Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Mitenhän täällä Suomessa jos tulisi vastaava kuin Italiassa tällä hetkellä. Kuinkahan moni sairaanhoitaja jättää menemättä töihin? Jos ajattelee että sulla on kotona lapsia ja pitäis lähteä töihin 15€ tuntipalkalla ja työpaikka täynnä sairaita? Veikkaan että hoitajista tulee pulaa.

Varmaan maksavat reilusti ylimääräistä tuollaisessa tilanteessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämähän on tosi yleistä. Vähän väliä löydän itseni tilanteista joissa mietin, etteikö ihmisille opetettu lapsena minkäänlaisia käytöstapoja.

Joudun työssäni kättelemään paljon. On todella yleistä yskästä tai aivastaa kämmeneen, jos on ”hieman” paremmat tavat, pyyhkäistään enimmät räät housuihin mutta yleenää ei, ja sitten annetaan käsi käveltäväksi. Hyi helvetti.

Edit. Tästä syystä käsidesi autossa jos ei laukussa, jo vuosia.

Olin eilen koko päivän yli 1000 hengen konttorilla ja tiedän että siellä on matkustavia ihmisiä. Pesin kädet 20s saippuaa + huuhtelu, avasin ovet kyynärpäällä, en kätellyt ketään, neukkarissa oli pakko käyttää kaukosäädintä mutta käsidesiä perään..

Mutta jumalauta miten vaikeaa on olla koskematta omaan nenään, olla hieromatta silmiä tai laittamatta kynä suuhun jossain välissä. Ei onnistu.

Mutta jumalauta miten vaikeaa on olla koskematta omaan nenään, olla hieromatta silmiä tai laittamatta kynä suuhun jossain välissä. Ei onnistu.
Ihan mahdotonta koska moni noista saattaa olla täysin refleksinomainen toiminto.

Varmaan maksavat reilusti ylimääräistä tuollaisessa tilanteessa?
LOL - ei satavarmasti maksa.

Työpaikat joissa etätyöt mahdollisia on niin vastuullisia että. Määrätään jengi kotiin 2 viikoksi, töihin. Kaupassa käyvät kyllä ja muu perhe miten kukin,

Duunarina kun soitat työterveydenhuoltoon kuumeessa niin sanovat että jos nyt loppupäivän huilaat...

Tässä oiva osoitus siitä miksi koronavirus leviää Euroopassa! Pyhä Vapaa Liikkuvuus on kaikkein tärkeintä ja ettei kenenkään tunteita loukata. Varsinkaan jos ovat muualta kuin EU:sta. Videolla kaveri tulee muutaman päivän lomalta Milanosta. EI MITÄÄN TARKASTUKSIA. =D
EU:lle omien kansalaisten terveys ja turvallisuus kun ei ole tärkeintä, ainoastaan MAAILMAN parantaminen. Tarkastaminen saatikka käännyttäminen kun voi olla loukkaavaa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=iqhJmsZC_a4

LOL - ei satavarmasti maksa.

Työpaikat joissa etätyöt mahdollisia on niin vastuullisia että. Määrätään jengi kotiin 2 viikoksi, töihin. Kaupassa käyvät kyllä ja muu perhe miten kukin,

Duunarina kun soitat työterveydenhuoltoon kuumeessa niin sanovat että jos nyt loppupäivän huilaat...

Pakkohan niillä on maksaa jos muuten ei ole tarpeeksi hoitajia. Tuollaisessa tilanteessa tulee varmaan helposti ylitöitäkin ja kuka sinne jää ylitöihin jos ei saa kunnon korvausta? Pahimmassa tapauksessa menee henki sen takia kun meni töihin. En tiedä kuinka yleistä, mutta ainakin tässä lähellä yhdellä paikkakunnalla ei ole nyttenkään tarpeeksi hoitajia. Jatkuvasti hakevat vaan ei ole halukkaita. Tulisi varmaan raatoja aika hyvään tahtiin jos kovin paha tipanne olisi.

Melko kummallista touhua, varsinkin tuo koulu homma.
Toiselta foorumilta kopioitu:

Lähetetty: 11.03.2020

Meillä työmaalla on osa maista kokonaan matkustuskiellossa.
Ja itse asiassa nyt on kielto käyttää jo kotimaan matkustuksessakin julkisia kulkuvälineitä. Ainakin osa firmoista on moisen kotimaankin matkustuskiellon antanut vähin äänin Suomessa jo viime viikolla.

Se itseä on vähän ihmetyttänyt, kun täällä paikalliseen kouluun pasahtaa opettaja Italiasta Koronaoireisena opettamaan. Tai poika yläasteella ”sai” opastaa eilen vai toissapäivänä jotain vierailija-oppilasryhmää jostain Keski-Euroopasta, VR laseja soviteltiin vuorostaan itse kunkin naamalle.... Samoin koulusta ovat menossa porukalla julkisilla uimahalliin huomenna jne. Jotenkin tulee mieleen, että kuinka hyvä tässä tilanteessa on tuo ”älä anna pelolle valtaa” lähestymistapa…

Vähän tuntuu, että nuo ohjeistukset eivät ole ihan kaikissa organisaatioissa synkassa.

Vähän tuntuu, että nuo ohjeistukset eivät ole ihan kaikissa organisaatioissa synkassa.
Eihän se voi synkassa ollakaan, koska on eri resurssit ym.

Juuri eilen työkaverin kanssa juteltiin, että meillä on kv matkustuskielto, suositus välttää matkustamista kotimaassakin ja vahva kehoitus jäädä etätöihin pariksi viikoksi jos on yhtään syytä epäillä mitään.
Työkaverin vaimo on sairaanhoitaja, oli yskää ym. mutta ei kuumetta alkuviikosta; töihin vaan.

Haha, nyt alan jo olla vainoharhainen... pomo oli tulostanut lappuja (aikuisten oikeesti) missä neuvotaan miten pestään kädet ja aivastetaan ja niistetään oikein... Nooh ei siinä mitään, tuntipalkka niin minä voin niitä levitellä pitkin hallia, mutta olin sitten työstämässä erästä osaa ja yks sankari tuli puhumaan paskaa viereen niin ensimmäisenä pari kunnon aivastusta, eka ilman mitään suun suojaamista mutta toinen jo osui, kämmeneen tietysti. Perään viel vähä niistellään niin huomasin että lakkasin hengittämästä sen aikaa kun se siinä urpoili ja nyt varmaan tekemään testamentti.
Tälläisiä lappuja pitäisi olla muutenkin koska yllättävän moni ihminen on ihan vitun idiootti eikä yhtään mieti miten ja mihin pärskii eli mm. käsiinsä.
Ja just toi että pyyhitään nenästä räkää kämmenselkää ja meno vaan jatkuu.
Tuolla oli tuo Merkelin 70% niin tarkoittaa varmaan pitkässä juoksussa eikä kuukauden tai vuoden aikana.

Liekö ensimmäinen kerta ikinä kun näen, että lääkärit niputetaan samaan yhteiskunnalliseen asemaan siivoojien, tarjoilijoiden ja bussikuskien kanssa. Hohhoh.
Heikki Valkama: “Etätyö on paremman väen optio” – puolitoista miljoonaa suomalaista ei voi siirtyä etätöihin, oli korona tai ei
Lääkäri, siivooja ja tarjoilijat menevät töihin, oli tarttumapelko tai ei, kirjoittaa Heikki Valkama blogissaan.

https://yle.fi/uutiset/3-11251506

Mun mielestä on aika huikeeta, että ensi viikolla tapahtuva lääkäripäivät konferenssi pyytää viranomaisilta kannanottoa tulisiko 3000 osallistujan lääkäripäivät perua. No mitä luulette, lääkärit? :ROFLMAO:

Kaveriksi vielä tuhannet sairaanhoitajat on ainakin vielä tällä hetkellä osallistumassa kuun lopun sairaanhoitajapäiville.

Mun mielestä jonkun ihan loppujen lopuksi turhanpäiväisen konferenssin kohdalla on ihan selvää että perutaan. Mitä ihmettä ihan oikeasti. :woot:
Olen ihan varma, että tuolla tarpeeksi äänekkäät ja/tai päättäjät ei halua päästää irti siitä että olisi tulossa 2-3 päivän työ(ryyppy)matka. :LOL:

Miksi missään ei puhuta afrikan tilanteesta?
Odotan innolla kun sinne aletaan lappamaan kriisiapua...

Haha, nyt alan jo olla vainoharhainen... pomo oli tulostanut lappuja (aikuisten oikeesti) missä neuvotaan miten pestään kädet ja aivastetaan ja niistetään oikein... Nooh ei siinä mitään, tuntipalkka niin minä voin niitä levitellä pitkin hallia, mutta olin sitten työstämässä erästä osaa ja yks sankari tuli puhumaan paskaa viereen niin ensimmäisenä pari kunnon aivastusta, eka ilman mitään suun suojaamista mutta toinen jo osui, kämmeneen tietysti. Perään viel vähä niistellään niin huomasin että lakkasin hengittämästä sen aikaa kun se siinä urpoili ja nyt varmaan tekemään testamentti.
En mä nyt tiedä onko toi vainoharhaista, vai ihan vain fiksua. Mä teen noin joka tapauksessa, olen tehnyt aina, koska en mä tavallistakaan flunssaa halua. Käteen aivastaminen kyllä ihmetyttää aina. Kuka on keksinyt, että käteen aivastaminen on hyvä idea? Sehän on potentiaalisesti vielä huonompi ajatus kuin aivastaa päin naamaa. Päin naamaa aivastamalla tartutat yhden ihmisen ja käteen aivastamalla kymmenen. Kumartuminen ja lattiaa kohti aivastaminenkin on paljon paljon parempi tapa ja paras taitaa olla kyynärtaipeeseen aivastaminen.

Työkaverin vaimo on sairaanhoitaja, oli yskää ym. mutta ei kuumetta alkuviikosta; töihin vaan.
Jos yskän takia ollaan pois töistä niin mitä seuraavaksi?

Nyt on ollut 5kk kylmää ja märkää. Löytyisikö flunssan oireita?
Kevät on normaalia pidemmällä, herkimmät saa allergia oireita jo. Minkäslaisia ne on?

Mikä nyt onkaan tämän hetken tilanne? 500 tartuntaa Suomessa. Kouluja menee kiinni.
1llä on, 15 ehkä, loput 284 ei. ( 300h koulu)Milloin ne menee kouluun? Avataanko sitten vuoden päästä kun aalto on pyyhkinyt kaiken yli. Aina kun joku sairastuu ja on viikon kipeä niin koko koulu on 2vkoa kiinni?

Ihan aidosti kysyn että miksi riskiryhmiä ei eristetä ja loput sairastaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom