Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Olisikohan sairaalahenkilökunta hieman eri juttu saada töihin, kuin kuntosalihenkilökunnan?

Pahoittelut jos vastaus oli kärkäs mutta muistakaa ihmiset maalaisjärki.
Niin kauan kun HUSia kiinnostaa näin vähän onko henkilökunnalla koronaa vai ei, en tule itse ainakaan muuttamaan henkilökohtaista elämää mihinkään suuntaan. Henkilökuntaakaan ei testata kuin vasta sillon, kun oireet on aivan ilmeiset niin ei paljon kiinnosta mitä mieltä te spedet ootte salilla käymisestä.
Itse tulen koronan saamaan ihan helvetisti todennäkösemmin julkisesta liikenteestä kuin salilta tai töistä. Julkista liikennettä joutuu käyttämään jokaiseen vuoroon pääsemiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikuttaja N.N. sanoo tuhansia tavoittavalla kanavallaan, et jatkaa reenaamista, koska lihaa on tehtävä -> jonnet ja fanipojat seuraa perässä. Muistan, ku porukka innostu täälläki ostaa jotain hedelmäkarkkeja muutaman vlogin perusteella. Hyvä pointti, @Mies847

Noita taudinaiheuttajia on joka paikassa, missä on ihmisiä. Kaikki ylimääränen kontakti lisää sen leviämistä. Mun mielestä on ihan ok, jos avoimesti myöntää, ettei kiinnosta se riski ja siksi jatkaa harrastuksiaan. Turha kiillotella omaa kilpeään kieltämällä tosiasioita. Eikä nyt mitään henkilökohtaista ketään yksilöä kohtaan. Oon käyny tätä samaa keskustelua sekä kasvotusten että tässä ketjussa.

@_ThePunisher_ joo, ei mullakaan sympatiat riitä jollekin Elixian kaltaiselle monikansalliselle ketjulle. Ilmastokeskusteluista päätellen puolet foorumin käyttäjistä asuu jossain, mihin ei pääse bussilla ja autonkin pitää olla vähintään neliveto selvitäkseen maastosta, joten olen siitä päätellyt, että moni käy pienyrittäjän omistamalla salilla.

Ja ne ketkä salilla kulkevat (kun toistaiseksi ei kiellettyä) ottavat sen henkilökohtaisen riskin että tartunta voi mahdollisesti tulla sieltä kautta, ja todennäköisesti meille perusterveille hyväkuntoisille ihmisille tämä koronavirus ei ole tavallista influenssaa kummempi sairastaa, 1-2 viikkoa saikulla kotosalla ja sillä sipuli. Sen tartunnan voi saada muutenkin mistä vain vaikka miten koittaisi vältellä ja wc-paperia hamstrata koska kyseessä virus. Riskiryhmään kuuluvat ymmärrän että eristäytyvät muusta maailmasta parhaansa mukaan, eikä sekään takaa 100% varmuutta olla sairastumatta jossain vaiheessa. Media taas rummuttanut niin kuin kyseessä olisi joku helvetin rutto joka tappaa taas 60% väestöstä.

1584461460990.png

Itse ajattelin jatkaa salilla ihan normaalisti. Keskustelin asiasta riskiryhmään kuuluvan noin 70-vuotiaan keuhkosairautta sairastavan äitini kanssa tässä muiden asioiden ohella. Hän ei myöskään nähnyt mitään estettä minun treenaamiselleni. Oli sitä mieltä että hänellähän se tässä on vastuu pysyä kotona eikä täysin terveillä nuorilla ihmisillä. Toivoi jopa että tarpeaksi moni riskiryhmään kuulumaton nyt vaan sairastaisi paskan pois alta jotta hänkin pääsee joskus vielä liikkumaan normaalisti. Vaikka äitini ei mikään varsinainen asiantuntija ole uskoisin kuitenkin hänellä olevan jonkinlainen (ehkä jopa keskimääräistä parempi) ymmärrys tilanteesta biokemisti kun on. Jos sairastun, koronaan tai mihin tahansa muuhunkaan niin olen sitten kotona pari viikkoa, life goes on.

Miten te jotka ajattelitte jättää salijumpat väliin nyt olette muuten ajatelleet toimia? Käyttekö kuitenkin töissä? Entä ruokakaupassa? Liikutteko julkisilla? Vai hengaatteko vain sädekehä pään päällä vessapaperilinnassanne kunnes tilanne on ohi riippumatta siitä kuinka kauan siinä menee?

Ymmärrän, ettei salitreenit pitäisi olla kovinkaan korkealla prioriteettilistalla tällä hetkellä mutta mun nähdäkseni salilla käynti on vain pisara meressä joka on niin helvetin iso ettei me mitenkään pystytä kontrolloimaan kuin murto-osaa noista pisaroista.

Oma salini on toistaiseksi kiinni, maksan silti kk-maksun ihan tavallisesti, tykkään salista ja käyn siellä mielelläni jatkossakin. Mulla on paljon yrittäjiä lähipiirissä ja mun on tosi vaikea ymmärtää joidenkin ajatusmaailmaa täällä. Ymmärrän jos rahat ovat tosi tiukilla mutta tuskin kovinkaan monella kaatuu talous muutamaan kymppiin.

Tiedätkö että on oikeasti paljon ihmisiä jotka on nyt todella peloissaan, ei yhtään auta taloudelle eikä monen ihmisen kokemalle ahdistukselle turhanpäiväinen hysteria.
Ja ihan yhtä paljon tuntuu olevan niitä, jotka menevät miten haluavat, koska ”JOS TÄHÄN KYYKÄTÄÄN, NIIN SIT KYYKÄTÄÄN” tai koska eivät ole riskiryhmää.

Dieetti poikki jos ei treenaa, oli tauti tai ei. Ite olisin varmaan jatkanut jos olisi mahdollisuus treenata, mutta turha poltella lihaksia pois kun ei tule ärsykettä joka niiden säilyttämisessä auttaa. Nyt vaan kaikessa rauhassa ylläpidolla.

Reenit jatkuu itse asiassa. Sain hommattua riittävät välineet. Maastavedot jää väliin, ku lattia on väärää sorttia, mut muuten saa tehtyä melkeenpä normaalisti. Mut olen samaa mieltä, et nyt mieluummin ylläpidolla. Ei täs mikään kiire oo.

View: https://twitter.com/joshmich/status/1239722559224131585

Ei muuta kuin sinne laatimaan vastinetta. Toivottavasti löytyy muitakin perusteita kuin mutuilu.

Toisen viimeisen kerran. Salilla ei ole yskiviä ja aivastelevia kuumeisia ihmisiä. Se saastuttava ryhmä sieltä puuttuu. Oireettomia ja yskiviä on muualla, kaduilla, kaupoissa, julkisissa, mutta salilla ei. Eikä siihen tartte edes tutkimusta kun terve järkikin niin sanoo. Nyt salit vielä on aika hiljaisia, niin aika riskitöntä se treenaaminen siellä on jos ei nyt naamaansa koskettele kokoajan. Ja jos se virus on tarttuakseen kaikkiin, niin kyllä se tiet löytää vaikka postin kirjeen mukana.

Salilla voi siis olla oireettomia, mutta ei niitä tosi kipeitä.

Eli siis salilla ei ole kunnolla kipeitä, mutta voi olla oireettomia.

Salilta siis puuttuu ne tosi sairaat.

Salilla siis on yksi saastuttava ryhmä vähemmän.

Montakohan kertaa tää pitää sanoa.

Niin kauan kun HUSia kiinnostaa näin vähän onko henkilökunnalla koronaa vai ei, en tule itse ainakaan muuttamaan henkilökohtaista elämää mihinkään suuntaan.

Oletko ikinä käynyt sairaalassa? Lääkärit ja hoitajat ovat aina töissä ollessaan äärimmäisen huolellisia hygienistaan, pitävät suojahansikkaita, naamasuojia yms. jne. Vähän eri tasolla taidot jo valmiiksi olla turvallisesti vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa kuin jollain kaltaisellasi punttijuntilla. Ja pakko sinne sairaaloihin on saada osaava henkilökunta töihin tämmöisinä aikoina, ei ole yksinkertaisesti varaa istuttaa henkilökuntaa karanteenissa kotonaan varmuuden vuoksi.

Ja ne ketkä salilla kulkevat (kun toistaiseksi ei kiellettyä) ottavat sen henkilökohtaisen riskin että tartunta voi mahdollisesti tulla sieltä kautta, ja todennäköisesti meille perusterveille hyväkuntoisille ihmisille tämä koronavirus ei ole tavallista influenssaa kummempi sairastaa, 1-2 viikkoa saikulla kotosalla ja sillä sipuli.

Minä, minä, minä. Tiedätkö että ketään ei kiinnosta vittuakaan saatko sinä sen tartunnan jostain vai et. Pointti on olla tartuttamatta muita omalla toiminnallaan.

Onko tuo ollut suoranainen ennuste vai ennemminkin yksi mahdollinen skenaario?

