Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Hienoa, että sinä tiedät asian noin varmasti ja tyrmäät mutulla ihmisten kokemukset luulosairaudeksi.
Sä et anna mitään perusteita millekään, sä keskityt vain tohon yksinkertaiseen henkilökohtaiseen panetteluun. Voitko ystävällisesti jatkossa keskustella asiasta. Enkö mä nyt tossa antanut esimerkkejä miten noi oireet on niin laveasti heitetty, että ne voi johtua mistä vaan. Sun kommentin arvo on nolla, lopeta. Mä koitan tän sulle nyt mahdollisimman yksinkertaisesti selittää, lue.

Jos joku kokee noita oireita kuukausien päästä, niin siinähän kokee, se on sitten aivan eri asia mistä ne johtuu kun oireet on niin yleisiä. Ymmärrätkö?

THL:n mukaan tartuntojen ilmaantuvuuden lasku on taittunut. Kauankohan menee, kun taas kaikki paikat on säpissä? Panikointi taas alkaa...

THL:n mukaan tartuntojen ilmaantuvuuden lasku on taittunut. Kauankohan menee, kun taas kaikki paikat on säpissä? Panikointi taas alkaa...
..''mutta täytyy myös muistaa, että näistä parista päivästä EI voi vetää pitkälle johtopäätöksiä. ''

Annaks lisäinfoa keissistä? Lukumäärä, millon ja missä vaiheessa saatu rokote, onko saanu rokote jne? Koska saatu rokote? Poissulku diagnoosit jne?

Ei mulla ole tarkempaa tietoa muuta kuin että korona osastolta pari työntekijää ainakin. En tiedä onko useampaa. Rokotteen ovat varmaan saaneet ensimmäisten joukossa.

Ei mulla ole tarkempaa tietoa muuta kuin että korona osastolta pari työntekijää ainakin. En tiedä onko useampaa. Rokotteen ovat varmaan saaneet ensimmäisten joukossa.
Valitettavasti suuri osa, ainakin kuukaus sitten hoitohenkilöstöstä oli vielä rokottamatta, mikä on ihan käsittämätöntä. Ei toi sinällään yllättävää ole, et joitain sairastuu rokotteen myötäkin.

Vähän asiaa sivuten niin kyllähän nuoria sairastuu rintasyöpäänki ja keuhkosyövän voi saada savutonkin. Joo on aika eriasioita mutta silti. Harvinaista tosin.

Kerropa sitten omin sanoin motiiveistasi käydä rokotevastaisia keskusteluja niin intensiivisesti kuin teet, niin katsotaan saatko mun mielikuvani muuttumaan. En nimittäin heti näe miksi kukaan, joka ei vain tarvitse rokotetta, tekisi noin. Asian luulisi olevan hänelle täysin yhdentekevä.

Tämä on keskustelualue ja asioista keskustellaan.
Se on sinulle vastaus.
Jos oikeasti et käsitä mikä tässä hommassa kaivelee niitäkin jotka ei ota rokotetta niin ei voi mitään. En voi auttaa sinua enkä sitä ole täällä tekemässäkään. Olen keskustelemassa asioista kuten sinäkin olet.

Valitettavasti suuri osa, ainakin kuukaus sitten hoitohenkilöstöstä oli vielä rokottamatta, mikä on ihan käsittämätöntä. Ei toi sinällään yllättävää ole, et joitain sairastuu rokotteen myötäkin.

Vähän asiaa sivuten niin kyllähän nuoria sairastuu rintasyöpäänki ja keuhkosyövän voi saada savutonkin. Joo on aika eriasioita mutta silti. Harvinaista tosin.

Kai sä tiedät ettei kaikki hoitohenkilöstöstä ota rokotetta?

Toivotaan, ettei rajoituksia enää tiukennettaisi jatkossa.
Voi olla että syksyl tulee tiukennuksia.
---------

1620291456151.webp

Kyllä nuo pari oli ainakin rokotettu jo aikoja sitten. Kuulemma. Mutta oireet oli lievät tai ei juuri ollenkaan. Ainakin tuolla kaverin siskolla.

Miksi? Vaikka silloin kaikki halukkaat on jo rokotettu.
Riippuu rokotteen tehon kestosta. Jos vaikka marraskuuhun lasketaan niin onko esim. tammikuussa rokotettuja olevilla missä kunnossa rokotteen teho. Tietenkään varmaa ei voi olla, mutta epäilys on, että tilanne on taas päällä ennen joulua. Toki, gsk sanofilta tulee todnäk rokote. Pfizerilta tulee tabletti lääke ja virossa on nenäsumute. Viimesimmästä ei oo tietoo vielä kerenny tulee. Intiassa kehitetään nenäsumute juttua myöskin. Muistaakseni phase 3ssa mutta intia tarvii itte hyvin paljon rokotteita. On hyvin todennäköstä et meillä on paljon aseita syksyn tietämillä tätä vastaan. Paljon kys merkkejä. Ite uskon että syksyl/talvel pahentuu. Tosin Vaan mun arvio jolla ei sinälläänn ole mitään merkitystä.

Sä et anna mitään perusteita millekään, sä keskityt vain tohon yksinkertaiseen henkilökohtaiseen panetteluun. Voitko ystävällisesti jatkossa keskustella asiasta. Enkö mä nyt tossa antanut esimerkkejä miten noi oireet on niin laveasti heitetty, että ne voi johtua mistä vaan. Sun kommentin arvo on nolla, lopeta. Mä koitan tän sulle nyt mahdollisimman yksinkertaisesti selittää, lue.

Jos joku kokee noita oireita kuukausien päästä, niin siinähän kokee, se on sitten aivan eri asia mistä ne johtuu kun oireet on niin yleisiä. Ymmärrätkö?
Älä viihti. Linkkasin sulle miljoonaan ihmisen tutkimusotannan juuri. Mitä henkilökohtaisuuksiin tulee sä täällä nimittelelet ihmisiä lampaiksi ym.

Jos oikeasti et käsitä mikä tässä hommassa kaivelee niitäkin jotka ei ota rokotetta niin ei voi mitään. En voi auttaa sinua enkä sitä ole täällä tekemässäkään.
No mitä olen ymmärtänyt, niin siinä kaivelee se ettei rokotetta ole tutkittu tarpeeksi, sillä voi olla vaikka mitä haittavaikutuksia, sitä tuputetaan ihmisille ja sitten on vielä tuo rokotepassiasia. Kaikki epäluulot näitä kohtaan pohjautuu pelkoon. Pelkoon siitä, että tutkimaton rokote voi aiheuttaa jotain, pelkoon siitä, että joutuu itse taipumaan sen ottamaan tai pelkoon siitä, että rokotepassi estää itseä tekemästä jotain tai mihin se voi johtaa. Onhan täällä väläytelty ihmisten seuraamista isovelityyliin ja vaikka mitä. Pelko se on niissäkin taustalla.

Ei tässä ole kyse siitä, että yrittäisin saada sut myöntämään, että pelkäät ja sen jälkeen haukkua paskahousuksi. Pelkoa kun on niin monenlaista. Pelko ja pelkuruuskin on eri asioita, eikä tässä ole ketään tarkoitus pelkuriksi haukkua. Rokotepelonkin voi mieltää positiiviseksi peloksi, koska se on tuntematon ja riskin ottamista ei nähdä hyvänä vaihtoehtona. Jonkun toisen mielestä taas kyseinen pelko on irrationaalinen, koska hänellä vaakakupissa painaa muut asiat enemmän.

Luitko noi mun viestit? Jotain kommenttia niihin?

Luin. Koronasta saatu data tammikuulta 2020 nykypäivään riittää ihan mainiosti sen toteamiseen, että monille korona aiheuttaa pitkäaikaisia oireita. Tiedemaailma myös on tästä varsin yksimielinen.
Kuolemiin en ole ottanut kantaa tässä keskustelussa eli toisen viestin pointti meni mielestäni ohi. Mitä tappavuuteen tulee Usa:n tartuntautiviraston tutkimuksissa oli 5 kertaa tappavampi kuin kausiflunssa.

No mitä olen ymmärtänyt, niin siinä kaivelee se ettei rokotetta ole tutkittu tarpeeksi, sillä voi olla vaikka mitä haittavaikutuksia, sitä tuputetaan ihmisille ja sitten on vielä tuo rokotepassiasia. Kaikki epäluulot näitä kohtaan pohjautuu pelkoon. Pelkoon siitä, että tutkimaton rokote voi aiheuttaa jotain, pelkoon siitä, että joutuu itse taipumaan sen ottamaan tai pelkoon siitä, että rokotepassi estää itseä tekemästä jotain tai mihin se voi johtaa. Onhan täällä väläytelty ihmisten seuraamista isovelityyliin ja vaikka mitä. Pelko se on niissäkin taustalla.

Ei tässä ole kyse siitä, että yrittäisin saada sut myöntämään, että pelkäät ja sen jälkeen haukkua paskahousuksi. Pelkoa kun on niin monenlaista. Pelko ja pelkuruuskin on eri asioita, eikä tässä ole ketään tarkoitus pelkuriksi haukkua. Rokotepelonkin voi mieltää positiiviseksi peloksi, koska se on tuntematon ja riskin ottamista ei nähdä hyvänä vaihtoehtona. Jonkun toisen mielestä taas kyseinen pelko on irrationaalinen, koska hänellä vaakakupissa painaa muut asiat enemmän.
Onko sekin pelkoa, ettei halua ottaa influenssarokotetta? Vai olisko se vain päätös, ettei katso tarvitsevansa?

Onko sekin pelkoa, ettei halua ottaa influenssarokotetta? Vai olisko se vain päätös, ettei katso tarvitsevansa?
Se voi olla, ei toki välttämättä.

Itse ottaisin sen joka vuosi jos se olisi niin sujuvaa, että työterveyshoitaja kiertelis työpisteitä ja tarjois piikkiä. Käytännössä laiskuuttani olen tainnut vain kerran ottaa. Koronan taloudellisten haittavaikutusten vuoksi soisi, että esim työnantajat antaisi käydä koronarokotuksessa työajalla ja antaisi vielä vaikka jonkun kahvilipun päälle (tai koska pakkiksella ollaan niin vaikka protskupatukan). Tällöin rokotukseen menisi moni niistäkin ketkä ei henk koht ole koronasta tippaakaan huolissaan.

Tällöin rokotukseen menisi moni niistäkin ketkä ei henk koht ole koronasta tippaakaan huolissaan.

En usko että ne jotka ihan ilman kiihkoiluakaan eivät aio ottaa rokotetta, kävisi jonkun kahvilipun takia. Nämä eivät ole niitä samoja ihmisiä jotka jonottavat ilmaisia ämpäreitä.

Back
Ylös Bottom