Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
get over it

Itse elänyt normaalissa kokoajan kuten moni muukin. Pitäisikö koronapiikin nimi vaihtaakin "normaalipiikiksi" mikä haetaan sitten säännöllisin väliajoin. Osalla toki näin.
Mikä se kitinän aihe oli ennen koronaa, jos tämä on sulle normaalia eloa, että päivittäin jaksaa useamman viestin kitistä jostain räteistä ja rokotuksista?

Mikä se kitinän aihe oli ennen koronaa, jos tämä on sulle normaalia eloa, että päivittäin jaksaa useamman viestin kitistä jostain räteistä ja rokotuksista?
Sulle kitinää ja mulle keskustelua. Olen keskustellut ennen koronaakin jos se on sinulle epäselvää.

Ei mistään. Monessa paikkaa ei koko keskustelu ole avoinna asioista. Sua selvästi alkaa taas nakertamaan se että asioista voidaan puhua kaikilta kannoilta.
Ei mulle ole mikään ongelma, jos joku on asiasta eri mieltä. Minua kiinnostaa selvittää miksi joku on asiasta eri mieltä - sen sijaan, että yrittäisin itse keksiä syitä miksi näin on.

Ei mulle ole mikään ongelma, jos joku on asiasta eri mieltä. Minua kiinnostaa selvittää miksi joku on asiasta eri mieltä - sen sijaan, että yrittäisin itse keksiä syitä miksi näin on.

No jos et käsitä miksi olen koronasta eri mieltä niin omapa on syysi. Denialismi taitaa olla termi tälle, koska olet täällä jo tovin ollut.

Käytiin mekin vanhat pierut jo piikillä, aika iisi homma, ilmainen parkki messukeskuksessa aika lailla oven viereen, jonoa ei muodostu kun ajanvarausperusteista, hinta nolla euroa, perustuu vapaaehtoisuuteen.

Ymmärrän jos valitetaan koronarajoituksista, maskeista tai elpymispaketista, näen logiikan. Mutta rokotteesta valittaminen makes no sense, edistää normalisoitumista ja täysin vapaaehtoista, eli ei haittaa itseä. Ne jotka ottaa, jeesaa näitä leijonia jotka ei uskalla ottaa. Tosi helposti ratkastu tää ongelma henkilökohtaisessa elämässä. Älä ota rokotetta. Mutta kauhea valitus. Ja mitään sille asialle ei voi, missään ei tulla rokotteista luopumaan ja homma tulee siihen perustumaan, pimeimpään afrikkaan jos muuttaa johonkin kakkamajaan asumaan, niin varmaan voi rokotteilta välttyä. Länsimaissa nää nyt tavalla tai toisella kuuluu asiaan ja tämän koronan kohdalla se on valittu nopeutus normaaliin ja that's it.
Tuohon boldattuun kohtaan voisi tehdä sellaisen lisäyksen, että "..tämän koronan kohdalla se on poliittisesti valittu nopeutus normaaliin". Helpompi tapa palata normaaliin olisi lopettaa testaaminen tai jos ihmiset ymmärtäisivät lopettaa testeissä juoksemisen mutta kun ei. Tuhannet vai jopa kymmenet tuhannet juoksevat niissä edelleen päivittäin. Aivan niin kuin heillä ei olisi edes kiinnostusta palata normaaliin, koska se tapahtuisi välittömästi, jos suurin osa lopettaisi testeissä juoksemisen.

Tuohon boldattuun kohtaan voisi tehdä sellaisen lisäyksen, että "..tämän koronan kohdalla se on poliittisesti valittu nopeutus normaaliin". Helpompi tapa palata normaaliin olisi lopettaa testaaminen tai jos ihmiset ymmärtäisivät lopettaa testeissä juoksemisen mutta kun ei. Tuhannet vai jopa kymmenet tuhannet juoksevat niissä edelleen päivittäin. Aivan niin kuin heillä ei olisi edes kiinnostusta palata normaaliin, koska se tapahtuisi välittömästi, jos suurin osa lopettaisi testeissä juoksemisen.

No tuollaista fantasiaa voi pyöritellä, mutta todelisuus on rokotteet ja turha niitä vastaan taistella kun testaus ei lopu kuitenkaan. MIeluummin laittaa paukut koronarajoitteiden vastustamiseen, nyt kun kerta on rokotetttukin niin paljon väkeä, niin perusteet sen kun lisääntyy.

Me tienataan tällä.
1621248348617.webp

get over it

Itse elänyt normaalissa kokoajan kuten moni muukin. Pitäisikö koronapiikin nimi vaihtaakin "normaalipiikiksi" mikä haetaan sitten säännöllisin väliajoin. Osalla toki näin.

Ei toi nyt ihan normaalissa elämiseltä vaikuta, diagnoosi epänormaalin korostunut korona-ahdistus, kun päivittäin tämä juttu pitää sut aivan täysin pauloissaan ja nettin floodattava massiivinen viestivirta että helpottaa.
Get over it.
Ja turha mennä asioiden edelle, rokotukset ja avaamiset etenee kaikkialla käsikkäin, antaa sen jatkua.

Jänniä nää gallupit nykyään....
Ylempänä hesarin ja alempana strawpoll.com:n gallup. Molemmat julkaistu eilen. Hesarin otos: 1007 ihmistä, Strawpoll: 1476 ihmistä (gallup käynnissä edelleen). Hesarin taulukkoa ei nyt jostain syystä saa näkyviin, joten laitetaan koko juttu....

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007979647.html

e0be2c48b9db44d69cb64ebd32bb9879.svg

e0be2c48b9db44d69cb64ebd32bb9879.svg

katso liitettä 228335
Onpas jännää, hesarin pollimateriaali kerätty jossain puunhalaajien paneelissa ja strawpolliin pääsee jostain hommafoorumin(?) kautta. Miten ihmeessä näin erilaisiin tuloksiin päästiinkään :eek:

Ei toi nyt ihan normaalissa elämiseltä vaikuta, diagnoosi epänormaalin korostunut korona-ahdistus, kun päivittäin tämä juttu pitää sut aivan täysin pauloissaan ja nettin floodattava massiivinen viestivirta että helpottaa.
Get over it.
Ja turha mennä asioiden edelle, rokotukset ja avaamiset etenee kaikkialla käsikkäin, antaa sen jatkua.
Toihan on vaan sun subjektiivinen näkemys ja rajoittuu oman mielesi sisälle.

No tuollaista fantasiaa voi pyöritellä, mutta todelisuus on rokotteet ja turha niitä vastaan taistella kun testaus ei lopu kuitenkaan. MIeluummin laittaa paukut koronarajoitteiden vastustamiseen, nyt kun kerta on rokotetttukin niin paljon väkeä, niin perusteet sen kun lisääntyy.

Tässä on se aukko että ei aikaakaan, kun sinulla on taas "uusi aalto" ja vanhat rokotteet ei enää riitäkään. Voi olla ettei uudetkaan riitä kuten monesti epävarmoina kommentoivat näitä asioita.
Oikeasti koko ongelma katoaisi sillä kuvalla minkä postasin tännekin jo aiemmin. Se ratkaisee koronasi.

Tässä on se aukko että ei aikaakaan, kun sinulla on taas "uusi aalto" ja vanhat rokotteet ei enää riitäkään. Voi olla ettei uudetkaan riitä kuten monesti epävarmoina kommentoivat näitä asioita.
Oikeasti koko ongelma katoaisi sillä kuvalla minkä postasin tännekin jo aiemmin. Se ratkaisee koronasi.

Maybe, maybe not.

Kuten sanoin aiempaan viestiin: turha mennä asioiden edelle, rokotukset ja avaamiset etenee kaikkialla käsikkäin, antaa sen jatkua.

Back
Ylös Bottom