Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Aaa. Eli lääkeyhtiö muuten myisi vaarallista rokotetta, mutta taipuu kansan tahtoon ja on tutkivinaan sitä.
Ihan siltä varalta ettet tiennyt - siinä kansan ja pahantahtoisen lääkeyhtiön välissä on valtionviranomainen, joka päättää mitä mömmöjä katsotaan kotimaisilla markkinoilla katsotaan turvalliseksi myydä.
Inb4: "Mutku niitä kusetetaan, lahjotaan, uhkaillaan ja kiristetään!"

Se tässä onkin kummallista. Jos täällä joku miettii rokotetta kriittisesti hänet lytätään idioottinat. Kuitenkin eri maat laittavat rokotteiden jakelua pauselle haittavaikutusten vuoksi. Siellä on vissiin jotain idiootteja leijonia päättämässä....

Miksi laittaa pauselle, jos haitat ovat pienempiä, kuin vakavan koronan mahdollisuus, tai liukastuminen tms.

Joo ei kantsis missään bandwagonissa istua liian innokkaasti.
Varmaankin ne haittavaikutukset ovat pienempiä, mutta ei kansalaisille pidä jakaa mitään rokoterevolveria venäläisen ruletin tyyliin 5 rokoteampiullia ja yks ristipääluoti rullassa, pistä ohimoon. No, vähän rahflaava esimerkki, mutta ei kriittisyyttä pidä unohtaa tai se hommaa pitkässä juoksussa kääntyy vastaisuuden eduksi, kun luotto rapautuu. Tai aletaan päästämään vaarallisempia ja vaarallisempia lääkkeitä kiertoon ilman vastuita, koska "haittavaikutukset pienempiä". Kuitenkaan mitä tahansa tai läheskään parasta mahdollista ei olla muutoinkaan tehty koronan eteen, telakkaigorit pyörineet miten huvittaa jne.

Muuta tosta ei tuu mieleen ku, että vittu Suomalaiset on kovia ukkoja/akkoja.
Meit on vaivaset 5 miljoonaa dallaajaa ja silti päästään maailman suurimpien lääkefirmojenkin päättäviin elimiin!
Että ollaan lampaita tai ei, niin suomalaiset lampaat siis johtaa maailmaa?

Kyllä lääkefirmojen toimintaan kannattaa suhtautua terveellä tavalla kriittisesti.

Nyt en löydä lähdettä, mutta muistelisin, että aikoinaan tuli ohjelma (oisko ollut MOT?) kolesterolista ja siitä kun Suomessa terveellisen raja muutettiin 6 -> 5. Tämän päätöksen tekijöistä taisi yhtä lukuunottamatta, kaikki muut olla mukana kolesteroli lääkebisneksessä.

Oma viisi senttiä keskusteluun on se, että jos joku haluaa parantaa todennäköisyyksiä sen suhteen ettei itse sairastu vakavasti tai joku lähipiiristä sairastu vakavasti, niin ei välttämättä tarkoita, että kyseinen henkilö on vihervassari, lammas ja samaan aikaan vielä psykoosissa. Sain aikanani sellaisen kotikasvatuksen että päättäjät äänestetään demokraattisesti hoitamaan asioita ja sitten niitä määräyksiä totellaan. En koe tietäväni asioista tarpeeksi että voisin väittää näille määräyksille vastaan. Satunnaisten nettikirjoittelijoiden ohjeistuksia minua ei kasvatettu tottelemaan (esim. tähän ketjuun linkitetyt).
Ikävää, että keskustelun sävy on todella aggressiivinen.

Ihan siltä varalta ettet tiennyt - siinä kansan ja pahantahtoisen lääkeyhtiön välissä on valtionviranomainen, joka päättää mitä mömmöjä katsotaan kotimaisilla markkinoilla katsotaan turvalliseksi myydä.
Inb4: "Mutku niitä kusetetaan, lahjotaan, uhkaillaan ja kiristetään!"
Kyllä tiesin. Esim. FDA joka keskeytti Johnson&Johnson rokotteen jakelun jenkeissä. Johnson&Johnson itse keskeytti jakelun eurooppaan.

Oma viisi senttiä keskusteluun on se, että jos joku haluaa parantaa todennäköisyyksiä sen suhteen ettei itse sairastu vakavasti tai joku lähipiiristä sairastu vakavasti, niin ei välttämättä tarkoita, että kyseinen henkilö on vihervassari, lammas ja samaan aikaan vielä psykoosissa. Sain aikanani sellaisen kotikasvatuksen että päättäjät äänestetään demokraattisesti hoitamaan asioita ja sitten niitä määräyksiä totellaan. En koe tietäväni asioista tarpeeksi että voisin väittää näille määräyksille vastaan. Satunnaisten nettikirjoittelijoiden ohjeistuksia minua ei kasvatettu tottelemaan (esim. tähän ketjuun linkitetyt).
Ikävää, että keskustelun sävy on todella aggressiivinen.
Mä olen yrittänyt kommentoida tänne vähemmän juuri siitä syystä, että keskustelu tässä ketjussa on todella mustavalkoista ja molempien puolien edustajien kirjoitukset kasvattaa vain tattia otsaan. Aika harva osaa käsitellä asiaa ilman tunnelatausta ja vahvaa mielipidettä.

Luulisin, että mulla on henkisesti kohtuu helppoa, kun en ota aiheesta sen isompia paineita. En ole periaatteessa pakkorokotusten kannalla, mutta jos sellainen tulee, niin sitten se otetaan ja sillä sipuli. Ei mun oloa helpota yhtään asian vatvominen etukäteen ja muiden haukkuminen vasemmistolampaiksi. Etenkään kun se ei ole kenenkään täällä kirjoittavan mielipiteestä kiinni tuleeko jotain pakkorokotuksia vai ei. En tykkää myöskään maskeista, mutta välillä niitä on pakko pitää. Enkä pidä koronaa keskimäärin erityisen vaarallisena tautina, mutta tiedostan kyllä myös sen, että eräs 40-50 ikävuoden välissä oleva tuttuni joutui sen takia teholle ja nyt opettelee kävelemään uudestaan. En siis sano koronaa pelkäksi nuhaksi, mutta en myöskään panikoi, että nyt kuollaan kaikki.

Pakkiksen tietäjien mukaan on yksi ammattiryhmä johon ei päde lausahdus: "sen lauluja laulat, jonka leipää syöt"
Esim Järvinen on ollut hyvin näyttävästi mediassa esillä.....

172474856_10158776251527550_4623301034984208559_n.jpg

Kylläpä on osalle kova paikka kun ne jotka eivät niele tätä valehtelua ja vääristelyä eivät istu hiljaa asiasta.
Itselle olisi aivan sama mitä piikitätte itseenne, mutta tätä pakkorokotusta vain meillekin pakotetaan. Siitä ei olla hiljaa eikä se lokeroi mihinkään ääripäähän.

Tunnen monta koronan sairastanutta. Vain yksi näistä joutui sairaalaan moneksi päiväksi (alle 35 vuotias), mutta lähes jokainen sanoi että todella vittumainen tauti. Paljon vittumaisempi kuin mikään flunssa. En silti pelkää koronaa, joskaan en sitä haluaisi kokeakaan. Karsastan myös ajatusta rokotteen ottamisesta. Mutta yhtä asiaa en ymmärrä.. mikä siinä on niin helvetin vaikeeta, ettei julkisissa tiloissa voi sitä maskia käyttää marisematta? Aika pieni nakki vetää se naamalle kauppareissun ajaksi. Jos sillä voi vähentää edes jonkin verran taudin leviämistä, niin miksi siitä pitää tehdä niin iso numero? "Minun perusoikeuteni blaa blaa..". Mistä sitä tietää missä jamassa tää maailma tällä hetkellä olisi, jos missään maassa ei olisi mitään rajotteita, ei maskeja, ei turvavälejä ja elämää elettäisiin täysin normaalisti. Ei välttämättä yhtään pahemmassa jamassa tai sitten ihan helvetisti pahemmassa jamassa. Omat ajatukset koko asiaa kohtaan on hyvin ristiriitaiset, koska nämä rajoitteet aiheuttavat isoja taloudellisia tappioita, mutta se että jostain maskin käytöstä pitää kitistä.. niin sitä en vaan ymmärrä.