No joka tapauksessa paniikin ja hysterian lietsomisella saadaan ihmiset ymmärtämään tilanteen vakavuus ja pysymään varovaisina ja mahdollisimman eristyksissä. Mä en ihan ymmärrä, että mitä tällä tilanteen vakavuuden vähättelyllä taas haetaan? Kun asioihin suhtaudutaan nyt vakavasti, niin saatetaan muutaman kuukauden päästä huomata, että selvittiinkin aika helpolla.

Lähinnä pakkiksen tietäjät ja muutama politikko somessa on vertaillut italian tilastoja suoraan suomeen, ja sen perusteella (ja vähän lapin lisää päälle) päätyneet huimiin lukuihin. Laman tuleminen näyttää jo käytännössä väistämättömältä, mutta turhalla kovalla panikoinnilla siitä voi-tulee vielä huomattavasti pahempi. 2008 edellisen taantuman jälkeen eurooppa on pitkään elänyt hyvää nousukautta, suomea lukuunottamatta, täällä ei ole noussut muu, kuin valtionvelka!
Tuleva lama tulee iskemään suomeen niin kovaa, että hetken päästä ihmetellään, että mikä korona?

Toisen viimeisen kerran. Salilla ei ole yskiviä ja aivastelevia kuumeisia ihmisiä. Se saastuttava ryhmä sieltä puuttuu. Oireettomia ja yskiviä on muualla, kaduilla, kaupoissa, julkisissa, mutta salilla ei. Eikä siihen tartte edes tutkimusta kun terve järkikin niin sanoo. Nyt salit vielä on aika hiljaisia, niin aika riskitöntä se treenaaminen siellä on jos ei nyt naamaansa koskettele kokoajan. Ja jos se virus on tarttuakseen kaikkiin, niin kyllä se tiet löytää vaikka postin kirjeen mukana.

Mutta nyt pitää estää kaikki leviäminen niin ovet säppiin. Onko se vaikea sisäistää että kaikki mahdollinen on tehtävä? Koskee myös muitakin kuin saleja.

Lähinnä pakkiksen tietäjät ja muutama politikko somessa on vertaillut italian tilastoja suoraan suomeen, ja sen perusteella (ja vähän lapin lisää päälle) päätyneet huimiin lukuihin. Laman tuleminen näyttää jo käytännössä väistämättömältä, mutta turhalla kovalla panikoinnilla siitä voi-tulee vielä huomattavasti pahempi. 2008 edellisen taantuman jälkeen eurooppa on pitkään elänyt hyvää nousukautta, suomea lukuunottamatta, täällä ei ole noussut muu, kuin valtionvelka!
Tuleva lama tulee iskemään suomeen niin kovaa, että hetken päästä ihmetellään, että mikä korona?
Joo mutta se vika ei ole näissä rajoituksissa. Hitaasti tulee talous täällä elpymään se on varmaa.

Veli, todistit väkevästi!
Juuri tuota tarkoittanut itsekkin kun ihmiset ei tunnu oikein ymmärtävän laajemmassa kuvassa tätä asiaa ja kaikki inhimillinen kärsimys kun lasketaan pitkässä juoksussa niin ne kuolleet vanhukset on loppujen lopuksi vain pieni osa koko paskaa.

Itse ajattelin jatkaa salilla ihan normaalisti. Keskustelin asiasta riskiryhmään kuuluvan noin 70-vuotiaan keuhkosairautta sairastavan äitini kanssa tässä muiden asioiden ohella. Hän ei myöskään nähnyt mitään estettä minun treenaamiselleni. Oli sitä mieltä että hänellähän se tässä on vastuu pysyä kotona eikä täysin terveillä nuorilla ihmisillä. Toivoi jopa että tarpeaksi moni riskiryhmään kuulumaton nyt vaan sairastaisi paskan pois alta jotta hänkin pääsee joskus vielä liikkumaan normaalisti. Vaikka äitini ei mikään varsinainen asiantuntija ole uskoisin kuitenkin hänellä olevan jonkinlainen (ehkä jopa keskimääräistä parempi) ymmärrys tilanteesta biokemisti kun on. Jos sairastun, koronaan tai mihin tahansa muuhunkaan niin olen sitten kotona pari viikkoa, life goes on.

Miten te jotka ajattelitte jättää salijumpat väliin nyt olette muuten ajatelleet toimia? Käyttekö kuitenkin töissä? Entä ruokakaupassa? Liikutteko julkisilla? Vai hengaatteko vain sädekehä pään päällä vessapaperilinnassanne kunnes tilanne on ohi riippumatta siitä kuinka kauan siinä menee?

Ymmärrän, ettei salitreenit pitäisi olla kovinkaan korkealla prioriteettilistalla tällä hetkellä mutta mun nähdäkseni salilla käynti on vain pisara meressä joka on niin helvetin iso ettei me mitenkään pystytä kontrolloimaan kuin murto-osaa noista pisaroista.

Oma salini on toistaiseksi kiinni, maksan silti kk-maksun ihan tavallisesti, tykkään salista ja käyn siellä mielelläni jatkossakin. Mulla on paljon yrittäjiä lähipiirissä ja mun on tosi vaikea ymmärtää joidenkin ajatusmaailmaa täällä. Ymmärrän jos rahat ovat tosi tiukilla mutta tuskin kovinkaan monella kaatuu talous muutamaan kymppiin.

Tuntuu olevan salihomma koko elämän tärkein asia. Voi luoja

Yksinkertaistan tämän asian nyt äärimmilleen niin toivottavasti ei tarvitse sanoa enää kertaakaan. Leikitään nyt että sieltä ruokakaupasta sen tartunnan saa paljon helpommin kuin kuntosalilta. Sanotaan vaikka että ruokakaupassa käynnin tartuntariski ja tartunnan eteenpäin levittämisen riski olisi nelinkertainen kuntosalilla käyntiin verrattuna. Eli jos ruokakaupan riski on 1 niin kuntosalin on vastaavasti 0,25.

Vaihtoehto A: Käyt kaksi kertaa viikossa ruokakaupassa ja neljä kertaa kuntosalilla: 1 + 1 + 4*0,25 = 3
Vaihtoehto B: Käyt kaksi kertaa viikossa ruokakaupassa ja et kertaakaan salilla: 1 + 1 = 2

Kummassa vaihtoehdossa on suurempi riski omalla toiminnalla saada tartunta ja levittää sitä eteenpäin muille? (Vinkki 3 > 2)

Mitä jos näitä Petrejä, jotka eivät tunne minkäänlaisia oireita, tulee treenailee salille:

Mutta joo, hankala tilanne yrittäjille, ei pelkästään kuntosaliyrittäjille. Tsemppiä kaikille, omaa kotisalia "sponssaan" maksamalla jäsenyysmaksua siitä huolimatta, että kyseinen sali on suljettu tällä hetkellä.
Nämä samat Pertsathan menee esim. Hussiin, Tayssiin ym. töihin ja hoitaa riskiryhmäläisiä. Kotimatkalla saavat hamstraus kohtauksen ja sankoin joukoin tyhjentävät kaikki ruokakaupat ruuasta. Auttavat vielä naapuruston vanhuksia ja altistavat heidätkin. Osa Pertsoista meni Hussiin suoraan matkoilta, ilman karanteenia.

Hieman humoristista arvostella kuntosalikävijöitä ja yrittäjiä. Tietysti jos arvostelijat ovat 24/7 kotikaranteenissa ja käyvät kaupassakin vain pikaisesti saattaa se ehkä hieman oikeuttaa heidät ajattelemaan pahaa muista.

Tälläisessa tilanteessa valtiovalta ohjaa kansalaisia oikeaan toimintaan ja nyt tilanne on tämä. He kyllä kieltävät salitoiminnan yksityisiltä, jos tilanne niin vaatii.

Jokainenhan voi olla pelastaja ja pelastaa yhteiskunnan jäämällä 24/7 kotiin, mutta onko se mahdollista?? Ikävä kyllä ei ole!

Maailma pyörii rahalla, vaikka muusta unelmoisikin ja se tarkoittaa sitä, että töissä on käytävä ja työtä on oltava. Kuntosalialalla työ on ne asiakkaat. PTVGym on kuitenkin ottanut asian vakavasti järjestämällä kuumemittareita, parempaa siivousta yms.. saleille. Kuinka monessa ruokakaupassa mitataan kuumetta ovella tai desataan käsiä? Ja jokuhan sanoo, että kaupassa on pakko käydä ja salilla ei. Ei kaupassakaan ole pakko käydä. Armeija voi jakaa ruokatarvikkeita asukkaille... Onneksi ei olla siinä tilassa.

Mä luovutan, sulta tulee näitä timantteja tasaiseen tahtiin ja ihan sama kuka sulle vastailee millä tahansa perusteilla, niin se sama mutuilu tulee takas.

Siellä on se jonnelauma, josta osa toistaa tasan sitä mitä sä teet ja sanot. Veikkaisin, että vanhemmat napsahtaa sulla myös riskiryhmään iän puolesta. Käykö nämä asiat yhtään mielessä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom