Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Hurja toi päästöjen putoaminen, josko meidän vihreät idiootit näkisi nyt miten pieni paska tämä maa on ilmastonmuutoksessa.

Olis kiva tietää, että mikä vaikutus suomen ilmastoon? Koko ajan uutisia että katso miten autiota joka paikassa.
Jos viikossa Venetsiassa vedet muuttu juomakelpoiseks ja delffiinit polskii. Kiina on kuukaudessa päästötön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lenkkiseuraks. Jos jotakuta kiinnostaa niin Tuossa tuo lekuri kertoo mm. määritelmän ''oireettomalle covidille''. Mayo clinical sairaalasta.

''Tohtori William Worral Mayo muutti perheineen Rochesteriin vuonna 1864 ja avasi lääkärin praktiikan, joka kehittyi hänen poikiensa johdolla Mayo-klinikaksi. Sitä pidetään laajasti yhtenä maailman parhaista sairaaloista, ja U.S. News & World Report -aikakauslehti arvioi sen 2014–2015 listallaan Yhdysvaltojen parhaaksi sairaalaksi. Se on ollut kyseisen listan kärkipäässä yli 20 vuotta. ''

Olis kiva tietää, että mikä vaikutus suomen ilmastoon? Koko ajan uutisia että katso miten autiota joka paikassa.
Jos viikossa Venetsiassa vedet muuttu juomakelpoiseks ja delffiinit polskii. Kiina on kuukaudessa päästötön.

Venetsian vedet eivät nyt enää sekoitu (veneliikenne poissa) ja ovat siksi kirkkaita. Ei ne juomakelpoisia missään nimessä ole. Mutta hyvä näinkin.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Pariskunta oireili, mutta ei päässyt koronavirustestiin ‒ menivät töihin normaalisti, mutta sitten ystävä sairastui: "Olin huolissani kaikista niistä, joita olimme nähneet"

klikkiotsikkohan tämä oli, koska Australiassa.

Pariskuntaa ei suostuttu testaamaan koronaviruksen takia, koska he eivät olleet reissanneet ulkomailla tai olleet tekemisissä koronaviruspotilaan kanssa.
‒ Minulla oli vähän flunssaa. Oli kuivaa yskää. Seuraavana aamuna flunssa oli jo iskenyt kunnolla. Oli päänsärkyä, kuumetta, vilunväreitä, lihaskipua, uupumusta ja muuta sellaista,
‒ Meillä molemmilla oli samanlaiset oireet ja meidät käännytettiin pois, koska emme olleet olleet tekemisissä koronavirusta sairastavien kanssa.
Alex ja Ed menivät töihin kuten ennenkin. Kolme päivää myöhemmin heidän ystävällään todettiin koronavirus

En tiiä mitkä on synsteemit Australiassa. Suomessa ainakin jos on päänsärkyä, kuumetta, vilunväreitä, lihaskipua, uupumusta ja muuta sellaista, niin tapana on ettei mennä töihin vaikka koronaa ei olisikaan testattu, saati edes olemassa.

Joo nuo ennustukset on siita hassuja etta 25 miljoonaa kuulostaa mahdolliselta mutta toisaalta Kiina on onnistunut pysayttamaan n. 200,000 tapaukseen. Ikavaa seurata mita tulee kaymaan :(
Mahtaakohan länsimaalainen itsemääräämishalu aiheuttaa nopeamman leviämisen? Voisi kuvitella aasialaisten olevan sen verran enemmän tottelevaisempaa kansaa, että määräyksiä totellaan. Taivaallisen rauhan aukion tapahtutumat 1989 ovat varmasti Kiinalaisillakin muistoissa.

Katsoin huvikseni eri maitten kasvuvauhtia. Kaikki puhuu Italiasta mutta U.S.A. on pahimmalla kursilla mun mielesta. Kasvuvauhti nopeampi kuin italiassa ja keskimaarin joka paiva tapaukset 1.36 kertaistuu. Jos nain mennaan, viikon paasta tartuntoja on 100,000 ja kahden viikon paasta miljoona. Jokohan silloin jengi alkaa ottamaan tuo tosissaan. Veikkaan etta iso osa ei.

Yhdysvallat, jossa paikallisilla foorumeilla ylistetään Trumpin diktatuuria ja erinomaista sairaanhoitoa (jota saa vaan isolla rahalla), on selkeästi kusessa tämän asian kanssa. 17.2.2020 60 tapausta, tänään 14250, nousua eilisestä 32,5% Jos, kuten tilastot osoittavat jollain varmuudella, nousu kestää 9 viikkoa, niin nousua olisi edessäpäin vielä n. viisi viikkoa. Jos vuorokausitahti on +32,5% , niin lopputulos on melko suuri osa USA:n kansalaisista. Tosin tuo prosentti on vaihdellut, käynyt jopa 40% ja pudonnut alle 20, mutta tilanne pahenee siellä melkoista vauhtia. Eikä vähiten siksi, että kansa vähättelee asian vakavuutta. No, toisille oppi menee perille vain kantapään kautta :giggle:

Ts. vaikka Suomen hallitus haparoi, lienee silti lottovoitto syntyä suomeen, kunhan toimii järkevästi ja noudattaa ohjeita.

Mahtaakohan länsimaalainen itsemääräämishalu aiheuttaa nopeamman leviämisen? Voisi kuvitella aasialaisten olevan sen verran enemmän tottelevaisempaa kansaa, että määräyksiä totellaan. Taivaallisen rauhan aukion tapahtutumat 1989 ovat varmasti Kiinalaisillakin muistoissa.

Jossain iltalehdessä oli juttu että Italialaisia koronoita todetaan huomattavasti enemmän ke/to/pe kuin muina viikonpäivinä. Tähän syynä olis se että keskimääräinen itämisaika on 4d jolloin tartunta saadaan vkl. Tartunta saadaan vkl koska ei uskota määräyksiä vaan kokoonnutaan silti.

Mitä itse olen ollut tekemisissä Italialaisten kanssa niin heitähän ei määräillä, ainakaan valtion tasolta. Kukaan maksa veroja, ja hintsusti noudatetaan muitakaan "itselle epäloogisia" sääntöjä.

Vrt Suomi. Täällä ollaan kuuliaista kansaa.

Paras alusta ihmisiin siirtyville viruksille on Wuhanin wet market, missä häkeissä pidetään päällekkäin toistensa päälle paskovia kanoja, kilpikonnia, sivettikissoja. Myynnissä kaikenmaailman ötökkää käärmeitä sun muita ruoaksi ja kaikki teurastetaan paikan päällä 11 miljoonan kiinalaisen cityjuntin iloksi, jotka eivät ole vielä oppineet kaupungistumaan oikein.
Näistä oloista tämä koronavirus lähti liikenteeseen.
Ehdottomasti Kiinan tehtävä lakimuutoksia ja saatava tuo touhu kuriin.

Tämä oli kaiken pahan alku ja juuri, vähän vituttaa että käytännössä tuon takia koko maa on lähestulkoon jumissa. Kiinan kokoisessa valtiossa tuo valvonta taitaa olla suhteellisen vaikeampi tehtävä, alueellisia eroja valvonnan suhteen varmasti paljon.

Hurja toi päästöjen putoaminen, josko meidän vihreät idiootit näkisi nyt miten pieni paska tämä maa on ilmastonmuutoksessa.
Itse näen asian siltä kantilta, että koronalla on varmasti ollut jo suurempi vaikutus suurten maiden kansaan kuin mitä Suomi olisi voinut "vihreällä esimerkillään" ikinä tehdä. Faktahan on se että tehtiin me mitä tahansa niin ketään ei olisi varmasti kiinnostanut vittuakaan. Mutta nyt kun esim. kiinassa monet näkee ensimmäistä kertaa kunnolla kirkasta taivasta, voi siellä muuttua ajattelu vihreämpään suuntaan.

Vituttaa kun ihmiset linkkailee noita "tilastoja" joita uutisoitu vain lehden markkinointimielessä, niitä on aika hankala verrata kun muuttujia todella paljon ja voisin väittää että jenkkilässä on täysin erilaiset tilastointitavat jotka poikkeavat osavaltiotasollakin.
Eilen pyöri joku otsikko jossa ihmeteltiin miksi jenkeissä kuolee rajuja määriä 40 vuotiaita, en edes viitsinyt alkaa penkomaan mutta jossain olisi varmaan lukenut tälle hyvä selitys mutta saatiinpa raflaava otsikko. Vittu.

Kurzgesagt videot on varmaan monelle tuttuja, ja jos ei ole niin kyseessä on melkein legendaariseksi muodostunut kanava. Lyhesti ja ytimekkäästi selitetty asioita, nimikin sen kertoo eli Kurzgesagt on saksaksi pähkinänkuoressa.

Tekivät hirmuisella tahdilla koronastakin videon, on hyvä! Oli tuossa paljon juttuja mihin en ollut vielä itse törmännyt, etenkin itse viruksen toiminnan osalta.
Tuosta saa muuten laitettua myös suomitekstit päälle jos on tarvis.

View: https://youtu.be/BtN-goy9VOY

Tasta nakee selvasti miten USA:ssa suunta on paljon huonompi kuin Italiassa jossa on paniikki paalla sairaaloissa. Molemmat aloitettu kun tartuntoja oli n. 160 kpl ja kayrat nayttavat trendin 15 paivan ajalta.

katso liitettä 216771

Kuvaajat ovat täysin riippuvaisia siitä kuinka paljon testataan. Kuolleiden ja tehohoidossa olevien määrä ovat relevantteja ja luotettavia tuloksia antava mittari.

Mitenköhän tämä lopulta tulee menemään?
Jos on nimittäin ennustettu, että pandemia kestää Suomessa ainakin puoli vuotta, niin mikään yritys ei kestä nykyistä touhua ihmisistä puhumattakaan. Tässä alussahan on paniikki päällä ja kaikki tekee voitavansa, mutta kohta tilanteeseen tavallaan totutaan ja salit, uimahallit, elokuvateatterit ynnä muut avaa ovensa ja porukka käy taas ulkona syömässä ihan niin kuin ennen tätäkin, vaikka tilanne viruksen kanssa ei ole muuttunut miksikään.

Toivottavasti saadaan joku rokote ennen kuin tilanne menee siihen, että ihmiset alkaa varomattomiksi.

[/QUOTE]
Kun täällä oletuksia ihmisistä paukutellaan, niin mäkin heitän omani. Mitä vähemmän koulutusta, niin sitä huonommin nämä rajoitukset ja niiden tarpeellisuus ymmärretään. Äärilaidassa toiset hamstraa vessapaperia ja toiset vetoaa milloin mihinkin syyhyn, ettei tämä haittaa.

Lopputuloksena luultavasti rajoitukset venyvät sekä tiukkenevat ja kellään ei ole kivaa.

Armeija ja vapaaehtoisjoukot. Toivon todella että ei mennä tähän, mutta en toisaalta ihmettelisi vaikka mentäisiin, kun tarpeeksi löytyy ihmisiä minä minä asenteella.

Vai olisi pitänyt opiskella että ymmärtää rajoitukset? Entä jos ne ymmärtää ilman opiskelua? Voinko hakea suoraan parempaan työpaikkaan kun vaan perustelen minkä takia tarvitaan rajoituksia?

Eilen yön pimeinä tunteina pisti todella miettimään, että tuleeko sitä enää montaa kertaa lapsiaan tavattua, koska asuvat eri paikka kunnalla. Toivottavasti ainankin kerran ehtis vielä näkemään ihan omilla silmillään, ja jotta voisi heitä halata edes vielä kerran, ja viettää päivän iloisesti heidän kanssaan, ennen kuin liikkumiset menee mahdottomaksi. Toisaalta tällaset ajatukset ovat silti aika itsekkäitä. Mutta vaikka tuon tiedostan, jos asiaa alan syvällisemmin miettimään, niin näen sielussani vain sen 6v tyttäreni joka kertoo minulle, että hänellä on kamala ikävä minua. Tässä nyt on maalailtu jo niin paljon tämän asian jatkuvan vähintään monta kuukautta, ja todenäköisesti jopa 1.5 vuotta, ja että asiat menossa auttamattomasti vain ja ainoastaan pahempaan suuntaan, että en näe itse enää mitään mahdollisuutta että asiat tästä enää paranee.

Toivon todellakin sydämmeni pohjasta että olen aivan väärässä.

Aamu oli kyllä kaunis.Taivas on kirkkaan sininen, ilma raikas, ja linnut laulavat. Taidan lähteä lähteä pitkälle kävelylle, ja nauttia kevään alusta, ja yrittää valehdella itselleni taas hetken aikaa että kaikki on ihan hyvin, ja että asiat vielä järjestyy.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vituttaa kun ihmiset linkkailee noita "tilastoja" joita uutisoitu vain lehden markkinointimielessä, niitä on aika hankala verrata kun muuttujia todella paljon ja voisin väittää että jenkkilässä on täysin erilaiset tilastointitavat jotka poikkeavat osavaltiotasollakin.
Eilen pyöri joku otsikko jossa ihmeteltiin miksi jenkeissä kuolee rajuja määriä 40 vuotiaita, en edes viitsinyt alkaa penkomaan mutta jossain olisi varmaan lukenut tälle hyvä selitys mutta saatiinpa raflaava otsikko. Vittu.
Amerikassakin kolmasosa ylipainoisia diabeetikkoja, niin kyllä siihen 40-vuotiaitakin mahtuu monta mukaan... Media on kyllä melko vastuuton ja kirjoittaa klikkiotsikoita ajattelematta sen suuremmin vaikutuksia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom