Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tuossa on tehty aivan väärä oletus, että ihmiset yleisesti ottaen jotenkin vastahakoisesti ottaisivat rokotteen. Valtaosa odottaa innolla, että pääsee ottamaan rokotteet ja päästään tässä kurimuksessa etiäpäin. Sillä ei ole edes väliä olisiko ne rokotteet oikeasti tarpeen vai ei, vaan sillä, että ihmiset todella haluaa ne rokotteet, jolloin he eivät ole luopumassa mistään oikeuksistaan. Rokotteen saanti ilmatteeks on valtaosan mielestä etuoikeus, ihan sama vaikka se olisi turhaa ja aivopesun tulosta. Eli oikeuksistaan joutuu luopumaan lähinnä ne periaatteesta vastaan ämpyilevät leijonat. Näin se vaan on, vaikka se joidenkin mielestä vituttaakin.

Sä näet asian noin. Moni toki ottaa mielellään. Moni taas ei ottaisi mutta koska paine ottaa niin ottavat.

Ei tuolla vääntö muuta periaatteita itsellä sekä monella muullakaan asiaan mitenkään. En minä luovu oikeuksistani vaan puolustan niitä.

Milläs siihen sitten vaikutetaan ??tarpeeksi moni jättää ottamatta nii varmasti vaikuttaa.

Mitäpä luulet tarpeeksi moni ei ota rokotetta ja esim festareille vaadittaisiin rokote, festareiden käviä määrät romahtaa, tai esim matkailu jengi ei ota rokotetta ja matkatoimistot menee konkurssii jne, kuvitteletko että nämä ei aiheuta mitää muutosta?? Kyllä sieltä alkaa löytyä sitä porukkaa lopulta joka alkaa vaatia nyt tämä rokote pelleily loppuu kun firmoja alkaa kaatua liikaa.

Hyväksymällä kiltisti kaiken sekö sitten saa asioita muuttumaan??
Niin kuin aiemminkin sanottu, teoriassa totta, mutta käytännössä ei tule tapahtumaan. Sun pitäisi pystyä ohjaamaan ihmisten käytöstä etukäteen siihen suuntaan, että nyt kapinoidaan. Muuten siinä tulee käymään niin, että kaikki muut ottaa rokotteen ja käy festareilla, mutta sinä ja pari kaveria kapinoitte ja jäätte portin ulkopuolelle. Ajatuksena siis ihan hyvä, mutta täysin irti todellisuudesta.

Niin kuin aiemminkin sanottu, teoriassa totta, mutta käytännössä ei tule tapahtumaan. Sun pitäisi pystyä ohjaamaan ihmisten käytöstä etukäteen siihen suuntaan, että nyt kapinoidaan. Muuten siinä tulee käymään niin, että kaikki muut ottaa rokotteen ja käy festareilla, mutta sinä ja pari kaveria kapinoitte ja jäätte portin ulkopuolelle. Ajatuksena siis ihan hyvä, mutta täysin irti todellisuudesta.
Jos suurinosa jättäisi ottamatta, koska yleinen usko niin eikös se tekisi niistä lampaita ja leijonat olisivat niitä yksilöitä jotka ottaisivat rokotteen vastaan kaikkea ihmismassaa.
Va käsitinkö jotain väärin tässä lammas- leijona ajattelussa.
Heh. Kyl mä oon taas niin hauska, että ihan naurattaa jo itteäänki. :unsure::unsure: :LOL:

En näe kovin suurta järkeä rokottaa kaikkia ihmisiä influenssaankaan. Itse en ole ottanut influenssarokotteita, enkä ainakaan tietoisesti ole sitä vielä ikinä sairastanut. Olisiko silti ollut järkevää ottaa sitä 40 vuotta? Ehkä maailma on menossa siihen suuntaa, että yksilön vapaudella ei ole merkitystä.
Yhteiskunnan tehokkuuden kannalta olisi ideaalitilanne mikäli tällaiset kausiflunssat saataisiin mahdollisimman nopeasti ja ilman ylimääräisiä sairaslomia hoidettua pois. Olisiko tällaisellä käytännöllä sitten kauaskantoisia haittavaikutuksia ihmisen yleisen terveyden kannalta? En tiedä, mutta tästä aiheesta on vaikea löytää luotettavaa tietoa - vahvaa mutua tulee kyllä sitä enemmänkin vastaan. Kyllä mullakin on uskomus, ettei se kovin järkevää toimintaa olisi, mutta pelkän uskon pohjalta on ihan turha lähteä haastamaan mitään.

Kärjistetään vähän hommaa. Tähän liittyen voisin kompata Roopelia, että eikö yhteisen hyvän nimissä olisi sitten oikeuden mukaista kieltää herkut ja muut ihmiseltä jonka rasvaprosentti on liian suuri? Liikalihavuus kuormittaa terveydenhuoltoa erittäin paljon.
Kyllä. Tosin kieltojen sijaan olisi toimivampaa kannustaa entistä enemmän pitämään itsestään huolta.

Jos suurinosa jättäisi ottamatta, koska yleinen usko niin eikös se tekisi niistä lampaita ja leijonat olisivat niitä yksilöitä jotka ottaisivat rokotteen vastaan kaikkea ihmismassaa.
Va käsitinkö jotain väärin tässä lammas- leijona ajattelussa.
Heh. Kyl mä oon taas niin hauska, että ihan naurattaa jo itteäänki. :unsure::unsure: :LOL:
Olet ymmärtääkseni käsittänyt asian ihan oikein. Mä oon seurannut tätä tätä lammas/leijona keskustelu hyvin analyyttisella otteella. Pitkän pohdinnan jälkeen olen löytänyt muutaman ydinpiirteen leijonissa:

1. Ole kaikesta eri mieltä enemmistön kanssa.
2. Kyseenalaista kaikki, paitsi tietysti itsesi ja ne lähteet, jotka tukevat maailmankuvaasi.
3. Käytä sanaa logiikka joka kohdassa. Logiikka tarkoittaa just sitä, mitä haluat sen tarkoittavat. Määritelmät on lampaille.
4. Hauku muita tyhmäksi. Tämä on tärkeä pointti. Älä tuhlaa ylivertaista älykkyyttäsi selittämällä lampaille, miksi asiat on niinkuin ne on. Ne ei vaan tajua. Äläkä missään nimessä kirjoita googleen Dunning-Kruger tai ylivertaisuusvinouma.

Milläs siihen sitten vaikutetaan ??tarpeeksi moni jättää ottamatta nii varmasti vaikuttaa.

Mitäpä luulet tarpeeksi moni ei ota rokotetta ja esim festareille vaadittaisiin rokote, festareiden käviä määrät romahtaa, tai esim matkailu jengi ei ota rokotetta ja matkatoimistot menee konkurssii jne, kuvitteletko että nämä ei aiheuta mitää muutosta?? Kyllä sieltä alkaa löytyä sitä porukkaa lopulta joka alkaa vaatia nyt tämä rokote pelleily loppuu kun firmoja alkaa kaatua liikaa.

Hyväksymällä kiltisti kaiken sekö sitten saa asioita muuttumaan??
Ei helvetti.. Ethän sä tosissaan tuota sanonut? Luuletko todella että isossa kuvassa kiinnostaa yhtään ihmistä tai päättäjää jos festari tai matkatoimisto kaatuu? Luuletko tosissaan että rokotteen ottamatta jättäminen edes aiheuttaa moista? Luuletko että niin monta ihmistä Suomesta edes sen jättää ottamatta? Nyt ihan tosissaan kannatta miettiä ennen kuin sylkee tuotoksensa näppiksen kautta pakkiksen hauskimpaan ketjuun. Semmosta porukkaa ei kyllä isossa mittakaavassa tule löytymään joka alkaa vaatimaan että rokotepelleily loppuisi.

Ei helvetti.. Ethän sä tosissaan tuota sanonut? Luuletko todella että isossa kuvassa kiinnostaa yhtään ihmistä tai päättäjää jos festari tai matkatoimisto kaatuu? Luuletko tosissaan että rokotteen ottamatta jättäminen edes aiheuttaa moista? Luuletko että niin monta ihmistä Suomesta edes sen jättää ottamatta? Nyt ihan tosissaan kannatta miettiä ennen kuin sylkee tuotoksensa näppiksen kautta pakkiksen hauskimpaan ketjuun. Semmosta porukkaa ei kyllä isossa mittakaavassa tule löytymään joka alkaa vaatimaan että rokotepelleily loppuisi.

Hieno oletus. Se ei vaadi kuin sen porukan joka kyllästyy tähän roskaan. Se porukka kasvaa kokoajan.

Voi hyvä vittu, luulin että jopa sinä ymmärtäsit että kyseessä oli esimerkki(festari matkatoimistot), mikä olisi sulle ollut mieluinen esimerkki??

Luuletko mikä helvetin luuletko??? Totesin varmasti asiat alkaisi muuttua jos riittävän moni laittaa ns hanttii, ja jos ketjua olet yhtää lukenut totesin täällä on liikaa lampaita eli en usko että löytyy riittävästi porukkaa laittamaan hanttiin.

Yhteiskunnan tehokkuuden kannalta olisi ideaalitilanne mikäli tällaiset kausiflunssat saataisiin mahdollisimman nopeasti ja ilman ylimääräisiä sairaslomia hoidettua pois. Olisiko tällaisellä käytännöllä sitten kauaskantoisia haittavaikutuksia ihmisen yleisen terveyden kannalta? En tiedä, mutta tästä aiheesta on vaikea löytää luotettavaa tietoa - vahvaa mutua tulee kyllä sitä enemmänkin vastaan. Kyllä mullakin on uskomus, ettei se kovin järkevää toimintaa olisi, mutta pelkän uskon pohjalta on ihan turha lähteä haastamaan mitään.

Kyllä. Tosin kieltojen sijaan olisi toimivampaa kannustaa entistä enemmän pitämään itsestään huolta.

Yhteiskunnan kannalta olisi järkevää, että kipeät ihmiset saisi jäädä riittävän pitkille sairauslomille, työkulttuuri Suomessa ei vain ole samaa mieltä. Puolikuntoisena pitää jaksaa tulla töihin, tartuttamaan muita. (Paitsi poislukien korona, silloin ei saa tulla töihin.)

Eikö yhteiskunnan kannalta olisi myös hyvä, että ihmiset olisi normaalipainoisia?

Eikö nykyään sitten kannusteta toimimaan niin?

Missä menee raja kuinka paljon lihavat saavat kuormittaa terveydenhuoltoa, ennen kuin siihen saa puuttua?

Lampaille lisää herkkua

Saksan valtamedia paljastaa: Seuraavaksi rokotepassiin vaaditaan merkintä COVID-21-rokotteesta​

https://*******.net/2021/04/29/saks...siin-vaaditaan-merkinta-covid-21-rokotteesta/

Hieno oletus. Se ei vaadi kuin sen porukan joka kyllästyy tähän roskaan. Se porukka kasvaa kokoajan

Voi hyvä vittu, luulin että jopa sinä ymmärtäsit että kyseessä oli esimerkki(festari matkatoimistot), mikä olisi sulle ollut mieluinen esimerkki??

Luuletko mikä helvetin luuletko??? Totesin varmasti asiat alkaisi muuttua jos riittävän moni laittaa ns hanttii, ja jos ketjua olet yhtää lukenut totesin täällä on liikaa lampaita eli en usko että löytyy riittävästi porukkaa laittamaan hanttiin.
Höpö höpö molemmille. Nimenomaan luuletko todella että löytyisi riittävä määrä ihmisiä, herra leijona?

Suosittelen vetämään hieman happea ja pohtimaan, miksi häiritsee henkilökohtaisella tasolla noin paljon se että joku käyttää maskia tai ottaa rokotuksen. Koska maski on lähinnä asuste, niin otan esimerkiksi vaatteet. Omaan silmään Gazoz ja muut junttimerkit on typerän näköisiä, mutta en mä nyt herranjumala yöuniani menetä sen takia että lampaat, anteeksi leijonat pukeutuu kaikki samalla tavalla. Joten antakaa leijonat ihmisten ajatella itse, käyttää maskia, ottaa rokotteet jos haluavat. Edelleen maskit ja rokotukset ovat vapaaehtoisia.

Se mitä poikeustila ja rajoitukset tekevät taloudelle on ihan eri keskustelu, kuten myös tuo salaliittokuvitelma että hallitus on tehnyt salasuunnitelman yrityksien konkurssiin ajosta ja korona on vain keksitty tarina. Kyllä olen myös sitä mieltä että korona on ylisuurenneltu. Yllättävän moni on pitkäpinnaisesti yrittänyt selittää asioiden erilaisia katsontakantoja, mutta leijonille ei kelpaa kuin yksi ainoa totuus ja se löytyy tokentuben videoista.

Kannustan aina ajattelemaan kriittisesti ja kyseenalaistamaan tutkimuksia, kuten yliopistossa opetetaan joten putkinäköinen ei kannata olla.

Höpö höpö molemmille. Nimenomaan luuletko todella että löytyisi riittävä määrä ihmisiä, herra leijona?

Suosittelen vetämään hieman happea ja pohtimaan, miksi häiritsee henkilökohtaisella tasolla noin paljon se että joku käyttää maskia tai ottaa rokotuksen. Koska maski on lähinnä asuste, niin otan esimerkiksi vaatteet. Omaan silmään Gazoz ja muut junttimerkit on typerän näköisiä, mutta en mä nyt herranjumala yöuniani menetä sen takia että lampaat, anteeksi leijonat pukeutuu kaikki samalla tavalla. Joten antakaa leijonat ihmisten ajatella itse, käyttää maskia, ottaa rokotteet jos haluavat. Edelleen maskit ja rokotukset ovat vapaaehtoisia.

Se mitä poikeustila ja rajoitukset tekevät taloudelle on ihan eri keskustelu, kuten myös tuo salaliittokuvitelma että hallitus on tehnyt salasuunnitelman yrityksien konkurssiin ajosta ja korona on vain keksitty tarina. Kyllä olen myös sitä mieltä että korona on ylisuurenneltu. Yllättävän moni on pitkäpinnaisesti yrittänyt selittää asioiden erilaisia katsontakantoja, mutta leijonille ei kelpaa kuin yksi ainoa totuus ja se löytyy tokentuben videoista.

Kannustan aina ajattelemaan kriittisesti ja kyseenalaistamaan tutkimuksia, kuten yliopistossa opetetaan joten putkinäköinen ei kannata olla.

Ja taas tämä ohittaa sen kohdan missä maskeja sekä rokotteita koitetaan vääntää ihmisille.
Rokotepassi ja muut on todellisuutta sekä eriarvoistusta. Tartut taas tuollaiseen lillukanvarteen missä hölmöläisen maski on itselle muka pääsyy.

Leijona-kortti kertoo myös vahvasta epävarmuudesta sinullakin. Voit käyttää normaali termiä jatkossa minustakin.

Kyllä se häiritsee ilman maskipelleilyä ja rokote myönteisyyttä (Koskeen vain koronaa ettet ymmärrä vahingossakaan väärin) ei tätä paskaa olisi. Lampaiden touhu kun tulee vaikeuttamaan meidän elämää jotka haluaisi elää ns normaalisti, esim matkailu menee todella vaikeaksi jos ilman rokotetta ei asiaa matkustaa.

Back
Ylös Bottom