Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ääh.

Suurin syy jatkuvaan nillitykseen on siinä, että varmaan ekaa kertaa elämässään joku kieltää jotain. Ei saa matkustaa. Vähä kuin äiti kieltaa kaupan kassajonossa lasta ottamasta tikkari.

Mites se sananvapaus sitten teikäläisiltä on mennyt? Siinähän sä nytkin uskomustasi öyhötät.

Eihän meillä ole maskipakkoa? En vaan näe maskin käytöllä hyötyä omalla kohdalla niin en sitä siitäkään syystä jaksa käyttää. Minusta tämä homma on hieman pelleilyä niin en yleensä jaksa lähteä pelleilyyn mukaan. Jos tautitapaukset olisi haluttu saada aiemmin laskuun niin sehän olisi onnistunut helposti eikä maskipelleilyä olisi tarvittu. Ensin olisi pitänyt laittaa rajat kuntoon. Jos tätä hommaa ei johdeta järkevästi niin en jaksa lähteä mukaan johonkin turhanpäiväinen räpistelyyn kun homman voisi hoitaa paremmin. Tämä vaan tuntuu ihme räpistelylle. No onneksi kesä tulee ja rajoitukset alkavat pureen.. Saatte sitte päteä että maskeista johtui. Vielä kun heti saataisi pariksi viikoksi maskipakko niin voisi sitten hehkuttaa kuinka hyvin toimi kun loput 5% laittoi maskit naamalle.

9pö.
Vihapuheen myötä, N-word aiheuttaa permabannit esim tubessa ja Twitchissä. Somessa saat syytteet niskaan siitä. Mikä tahansa kritiikki on teidän suvakkien mielestä vihapuhetta nykyään. Sä ja sun cancel-kulttuuri, kuvottavaa akkamaista itkua. Toi on tosi raskasta kun sä seuraat täällä mua ja nalkutat joka asiasta, ei saa edes rauhassa keskustella.
Vois olla hyödyllistä, jos vähän tsekkaisit mitä olen kirjoitellut vaikkapa politiikka- tai maahanmuuttoketjuihin. Mieti sen jälkeen oonko suvakki vai en.

Mikä vittu on cancel-kulttuuri? Näin vanha äijänrähjä ei seuraa kaikenmaailman some-öyhötystuulia. Voisko joku kertoa?

Totta vitussa puutuin postaukseesi, jossa argumentoit tämän hetken teho-osastotilannetta vuoden vanhalla tilannekatsauksella, koska teit siinä virheen ja halusin siinä oikaista faktat kuntoon.

Totta vitussa puutuin kirjoitukseesi jossa toit esille miten joku puhui vuosi sitten puuta heinää, koska itsekin samaan tällöinkin syyllistyit.

Pakkotoistoa on hieno foorumi ja on hienoa, että olet luonut harrastuksestasi itsellesi ammatin, siihen vain harva pystyy. Antaessasi kasvosi foorumille asetat samalla itsesi ja kirjoituksesi keskivertokirjoittajaa tarkemman syynin alle. Muista tämä aina esiintyessäsi, myös korona-ketjussa. Pakkotoisto samaistetaan sinuun.

Pakkotoistoa on hieno foorumi ja on hienoa, että olet luonut harrastuksestasi itsellesi ammatin, siihen vain harva pystyy. Antaessasi kasvosi foorumille asetat samalla itsesi ja kirjoituksesi keskivertokirjoittajaa tarkemman syynin alle. Muista tämä aina esiintyessäsi, myös korona-ketjussa. Pakkotoisto samaistetaan sinuun.
Joo, mutta ei nyt tartte ihan jokaiseen asiaan puuttua, muuten kiitoksia vastauksesta. Varmaan ymmärrät ton sensuurin mikä on viime vuosina tullut. Nykyään ei enää oikeasti voi sanoa mielipiteitä tietyistä asioista. Muistatko kun Vatanen otti kantaa homoihin, herranjestas mikä soppa siitäkin tuli. Mitä tohon n-sanaan tulee, niin se sananvapaus on niin pitkälle vedetty sitä osin pois, että vaikka mä en sitä sanois, vaan joku kirjoittaa sen chattiin, mun on se poistettava tai muuten mä olen siitä vastuussa. Sen takia esim jos striimaan treenejä, en pidä chattia auki kaikille, vaan pelkästään maksaneille jäsenille. Jos ei ole modet paikalla, niin siellä ei kukaan siivoa paskaa kun mä treenaan.

