Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Mä veikkaan: ei tuu. Kyl bisneksiä on pakko saada pyörittää, kommunistisessa Kiinassa voi kieltää ja sen jälkeen väärentää kaikki koronatestit, että tämä autto. Paskanmarjat auttaa. Kiinalaisilta pitää saada toi villieläinten kauppa loppumaan ja ne torit lopetettua, mulkvistit myyvät käärmeitä, kanoja, rottia, kissoja ja koiria ja teurastavat ne siellä keskellä 11milj ihmisen kaupunkia. Niin STOP. US navy seals joukot skodaamaan jokainen kiinalainen virkamies joka ton mahdollistaa ja ohjuksia sinne torille. Ihan cp-vammasia ihmisiä syö ja teurastaa villieläimiä miljoonakaupungin keskellä. Jos eivät tästä opi niin henki pois.

Aika monta eläintä saaneet teurastaa ennen kuin tullut yhtään mitään. En usko että tuolla on mitään merkitystä ihmisten hyvinvointiin, eläimet siinä kärsii.

Ihminen on elänyt historiansa paskan keskellä, jätöksiä, mätää, verta ja liharoiskeita. Nyt yhtäkkiä sitten leviää jokin tappajaviirus näistä eläinkuntamme jätöksistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta aivan turha moralisoida muiden ihmisten liikkumista, niin pitkään kun se ei ole kiellettyä.
No tuohan ei taas liity viruksen tai epidemian leviämiseen mitenkään, vaan siihen millon sun mielestä on kohtuullista kritisoida sun toimia ja milloin ei. Ei sen viruksen kannalta ole väliä nuolenko Prisman ovenkahvaa ulkonaliikkumiskiellon vai sisälläpysymissuosituksen aikana. Ensiksi mainittu toki tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kun joutuvat järkkäämään jonkun vahtaamaan toiminko niin kun käsketään ja järkkäämään mulle seuraamuksia, mutta ei se musta sen vastuuttomampaa tai vastuullisempaa viruksen levittäjää tee. Ainoa muuttuja on mun oman huonon omantunnon määrä ja ketutus siitä kuinka moni mua internetissä ilkeästi haukkuu.

Jos jätän menemättä Prismaan vain koska siitä saattaa olla mulle suoria negatiivisia seuraamuksia ulkonaliikkumiskiellon takia, en todellakaan lähtis keulimaan kuinka vastuullinen sillon olen, aiemmin ei tarvinnu olla kun siitä ei napsahda omille sormille ja sehän on vaan flunssa kato hei.

Elämä ois kaikille helpompaa ja yhteiskunnalle halvempaa ILMAN ulkonaliikkumiskieltoa mutta vastuullisen järjenkäytön kanssa kun voisi vielä äärimmäisten pakollisten liikkumosten lisäksi suorittaa e vähemmän pakolliset mutta riskittömämmät, mut voi olla ettei päästä helpoimman kautta. Sinä tapauksessa kannattaa piakkoin ostaa koira jos haluaa käydä metsälenkillä, tautiriskiähän siinä ei tuu mutta ulkonaliikkumiskiellon aikana seuraamuksia kyllä ilman oikeuttavaa koirankusetussyytä.

No vastaa nyt ihmeessä, kenet siellä terve voi tartuttaa ja keneltä saada viruksen, äläkä kiertele, vaan vastaa.
Et sä vieläkään ole kuullut että myös oireeton kantaja levittää virusta? Miten voi olla noin vaikea uskoa että viisain teko nyt on pysyä mahdollisuuksien mukaan siellä kotona? Ai niin, ei voi eikä kannata kun muutkaan ei pysy.
Voi pyhä yksinkertaisuus.

Viimeksi muokattu:
Tää ketju on ihan naurettava. Päivän seurannut sivusta ja sama levy pyörii edelleen. Sanotaan että liikkumista on rajoitettava minimiin ja perustellaan miksi. Vastapuolella tulee samat virret ja jokaiseen on tässä ketjussa vastattu x kertaa.
-saadaan tää muutenkin
-no kun sekin teki sitä, tätä ja tuota, niin kyllä minäkin
-jos ei oo kipeä, niin ei voi tartuttaa
-uusin helmi, saa sen ulkoakin

Eikö voisi vaan myöntää ettei kiinnosta kuin oma elämä ja lopettaa se selittely? Kille pystyy ammattibodarina rajaamaan treenit pois, mutta peruspakkislainen ei. Ei eroa tuo toiminta mitenkään alkoholistin selittelystä. Muokataan vaan vähän selityksiä muotoon no kun muutkin juo ja ihan vaan pari otin. Ja yhtä paha se mikä tahansa muukin turha toiminta on, mutta ihan itse täällä siitä salista edelleen jankutatte.

Tää ketju on ihan naurettava. Päivän seurannut sivusta ja sama levy pyörii edelleen. Sanotaan että liikkumista on rajoitettava minimiin ja perustellaan miksi. Vastapuolella tulee samat virret ja jokaiseen on tässä ketjussa vastattu x kertaa.
-saadaan tää muutenkin
-no kun sekin teki sitä, tätä ja tuota, niin kyllä minäkin
-jos ei oo kipeä, niin ei voi tartuttaa
-uusin helmi, saa sen ulkoakin

Eikö voisi vaan myöntää ettei kiinnosta kuin oma elämä ja lopettaa se selittely? Kille pystyy ammattibodarina rajaamaan treenit pois, mutta peruspakkislainen ei. Ei eroa tuo toiminta mitenkään alkoholistin selittelystä. Muokataan vaan vähän selityksiä muotoon no kun muutkin juo ja ihan vaan pari otin. Ja yhtä paha se mikä tahansa muukin turha toiminta on, mutta ihan itse täällä siitä salista edelleen jankutatte.

Selittely? Minä ja muutama muu vaan on kommentoinut vastaväittein tätä teidän sairaalloista hysteriaa tästä aiheesta. Voi olla moraalisesti hankalia aikoja edessä hysteerikoilla, koska melko todennäköisesti sairastuvat vielä tämän aikana ja tartuttavat muita. Se on varma juttu että suurin osa jopa pakkislaisista minimoi menonsa ja huolehtii hygieniasta. Ja näiden toimien tulisi HALLITUKSEN MUKAAN johtaa siihen, että riskiryhmät pysyisivät taudin ulottumattomissa ja työikäinen väestö ja lapset sairastaa tämän, vaikka heistäkin väistämättä osa sairastuu vakavasti. On tässä elämässä se kuoleman riski aina läsnä monilla joka päivä mm. liikenteessä vaikka todennäköisyys lyhyellä aikavälillä pienempi onkin mitä tässä epidemiassa. Oon huomannut, että jotkut on kulkenut laput silmillä ja nyt ollaan paniikissa, kun ihmisiä sairastuu ja tulee kuolemaan. Löylyttäjä on mm. joka asiassa vänkäämässä tällä foorumilla ja arvostelemassa muita. Eikai siinä, jos nauttii paremmuuden tai ylemmyyden tunteesta ja vieläpä tietämättä miten muut käytännössä täällä elää. Ei kykene edes vauhkoamatta keskustelemaan yleisellä tasolla aiheesta. Tehkää nyt se parempi teko ja olkaa liikkumatta ollenkaan ulkona. Silloin olette esimerkkinä ja ette "murhaa" tietoisesti ettekä vahingossa muita. Ruokaa saa kotiovellekin. Tai sitten pikkusen olis syytä löysätä tuota moralisoinnin ruuvia. Kannattaa varautua jokaisen ulkona liikkuvan kansalaisen sairastumiseen ja ensimmäisenä tuskin kannattaa siihen syyllistä olla etsimässä. Kohta alkaa vaarallisempaa olla esim. kaupoissa liikkuminen hysteerisen väestön flippaamisen takia kuin koko epidemian. Jos kerta on Suomessakin jo lihoja varasteltu toisten(vanhan mummon) ostoskorista ja ulkomailla puukolla uhkailtu muita asiakkaita hamstraamisen toivossa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Selittely? Minä ja muutama muu vaan on kommentoinut vastaväittein tätä teidän sairaalloista hysteriaa tästä aiheesta. Voi olla moraalisesti hankalia aikoja edessä hysteerikoilla, koska melko todennäköisesti sairastuvat vielä tämän aikana ja tartuttavat muita. Se on varma juttu että suurin osa jopa pakkislaisista minimoi menonsa ja huolehtii hygieniasta. Ja näiden toimien tulisi HALLITUKSEN MUKAAN johtaa siihen, että riskiryhmät pysyisivät taudin ulottumattomissa ja työikäinen väestö ja lapset sairastaa tämän, vaikka heistäkin väistämättä osa sairastuu vakavasti. On tässä elämässä se kuoleman riski aina läsnä monilla joka päivä mm. liikenteessä vaikka todennäköisyys lyhyellä aikavälillä pienempi onkin mitä tässä epidemiassa. Oon huomannut, että jotkut on kulkenut laput silmillä ja nyt ollaan paniikissa, kun ihmisiä sairastuu ja tulee kuolemaan. Löylyttäjä on mm. joka asiassa vänkäämässä tällä foorumilla ja arvostelemassa muita. Eikai siinä, jos nauttii paremmuuden tai ylemmyyden tunteesta ja vieläpä tietämättä miten muut käytännössä täällä elää. Ei kykene edes vauhkoamatta keskustelemaan yleisellä tasolla aiheesta. Tehkää nyt se parempi teko ja olkaa liikkumatta ollenkaan ulkona. Silloin olette esimerkkinä ja ette "murhaa" tietoisesti ettekä vahingossa muita. Ruokaa saa kotiovellekin. Tai sitten pikkusen olis syytä löysätä tuota moralisoinnin ruuvia. Kannattaa varautua jokaisen ulkona liikkuvan kansalaisen sairastumiseen ja ensimmäisenä tuskin kannattaa siihen syyllistä olla etsimässä. Kohta alkaa vaarallisempaa olla esim. kaupoissa liikkuminen hysteerisen väestön flippaamisen takia kuin koko epidemian. Jos kerta on Suomessakin jo lihoja varasteltu toisten(vanhan mummon) ostoskorista ja ulkomailla puukolla uhkailtu muita asiakkaita hamstraamisen toivossa.
Mitä muuta sä teet nytkin kuin selität? Ketä muuta sä ajattelet siinä kun et minimoi sitä liikkumista kuin itseäsi? Kaksi hyvin yksinkertaista kysymystä, tuleeko taas sama no kun muutkin litania niin kuin joka päivä yhä uudestaan ja uudestaan?

Mitä muuta sä teet nytkin kuin selität? Ketä muuta sä ajattelet siinä kun et minimoi sitä liikkumista kuin itseäsi? Kaksi hyvin yksinkertaista kysymystä, tuleeko taas sama no kun muutkin litania niin kuin joka päivä yhä uudestaan ja uudestaan?

Mistä helvetistä vedät nuo johtopäätökset? Saliasiasta olen sanonut, että treenaan tästä eteenpäin kotona. Tai niin alkuviikon jälkeen en ole salilla enää käynyt. Sinä olet päättänyt ja jankkaat tuota samaa hokemaa, että peruspakkislainen treenaa ja ammattilainen ei (tuokin on höpöhöpöä, ihan näyttää skenen tunnettuja hahmoja somen perusteella vielä salilla käyvän. Paitsi se Kille. Samaten voimailijoilta tulee ihan normisti nostovideoita mm. PTV-gymiltä). Olen yleisellä tasolla kommentoinut salillakäyntiä tässä keskustelussa. Mitä liikkumista tässä nyt pitää rajoittaa? Ai opinnot/työt? Kauppareissut? Toivottavasti olette itse nuo lopettaneet. Mielipidettään ei voi ilmaista edes yleisesti ilman, että ne niputetaan henkilökohtaisiksi toimintatavoiksi ja haukutaan sen perusteella. En oo menossa kivittämään salillakävijöitä, heillä on siihen oikeus niin halutessaan tehdä. Ja siitä olen täysin samaa mieltä vaikkakin ehkä eri näkökulmasta, että täysin naurettavaksi on mennyt tämä keskustelu. Häivyn täältä niin saatte purkaa sen pahan olonne muihin rohkeisiin, jotka esittävät eriävän mielipiteen edes yleisellä tasolla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mistä helvetistä vedät nuo johtopäätökset? Saliasiasta olen sanonut, että treenaan tästä eteenpäin kotona. Tai niin alkuviikon jälkeen en ole salilla enää käynyt. Sinä olet päättänyt ja jankkaat tuota samaa hokemaa, että peruspakkislainen treenaa ja ammattilainen ei (tuokin on höpöhöpöä, ihan näyttää skenen tunnettuja hahmoja somen perusteella vielä salilla käyvän. Paitsi se Kille. Samaten voimailijoilta tulee ihan normisti nostovideoita mm. PTV-gymiltä). Olen yleisellä tasolla kommentoinut salillakäyntiä tässä keskustelussa. Mitä liikkumista tässä nyt pitää rajoittaa? Ai opinnot/työt? Kauppareissut? Toivottavasti olette itse nuo lopettaneet.
Puhuin yleisellä tasolla. Täällä on aika monta tapausta vuoron perään selittelemässä tekemisiään sillä no kun muutkin lauseella. Luulisi että aikuinen mies/nainen voisi itse vastata tekemisistään. Tuo yksilön vastuun vierittäminen muille on ihan sitä tasoa, mitä odottaisi alakoululaisilta, ei aikuisilta. Edelleen koskee kaikkea muutakin kuin salia, ihan keskenänne olette sitä salia jankuttaneet viimeisen vuorokauden.

Mä en pidä ammattilaisena sitä, että boostaa youtubevideoilla tuotemyyntiään ja sekoilee kameran edessä. Voimapuolta ei ole tullut seurattua, joten siitä en osaa sanoa mitään. Bodypuoli on osittain pelkkä vitsi. Yksi sanoo älkää menkö salille jos pelottaa, yksi ei olisi edes jäänyt karanteeniin jos siitä ei olisi tullut kommenttia ja kolmas on Espanjassa kertomassa kuinka hän on ihan yksin täällä kaduilla, miksiköhän?

Mä en pidä ammattilaisena sitä, että boostaa youtubevideoilla tuotemyyntiään ja sekoilee kameran edessä. Voimapuolta ei ole tullut seurattua, joten siitä en osaa sanoa mitään. Bodypuoli on osittain pelkkä vitsi. Yksi sanoo älkää menkö salille jos pelottaa, yksi ei olisi edes jäänyt karanteeniin jos siitä ei olisi tullut kommenttia ja kolmas on Espanjassa kertomassa kuinka hän on ihan yksin täällä kaduilla, miksiköhän?
''Pidetään lähimmäisistä huolta isovanhemmista jne''

mutta minä lähden marbellaan lomailemaan vasten kaikkia suosituksia ja kieltoja ja uhmaan toisen maan ulkonaliikkumiskieltoja.

Ehkä ois voinu jättää julkasemati...

Kuka sinne on lähtenyt?
https://pakkotoisto.com/ käy etusivulla.

Joo, tää näyttää vähän maalittamiselta.. mut ihan oikeesti. Järkiäläjätä.

Yleisesti: Ei niistä suosituksista ja kielloista tarvitse pitää, mutta kyllä niitä pitäs noudattaa mahdollisimman paljon. Näiden paukapäämachojen-ei-koske-kiellot-minua tyyppien takia kohta on ulkonaliikkumiskielto. Koskee myös näitä levillä käyviä kyrpiä. Ja muita.

Sekö on parempi..(y) valtio ajattelee oikeesti kohta että jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Esim Sanna Marin NYT kertoo et on valmiita tuon kaltasia juttuja ottamaan käyttöön..

''nyt pitää välttää KAIKKIA YLIMÄÄRÄSIÄ KONTAKTEJA''.- ei tuota tuon selvemmin voi sanoa.

Viimeksi muokattu:
Aika paha tilanne saa olla.
En tiedä miksi mutta nyt tuntuu että moni asia on joukkohysteriaa, tottakai uskon että riskiryhmille on vaarallista mutta jos ajatellaan esim. Italiaa niin siellä on kolme sukupolvea sujuvasti samoissa asunnoissa kun taas Suomessa se vanhin on laitoksissa jotka pystytään eristämään tehokkaasti.

Keskimääräisellä asumisyksikön koolla ei kuitenkaan ihan niin kamalan isoa eroa ole, mutta kimppa-asuminen eri muodoissa vaikuttaa olevan Italiassa yleisempää kuin Suomessa. Suomessa sekä kahden että yhden vanhemman talouskoot ovat keskimäärin Italiaa isommat.

http://www.oecd.org/els/family/SF_1_1_Family_size_and_composition.pdf

Miksköhän Espanja on kuin aavekaupunki.

1584778675197.png

Esim Sanna Marin NYT kertoo et on valmiita tuon kaltasia juttuja ottamaan käyttöön..

Nää akat ei saanu rajakontrollia ajoissa, mitä ei olis varmaan ilman Niinistöä tullutkaan. Jengiä lappas Italiasta ja Espanjasta ilman mitään tarkastuksia, ja nyt syyllistetään kansalaisia taudin levittämisestä. Juhlapaikanhakijoille on vieläkin rajat auki, ja ilmeisesti niitä tulee kokoajan lisää.

View: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=805388243284447&set=a.118461708643774&type=3&theater

Imo, mielestäni hysteriaa on paljon ja nämä hysterian levittäjät ovat mielestäni pahempi asia kuin satunnainen, kaikkia varotoimia noudattava kuntosalikävijä. Jo nyt on liikkeellä kanssaihmisten syyllistäjiä jotka vain pahentavat tilannetta.
Yliampuvia väitteittä mm seuraavat "pelastakaa edes lapset". Lapsia ei ole tautiin kuollut vielä lainkaan ja he sairastavat taudin lievimpänä. "Tauti iskee myös työikäisiin". Lähes kaikilla tehohoitoon joutuneilla työikäisillä on ollut joku perussairaus. "Tämä uhkaa koko ihmiskuntaa". Ihmisiä on yli 7 miljardia, pahimmissakin skenaarioissa tämä tauti voi tappaa 100 miljoonaa ihmistä koko maailmassa. Tämä ei riitä vielä millään ihmiskunnan tuhoamiseen. Samanlaisia yliampuvia juttuja on jatkuvasti. Kuka tänne jää, kaikki tuhoutuu, voi, voi. No, talouskriisi on jo täällä.
Suhteellisuuden tajun täydellinen puuttuminen. Italiassa kuolee vuosittain noin 30 000 ihmistä hengitystiesairauksiin. Kun nyt käytetään näitä kaikkia voimakkaita poikkeustoimia, vähentää se myös kaikkia muita tarttuvia tauteja. Lopputulema voi olla, että tämän vuoden kokonaiskuolleisuus ei lainkaan poikkea tavanomaisesta.
Mutta tämän mukaan mennään ja viranomaisohjeita tietenkin noudatetaan, eihän tässä muutakaan voi.
ps. Suomessa on harkittu Uudenmaan eristämistä. Muistakaa siis siellä asuvat, pitäkää passia mukananne ja valmistautukaa tiesulkuihin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom