Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Sitten vielä kysymys palstan koronatohtoreille liittyen rokotteisiin. Mikä on se argumentti siihen miksi kukaan perusterve alle 60 vuotias pitäisi ottaa rokote? Itse en ole vielä keksinyt ensimmäistäkään.
Tätä itsekin kyselin. Haluaisin tulla vakuuttuneeksi siitä, että rokotteen ottaminen omalla kohdallani olisi jotenkin kannattavaa.
Vähän sama ongelma kuin maskien kanssa: näen molemmissa vain henkilökohtaisen riskin/haitan kasvua, mutta vähän hyötyä. En ole myöskään varma, mikä on hyöty ns. yleiseen hyvään.

Onko lihavuuteen tai tupakoinnin lopettamiseen löytynyt joku rokottamisen helppouteen rinnastettavissa oleva ratkaisu?

Mitä koitat selvittää? Eihän tuo höpörokote edes toimi flunssapotilaisiin/terveisiin mihin sitä laitetaan.
Läskit lähtee 100% laihduttamalla ja päälle kuntoilua vai eikö olekaan hyvä kun joutuu oikeasti tekemään jotain?

Lämpenevät kelitki vähän siinä ja siinä. Voi olla, että johtuu suurimmiltaosin et ihmiset ''hajaantuu kesäsin''. Mökeille jne. Muutenhan joku texas, intia brassit ois hyvissä

Lämpimissä maissa tämä homma menee kääntäen. Esim. Thaimaassa kuuman kauden aikaan ihmiset kerääntyy sisälle ja kun "kylmät" kelit alkaa niin jengi hajaantuu ulos. Siitä tämän hetkinen piikki täälläkin johtuu kun ihmiset ei halua olla ulkona, kun on niin hiton kuuma.

Tätä itsekin kyselin. Haluaisin tulla vakuuttuneeksi siitä, että rokotteen ottaminen omalla kohdallani olisi jotenkin kannattavaa.
Vähän sama ongelma kuin maskien kanssa: näen molemmissa vain henkilökohtaisen riskin/haitan kasvua, mutta vähän hyötyä. En ole myöskään varma, mikä on hyöty ns. yleiseen hyvään.
Argumentti taitaa olla aika pitkälti se ettet joudu teholle viemään jonkun sitä enemmän tarvitsevan paikkaa ja se toinen kuolee kun sä et ottanut rokotetta ettet sairastuisi vakavasti. Rokotehan ei estä tartuttamasta, right, vai onko tää tieto muuttunut? Näinollen en näe muuta argumenttia kuin tuo ettet joudu teholle, jonne joutuisit muutenkin hyvinkin pienellä todennäköisyydellä. Joo, ei siitä rokotteesta varmaan mitään kovin isoa haittaa tulisi olee. Ainakaan lyhyellä aikavälillä. Mutta mä en siltikään nää sitä kovinkaan tarpeellisena piikkinä jos et kuulu riskiryhmään ja et oo vanha. Ihan ku influenssapiikitkin.

Mua itseä häiritsee asiassa se painostaminen: Ota rokote, se on vastuullista. Miksi mun pitäisi ottaa piikki josta mulle tuskin on mitään hyötyä? Sama maskeissa: Pidä maskia, se on vastuullista jne. Mä pidän mieluummin etäisyyttä kun muutenkin tykkään pitää hajurakoa tuntemattomiin. Oon myös todennut et se on paljon pienempi vitutus vetää paljaalla naamalla tuolla vaikka joku vähän pahasti mulkoilisikin.

Mitä koitat selvittää? Eihän tuo höpörokote edes toimi flunssapotilaisiin/terveisiin mihin sitä laitetaan.
Läskit lähtee 100% laihduttamalla ja päälle kuntoilua vai eikö olekaan hyvä kun joutuu oikeasti tekemään jotain?
Eihän se rokotteen ottaminen vaadi mitään loppuelämän kestävää itsekurissa pysyttelyä, joten vähän eri kaliiberin asioista on kyse.

Onko lihavuuteen tai tupakoinnin lopettamiseen löytynyt joku rokottamisen helppouteen rinnastettavissa oleva ratkaisu?
On? Lopettaa tupakoinnin. Se on siitä helppoa ettei tarvi tehdä yhtään mitään. Lihavuudesta melkein sama, mutta joutuu vaan syömään vähemmän. Kuinka paljon helpompaa sen pitäisi olla?

Eihän se rokotteen ottaminen vaadi mitään loppuelämän kestävää itsekurissa pysyttelyä, joten vähän eri kaliiberin asioista on kyse.

Sehän vaatii vaikka mitä. Joudut olemaan niin torvi, että otat piikkiä turhaan tästä hetkestä monttuun asti joka vuosi kun iltalehdet näin kertovat. Se vaatii todella pitkäjänteistä itsekuria todellisuudesta pakenemista.

Olet kyllä oikeassa eri kaliiberista, että liikalihavuus ja tupakointi ovat oikeasti vaarallisia juttuja.

On? Lopettaa tupakoinnin. Se on siitä helppoa ettei tarvi tehdä yhtään mitään. Lihavuudesta melkein sama, mutta joutuu vaan syömään vähemmän. Kuinka paljon helpompaa sen pitäisi olla?
Jep, teoriassa, ja oltais robotteja.

edit. mä voisin melkein näin nopeesti väittää ilman suurempaa miettimistä että lihavuus on itseasiassa suurimmilta osin oire.

Ei se, että jokin asia on yksinkertaista, tee siitä helppoa.

Oli se piikki kenen tahansa, niin ainakin jenkeissä näyttää toimineen. Vai Bidenin maskipolitiikkaako nykykehityksestä on kiittäminen?

Ihan elämää kiittäminen. Kannattaa miettiä miten ne flunssat ennenkin ovat pyörineet ja vähentää sitä iltalehteä.

Juujuu, Jeesus pelasti ja sillee.

Sä sanoit ton en minä. Tiedän että harmittaa ettei vaipoilla ja alphavaiheen koronapiikeillä ollut mitään merkitystä koko flunssan toimintoihin. Iso määrä efforttiasi meni hukkaan ja osa tuntee varmaan vähän hassuksi itsensä miten tämmöiseen hömpötykseen lähti niin kovaa mukaan vain koska joku kirjoitti lehteen näin.

Käytiin mekin vanhat pierut jo piikillä, aika iisi homma, ilmainen parkki messukeskuksessa aika lailla oven viereen, jonoa ei muodostu kun ajanvarausperusteista, hinta nolla euroa, perustuu vapaaehtoisuuteen.

Ymmärrän jos valitetaan koronarajoituksista, maskeista tai elpymispaketista, näen logiikan. Mutta rokotteesta valittaminen makes no sense, edistää normalisoitumista ja täysin vapaaehtoista, eli ei haittaa itseä. Ne jotka ottaa, jeesaa näitä leijonia jotka ei uskalla ottaa. Tosi helposti ratkastu tää ongelma henkilökohtaisessa elämässä. Älä ota rokotetta. Mutta kauhea valitus. Ja mitään sille asialle ei voi, missään ei tulla rokotteista luopumaan ja homma tulee siihen perustumaan, pimeimpään afrikkaan jos muuttaa johonkin kakkamajaan asumaan, niin varmaan voi rokotteilta välttyä. Länsimaissa nää nyt tavalla tai toisella kuuluu asiaan ja tämän koronan kohdalla se on valittu nopeutus normaaliin ja that's it.

Käytiin mekin vanhat pierut jo piikillä, aika iisi homma, ilmainen parkki messukeskuksessa aika lailla oven viereen, jonoa ei muodostu kun ajanvarausperusteista, hinta nolla euroa, perustuu vapaaehtoisuuteen.

Ymmärrän jos valitetaan koronarajoituksista, maskeista tai elpymispaketista, näen logiikan. Mutta rokotteesta valittaminen makes no sense, edistää normalisoitumista ja täysin vapaaehtoista, eli ei haittaa itseä. Ne jotka ottaa, jeesaa näitä leijonia jotka ei uskalla ottaa. Tosi helposti ratkastu tää ongelma henkilökohtaisessa elämässä. Älä ota rokotetta. Mutta kauhea valitus. Ja mitään sille asialle ei voi, missään ei tulla rokotteista luopumaan ja homma tulee siihen perustumaan, pimeimpään afrikkaan jos muuttaa johonkin kakkamajaan asumaan, niin varmaan voi rokotteilta välttyä. Länsimaissa nää nyt tavalla tai toisella kuuluu asiaan ja tämän koronan kohdalla se on valittu nopeutus normaaliin ja that's it.

get over it

Itse elänyt normaalissa kokoajan kuten moni muukin. Pitäisikö koronapiikin nimi vaihtaakin "normaalipiikiksi" mikä haetaan sitten säännöllisin väliajoin. Osalla toki näin.

Back
Ylös Bottom