Joo, mutta ei nyt tartte ihan jokaiseen asiaan puuttua, muuten kiitoksia vastauksesta. Varmaan ymmärrät ton sensuurin mikä on viime vuosina tullut. Nykyään ei enää oikeasti voi sanoa mielipiteitä tietyistä asioista. Muistatko kun Vatanen otti kantaa homoihin, herranjestas mikä soppa siitäkin tuli. Mitä tohon n-sanaan tulee, niin se sananvapaus on niin pitkälle vedetty sitä osin pois, että vaikka mä en sitä sanois, vaan joku kirjoittaa sen chattiin, mun on se poistettava tai muuten mä olen siitä vastuussa. Sen takia esim jos striimaan treenejä, en pidä chattia auki kaikille, vaan pelkästään maksaneille jäsenille. Jos ei ole modet paikalla, niin siellä ei kukaan siivoa paskaa kun mä treenaan.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

^^
"Lisäksi Masso näkee ongelmia uuden tartuntalain kohdassa, joka mahdollistaa pakkokaranteenin pelkän sairastumisepäilyn perusteella.
– Epäily voi perustua altistumiseen, se voi kohdistua kehen tahansa, milloin tahansa. Sairastumisesta epäilty on syyllinen, kunnes toisin todistetaan, hänet voidaan eristää kuukausiksi vailla oikeudenkäyntiä."

Masson näkemät ongelmat saattavat olla ihan hitusen harhaisia. Kiva kuitenkin, että on meidän puolella, eikä meitä vastaan.

^^
"Lisäksi Masso näkee ongelmia uuden tartuntalain kohdassa, joka mahdollistaa pakkokaranteenin pelkän sairastumisepäilyn perusteella.
– Epäily voi perustua altistumiseen, se voi kohdistua kehen tahansa, milloin tahansa. Sairastumisesta epäilty on syyllinen, kunnes toisin todistetaan, hänet voidaan eristää kuukausiksi vailla oikeudenkäyntiä."

Masson näkemät ongelmat saattavat olla ihan hitusen harhaisia. Kiva kuitenkin, että on meidän puolella, eikä meitä vastaan.
Ikävä kyllä tuo on joissain euroopankin maissa jo todellisuutta, puhumattakaan esim. australiasta.

^^
"Seuraavassa jutussa kerrotaan Saksan itärajalla Eisenhüttenstadtissa sijaitsevasta, entisessä pakolaiskeskuksessa toimivasta ”koronavankilasta”, joka on ollut toiminnassa jo viime kesästä. Jutussa kerrotaan, että karanteenia rikkovalle annetaan ensin varoitus. Sen jälkeen hänet voidaan hakea tuohon vankilaan, ilman ennakkovaroitusta. Aika erikoinen on maininta, että vankilassa on myös perhehuoneita, oleskelutila ja kuntoiluhuone. Kuntosalithan ovat Saksassa olleet suljettuina marraskuun alusta lähtien"

Pääsee treenaamaan. Oikeuksia enemmän kuin siviilissä.

Mutta miksi tämä älykkö kohdensi aatteensa meihin, vaikkei joidenkin Euroopan maiden ja Austraalian todellisuus ole meidän todellisuuttamme? Siis miten kirjoitus auttoi meitä?
Merkel ja saksa ovat marinin esikuvia, joita hän uskollisesti seuraa, ja olemme yhteisessä EU:ssa, silloin mikä on mahdollista saksassa, on myös mahdollista suomessa ja siis suomen nykyinen tartuntatautilaki mahdollistaa tämän. Saksa on EU:n tiennäyttäjä, ja muut ottavat siitä mallia.

Merkel ja saksa ovat marinin esikuvia, joita hän uskollisesti seuraa, ja olemme yhteisessä EU:ssa, silloin mikä on mahdollista saksassa, on myös mahdollista suomessa ja siis suomen nykyinen tartuntatautilaki mahdollistaa tämän. Saksa on EU:n tiennäyttäjä, ja muut ottavat siitä mallia.
Ja siis eestiläinen pelkäsi, että me olemme kusessa, koska Marin ihannoi saksalaista?

Yllättävää että verkkouutiset julkaisee tälläisen kirjoituksen,siitä iso peukku!

Valtio-oppinut ehkä mutta juristi ei. Ois hauska nähdä se tuomioistuin joka pitäis "perusteltuna rajoittamisena" ussidn kuukausien karanteenia taudissa, joka ei varmasti kellään ole kuukausia tartuttavana kestänyt ja jonka ensioireet tulevat parissa viikossa jos tulevat. Nytkin taitaa kotikaranteeni olla sen kymmenen päivää altistumisesta. Toki jos lähdetään siitä että viranomaiset on pahuuden kätyreitä ja tekee mitä lystää niin joo, voivat sulkea syyttömän tai terveen koppiin kuukausiksi, mitta mihin ne siinä koronaa tai poikkeustilaa tarvis?
Ehkä muutaman selventävän sanasen vaatis sekin kuka o menettänyt sananvapautensa ja miten ja mistä toi muu värikynä tulee.

Poikkeustilaa ja tartuntatautilaikia on ihan aiheellisesti kritisoineet ihan oikeatkin oikeusoppineet, jos niiden ongelmista haluaa lukea, toki heiltä ei ehkä saa yhtä raflaavia sitaatteja otsikoihin.

Ikävä kyllä tuo on joissain euroopankin maissa jo todellisuutta, puhumattakaan esim. australiasta.

."Jutussa kerrotaan, että karanteenia rikkovalle annetaan ensin varoitus. Sen jälkeen hänet voidaan hakea tuohon vankilaan, ilman ennakkovaroitusta."

Kyllä Suomessakin voidaan yleisvaarallista tautia sairastavs pitää tahdonvastaisessa karanteenissa jos niikseen tulee. Tai vaikka itsetuhoinen henkilö, vastoin tahtoaan. Vankiloiksi niitä ei oo kai kukaan keksinyt vielä nimittää.

."Jutussa kerrotaan, että karanteenia rikkovalle annetaan ensin varoitus. Sen jälkeen hänet voidaan hakea tuohon vankilaan, ilman ennakkovaroitusta."

Kyllä Suomessakin voidaan yleisvaarallista tautia sairastavs pitää tahdonvastaisessa karanteenissa jos niikseen tulee. Tai vaikka itsetuhoinen henkilö, vastoin tahtoaan. Vankiloiksi niitä ei oo kai kukaan keksinyt vielä nimittää.
Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

1. Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.
  2. Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.
  3. Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai ovat hoidollisesti riittämättömiä.

Ihan helposti ei suomessa pakkohoitoon joudu. Ei edes pääse, vaikka itse haluaisi...

Onhan se hieman huolestuttavaa, jos kovin helposti yksilö voidaan vangita tai pakottaa johonkin.

Esimerkkinä vaikka naapurivaltio, jossa ihmisiä tippuu ikkunoista, niitä myrkytetään, yhtäkkiä vain katoaa jne.

Eihän tuollainen tavallista tallaajaa juuri kosketa, mutta hiemankin "tärkeämmässä" työssä tai virassa olevaa kyllä. Jos olet virallista totuutta vastaan tai erimieltä, saatat kompastua avoimen ikkunan edessä olevaan mattoon 😁

Vähän sama on eutanasian kanssa. Kuka valvoo, että homma menee oikein. Mistä tiedetään, että yksilö varmasti itse toivoo eutanasiaa, eikä joku muu hänen puolestaan....? Herra X on poliittisesti erimieltä asioista -> sopivaa myrkkyä juomaveteen tai vaikka pahoinpitely kujalla -> sairaalassa puolikuntoisena -> tapetaan -> halusi kuulemma eutanasian, kun oli niin huonossa jamassa. Problem solved, yksi toisinajattelija vähemmän 😁

Tai sukulaiselta on suuri perintö tulossa ja edunhoitaja haluaa nopeuttaa asiaa. "Kyllä se puhekyvytön omainen sanoi yöllä, että haluaa eutanasian heti miten"

Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

1. Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.
  2. Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.
  3. Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai ovat hoidollisesti riittämättömiä.

Ihan helposti ei suomessa pakkohoitoon joudu. Ei edes pääse, vaikka itse haluaisi...
Jos ei usko naamariin niin on varmaan vakavasti mielisairas=pakkohoitoon?
Mun mielestä jokaisessa kohdassa oli että kuupassa pitää olla keskivertoa enempi heittoa että pääsee/joutuu pakkohoitoon?

Back
Ylös Bottom