Miksi on mielestäsi järjetöntä, että maskinkäyttöä suositellaan ja osassa paikoissa pakotetaan? Oletko sitä mieltä, että maskin käyttö vähentää taudin leviämistä 0 %?
Kuka mä olen sanomaan mitkä luvut kelpaavat ja mitkä ei? Mistä mä voin tietää mihin lukuihin luottaa? Mä olen vain yksi pieni mies, joka lukee uutisia. Mutta kyllä mä vähän enemmän tarviin ku yhden jutun Texasista ennenku oon valmis ite nousemaan barrikaidelle ja mellakoimaan maskeja vastaan.
Olen tänne varmasti monen mielestä jo liian monta kertaa omaa kantaa tuonut julki, mutta kirjoitetaan vielä kerran.
Kyse on siitä, että tällä hetkellä tuntuu tärkein prioriteetti valtaosalle ihmisiä olevan se, että sinulla on kaupassa joku nenän ja suun edessä. Sillä ei ole mitään väliä mitä siinä on, kunhan siinä on jotakin.
Vaikka tiedetään, että esim fleece kangas on huonompi vaihtoehto kuin se, että olet ilman maskia.
Sama pätee myös muihin maskeihin, jos niitä käytetään uudestaan. Ja uskallan väittää, että näin tapahtuu erittäin erittäin usein.
Näistä maski hommista alkaa pikku hiljaa tulemaan kriittisempiä tutkimuksia.
A computer model deepens our understanding of airflow while wearing face masks, where particles land in the respiratory tract and the effectiveness of three-layer surgical masks.
www.sciencedaily.com
"
They found the filtration efficiency of the three-layer surgical mask can vary from 65%, if new, to 25%, when used, so wearing a 65% mask properly will provide good protection, but wearing a 25% filtration mask can be worse than not wearing one at all."
Lisäksi on tutkimuksia näistä kirurgisista maskeista, että niistä samat partikkelit tulee ulos poskista. Suunta on vain eri.
Omia havaintoja viime päiviltä.
Nykyään ihmisillä näyttää olevan tapa tulla ravintolaan sisälle maskin kanssa. Kävellään pöytään maskin kanssa. Tämä matka kestää noin 10 sekuntia. Sinä aikana ihminen hengittää ilmaa noin 1.5 - 3 litraa. Uloshengitetty ilma jakautuu tälle matkalle.
Istutaan pöytään, maski otetaan pois ja laitetaan taskuun. Aletaan porisemaan seurueen kanssa. Syödään ja juodaan. Tämän jälkeen kun lasku on maksettu. Kaivetaan tämä tullessa ollut maski taskusta ja laitetaan se naamalle ja kävellään tämä 10 sekunnin matka pöydästä ulos maskin kanssa.
Minusta tämä on vain jotenkin tekopyhää ja naurettavaa. Koska fysikaalisesti sinä aikana kun istutaan pöydässä, jutellaan ja nauretaan siinä. Mahdollista koronavirusta levitetään varmasti 10000x määrä suhteessa siihen 10 sekunnin kävely matkaan.
Tartuttamisessa aika ja etäisyys näyttelevät suurimpia tekijöitä. Vaikuttaa vaan siltä, että näillä ei ole merkitystä. Tärkeintä on, että nenä ja suu on piilossa.