läpi ja tekee siitä lehtijutun, niin semmoista ei tehdä.
Heh, tajuan, että tuo on sinun mielipiteesi.

Aika räikee väite.
Mua kiinnostaa mikä on se tiedonsaannin väylä josta esim. sinä sitten saat sen vastuullisen journalismin?
Jos ei näe esim. hesarissa näe sitä törkeää asioiden vääristelyä tietyissä asioissa tai asiasta puhumuttomuutta niin olet aivan pihalla tai valehtelet suoraan mitä epäilen.

Se että hesari julkaisee jonkun oikean jutun korkeasaaren apinasta ei tee siitä lehdestä mitään vastuullista mediaa, jos kaikki isomman mittakaavan jutut on vedetty sellaisen suodattimen läpi ettei mitään agendan vastakkaista juttua tule kenenkään verkkokalvoille. Meidän oman median päätoimi muutenkin tuntuu olevan meidän ruoskiminen ja erinäisistä asioista syyllistäminen.

Mihinkään mediaan ei voi luottaa täysin ja tietyt isot valtamediat ovat suoraan roskiin ja muista joutuu ristiin tutkimaan katsomaan asioita. Sitten katsoo lähteitä ja käyttää omia aivoja. Se vaatii työtä mutta kannattaa aina lopulta, kun järjettömiin asioihin alkaa löytyä se oikea logiikka.

Mutta kyllä sinä tämän tiesit.

Heh, tajuan, että tuo on sinun mielipiteesi.
Eli hoitajat saisivat puhua sinun oireista - ottaen huomioon että ne voivat olla yksilöllisiä.
Mutta kukaan ei saa kysyä sulta oletko ottanut rokotteen?

En ihan tajua tota sun loogista päättelyketjua tästä oikeuksista.
Vai onks tässä nyt perushomma taas kyseessä, että sä luulet tietäväs oikeutes mutta unohdat täysin velvollisuutes?

Eli hoitajat saisivat puhua sinun oireista - ottaen huomioon että ne voivat olla yksilöllisiä.
Mutta kukaan ei saa kysyä sulta oletko ottanut rokotteen?

En ihan tajua tota sun loogista päättelyketjua tästä oikeuksista.
Vai onks tässä nyt perushomma taas kyseessä, että sä luulet tietäväs oikeutes mutta unohdat täysin velvollisuutes?
Kyllä

Aika räikee väite.
Se voi tuntua räikeälle, jos oma maailmankuva on näiden päämedioiden pohjalta muovautunut. Tuossa edellä vastattiinkin sopivasti jo kysymykseesi.

Back
Ylös Bottom