Tunnen monta koronan sairastanutta. Vain yksi näistä joutui sairaalaan moneksi päiväksi (alle 35 vuotias), mutta lähes jokainen sanoi että todella vittumainen tauti. Paljon vittumaisempi kuin mikään flunssa. En silti pelkää koronaa, joskaan en sitä haluaisi kokeakaan. Karsastan myös ajatusta rokotteen ottamisesta. Mutta yhtä asiaa en ymmärrä.. mikä siinä on niin helvetin vaikeeta, ettei julkisissa tiloissa voi sitä maskia käyttää marisematta? Aika pieni nakki vetää se naamalle kauppareissun ajaksi. Jos sillä voi vähentää edes jonkin verran taudin leviämistä, niin miksi siitä pitää tehdä niin iso numero? "Minun perusoikeuteni blaa blaa..". Mistä sitä tietää missä jamassa tää maailma tällä hetkellä olisi, jos missään maassa ei olisi mitään rajotteita, ei maskeja, ei turvavälejä ja elämää elettäisiin täysin normaalisti. Ei välttämättä yhtään pahemmassa jamassa tai sitten ihan helvetisti pahemmassa jamassa. Omat ajatukset koko asiaa kohtaan on hyvin ristiriitaiset, koska nämä rajoitteet aiheuttavat isoja taloudellisia tappioita, mutta se että jostain maskin käytöstä pitää kitistä.. niin sitä en vaan ymmärrä.

Itse tiedän taas monia jotka sairastaneet ja osa ei edes huomannut oireita tai oli sitten vain normaalin flunssan oloinen.
Vanhin näistä oli 90-vuotias mummo jolla ei ollut edes oireita juurikaan, mutta koronatesti positiivinen viime vuoden lopussa.

"mistä sitä tietää" on vahvana ja se tuntuu taas pännivän kun osa ei vain niele purematta asioita mitkä epäloogisia.
Sua kans harmittaa kun asiasta puhutaan selvästi? Miksi sinua häiritsee se kun voit piikittää itseäsi vaikka kuinka ja vetää maskia naamaan.

Olis kans hauska kuullä näiltä "mistäs sitä tietää" tyypeiltä miten esim. Texasissa lukemat vain putoavat kun porukka on niin "välinpitämätöntä" siellä nyt...

Viimeksi muokattu:
Pakkiksen tietäjien mukaan on yksi ammattiryhmä johon ei päde lausahdus: "sen lauluja laulat, jonka leipää syöt"
Esim Järvinen on ollut hyvin näyttävästi mediassa esillä.....

172474856_10158776251527550_4623301034984208559_n.jpg
Insinöörienkin ammattikunnan edustajista voisi laatia samanlaisen "sidonnaisuuslistan" ja todeta, että "tyhmä on se, joka maksaa" :)

Se mitä itse en ymmärrä jos joku on innokas maskin käyttäjä, mutta ei aio ottaa rokotetta. Todellinen wtf, mikä logiikka tuossa on ?

Varmaan ryhmäpaine kun maskin käyttö on näkyvää. Valtaosa pitää noit rättejä vain sen takia koska muillakin on. Kaupasta lähdettäessä näkee hyvin kuinka moni suorastaan repäisee sen pois ja sisäisesti ei pidä siitä. Niitä löytyy myös ojien penkoilta vaikka kuinka eli sinne se hyvesignalointi sitten päättyy... tämä valitettavaa huomata kun ajan omaa anti-korona hoitoa eli kuntoilen.

Back
Ylös Bottom