Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Huvittavaa seurattavaa tämä Tapparan koronakriisi. Rautakorpi päästi pari tervettä junnua kurvailemaan harjoitushallille. Kuntit oli antaneet pos näytteen toista viikkoa aiemmin. Kriisihän siitä tuli ja polliisitutkintaa, hallin desinfiomista etc seuras. Miettikää nyt. Koko ajan terveitä jätkiä joilta PCR testi on kaivanut viruksen hivenen. Sillon sä v..tu oot spitaalinen vaikka toista viikkoa oireeton testinkin päälle.

Huvittavaa seurattavaa tämä Tapparan koronakriisi. Rautakorpi päästi pari tervettä junnua kurvailemaan harjoitushallille. Kuntit oli antaneet pos näytteen toista viikkoa aiemmin. Kriisihän siitä tuli ja polliisitutkintaa, hallin desinfiomista etc seuras. Miettikää nyt. Koko ajan terveitä jätkiä joilta PCR testi on kaivanut viruksen hivenen. Sillon sä v..tu oot spitaalinen vaikka toista viikkoa oireeton testinkin päälle.
Hahhah, katsokaa nyt kuinka tämä psykoosi leviää lampaiden joukossa. Hysteria ruokkii itse itseään, leviää ja saa yhä absurdimpia piirteitä. Eihän tätä enää mikään pysäytä.

Jos et sä voi käyttää sun varamaskia niin miksei sulla ollu varamaskin varamaskia, joit sä voit käyttää. Tuu nyt Rautakorpi ite kertoon.

HS ssa olympiakomitean ylilääkäri kurmuuttaa Rautakorpea:

RAUTAKORPI selitti päästäneensä pelaajat urheilemaan, koska he olivat oireettomia ja tartunta oli ollut toista viikkoa sitten.
Pelaajat eivät kuitenkaan olleet terveitä. Koronavirus on tauti, jonka itämisaika on pitkä ja oirekuva kaksivaiheinen.
”Tartunnan saanut voi olla ensimmäisen viikon hyvinkin lieväoireinen, mutta taudinkuva pahenee päivänä viisi tai päivänä kuusi”, Valtonen kertoo esimerkin.

Tässä se nähdään että nämä mieltää asian aina niin että pos pcr=sairas ihminen. Sitähän se ei todellakaan aina ole. V...tu jos kaverit on olleet toista viikkoa täysin normaalissa kunnossa, niin ei ne ole silloin olleet sairaana. Niiden kehossa on voinut käydä ihan toimiva virus, jonka elimistö on heti siivonnut tai sitten osa kuollutta virusta vaan siellä.

Lakimiehet hoi, eikö tartuntatautilaki vai mihin nyt vedotaan riko perustuslakia, jonka olettaisin se tärkein?

9 §

Liikkumisvapaus​

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
Ei riko perustuslakia. Perusoikeudet on suhteellisia, koska ne on jo valmiiksi keskenään ristiriitaiset. Esimerkiksi mulla on oikeus liikkumisen vapauteen, mutta samaan aikaan toisilla on oikeus yksityiselämän suojaan, fyysiseen koskemattomuuteen, omaisuuteensa ja niin edelleen. Jos liikuskelullani uhkaan tai loukkaan niitä muiden perusoikeuksia, poliisinsedät ja tuomarit saa kyllä täysin laillisesti rajata mun liikkumisvapauksiani.

Samaten jos mulla on ebola, mut saa pistää väkisin karanteeniin koska valtiolla on velvollisuus suojata muiden henkeä ja terveyttä ja siinä on pienempi paha jos minä en pääse Mäkkärillekin. Tartuntatautilaki on esi erkki siitä että kun yhdelle perusoikeudelle kumartaa, toiselle joutuu pyllistämään. Samaa ristivetoa kuin esim. sananvapaus vs. yksityiselämän suoja.

HS ssa olympiakomitean ylilääkäri kurmuuttaa Rautakorpea:

RAUTAKORPI selitti päästäneensä pelaajat urheilemaan, koska he olivat oireettomia ja tartunta oli ollut toista viikkoa sitten.
Pelaajat eivät kuitenkaan olleet terveitä. Koronavirus on tauti, jonka itämisaika on pitkä ja oirekuva kaksivaiheinen.
”Tartunnan saanut voi olla ensimmäisen viikon hyvinkin lieväoireinen, mutta taudinkuva pahenee päivänä viisi tai päivänä kuusi”, Valtonen kertoo esimerkin.

Tässä se nähdään että nämä mieltää asian aina niin että pos pcr=sairas ihminen. Sitähän se ei todellakaan aina ole. V...tu jos kaverit on olleet toista viikkoa täysin normaalissa kunnossa, niin ei ne ole silloin olleet sairaana. Niiden kehossa on voinut käydä ihan toimiva virus, jonka elimistö on heti siivonnut tai sitten osa kuollutta virusta vaan siellä.

Mikä juttu tämä nyt on? Oliko kundit lääkärin määräämässä eristyksessä? Jos sulla todetaan testissä tartunta, lääkäri määrää eristykseen. Eristys kestää 10 päivää, ellei oireita ole. Lääkäri päättää koska eristyksestä vapaudutaan. Eristyksessä olevan kanssa asuvat määrätään 14d karanteeniin. Eikai Rautakorpi mikään lääkäri ole?

Mikä juttu tämä nyt on? Oliko kundit lääkärin määräämässä eristyksessä? Jos sulla todetaan testissä tartunta, lääkäri määrää eristykseen. Eristys kestää 10 päivää, ellei oireita ole. Lääkäri päättää koska eristyksestä vapaudutaan. Eristyksessä olevan kanssa asuvat määrätään 14d karanteeniin. Eikai Rautakorpi mikään lääkäri ole?
Lähinnä tuosta aiheutunut äärimmäisen massiivinen hysteria ja someraivo on täysin absurdia. Pari kuntia käy luistelemassa tyhjässä hallissa oireettoman viikon jälkeen. Jos olisivat tehneet saman tempun positiivisen influenssanäytteen jälkeen, ketään ei olisi kiinnostanut vaikka mitä tahansa karanteeneja olisi rikottu. Asiat eivät pysy enää oikeissa mittasuhteissaan.

Mukava seurata lähteekö Sanna(kin) kautensa jälkeen palkkiovirkaan EU:n ytimeen nostamaan kovaa liksaa sitten kun hyvä työ on tehty

Suomi-neitoa kairataan kuivalla kakkoseen ja nyt päättäjät kinastelee saako vuokramökille mennä jos omistusmökillekin kerran saa mennä! Onneksi Suomessa ei ole isoja ongelmia kun tuollaisiin juttuihin käytetään aikaa ja rahaa.
Yllättäen myös Baltzarin Vexin oikeusjuttu venyy vaalien yli...siinä kun tulee tod.näk. esille hänen lämpimät yhteydet demarijohtajiin.

Samaten jos mulla on ebola, mut saa pistää väkisin karanteeniin koska valtiolla on velvollisuus suojata muiden henkeä ja terveyttä

Ei ole velvollisuutta suojella muiden henkeä, päästäähän hovioikeuskin melkein aina murhaajat vapaaksi. Jos ei heti, niin pienen oireettoman karanteeni jakson jälkeen mikä ei tautia poista. Ja joku maksaa taas hengellään tai terveydellään.

Mikäli hallitus, thl, stm, sairaanhoitopiirit, kunnan varavaltuutetut, media ja kaikki muut asiantuntijat painottaisi että riskiryhmäläisten olisi syytä välttää sitä ja tätä niin kuinka paljon meidän pitäisi olla huolissaan siitä mantrasta jota nää kaikki toitottaa eli terveydenhoidon kantokyky?

Miten ajattelit, että riskiryhmäläiset on käytännössä mahdollista eristää muista? Kaikki astmaatikot, diabeetikot ja sydänvikaiset jne. laitetaan johonkin kommuuniin, joka ei ole yhteydessä muihin? Kun newsflash, mutta heitä on useissa perheissä Suomessa. Ei ole kyse mistään 100 hengen pikkuporukasta. Jos tauti saa vapaasti levitä muiden keskuudessa, niin vähänlaisesti on hyötyä yhden perheestä leiriytyä kotiin. Se, että suurin osa tartunnoista saadaan tilastollisesti kotona, taitaa liittyä siihen, että yksi perheenjäsen tuo viruksen kotiin.

Mä en ymmärrä. En jumalauta ymmärrä asennetta, jossa "ei tää oo mun ongelma, menkää te ongelmaiset koloonne, minulla on OIKEUS!". Toivottavasti mielenosoittajien oikeutta oman kehonsa koskemattomuuteen kunnioitaan sitten myös siinä kohtaa, kun olisi tarve intuboinnille.

Miten ajattelit, että riskiryhmäläiset on käytännössä mahdollista eristää muista? Kaikki astmaatikot, diabeetikot ja sydänvikaiset jne. laitetaan johonkin kommuuniin, joka ei ole yhteydessä muihin? Kun newsflash, mutta heitä on useissa perheissä Suomessa. Ei ole kyse mistään 100 hengen pikkuporukasta. Jos tauti saa vapaasti levitä muiden keskuudessa, niin vähänlaisesti on hyötyä yhden perheestä leiriytyä kotiin. Se, että suurin osa tartunnoista saadaan tilastollisesti kotona, taitaa liittyä siihen, että yksi perheenjäsen tuo viruksen kotiin.

Mä en ymmärrä. En jumalauta ymmärrä asennetta, jossa "ei tää oo mun ongelma, menkää te ongelmaiset koloonne, minulla on OIKEUS!". Toivottavasti mielenosoittajien oikeutta oman kehonsa koskemattomuuteen kunnioitaan sitten myös siinä kohtaa, kun olisi tarve intuboinnille.
Tuota niin, mites tämä eristäminen on toteutettu kausi-influenssojen aikoina? Ehkäpä sama strategia toimisi myös tämänkin viruksen kanssa.

Missä kohtaa puhuin eristämisestä?
Tiedottamisesta siitä että ehkä heidän olisi syytä pysyä kotona, tällä hetkellä tälläistä tiedotusta tekee mm: Eikun ootas.. ei kukaan!

minulla on OIKEUS!"

Maskit ei taudin leviämiseen vaikuta, kaikki maat missä ei ole koronaa, perustavat jutun tiukkaan rajakontrolliin ja karanteneihin. Lockdownit ovat vain tilapäisapuja. Päivän saapuvat Helsinki-Vantaalle, ei pakollisia testejä, ei karanteeneja, saatikka rokotteita, Euroopan hövelein rajapolitiikka Suomessa. Harvaan asutussa Euroopan peränurkassa koronan torjunta olisi erittäin helppoa, jos ei olisi ideologisia esteitä (pyhä vapaa liikkuvuus ulkomailta tänne) sen poistamiseen.

On hämmästyttävää että Suomessa ei puhuta ollenkaan siitä, mitä niissä maissa on tehty mistä ei ole koronaa.
Vapaa liikenne tänne ulkomailta tuntuu olevan pyhä lehmä ja sen rajoittaminen tabu ja asia sivuutetaan. Vähän niinkuin ettei ilmastonmuutosta saa ratkaista ydinvoimalla.
Tosin korona on paljon helpommin ratkaistavissa, kun se on jo monessa paikassa kuntoon hoidettu.
Tällä metodillahan ensimmäinen aaltokin poistettiin Euroopasta. Rajat menivät kiiinni. Sitten alettiin sekoilemaan ja matkustusrajoitukset poistettiin korkean koronan maihin ja tässä ollaan.

11:05
Moscow Sheremetyevo

11:10
Riga

11:50
Munich

13:10
Amsterdam

14:10
Frankfurt

Vienna

14:45
Zurich

14:50
Bangkok

14:50
Paris Charles de Gaulle

15:00
Tokyo Haneda

15:05
Copenhagen

15:15
London Heathrow

15:15
Stockholm Arlanda

15:20
Tallinn

15:20
Berlin

19:30
Stockholm Arlanda

21:15
Oslo

21:50
Hamburg

21:55
Gran Canaria, Tenerife Norte

22:20
Munich

22:50
Brussels

22:55
Frankfurt

23:00
London Heathrow

23:20
Gothenburg

23:55
Amsterdam

Tässä joukossa kaksi muuntovirusmaata ja halpatyövoimamaita jne todellisia ongelmia. Jos tämä sallitaan ja suomalaiset pakotetaan johonkin lockdowniin mikä ei näitä hiihtäjiä rajoita, niin homma on täysin älytöntä.
Koronalla ei ole mitään muuta kulkuneuvoa kuin ihminen ja näin sitä koronaa kuljetetaan maailmalta Suomeen.
Onko näillä tulijoilla ilman testejä tai rokotteita tai karanteeneja OIKEUS?
Miksi suomalaisen pitäisi lukita itsensä kotiin, miten se vaikuttaa koronaan vs. tämä kv-koronan roudaaminen??
Ei ole ihan järkevää saatikka kustannustehokasta hallituksen toimet.

Kyllä olivat lääkärin määräämässä eristyksissä ja rikkoivat eristystään. Kysymys on siitä onko se eristykseen määrännyt tartuntatautilääkäri vai nettilääkärit oikeassa.

Missä kohtaa puhuin eristämisestä?
Tiedottamisesta siitä että ehkä heidän olisi syytä pysyä kotona, tällä hetkellä tälläistä tiedotusta tekee mm: Eikun ootas.. ei kukaan!

Niin siis minä puhuin eristämisestä, koska hyöty riskiryhmäläisen jäämisestä kotiin on aika marginaalinen, jos muut perheenjäsenet samaan aikaan painaa menemään ihan normaalisti. Kyllä se korona kotiinkin silloin tulee.

"ei tää oo mun ongelma, menkää te ongelmaiset koloonne, minulla on OIKEUS!"
Älä sinä tee tästä muiden ongelmaa jos sulla on. Et sä ole maailman napa, sulla on pelko persee alla, niin ei meillä muilla tartte olla.

Tuota niin, mites tämä eristäminen on toteutettu kausi-influenssojen aikoina? Ehkäpä sama strategia toimisi myös tämänkin viruksen kanssa.

Joo, eli rokotukset vähän ennen influenssa-aallon tuloa. Lisäksi rokotus terveydenhuoltoon ja esim. työterveyshoidon kautta monelle muullekin ilman varsinaista riskiryhmää. :giggle: Eikun hups, taisi päästä tauti riehumaan jo? :unsure:

Back
Ylös Bottom