Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Miksi se kortti piti kuolettaa? Eikö se kannattaisi maksaa ihan normaalisti se salimaksu, vaikka sinne salille ei pääsekään? Tällä tavalla sulla on todennäköisemmin sali missä reenata kun tää koronatilanne helpottaa

Sanoin hiukan väärin tuon, mutta jäsenyyteni on nyt keskeytetty määräajaksi, josta olen maksanut hinnaston mukaisen keskeytysmaksun. Keskeytys on voimassa kuukauden verran ja asiakkuus jatkuu taas normaalisti aiemmin sanomastani päivämäärästä eteenpäin. Koska olen myös tästä kuukaudesta maksanut täyden kuukausimaksun, mutta tämän tilanteen vuoksi olen jäsenyyden määräajaksi, tulen saamaan tästä hyvityksen jälkikäteen, mikä nyt on mulle tässä tilanteessa merkityksetön juttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä ei ole sitten moralisointi, vittuilua tai ajojahtia, vaan ihan keskustelun herättelyä aiheesta... @PT-Vatanen , olit just ulkomailla ja kotiin palatessa viranomaiset antaneet vahvan suosituksen pitää pari viikkoa karanteenia, sä et ilmeisestikään aikonut tuota noudattaa? Miten perustelet tämän esim asiakkaallesi, jos sitä sinulta kysellään? Esim oma työnantaja kieltänyt tulemasta vastaavassa tilanteessa työpaikalle, joka mielestäni ihan ok muun työyhteisön kannalta.
Kotona istun tällä hetkellä toimistossa, eilen myös olin kotona 23h ja 30min. Puolen tunnin verran kävin eilen salilla aamupäivällä viemässä henkilökunnalle kumihanskoja siivoamista varten, vai olisiko pitänyt olla viemättä? Tänään käyn saleilla noin 15min verran, vien desifointiaineta, pumppupulloja ja pikakuumemittarit salille, vai miten on? Jätänkö käymättä?

Aidan toiselta puolelta on helppo huudella. Täällä jengi jäädyttää korttinsa koska... 50€ kk jäsenyydestä voi mennä puolet hukkaan. Mulla toi 50€ on 25 000€, siinä tulee vähän paineita toimia niin että asiakkaat on tyytyväisiä eikä ala korttejaan jäädyttämään. Heti kun joku maksaa mun laskut niin vedän salit kiinni hyppään kellariin, kenen osoitteeseen laitetaan laskut?

Loppuun vielä jopa HUS määräsi kaikki lääkäri / sairaalahenkilökunnan palaamaan suoraan ulkomailta töihin jos ei ole oireita, kyseessä sairaala. Varotoimena vain kumihanskat ja hengitysuojaimet.

Pahoittelut jos vastaus oli kärkäs mutta muistakaa ihmiset maalaisjärki.

Poliittisesti virus on saanut hyvääkin aikaan.

Itseäni vituttaa tämä koulukuvio, kun elämme suomessa missä internet on nopea, toimiva ja edullinen, ja lähes kaikilla lapsilla on jonkin sortin pääsy kännykkään, tableen tai pc:lle, niin miksi esim täällä meidän kotikunnassa ei ole KOSKAAN tullut mieleenkään harjoitella etäopintoja jo ala-asteella. Olisi vaikka 1-2 kertaa vuodessa jokin harjoitus jonka voisi vanhemman kanssa käydä läpi jotta olisi oikeesti toimivat valmiudet, sovellukset ja tietotaito noilla naperoilla ja opettajilla tähän.

Nyt sitten kun paskat on housussa niin sännätään pitkin kämppää etsimässä mitä vaan paperia mihin pyyhkiä.

Uskallan jopa väittää että 25 vuoden päästä perus(home)koulua ei enää tunneta samalla tavoin kuin nykyään, voisiko Suomi olla edellä näissä asioissa?

Sori, meni vähän ohi itse viruksesta vaikka sen tuomiin jälkiseurauksiin liittyykin.

Valitettavasti löytyy porukkaa, jotka ei saa lasta kuriin tai ei ole mitään kuria, jolloin mukula ottaa tän lomana, eikä opiskele yhtään. Meillä tänään lapset vielä koulussa ja opettaja eilen sanonut, että vähintään joka toinen päivä ottaa videopuhelun oppilaaseen.

italiassa väestön keski-ikä maailman vanhimpia.

Kehitysmaissa väki nuorta suurimmalla osalla ei varaa mennä kuumeen takia lääkäriin.

Varmaan todellisia lukuja mahdoton tietää.

Kiinassa ja japanissa on tapauksia että ovat sairastuneet toisen kerran.

Loppuun vielä jopa HUS määräsi kaikki lääkäri / sairaalahenkilökunnan palaamaan suoraan ulkomailta töihin jos ei ole oireita, kyseessä sairaala. Varotoimena vain kumihanskat ja hengitysuojaimet.

Olisikohan sairaalahenkilökunta hieman eri juttu saada töihin, kuin kuntosalihenkilökunnan?

niin. ei taida nykypäivänä olla ku "OLEXÄ JOKU ANTI-ROKOTE UKKO VAI?" itse olen kyllä asiasta helvetin ylpeä, ja isoin virhe mitä koskaan elämässäni olen tehnyt, on esikoiseni rokottaminen sika_vitu_influenssaan.

edit: ja kai sillon lapsena rokotettiin muustakin ku vaan pelkkään jäykkäkouristukseen, mutta kuitenki ne perus setit jotka annettiin vielä joskus vuonna 1990 tienoilla. mutta kuitenkin..

Taannoin oli uutisissa juttua, että Magneettimedian jakelualueella lestat jättää muksunsa rokottamatta ja tuhkarokko on nostanut päätään.

Ei se rokotus ei ole pelkästään itseä varten. Samalla tavalla tämä koronakin jää varmasti kiertoon, ja toivottavasti vesirokon tapaan lapsena sairastettuna saa lievin oirein hyvän vastustuskyvyn. Vaarassa pidemmän ajan päästä ovat sitten lähinnä ne, jotka eivät ole lapsena sairastaneet tai myöhemmin rokotettu.

Olisikohan sairaalahenkilökunta hieman eri juttu saada töihin, kuin kuntosalihenkilökunnan?

Täytyy miettiä toinen puoli myös, sairaallassa kaikista heikoimmat yksilöt ketkä voi pudota koronaan. Salilla luultavasti ne vahvimmat. Edelleen.. En ole töissä, käyn viemässä tarvikkeita tätä epidemiaa vastaan.

Ei tarvitse paniikkiin mennä mutta hiukan voisi osoittaa kunnioitusta yhteiskuntaa kohtaan. Tämä on vain influenssaa valtaosalle mutta siltä pieneltä osalta se voi kuitenkin viedä hengen.

Niin kuin kirjoitin tuossa aikaisemmin että salille menee todennäköisesti sellaiset henkilöt jotka eivät kuulu riskiryhmään vaikka viruksen saisivat. Itse meinaan treenata ihan normaaliin tapaan niin kauan kuin tunnen itseni täysin terveeksi. Kolikon kääntöpuolena on että en vieraile esimerkiksi appivanhempien luona (jes!!) koska ovat jo ikäihmisiä. Töissä mun on käytävä kuitenkin ja kaupoissa on käytävä jne. asioiden hoitamista. Tämän ihmisten eristäytymisen seurauksena mun emännän firma tulee todennäköisesti menemään lähitulevaisuudessa konkurssiin, niin sekin voi tuntua valtaosalle pieneltä jutulta, mutta meidän pöydästä se vie leivän.

Kotona istun tällä hetkellä toimistossa, eilen myös olin kotona 23h ja 30min. Puolen tunnin verran kävin eilen salilla aamupäivällä viemässä henkilökunnalle kumihanskoja siivoamista varten, vai olisiko pitänyt olla viemättä? Tänään käyn saleilla noin 15min verran, vien desifointiaineta, pumppupulloja ja pikakuumemittarit salille, vai miten on? Jätänkö käymättä?

Äkkiseltään sanoisin olisi pitänyt olla viemättä ja jätä käymättä. Luulis et henkilökunta osais ite hankkia kumihanskoja, desinfiointiainetta, kuumemittarit jne. Mikäli ei osaa, niin kannattaa varmaa palkata vähän ammattitaitosempaa henkilökuntaa ens kerralla.

Muuttaako koronatilanne henkilökunnan paikallaoloa Pitksun gymillä? Ajattelin jos sitä kävisi testaamassa paikan tässä lähipäivinä mutta sitä varten pitäisi saada ostettua kertakäynti...

Eikös tän pitänyt olla tämänkin palstan johtavien virologien mukaan ainoastaan ikäihmisten riesa, vai?
Tehohoitoon päätyneiden nuorten osuus ryöpsähti Hollannissa ja Italiassa – taustalla synkkä laskelmointi? https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442118.html
Osuu edelleen eniten perussairaisiin, etkä sitä faktaa voi muuttaa vaikka kaivaisit kaikki tilastot.

Äkkiseltään sanoisin olisi pitänyt olla viemättä ja jätä käymättä. Luulis et henkilökunta osais ite hankkia kumihanskoja, desinfiointiainetta, kuumemittarit jne. Mikäli ei osaa, niin kannattaa varmaa palkata vähän ammattitaitosempaa henkilökuntaa ens kerralla.
Joo, niinhän se tosiaan menee, että henkilökunta käy ostamassa omilla rahoillaan työssä tarvittavat välineet. :unsure:

Niin kuin kirjoitin tuossa aikaisemmin että salille menee todennäköisesti sellaiset henkilöt jotka eivät kuulu riskiryhmään vaikka viruksen saisivat. Itse meinaan treenata ihan normaaliin tapaan niin kauan kuin tunnen itseni täysin terveeksi. Kolikon kääntöpuolena on että en vieraile esimerkiksi appivanhempien luona (jes!!) koska ovat jo ikäihmisiä. Töissä mun on käytävä kuitenkin ja kaupoissa on käytävä jne. asioiden hoitamista. Tämän ihmisten eristäytymisen seurauksena mun emännän firma tulee todennäköisesti menemään lähitulevaisuudessa konkurssiin, niin sekin voi tuntua valtaosalle pieneltä jutulta, mutta meidän pöydästä se vie leivän.
Itsekkäät ihmiset eivät tätä firmojen kaatumista näe tai eivät välitä ja osa jopa toivoo että kaatuu kun Suomessa ollaan. Lasku tulee olemaan kova Suomelle tästä ja voi vittu jos tuo virus muuntautuu eikä saada lääkettä, niin meillä ei kuormitu pelkästään sairaalat, vaan sosiaalihuolto ja asunnon ulosottotoimet. Mut mitä väliä sillä on että perheet joutuu valtavaan taloudelliseen kuseen, kunhan saadaan hengityskoneessa makaava 90 vuotiaan tupakoitsijan elämää venytettyä 2vuotta.

Luitko tuota ollenkaan? Ihan sama tilanne kuin ennenkin, miksi pitää lietsoa?
Tämä tässä onkin sairasta, osalla on älytön tarve paisutella asiaa ja ne varmaan hommaa itselleen tahallaan koronan, että pääsee jeesustelemaan lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom