Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Pitäiskö vetää armeijan kamat päälle (mulla varastossa) ja mennä illalla hakemaan lisä-ansioita, jotka myöhemmin sitten sijoittaa kun osakkeet lähtee ylöspäin.
Moraalin miehenä palautan tietysti sakottamani rahat sitten kun ne on pääomatuloina tullut takaisin.
No en tiedä mutta tuolla toiset lietsoo että siellä ja siellä on armeija valvomassa kaduilla ja kaupoissa.
Eivät tajua että siellä meininki on ihan erilaista ja ihan oikeita ammattisotilaiden taisteluosastoja joita voidaan käyttää joukkojenhallintaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran pakko tarttua tähän että "pidetään kk maksut rullaamassa" mutta sekin kääntöpuoli tuossa on että aika monella putoaa tulot karanteenien takia niin menojakin pakko leikata.. kaikki ei ole niin mustavalkoista että voisi pitää jäsenyyksiä rullaamassa

Olisi varmaan laitettu, jos kaikki ei menisi elämisen kuluihin. Ala on ihan vitun kilpailtu, enkä ole ollut koskaan erityisen hyvä tekemään rahaa. En myöskään pidä ajatuksesta, jossa myisin muutamalla kympillä papereita näkemättä koskaan ihmistä. Se ei vaan ole mun juttu.

Koko alkuvuosi on ollut aika huono. Viime syksy ja loppuvuosi oli hyviä, kunnes joulukuu oli taas ihan perseestä. Kyllä ne muutamat tonnit on ollut säästössä, kunnes ne palaa sitten taas alveihin ja muuhun vastaavaan.

Ihan yhtä relevantti kysymys olisi mun mielestä kysyä palkkatyössä käyvältä pikavippisukupolvelta että löytyykö häneltä massia tililtä sen verran että pystyy elämään pari kuukautta pelkästään omilla säästöillä ja maksamaan niistä kaikki juoksevat kulut ja velat (pitäisi siis löytyä, mutta ei moneltakaan löydy).

Miksi se kortti piti kuolettaa? Eikö se kannattaisi maksaa ihan normaalisti se salimaksu, vaikka sinne salille ei pääsekään? Tällä tavalla sulla on todennäköisemmin sali missä reenata kun tää koronatilanne helpottaa

on kyllä merkillinen näkökulma. vittu huh huh. massia vissiin piisaa? kaikilla ei ole ylimäärästä heitellä sinne tänne ei mistään. voithan sinäkin vaikka kävellä ympäri kaupunkia viikon parin päästä, ja laittaa jokasen kiinni olevan liikkeen postiluukusta 5 euron setelin. vaikka joka ikinen päivä.

toivottavasti Vataselle ei käy mitenkään todella paskasti taloudellisesti tässä. todella todella valitettava tilanne kyllä. ukko tehnyt hommia bisneksiensä eteen ihan helvetisti, ja ansainnut kyllä mammonansa ja lambonsa.

Ihan yhtä relevantti kysymys olisi mun mielestä kysyä palkkatyössä käyvältä pikavippisukupolvelta että löytyykö häneltä massia tililtä sen verran että pystyy elämään pari kuukautta pelkästään omilla säästöillä ja maksamaan niistä kaikki juoksevat kulut ja velat (pitäisi siis löytyä, mutta ei moneltakaan löydy).
Ei löydy tolta sukupolvelta säästöjä pahan päivän varalle, monetkaan eivät ole viitsineet edes liittyä minkään työttömyyskassan jäseneksi, no oppivathan näinä aikoina elämään.

on kyllä merkillinen näkökulma. vittu huh huh. massia vissiin piisaa? kaikilla ei ole ylimäärästä heitellä sinne tänne ei mistään. voithan sinäkin vaikka kävellä ympäri kaupunkia viikon parin päästä, ja laittaa jokasen kiinni olevan liikkeen postiluukusta 5 euron setelin. vaikka joka ikinen päivä.
Kyllä, minulla riittää massia tässä kuussa ja vielä ensi kuussa maksaa se 29e/kk kuntosalista, kävin siellä tai en. Ja eiköhän kaikilla muillakin punttipenoilla ole sen verran et salin saa maksettua. Sitten jos tilanne pitenee ja porukkaa lomautetaan tai irtisanotaan, niin tilanne on eri.

Viestissä, johon vastasin lainaamassasi viestissäni, oli kyse kuukauden mittaisesta kortin jäädyttämisestä.

Kyllä, minulla riittää massia tässä kuussa ja vielä ensi kuussa maksaa se 29e/kk kuntosalista, kävin siellä tai en. Ja eiköhän kaikilla muillakin punttipenoilla ole sen verran et salin saa maksettua. Sitten jos tilanne pitenee ja porukkaa lomautetaan tai irtisanotaan, niin tilanne on eri.

Viestissä, johon vastasin lainaamassasi viestissäni, oli kyse kuukauden mittaisesta kortin jäädyttämisestä.

no ihan hyvä ajatushan tuo on jos kerran varaa on. olihan tossa yksikin tyyppi maksanut jopa kahden eri salin kk maksut. hatun nostot teille. itellä ei varaa ole tyhjästä maksaa. voitte maksaa minunkin osuuden halutessanne, vaikka kahteen eri saliin.

Täytyy miettiä toinen puoli myös, sairaallassa kaikista heikoimmat yksilöt ketkä voi pudota koronaan. Salilla luultavasti ne vahvimmat. Edelleen.. En ole töissä, käyn viemässä tarvikkeita tätä epidemiaa vastaan.
Heh, tähän kyllä pakko sanoa, että ylipainoiset vuosia roinanneet ja yönsä ovella valvoneet bodarit on hyvin kaukana siitä kansan vahvimmasta annista, moni itseasiassa varmasti riskiryhmää, joten suosittelen monelle isolle bodarille kotijumppaa.

Mites olette saaneet rahoja takaisin matkoilta, kun niitä on varmaan joiltakin peruuntunut? Olisi useampikin reissu tiedossa lähiaikoina. Lentoyhtiö Norwegian, maksettu aikanaan Norwegianin luottokortin läpi (lennot + hotellit), niin saattaapi jotain hyvitystä ehkä takaisin saada?

Hauska et puhut minä minä minä :D Kaikilla ei sellanen tilanne ole ja siinä vaiheessa ku tulot on pakkasella menoihin nähden niin viimene paikka kyl salimaksu minne laitetaan rahaa :D sädstory

Ei löydy tolta sukupolvelta säästöjä pahan päivän varalle, monetkaan eivät ole viitsineet edes liittyä minkään työttömyyskassan jäseneksi, no oppivathan näinä aikoina elämään.
Vuonna 2008 kun alkoi lama oli muistaakseni pahimmillaan esim metalliliiton(nykyinen teollisuusliitto)kassassa ensi hakemusten käsittelyaika 16viikkoa..siinä oli kiva venailla rahoja 4kuukautta..siitä oppi sen että jokunen euro kannattaa pitää jemmassa..toivotaan että nyt selvitään vähemmällä

Yrittäjäksi kun lähdit, niin et sitten liiketoiminta suunnitelmaa tehdessä ottanut huomioon, että välillä voi tulla huonoja ja vielä huonompia hetkiä bisnesten parissa? Eikä tämä vittuiluna. Tuntuu vaan ihmeelliseltä että tässäkin skenessä moni alalla vuosiakin ollut toimija alkaa kitisemään ja manaamaan heti "kriisin" ensi metreillä taloudellisen kurjuuden takia. Kai nyt kassasta on pahan päivän varalle osattu laittaa edes kuukauden parin kulujen verran pätäkkää?
Tätä maasta löytyy kymmeniä tuhansia pienyrittäjiä jotka elävät hyvin pienillä tuloilla, kädestä suuhun. Parempi kai se yhteiskunnan kannalta kuin että olisivat työttöminä? Monet ovat myös investoineet ja ottaneet velkaa. Tilanteet vaihtelevat yrittäjillä paljon, monet menestyneimmistäkin ovat olleet jossain vaiheessa ns. kuilun partaalla. On lapsellista tai puhdasta tietämättömyyttä lähteä heitä arvostelemaan. Ja kukaan ei tiedä, miten pitkään tämä jatkuu, kenties koko kesän? Kuntosalikävijätkin, ne jotka yhä haluavat treenata, ovat hyvin pieni ryhmä. Pari miljoonaa kun käy yhä töissä eivätkä kaikki ole työpaikallaan yksin. Juuri tuo muiden syyttely on yksi hysterian merkki josta on tosi paljon haittaa.

Toivottavasti valtio määrää ovia säppiin liikunta, anniskelu ym paikoissa
Toivottavasti eivät sitten ihmettele, kun on kaikkien kieltojen ja rajoitusten seurauksena 500 000 uutta maksuhäiriöistä Suomessa. :zzzz:

Edit. Tulin just salilta. Mun lisäksi laskin 14 muuta itsekästä kusipäätä. Kaikki olivat tavallisia kuntoilijoita – sekä miehiä että naisia.

Täs on nyt puhuttu kuukauden salimaksusta. Nyt se on priorisointikysymys ja heijastelee jokasen arvomaailmaa. Toki, jos tää tilanne jatkuu pitkään ja jostain kumman syystä joka toisen salillakävijän työt loppuu kesken, ni tietenkin omaa taloutta pitää hallita ja karsia kaikki turha pois. Siihen turhaan lukeutunee paljon muitakin asioita kuin erinäiset jäsenyysmaksut.

Mulla meni alle satku noihin maksuihin. Jätän sit vaikka Pepsi Maxit ja noutokahvit ostamatta, jos mun talous kaatuu tähän. En mä mikään massipäällikkö oo, mut tuntuu oudolta, et yhtäkkiä kaikki on vitun köyhiä, ku pitäis tehä jotain kollektiivista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom