Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Näistä kaikkein sakeimmista tyypeistä, jotka jauhavat milloin mistäkin pääsee kaikkein helpoiten eroon nimenomaan myötäilemällä ja esittämällä vähän aikaa kiinnostunutta heidän sanomisistaan. Sama taktiikka toimii myös humalaisten kohdalla eli täysin turha alkaa väittämään vastaan, kun toinen ei ole henkisesti siinä mielentilassa, että keskustelu voisi onnistua, kuten tässäkin ketjussa on todistettu. Nämä henkilöt eivät tietenkään itse ymmärrä sitä, että toinen ei todellakaan ole samaa mieltä heidän kanssaan, ei vaikka niille puhuisi kuin pienelle lapsella, joka innoissaan esittelee uutta leluaan.

Tässä sitä defenssiä. Keksitte loruja miten keskustelu eteni, kun ei sovi omiin narratiiveihin asiat.
Hän itse sanoi että on miettinyt asiaa ja kun käytiin läpi vähän epäkohtia niin vahvisti vain omaa käsitystään.
"öhö öhö se vaan myötäili koska halus eroon öhöhhh"

Keskusteltiin paljon muustakin. Teidän täytyy vain diilata ettei ihmiset ole niin typeriä kuin haluatte fantasioida kuplassanne.

Keskusteltiin paljon muustakin. Teidän täytyy vain diilata ettei ihmiset ole niin typeriä kuin haluatte fantasioida kuplassanne.
Tästä mä oon vahvasti eri mieltä - ei ikinä pidä aliarvioida ihmisten typeryyden määrää, etenkin jos puhutaan isoista massoista.
EDIT: Vai olisiko parempi ilmaisu "tietämättömyyden määrää"?

Tästä mä oon vahvasti eri mieltä - ei ikinä pidä aliarvioida ihmisten typeryyden määrää, etenkin jos puhutaan isoista massoista.
EDIT: Vai olisiko parempi ilmaisu "tietämättömyyden määrää"?

Kuka on aliarvoinut? Se että havainnoi sen ei ole aliarvioimista. Yleinen typeryys yksi nykyajan pahimmista vitsauksista. Tämä ketju todistaa sen hienosti näiden osalta joilla aivoja toimittaa THL sekä media.

Tämä ketju todistaa, että Einstein oli hyvä laukomaan:

"Mikään määrä kokeita ei voi osoittaa minun olevan oikeassa; yksi ainoa koe voi osoittaa minun olevan väärässä."
"Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne."
"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."

-Albert Einstein

Nythän tämä (jos sallinette taas jaotella ihmiset vain kahdeen osaan) maskipuolustus hakee kokoajan uusia näkökulmia ja maskivastustus vetoaa yksittäisiin tutkimuksiin ja teorioihin. Täten ottamatta kantaa siihen, onko maskista hyötyä tai onko corona nyt miten bädäss tauti, niin totean että maskipuolustajakanta on lähempänä Einsteinia! HAHAA!

Eikä liity koronaan enään, ei sitten ei yhtikäs yhtään. Että Roopeli ottaa sen koronamaskin veke perseestään ja chillaa välillä. Ota bisse ja käy auringossa.

Koronaan liittyen, nythän mennään päivä päivältä parempaan suuntaan Suomessa.

Kuka on aliarvoinut? Se että havainnoi sen ei ole aliarvioimista. Yleinen typeryys yksi nykyajan pahimmista vitsauksista. Tämä ketju todistaa sen hienosti näiden osalta joilla aivoja toimittaa THL sekä media.
Itsekin sorrun joskus siihen virheeseen, että kuvittelen tietäväni miten joku toinen nimimerkki ajattelee ja se vasta typerää onkin. Vaikka joskus kunnostaudunkin THL:n tai median "puolestajapuhujana", se johtuu siitä, että saan sellaisen vaikutelman, että niiden välittämä viesti on ymmärretty väärin. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisin samaa mieltä niiden kanssa. "Asian ohi" meuhkaaminen on vain niin pirun kiusallista - oli kyse melkein mistä tahansa.

Tämä ketju todistaa, että Einstein oli hyvä laukomaan:

"Mikään määrä kokeita ei voi osoittaa minun olevan oikeassa; yksi ainoa koe voi osoittaa minun olevan väärässä."
"Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne."
"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."

-Albert Einstein

Nythän tämä (jos sallinette taas jaotella ihmiset vain kahdeen osaan) maskipuolustus hakee kokoajan uusia näkökulmia ja maskivastustus vetoaa yksittäisiin tutkimuksiin ja teorioihin. Täten ottamatta kantaa siihen, onko maskista hyötyä tai onko corona nyt miten bädäss tauti, niin totean että maskipuolustajakanta on lähempänä Einsteinia! HAHAA!

Eikä liity koronaan enään, ei sitten ei yhtikäs yhtään. Että Roopeli ottaa sen koronamaskin veke perseestään ja chillaa välillä. Ota bisse ja käy auringossa.

Koronaan liittyen, nythän mennään päivä päivältä parempaan suuntaan Suomessa.
"Että Roopeli ottaa sen koronamaskin veke perseestään ja chillaa välillä. Ota bisse ja käy auringossa."

Taas sä keksit omasta päästä jotain loruja millä hoidat persekipuasi. Kuten olen sanonut en käytä maskia missään muodossa sekä ulkona liikun paljon ja vähensin D:täkin sen takia nyt keväällä kun aurinko.

Lorusi on vain sinulle itsellesi copeen. Sekä muulle cope-porukalle täällä.

Viimeksi muokattu:
"Että Roopeli ottaa sen koronamaskin veke perseestään ja chillaa välillä. Ota bisse ja käy auringossa."

Taas sä keksit omasta päästä jotain loruja millä hoidat persekipuasi. Kuten olen sanonut en käytä maskia missään muodossa sekä ulkona liikun paljon ja vähensin D:täkin sen takia nyt keväällä kun aurinko.

Lorusi on vain sinulle itsellesi copeen. Sekä muulle cope-porukalle täällä.
Zori, zori. Käytin taas näppärästi vähän kärkevää ilmaisua.
Tarkoitin, että ota chillisti ny välillä. Ei karhutkaan koko ajan riehu, välillä ne pysähtyy syömään mustikoita.

Kanadalainen analyysi lockdownin hyödyistä vs. haitoista: “The benefit of lockdown, therefore, was the avoidance of this extra 22,333 years of lost life. However, the cost of lockdown… was 6,300,000 years of lost life.”

Lehtiartikkeli: https://torontosun.com/opinion/colu...s-down-ineffectiveness-and-harms-of-lockdowns
Itse paperi: http://www.sfu.ca/~allen/LockdownReport.pdf

Ei tätä ketjua pysty seuraamaan. Alkuviikosta muuta tekemistä niin en oo vilkaissut ja 30 sivua tekstiä tullut. En ala selaamaan vaikka täyttä asiaa olisi.

Asiaan.

Oonkin pakottanu täällä tota Roslingin kirjaa Faktojen maailma. Luvussa 9 kerrottiin ihmisen pelkovaistosta ja miten se ohjaa tekemistä. Esimerkiinä kirjoittaja oli lääkärit ilman rajoja nimissä jossain afrikan maassa jossa tapahtui kummia ja pyysi Pormestaria määräämään lockdown, se tehtiin ja seuraukset oli karmivat. Toinen esimerkki oli Liberian Ebola-pandemiasta jossa oli myös mukana, toimenpiteinä lockdown ja wituiksi meni. Kys pandemiassa meni vituiksi myös datan tuottaminen. Ihan samalla tapaa kuin koronapandemiassakin. Toimenpiteitä ohjaa pelkovaisto.

Kuunnelkaa/lukekaa tämä.

Niin kun ei ole mitään järkevää argumenttia niin hyökätään persoonaa vastaan.Tuolla paljon aikasemmin yks päivitteli mun roinaamista.Painotti että oli nähnyt mun postit doping puolella ihan kun oli selaillut vaan(ite ei roinaa).Painotti että oli nähnyt ne ihan sattumalta EIKÄ OLLUT KÄYTTÄNYT HAKUA.huom EI OLLUT KÄYTTÄNYT HAKUA. :D

Ketäs vastaan mä olen hyökännyt?? Totesin että typerää kytätä ja laskea toisen viestit ja vielä ilmottaa , Roopeli kirjotti 40 viestiä

"Turve uusiutuvaksi". Eikö tuo ole vähän hölmöä? Eihän se käytännössä ole uusiutuvaa. Aina tarvitaan uusi suo. Milloin sitä kerran tyhjennettyä voi käyttää uudestaan? Joskus satojen vuosien päästä?
Uusiutuu se ajan myötä kuitenkin, toisin kuin vaikka sähköön liittyvien härvelien valmistamiseen liittyvät materiaalit. Nykyisellä käytöllä riittäisi lähemmäs tuhanneksi vuodeksi. Turhaan turpeen käyttöä lopetetaan kun teknologian kehitys tulee sen tekemään tarpeettomaksi kuitenkin muutaman kymmenen vuoden aikana.

Onko tarpeeksi järkevä vastaus, että en näe niissä mitään järkeä, mutta ymmärrän, että jos joku rokotepassi tulee, niin sitä vastaan ei voi taistella sillä, että on jääräpää ja jättää itsensä pois tapahtumista missä sellainen vaaditaan? Toivon tosiaan ettei siihen päädytä, mutta osaan varautua tilanteeseen missä se on käytössä, enkä panikoi ja kiukuttele.

Tietysti jääräpää saa olla ja rokotteen saa olla ottamatta, mutta ei se ole mitään vaikuttamista.

Milläs siihen sitten vaikutetaan ??tarpeeksi moni jättää ottamatta nii varmasti vaikuttaa.

Mitäpä luulet tarpeeksi moni ei ota rokotetta ja esim festareille vaadittaisiin rokote, festareiden käviä määrät romahtaa, tai esim matkailu jengi ei ota rokotetta ja matkatoimistot menee konkurssii jne, kuvitteletko että nämä ei aiheuta mitää muutosta?? Kyllä sieltä alkaa löytyä sitä porukkaa lopulta joka alkaa vaatia nyt tämä rokote pelleily loppuu kun firmoja alkaa kaatua liikaa.

Hyväksymällä kiltisti kaiken sekö sitten saa asioita muuttumaan??

Näyttökuva (47).webp

Milläs siihen sitten vaikutetaan ??tarpeeksi moni jättää ottamatta nii varmasti vaikuttaa.

Mitäpä luulet tarpeeksi moni ei ota rokotetta ja esim festareille vaadittaisiin rokote, festareiden käviä määrät romahtaa, tai esim matkailu jengi ei ota rokotetta ja matkatoimistot menee konkurssii jne, kuvitteletko että nämä ei aiheuta mitää muutosta?? Kyllä sieltä alkaa löytyä sitä porukkaa lopulta joka alkaa vaatia nyt tämä rokote pelleily loppuu kun firmoja alkaa kaatua liikaa.

Hyväksymällä kiltisti kaiken sekö sitten saa asioita muuttumaan??
Voinen väittää, että suurin osa ei näe mitään muutettavaa tässä. Piikki, maski ja festareille mars mars.

Kuuntelin, ja olisin mielelläni halunnut kuulla Roganin mielipiteen laumasuojan muodostamisesta - se kun on aika oleellinen juttu näiden nuhapiikkien kohdalla.

En näe kovin suurta järkeä rokottaa kaikkia ihmisiä influenssaankaan. Itse en ole ottanut influenssarokotteita, enkä ainakaan tietoisesti ole sitä vielä ikinä sairastanut. Olisiko silti ollut järkevää ottaa sitä 40 vuotta? Ehkä maailma on menossa siihen suuntaa, että yksilön vapaudella ei ole merkitystä.

Kärjistetään vähän hommaa. Tähän liittyen voisin kompata Roopelia, että eikö yhteisen hyvän nimissä olisi sitten oikeuden mukaista kieltää herkut ja muut ihmiseltä jonka rasvaprosentti on liian suuri? Liikalihavuus kuormittaa terveydenhuoltoa erittäin paljon.

2010 arvioitu, että lihavuuden kustannukset Suomessa 300 miljoonaa euroa.

Nythän pitää muistaa, että jokainen euro ja tunti joka käytetä lihavan ihmisen hoitoon, on pois muusta terveydenhuollosta.

Back
Ylös Bottom