Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
180993572_3947998398648357_8987027386988676304_n.jpg

Onko sekin pelkoa, ettei halua ottaa influenssarokotetta? Vai olisko se vain päätös, ettei katso tarvitsevansa?
Jos se on siltä pohjalta ettei katso tarvitsevansa, niin eihän se pelkoa ole. Mutta se porukka ei myöskään puhu influenssarokotusta vastaan, eikä hauku rokotteen ottajia foorumeilla. Mutta sit taas jos puhutaan rokotevastaisista, niin se liittyy ihan suoraan pelkoon ja niiden agendaan taas kuuluu muidenkin käännyttäminen ja pelon levittäminen.

Sellainenhan mäkin oikeastaan olen tämän koronarokotteen kanssa, etten tunne sitä tarvitsevani, mutta mua ajaakin sen ottamiseen puhtaasti epäitsekkäät asiat.

Onko sekin pelkoa, ettei halua ottaa influenssarokotetta? Vai olisko se vain päätös, ettei katso tarvitsevansa?
Toi onkin hyvä kysymys. Itse otin 1997 influenssarokotteen ja tulin niin perhana kipeäksi siitä. Päätin sen jälkeen etten ikinä enää ota, enkä ole ottanut, enkä ole ollut niin kipeä kertaakaan sen jälkeen.
Onko kenties pelkoa koska sairastuin, vai fiksuutta? Ehkä molempia?

Jos se on siltä pohjalta ettei katso tarvitsevansa, niin eihän se pelkoa ole. Mutta se porukka ei myöskään puhu influenssarokotusta vastaan, eikä hauku rokotteen ottajia foorumeilla. Mutta sit taas jos puhutaan rokotevastaisista, niin se liittyy ihan suoraan pelkoon ja niiden agendaan taas kuuluu muidenkin käännyttäminen ja pelon levittäminen.

Sellainenhan mäkin oikeastaan olen tämän koronarokotteen kanssa, etten tunne sitä tarvitsevani, mutta mua ajaakin sen ottamiseen puhtaasti epäitsekkäät asiat.
Tämä. Tämän hetkisen tiedon valossa nopein tie pandemiasta ja näistä rajoitteista ulospääsyyn on mahdollisimman suurin rokotekattavuus. Rokottamalla itsensä suojaa samalla myös TODENNÄKÖISESTI muita.

Minä taas olen sellainen että jos tunnen itseni kipeäksi niin pysyn kotona. Olenko minäkin siis yhtä epäitsekäs kuin sinä?

Minä taas olen sellainen että jos tunnen itseni kipeäksi niin pysyn kotona. Olenko minäkin siis yhtä epäitsekäs kuin sinä?
Ei. Sä olet vain lammas, joka seuraa laumaansa molemmat aivosolut toisiaan vasten kolisten. Me leijonat ollaan salilla, jos ei ole tuntiin ollut enää kuumetta.

Sä edelleen puhut omasta puolestasi ja haluat epäymmärtää muiden selvästi kertomat asiat.
Pelko on sinulla kokojan jutuissasi ja koitat tarjoilla muille tätä. Tuo on jännä tapa, koska niin moni muukin paska asia poliittisesti on samoilla manoovereillä tehty tässä maassa ja loogisia kritisoijia leimattu "pelkääjiksi".

Tuo on vain halpa oletus ja leimauskeino mikä ei mene läpi.
Pelkäänkö minä maitoa kun en näe tarpeelliseksi juoda sitä? Tuskin.

Mua jotenkin hämmentää tää suunnaton herännyt mielenkiinto lääkevalmisteiden tutkimuksia kohtaan. Mitään lääkevalmistetta ei saa ottaa käyttöön ihmisillä, ennen kuin sitä on käytetty ihmisillä vähintään x vuotta ongelmitta. Ok, mennään sillä. Mutta miksi tämä nyt fleimataan erityisesti rokotteisiin, kun samaan aikaan markkinoille rymisee ja myyntilupia saa jos vaikka millaista lääkettä jos vaikka mihin sairauteen tai vaivaan? Alkaako hysteerinen huuto jos lääkäri ehdottaa poskiontelontulehdukseen uutta vatsaystävällisempää antibioottia, koska se on saanu EU-alueen myyntiluvan alle vuosi sitten?

Koskaan yhtään minkään lääkevalmisteen osalta ei päästä tilanteeseen, jossa ennen markkinoille pääsyä valmiste on tutkittu kaikilla väestöryhmillä, kaikilla riskiryhmillä, kaikkien mahdollisten geenivirheiden tai harvonaisten kudostyyppien kanssa yhteensopiviksi. Siten ei ole mitenkään mahdollista etukäteen täydellisellä varmuudella tietää, että tähän tuotteeseen ei liity mikäänlaista riskiä esimerkiksi pitkäaikaisvaikutuksista. Meiltä löytyy porukkaa jotka allergian vuoksi heittävät henkensä välittömästi jos saavat vahingossa aspiriiniin, mutta silti harva pitää aspiriinia erityisen vaarallisena tai kauhistuttavia kuolemantapauksia aiheuttavana valmisteena.

Pelkäänkö minä maitoa kun en näe tarpeelliseksi juoda sitä? Tuskin.
Veikkaisin pelon olevan yksi motiivi jos kävisit pitkiä keskusteluja siitä miksi maitoa ei kannata juoda ja näkisit tarpeelliseksi varoittaa muita maidon vaaroista. Täällä on muuten käyty myös taisteluja maitotuotteista. Joidenkin mielestä se aiheuttaa matala-asteista tulehdusta eikä ole siksi hyväksi ihmiselle.

Veikkaisin pelon olevan yksi motiivi jos kävisit pitkiä keskusteluja siitä miksi maitoa ei kannata juoda ja näkisit tarpeelliseksi varoittaa muita maidon vaaroista. Täällä on muuten käyty myös taisteluja maitotuotteista. Joidenkin mielestä se aiheuttaa matala-asteista tulehdusta eikä ole siksi hyväksi ihmiselle.

Sä veikkaat ja arvaat.
Miksi sä edelleen koitat kertoa muiden pelkäävän? Sä itse haluat ajatella asian niin... Ehkä se rohkaisee sinua omissa päätöksissäsi, kun pohdit miksi joku ei teekään kuten itse. Ne pelkää.....

Aikamoista. Et olekaan ehkä niin varma omista päätöksistäsi.

Itse voisin harkita rokotteen ottamista, jos joku kertoo edes yhden järkevän syyn se ottaa. Vielä en ole kuullut yhtään järkevää perustelua rokotteen ottamiselle. En minä lääkkeitäkään turhaa popsi, joten miksi ottaisin kehooni sinne kulumatonta ainetta, jonka vaikutuksista ei ole 100% varmuutta? Ottaisin tuossa aivan turhan riskin. Sitten kun riskiryhmät ja muut halukkaat on rokotteen saaneet, niin en näe uhkaavani ketään tartunnallakaan. Tämmösenä ihmisenä, joka on kipeä ehkä kerran 10 vuodessa, jos sitäkään, näen kyllä tärkeämpänä vaalia sitä omaa immuniteettia ja pitää terveydestä huolta kaikin mahdollisin luonnollisin keinoin.

Onko toi nyt sitten pelkoa sun mielestä?
Ei, mutta maitotuotteiden käyttämättömyys perustuu silloin pelkoon siitä, että se aiheuttaa matala-asteista tulehdusta. Joidenkin mielestä se on ihan viisasta ja toisten mielestä taas ylireagointia.

Jos joku sanoo mulle, että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi ja se voi aiheuttaa mitä tahansa, niin en mä löydä siitä taustalta kyllä mitään muuta kuin pelon. Ja nyt tulee se näkemysero miksi jotkut on mun kanssa eri mieltä. Kuvittelette mun tarkoittavan, että henkilö pelkää tai on pelkuri. Siis sellaista aktiivista pelkoa. Ei, vaan ainoastaan näkemyksen taustalla on pelko siitä, että rokote voi aiheuttaa jotain tuntematonta.

Olen nyt jankannut tätä samaa paskaa ihan tarpeeksi. Ymmärtäkää tai älkää, mutta saa riittää.

Ei, mutta maitotuotteiden käyttämättömyys perustuu silloin pelkoon siitä, että se aiheuttaa matala-asteista tulehdusta. Joidenkin mielestä se on ihan viisasta ja toisten mielestä taas ylireagointia.

Jos joku sanoo mulle, että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi ja se voi aiheuttaa mitä tahansa, niin en mä löydä siitä taustalta kyllä mitään muuta kuin pelon. Ja nyt tulee se näkemysero miksi jotkut on mun kanssa eri mieltä. Kuvittelette mun tarkoittavan, että henkilö pelkää tai on pelkuri. Siis sellaista aktiivista pelkoa. Ei, vaan ainoastaan näkemyksen taustalla on pelko siitä, että rokote voi aiheuttaa jotain tuntematonta.

Olen nyt jankannut tätä samaa paskaa ihan tarpeeksi. Ymmärtäkää tai älkää, mutta saa riittää.
"Ei, mutta maitotuotteiden käyttämättömyys perustuu silloin pelkoon siitä, että se aiheuttaa matala-asteista tulehdusta."

Tämä on taas sun päästäsi.
Itse en käytä koska en näe mitään hyötyä. Joskus selitettiin ostoeporoosin vastustamiseen, mutta eihän se niin olekaan.

Miksi sä edelleen tarjoilet pelkoasi muihin?

Aika pitkään jaksoit. 😀
Roopelille on turha kommentoida mitään.

Back
Ylös Bottom