Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Tätä maasta löytyy kymmeniä tuhansia pienyrittäjiä jotka elävät hyvin pienillä tuloilla, kädestä suuhun. Parempi kai se yhteiskunnan kannalta kuin että olisivat työttöminä? Monet ovat myös investoineet ja ottaneet velkaa. Tilanteet vaihtelevat yrittäjillä paljon, monet menestyneimmistäkin ovat olleet jossain vaiheessa ns. kuilun partaalla. On lapsellista tai puhdasta tietämättömyyttä lähteä heitä arvostelemaan. Ja kukaan ei tiedä, miten pitkään tämä jatkuu, kenties koko kesän? Kuntosalikävijätkin, ne jotka yhä haluavat treenata, ovat hyvin pieni ryhmä. Pari miljoonaa kun käy yhä töissä eivätkä kaikki ole työpaikallaan yksin. Juuri tuo muiden syyttely on yksi hysterian merkki josta on tosi paljon haittaa.
Selkeästi kirjoitin "eikä tämä vittuiluna". Sä et tainnut ymmärtää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saleja on sentään auki. Omalla kohdalla judot, bjj:t ja lukkopainit loppuivat viime viikolla. Judoliitto suosittelee, että treenit jäisivät väliin toukokuun loppuun asti. Pitää sopeutua ja tehdä jotain muuta.

Kyllä, minulla riittää massia tässä kuussa ja vielä ensi kuussa maksaa se 29e/kk kuntosalista, kävin siellä tai en. Ja eiköhän kaikilla muillakin punttipenoilla ole sen verran et salin saa maksettua. Sitten jos tilanne pitenee ja porukkaa lomautetaan tai irtisanotaan, niin tilanne on eri.

Viestissä, johon vastasin lainaamassasi viestissäni, oli kyse kuukauden mittaisesta kortin jäädyttämisestä.
Hieno ja oikein jalomielinen asenne sinulla (y) Toivottavasti salin omistaja osaa arvostaa tätä ja tarjoaa sinulle palkintona joskus hyvinä aikoina pari maksutonta kuukautta. Mä tiedän kysymättäkin mitä mun salin omistaja vastaa, jos kysyn voinko treenata pari kuukautta veloituksetta kun nyt on vähän tiukkaa... Laitan siis kaiken ylimääräisen mieluummin esim lapsille säästöön kuin laastariksi jollekin yrittäjälle.

Niin otan sulta kuukauden liksan vekeeen ja elät kädestä suuhun, milläs maksat sen 1 kk jäsen maksun ?
Ota vaikka 3kk:n liksa vekeen, niin silti saan maksettua. Ookko ikinä kuullut säästämisestä pahan päivän varalle? Nyt ollaan aika lähellä sitä pahaa päivää...

Ota vaikka 3kk:n liksa vekeen, niin silti saan maksettua. Ookko ikinä kuullut säästämisestä pahan päivän varalle? Nyt ollaan aika lähellä sitä pahaa päivää...
Kaikilla ei valitettavasti jää kk mitään säästöön koska eletään kädestä suuhun, aivan turha tulla siin jeesustelee millään säästöillä ku kaikilla se ei ole mahdollista :D
Mut hei sähän voit luovuttaa sun 3kk liksan PT vataselle niin kustannetaan niillä muitten salimaksuja ketkä ei pysty maksamaan

Toivottavasti eivät sitten ihmettele, kun on kaikkien kieltojen ja rajoitusten seurauksena 500 000 uutta maksuhäiriöistä Suomessa. :zzzz:

Edit. Tulin just salilta. Mun lisäksi laskin 14 muuta itsekästä kusipäätä. Kaikki olivat tavallisia kuntoilijoita – sekä miehiä että naisia.

Jotkut ei vain tajua miten tärkeää on estää leviäminen. Terveys jää harrastuksen taakse niin ok, mutta kun siinä kyse muidenkin terveydestä. Punttisali jo mesta missä kontaminaatio vaara suuri.
Se valitettava tosiasia, että konkkia tulee ym... itse kunnioitan niitä ketkä maksaa maksun vaikka pitää itsensä poissa salilta. Nyt pitää käyttää järkeä ja myös tukea toisia.

Itse maksoin salin kuukausimaksun normaalisti vaikka en siellä nyt pääsekään käymään. Maksoin sen koska haluan käydä siellä pandemian jälkeenkin. Ostan myös tuotteita tutuilta yrittäjiltä joilla on kaupat peruuntuneet koronaviruksen vuoksi ja tuotteet jäisivät muuten hyllyyn vanhentumaan. Tukekaa niitä yrityksiä joiden haluatte pysyvän pystyssä tämän kriisin yli. Talous sortuu kuin korttitalo jos kaikki lopettavat rahankäytön.

Palveluihin voi ostaa myös lahjakortteja esimerkiksi netissä jos niitä ei heti pääse käyttämään.

Mitenkähän ylipäätään corona ja kovat treenit? Ainakin Italiassa joku nuorimies joutu tehohoitoon, oli juossu ennen sairastumista puolimaratonin, olisko ollut jo tartunta valmiiks ja kova rasitus laukas tilanteen. Nyt jos koska, kannattaa olla treenaamatta jos vähäkin puolikuntonen. Kiinassa joku nuori bodari kuoli, olisko osansa kipeänä treenaamisessa hänelläkin? Sinänsä urheilija varmasti sairastuessaan paremmassa lähtötilanteessa kuin huonokuntoinen.

Mitenkähän ylipäätään corona ja kovat treenit? Ainakin Italiassa joku nuorimies joutu tehohoitoon, oli juossu ennen sairastumista puolimaratonin, olisko ollut jo tartunta valmiiks ja kova rasitus laukas tilanteen. Nyt jos koska, kannattaa olla treenaamatta jos vähäkin puolikuntonen. Kiinassa joku nuori bodari kuoli, olisko osansa kipeänä treenaamisessa hänelläkin? Sinänsä urheilija varmasti sairastuessaan paremmassa lähtötilanteessa kuin huonokuntoinen.

Miettiny samaa. Ollu täs kuukauden pieni dieetti päällä ja mietin, et onkohan paras hetki ajaa kroppaa koville. Reenit ollu maltillisia, mut syömiset aika rajoittuneita.

Kaikilla ei valitettavasti jää kk mitään säästöön koska eletään kädestä suuhun, aivan turha tulla siin jeesustelee millään säästöillä ku kaikilla se ei ole mahdollista :D
Tää nyt on ihan väärä ketju tälle, mutta ei oo kauaa kun pakkiksellakin osa oli sitä mieltä, että mitä te säästämisiä ja sijoittamisia mietitte, rahaa pitää kuluttaa ja elämää elää nyt.

Kulutushan kasvaa yleensä samaa tahtia kuin tulotkin, eihän se ole kuin sopeuttaa ne kulut niin, että jotain jää sivuunkin. Kantapään kautta tän oon itsekin opetellut, eikä tässä mitään massikeisareita olla nytkään, mutta ei nyt ihan kädestä suuhunkaan onneksi tarvitse elää. Paljon tekee pelkästään se, kun talouden autojen arvo on yhteensä alle 10ke.

Tää nyt on ihan väärä ketju tälle, mutta ei oo kauaa kun pakkiksellakin osa oli sitä mieltä, että mitä te säästämisiä ja sijoittamisia mietitte, rahaa pitää kuluttaa ja elämää elää nyt.

Kulutushan kasvaa yleensä samaa tahtia kuin tulotkin, eihän se ole kuin sopeuttaa ne kulut niin, että jotain jää sivuunkin. Kantapään kautta tän oon itsekin opetellut, eikä tässä mitään massikeisareita olla nytkään, mutta ei nyt ihan kädestä suuhunkaan onneksi tarvitse elää. Paljon tekee pelkästään se, kun talouden autojen arvo on yhteensä alle 10ke.
Edelleen kaikilla ei ola varaa säästää vaan menot on kädestä suuhun ja ei edes omista autoa :D jännä et ihmiset ei tunnu ymmärtävän sitä jos itsellä on raha asiat kunnossa että tulot ovat semi hyvät niin kaikilla olis sama tilanne...

Hieman tuohon koronaan. Se on, tämänhetkisen tiedon mukaan, valtaosalle varsin lievä tauti ja täällä siitä puhutaan kuin varmana kuolemana. Kukaan ei tiedä, mikä loppujen lopuksi on oikea tapa toimia. On myös toinen linja, ns. laumasuojan periaate. Juuri kukaan ei uskalla siihen ryhtyä (pl. Britannia?) koska paine ja hysteria on niin kova. Tuossahan otetaan se tautihuippu "mittatappioineen" vastaan, mutta epidemia loppuu aikaisemmin ja väestö saa tuleville vuosille immuniteettia eli sitä laumasuojaa (virushan ei mihinkään tule häviämään). Tämä taas voi olla yhteiskunnalle edullisempaa vähänkään pidemmässä perspektiivissä. Juuri kukaan ei tuohon uskalla ryhtyä, ainakaan länsimaissa, joissa ei ole totuttu vähään aikaan ihan todellisiin kriiseihin ja kaikki menee sekaisin yhä pienemmästä.

Melkosta hysteriaa täällä.
Itse käyn treenaamassa normaalisti, salikorttia en osta jossen käy.
Itsekin pienyrittäjänä vähän tavallista tiukempaa mut pärjään.
Mun mielestä vähän huono arvostella salilla kävijöitä jos samaan aikaan itse käytetään vaikkapa julkisia taikka käydään kaupassa.
Eriasia jos tuntee itsensä kipeeksi ja sillon menee ihmisten ilmoille.

Melkosta hysteriaa täällä.
Itse käyn treenaamassa normaalisti, salikorttia en osta jossen käy.
Itsekin pienyrittäjänä vähän tavallista tiukempaa mut pärjään.
Mun mielestä vähän huono arvostella salilla kävijöitä jos samaan aikaan itse käytetään vaikkapa julkisia taikka käydään kaupassa.
Eriasia jos tuntee itsensä kipeeksi ja sillon menee ihmisten ilmoille.
Kyllä, salilla käynti on verrattavissa kaupassa käyntiin.

Edelleen kaikilla ei ola varaa säästää vaan menot on kädestä suuhun ja ei edes omista autoa :D jännä et ihmiset ei tunnu ymmärtävän sitä jos itsellä on raha asiat kunnossa että tulot ovat semi hyvät niin kaikilla olis sama tilanne...
Edelleen, se ei ole tulot vaan menot. Mitä pienemmät tulot, niin sitä vittumaisempaahan tuohon on päästä, en sitä kiellä. Eikä joka tilanteessa onnistu siltikään. Mutta tää nyt oli enemmän kohdistettu porukalle, joka elää syntymästä hautaan samaa virttä hokien.

No onhan se nyt selvä että kun keuhkoissa on tulehdustila, elimistö ei oikein kunnolla saa happea, kova rasitus alentaa hetkellisesti vastutuskykyä, niin sitten iskee tällainen muutenkin kovemman luokan virus niin onhan siinä huonommat lähtökohdat kuin jos kroppa ei tarvitsisi yrittää korjata niitä kovan treenin aiheuttamia vaurioitakin vain saisi pelkästään keskittyä viruksen kukistamiseen.

Täällä piilaaksossa määrättiin salit yms. kiinni ja ulkona ei saa liikkua huumorimielessä(autoilla rannalle tms). Päiväkävelyllä toki saa käydä ja ruokakaupat on auki.

Säästäminen on mitä on. Osa porukasta ei saa mitään säästöön oli tulot kuin isot tahansa. Osalla porukasta oikeasti on tilanne sellainen ettei vain voi jäädä säästöön mitään. Ehkä tää tilanne opettaa meille jokaiselle jotain oli se sitten muiden auttamista tai oman elämän ja kulutuksen parempaa hallintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom