Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ok,mä en sano sua tai ketään muutakaan lampaaks.
Mutta onko tuo flunssa nyt sen kummempi kuin muutkaan flunssat? Mun mielestä tolla logiikalla pitäis sitten vähän väliä lämästä keho shokkiin mm alumiinilla ja elohopealla.Noin virallisestikaan ne ei kehtaa väittää muuta kuin että se suojaa muutaman kuukauden,mitä sen jälkeen sitten?Uusi piikki vai antaisko ennemmin kropan hoitaa ne pöpöt pois?
Noinkohan sellaset lievemmät sivuvaikutukset tulee meidän tietoon?Tuolla on ollut joillakin todella pahoja pakkoliikkeitä.Salilla voi tehdä pakkotoistoja,mä en tee kun treenaan itekseni.Oonko mä lammas ja tyyppi joka tekee pakkotoistoja macho?Niinkö se menee?
Syöt suklaalevyn(suklaat) niin siitä saa jo ihan hyvän määrän alumiinia.(käsittääkseni) Luontanen immuniteetti kestää nykytiedolla noin 6-8kk. EHkä kauemmin. Mitä tarkotat pakkoliikkeillä? Esim salilla liike vai tällänen hallitsematon ''ticliike'' joita esim. mulla on ollu lapsesta saakka? Ei. Ei ole macho eikä lammas tekee salilla erikoistekniikoita tai ei. TAi ei ole pakko käydä salillakaan. Eikä täällä kukaan käsittääkseni pahemmin henkilökohtasesti ketään ole kutsunu: MAskin käyttäjiä ja henkilöitä jotka on koronasta aika huolissaan- ehkä jopa pelänny. Niitä on kutsuttu. Palstalla tai netissä ylipäänsä.

Minua tosin on kyllä kutsuttu ulkomaailmassa lampaaks ku oli maskinaamalla, mutta se ei liity tähän.

edit.:
Most recently, a study published in the journal Science has found that immunity can last for as long as 8 months.

According to Shane Crotty, PhD, a professor at the La Jolla Institute of Immunology who co-led the study, his team measured all four components of immune memory:

• antibodies
  • memory B cells
  • helper T cells
  • killer T cells
This is the largest study ever for any acute infection that has measured all four of these components, he said.

pitää tsekkaa onko tuosta rokotteen tehon kestosta näyttöö.

Ok,mä en sano sua tai ketään muutakaan lampaaks.
Mutta onko tuo flunssa nyt sen kummempi kuin muutkaan flunssat? Mun mielestä tolla logiikalla pitäis sitten vähän väliä lämästä keho shokkiin mm alumiinilla ja elohopealla.Noin virallisestikaan ne ei kehtaa väittää muuta kuin että se suojaa muutaman kuukauden,mitä sen jälkeen sitten?Uusi piikki vai antaisko ennemmin kropan hoitaa ne pöpöt pois?
Noinkohan sellaset lievemmät sivuvaikutukset tulee meidän tietoon?Tuolla on ollut joillakin todella pahoja pakkoliikkeitä.Salilla voi tehdä pakkotoistoja,mä en tee kun treenaan itekseni.Oonko mä lammas ja tyyppi joka tekee pakkotoistoja macho?Niinkö se menee?
Onko koronarokotteessa alumiinia ja elohopeaa?

Mitä BNT162b2-rokote sisältää?​

• Rokote ei sisällä eläviä taudinaiheuttajia
  • Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää SARS-CoV-2 viruksen pintaproteiinin valmistusohjeen
  • Rokote sisältää pienen määrän polyetyleeniglykolia (PEG)
  • Apuaineena on suoloja, sokereita, rasvoja ja vesi
  • Rokote ei sisällä säilöntäaineita eikä tehosteainetta.
Lisätietoa Comirnaty eli BNT162b2-rokotteesta (Lääkeinfo). Pfizer-BioNTech)

Mitä hyötyjä BNT162b2-rokotteella on?​

Rokote on paras suoja koronavirusta vastaan. Rokote ehkäisee erittäin tehokkaasti COVID-19-taudin vakavia muotoja.

Rokotussuoja alkaa kehittyä jo ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen. Jo 12 vuorokauden kuluttua yli puolella rokotetuista on suojatehoa laboratoriovarmistettua tautia vastaan ja suojateho nousee tämän jälkeen nopeasti.

Toinen annos tehostaa ja antaa pitkäaikaisempaa suojaa. Viikon päästä toisen annoksen antamisesta suojatehon on todettu olevan jo 95 %. Rokotteen teho on erittäin hyvä myös ikääntyneillä.

Vielä ei tiedetä, miten koronavirusrokotteet vaikuttavat taudin tartuttamiseen. Yleensä virusten kohdalla oireeton kantaja levittää tautia vähemmän kuin oireinen.

Mitä haittoja BNT162b2-rokotteella voi olla?​

Tavanomaisimmin ilmenee pistosalueen paikallisia oireita, kuten kipua, punoitusta, kuumotusta ja turvotusta.

Hyvin tavallisia ovat myös ohimenevät yleisoireet, kuten kuumereaktiot, lihassärky, päänsärky, väsymys, ärtyneisyys ja vilunväristykset. Myös imusolmukkeet voivat turvota paikallisesti.
Odotettavissa olevat oireet ovat tavallisempia toisen rokoteannoksen jälkeen.

Paikallis- ja yleisoireet alkavat yleensä parin vuorokauden sisällä rokottamisesta. Ne menevät ohi muutamissa tunneissa tai vuorokausissa. Niitä voi hoitaa kuume- ja kipulääkkeellä esimerkiksi ibuprofeenilla, naprokseenilla tai parasetamolilla.

Paikallis- ja yleisoireet eivät estä jatkorokotuksia.

Muut haittavaikutukset ovat harvinaisia. Anafylaktisia reaktioita on raportoitu. Niissä oireet ovat yleensä alkaneet 15-30 minuutin sisällä rokotuksesta.

Valtaosa rokotteiden haittavaikutuksista tulee ilmi kuuden viikon kuluessa rokottamisesta.

Rokotusten jälkeen on raportoitu joitakin kasvohermohalvauksia. Kasvohermohalvauksen saa vuosittain 2–3 henkeä 10 000 ihmistä kohden. Noin joka 60. suomalainen saa siis kasvohermohalvauksen elämänsä aikana. Sen aiheuttajaksi on epäilty muun muassa herpes-virusta ja borrelioosia. Jos kasvohermohalvaus on vain osittainen, 95 prosenttia potilaista paranee täysin.
Kasvohalvaus, Bellin pareesi (Duodecim ohjeita potilaalle)

Haittavaikutukset rokotuksista

Rokotusraajan paikalliset oireet

Hyvin tavallisia ovat myös ohimenevät yleisoireet, kuten kuumereaktiot, lihassärky, päänsärky, väsymys, ärtyneisyys ja vilunväristykset. Myös imusolmukkeet voivat turvota paikallisesti.
Pahemmat oireet mitä suurimmalla osalla itse koronasta. Järjetöntä pelleilyä tämä. Koronan oireet menee kanssa ohi, eli suurimmalla osalla aivan vitun sama ottaako rokotteen vai ei, suurin ero on se, että rokotteen ottamalla terve saa melko varmaan niitä KAIPAAMIAAN oireita mitä niin vitusti haluaa koronakiimassa.

Syöt suklaalevyn(suklaat) niin siitä saa jo ihan hyvän määrän alumiinia.(käsittääkseni) Luontanen immuniteetti kestää nykytiedolla noin 6-8kk.

Siinä on iso ero missä muodossa se alumiini on ja mitä kautta se tulee kehoon.Veikkaan että ruuansulatuksen kautta iso osa tulee ulos kun taas lihakseen pistettynä se aiheuttaa reaktion aivoissa mikä on iso osa noiden rokotteiden tehoa.Mutta ottakaa ne rokotteet ja kirjottakaa tänne tuliko mitään.Mua ehdottomasti kiinnostaa tää rokote asia ja haluan saada siitä niin paljon tietoa kuin mahdollista.

Mitä BNT162b2-rokote sisältää?​

• Rokote ei sisällä eläviä taudinaiheuttajia
  • Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää SARS-CoV-2 viruksen pintaproteiinin valmistusohjeen
  • Rokote sisältää pienen määrän polyetyleeniglykolia (PEG)
  • Apuaineena on suoloja, sokereita, rasvoja ja vesi
  • Rokote ei sisällä säilöntäaineita eikä tehosteainetta.
Lisätietoa Comirnaty eli BNT162b2-rokotteesta (Lääkeinfo). Pfizer-BioNTech)

Mitä hyötyjä BNT162b2-rokotteella on?​

Rokote on paras suoja koronavirusta vastaan. Rokote ehkäisee erittäin tehokkaasti COVID-19-taudin vakavia muotoja.

Rokotussuoja alkaa kehittyä jo ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen. Jo 12 vuorokauden kuluttua yli puolella rokotetuista on suojatehoa laboratoriovarmistettua tautia vastaan ja suojateho nousee tämän jälkeen nopeasti.

Toinen annos tehostaa ja antaa pitkäaikaisempaa suojaa. Viikon päästä toisen annoksen antamisesta suojatehon on todettu olevan jo 95 %. Rokotteen teho on erittäin hyvä myös ikääntyneillä.

Vielä ei tiedetä, miten koronavirusrokotteet vaikuttavat taudin tartuttamiseen. Yleensä virusten kohdalla oireeton kantaja levittää tautia vähemmän kuin oireinen.

Mitä haittoja BNT162b2-rokotteella voi olla?​

Tavanomaisimmin ilmenee pistosalueen paikallisia oireita, kuten kipua, punoitusta, kuumotusta ja turvotusta.

Odotettavissa olevat oireet ovat tavallisempia toisen rokoteannoksen jälkeen.

Paikallis- ja yleisoireet alkavat yleensä parin vuorokauden sisällä rokottamisesta. Ne menevät ohi muutamissa tunneissa tai vuorokausissa. Niitä voi hoitaa kuume- ja kipulääkkeellä esimerkiksi ibuprofeenilla, naprokseenilla tai parasetamolilla.

Paikallis- ja yleisoireet eivät estä jatkorokotuksia.

Muut haittavaikutukset ovat harvinaisia. Anafylaktisia reaktioita on raportoitu. Niissä oireet ovat yleensä alkaneet 15-30 minuutin sisällä rokotuksesta.

Valtaosa rokotteiden haittavaikutuksista tulee ilmi kuuden viikon kuluessa rokottamisesta.

Rokotusten jälkeen on raportoitu joitakin kasvohermohalvauksia. Kasvohermohalvauksen saa vuosittain 2–3 henkeä 10 000 ihmistä kohden. Noin joka 60. suomalainen saa siis kasvohermohalvauksen elämänsä aikana. Sen aiheuttajaksi on epäilty muun muassa herpes-virusta ja borrelioosia. Jos kasvohermohalvaus on vain osittainen, 95 prosenttia potilaista paranee täysin.
Kasvohalvaus, Bellin pareesi (Duodecim ohjeita potilaalle)

Haittavaikutukset rokotuksista

Rokotusraajan paikalliset oireet

Tuo on sen valmistajan mainos!Varmaan ne siinä sitä dissaa!

Pahemmat oireet mitä suurimmalla osalla itse koronasta. Järjetöntä pelleilyä tämä.

Mun mielestä noi on parempi vaihtoehto vanhukselle kuin vakava infektion muoto ja riski +80v on kuolla14,6%muistaakseni. Ja se on korkee. Mä oon samaa mieltä, jokaisen tyyliin alle 30 ei tod näk tarvitse ottaa. Riski oli 0-20(vai30v) 1/50 000. Hyvin pieni. Erittäin pieni.

The Food and Drug Administration late Friday authorized Pfizer's COVID-19 vaccine for people ages 16 and up, but warned that those with known severe allergic reactions to any of the vaccine's components should avoid taking it.

But this begs the question -- what is in the vaccine?

The good news is that Pfizer's mRNA vaccine doesn't contain any known allergens like eggs or metals.

"There are no derivatives of food allergies, there is no aluminum or mercury or anything like that," Dr. David Stukus, director of the Food Allergy Treatment Center at Nationwide Children's Hospital, said in an interview with ABC. "There is nothing in there that is inherently allergenic."

In fact, to allergy experts, most of the ingredients don't raise any alarm bells. Pfizer's vaccine has genetic material known as mRNA, as well as fats, salts and other ingredients commonly found in everyday medications that help maintain stability. https://abcnews.go.com/Health/breakdown-pfizer-vaccine-people-qualify-injection/story?id=74685021

@oskari puntti se menee ihan pirun monen turvallisuus tarkastuksen läpi. Kyllä se tulis ilmi jos ne puhuis paskaa. SIitä oon samaa mieltä, sinisilmänenkään ei saa olla.(y)

@Mike tos on viel meta-analyysi infection fatality rate:Sta.

View: https://twitter.com/DrDomPimenta/status/1353613877536284672?s=20

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä koronatoimien vastustaminen ja rokotteen vastustaminen ovat jyrkästi ristiriidassa.
Mitä enemmän kaikki koronaälämölö viduddaa, sitä tyytyväisempi kantsii olla rokotteesta. Varsinkin kun itse ei ole edes pakko ottaa.
Tosiaan muuta realistista ratkaisua ei ole alkeellisten jatkuvien on/off rajoitussekoilujen lopettamiseksi.

Keväällä muuten ei korona näkynyt bisnekseen mitenkään negatiivisesti, päinvastoin positiivisesti. Nyt alkaa olemaan negatiivisia vaikutuksia, valmistajilla vaikeuksia toimittaa. Ennen joulua tilasin yhdeltä tavarantoimittajalta ja saadaan lähetys arviolta vko10. Ja kaikkea ei tule silloinkaan. Vielä keväällä tuli kaikki kolmessa viikossa. Muilta tulee viivaa 10%-20%, normaalisti ehkä 1-2%. Heilläkin toimitusajat venyy.

Muutaman maan lukuja.

Näyttökuva (97).png
Näyttökuva (98).png
Näyttökuva (102).png

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä enemmän kaikki koronaälämölö viduddaa, sitä tyytyväisempi kantsii olla rokotteesta.
No ei vitussa kannata. Miten te ette vain näe tätä mitä tässä on tapahtumassa? Nyt jo näkee miten maskien antama feikki-suoja saa apinat menemään miten sattuu. Rokote se vasta onkin armori, jolla vajakit sitten painelee menemään vaikka olis virus päällä. Tulee leviämään helvetisti enemmän mitä enemmän näitä rokotetaan.

Jos rokotteen haitat kiinnostaa, niin tuossa on linkki ja ohjeet joilla pääsee tilannetta seuraamaan euroopan lääkeviraston tilastoista

"OHJEET mitä tehdä:
- eli mene sivustolle vigiaccess.org.
- klikkaa palkkia "on behalf of... ja sitten käynnistä haku "search" kohdasta
- kirjoita hakukenttää nimi Comirnaty, joka on Suomessa käytössä oleva korona-rokote.
- klikkaa palkkia kohdassa adverse drug reaction ja lähde selailemaan ilmoitettuja haittoja ja oireita.
- kuvakaappauksessani on lääkevirastoon ilmoitetut haittatapahtumat, joita on yhteensä 32 499 tähän päivään mennessä ja lisäksi olen avannut kohdan General disorders and administration site conditions, josta löydät mm. ilmoitetut KUOLEMAT ELI YHTEENSÄ 268!!"

141874278_10158915842196870_7514714048213848388_n.jpg
141784016_10158915842206870_6553952763134790187_n.jpg

Viimeksi muokattu:
No ei vitussa kannata. Miten te ette vain näe tätä mitä tässä on tapahtumassa? Nyt jo näkee miten maskien antama feikki-suoja saa apinat menemään miten sattuu. Rokote se vasta onkin armori, jolla vajakit sitten painelee menemään vaikka olis virus päällä. Tulee leviämään helvetisti enemmän mitä enemmän näitä rokotetaan.

Vaikka oltas tässä sitä mieltä että korona on ihan höpötauti ja rajotusten laittajat hulluja vauhkoja akkoja apinoiden planeetalta, niin realismia on kuitenkin se, että ne ovat vallassa ja tekevät näitä rajoituksia joka kerta kun uudet tartunnat menee kymmeniin tuhansiin manner-Euroopan isommissa maissa. Ja sitten me perässä.
Rokote on ainoa millä nää vallassa olevat ihmiset voidaan rauhottaa ja päästä rajotuksista eroon. Riskiryhmille ja niiden hoitajille piikit, niin tulee vähentämään koronaan liittyviä kuolemia, mikä auttaa yhtäältä tosi isosti ja uskon että leviäminen myös rauhoittuu. Mutta turha siitä spekuloida enempiä, loppuvuodesta nähdään miten asiat makaa, kun rokotetta jaettu enemmin.
Jos rokottaminen ei toimi, we are fucked.

Riskiryhmille ja niiden hoitajille piikit, niin tulee vähentämään koronaan liittyviä kuolemia, mikä auttaa yhtäältä tosi isosti ja uskon että leviäminen myös rauhoittuu. Mutta turha siitä spekuloida enempiä, loppuvuodesta nähdään miten asiat makaa, kun rokotetta jaettu enemmin.
Jos rokottaminen ei toimi, we are fucked.
Meillä vaan rupee olee ongelmii näissä rokotuksissa. eussa. Suomessa. Okei, 100k rokotuksta annettu jo suomeski. astra zenecalla ongelmia. PFIzerillä vissii ongelmia tuottaa. Sanofi tuli onneks jeesiin 100milj annoksen voimin. No, isossa kuvassa rokotukset piti olla vasta vuoden parin päästä vasta joten etuajassa tavallaan.

View: https://twitter.com/florian_krammer/status/1354124992909365249?s=20

Vaikea käsittää että pitää tota ratkaisua millään lailla hyväksyttävänä.

Mun puolesta se ratkaisu voi olla vaikka läpimätä ja haista paskalle, kunhan ratkaisu saadaan.
Yritykset, talous ja työllisyys alkaa menemään ihan päin hevettiä jos nää lockdownit ja rajoitukset pamahtaa täysille useampaan kertaan vielä tänäkin vuonna ja pelko jää että sitä seuraavallekin vuodelle samaa.

Missä muuten ne joulun ja Uudenvuoden koronalingot viipyy ? Eiks hallitus ja THL sanonu et tulee iso ryöppäys 🤔
Kyllä ne tilastot värkkää siihen malliin pikaisestikin, että taas mennään. Jos ei muuten, niin merkitään koronapositiiviseksi kaikki jotka tulee testatuksi huolimatta ovatko positiivisia. Niinhän sitä jo autokolarissa kuollutkin on koronan syy. Ja ihmiset uskoo pää perseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom