Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ai niin, koskahan pääsis sinne vasta-aine testiin. Maksaa 90e terveystalossa mutta vaatii lääkärin lähetteen, en ole kattonut mutta synlab tarjoaa samaa ja varmaan tekee ne testitkin mutta ainakin sieltä saa verkkotapaamisen kautta lähetteen sinne.
En ymmärrä miksi on pakko olla lähete tohonkin testiin? Ettei ihmiset mene omaehtoisesti toteamaan että toikin on käynyt kylässä huomaamatta?

Eli menet lapsen kanssa lääkäriin. Sulla on korona, lasta sun maski ei paljon lohduta mut suojaa jossain määrin lekuria. Lekurilla on korona, sen maski suojaa sua ja tenavaa. Tenavalla on korona, sun kannalta voi voi kun joudut meneen sen kanssa kotiin kuitenkin, ja lekuri ei ponnista kansalaismaskilla vaan FP2lla tai FP3sella joten sekin auttaa tyhjää paremmin.
Se jo monta kertaa esitetty kysymys on mun mielestä varsin erinomainen kysymys: Jos maskit olisi niin hyödyllisiä kuin väitetään, miksi monessa maassa missä on maskipakko, esim ymmärtääkseni Ranskassa, tehdään jatkuvasti uusia päivittäisiä tartuntaennätyksiä? Voitte kinastella niiden käytöstä teoreettisella tasolla, mutta käytäntö voikin olla vähän eri juttu.

Eikä tule mitään uutta normaalia. Tulee vanha normaali. Ihmettelen jos korona maailmasta katoaa edes rokotusten myötä. Rokotetaanhan influenssaakin vastaan ja silti se täällä jyllää. Tälle tulee käymään niin kuin influenssalle: Ketään ei kiinnosta. Jo aikoja sitten tässä ketjussa joku esitti hyvän vertauksen: Jos influenssa tulisi nyt maapallolle, niin kaikki olisi aivan kusi sukassa, joka paikka suljettu ja karanteenit päällä. Se olisi uusi ja tuntematon ja hirveän pelottava. Mutta kun se ei ole, vaan se on normaalia, niin ei se paljoa nappaa.

Ei kauaa enää tarvitse kärvistellä kun päästään vanhaan normaaliin...

Onkohan noi ihan terveitä enää päästään? Rokote pitää heittää vain sille riskiryhmälle, muut pärjää ilman kuten pärjää ilman influenssarokotustakin. Kukaan nyt lapsia ala rokottamaan koronaa vastaan.

Tarttuu myös aerosoleina.... tai sitten THL valehtelee?

Mun käsityksen mukaan aerosoli leijailee aikas tehokkaasti ja jossain oli myös video, kun ottaa imut vapesta ja uloshengittää maski päällä, niin hienosti leviää maskin sivuilta ulos. Mutta ehkä se korona ei siinä enää sitten tartu? Inaktivoituu jotenkin, kun näkee maskin.

Sen ymmärrän ihan täysin, miksi leikkaussaleissa käytetään maskia. On aivan eri asia. Siellä on avohaavoja, joihin se räkäklimppi voi suusta lentää. Sen se maski pysäyttää. Tai ihon pintaan ei lennä lunssi suusta, joka sitten injektion kautta siirtyy elimistöön.

Eihän tuo huono rajoitus olisi, että lasten turhaa liikkumista rajoitettaisiin? Mitä ne tekee hillumassa kaupoissa tms. jäisivät kotiin leikkimään. Silloin meillä liikkuisi vain maskipäisiä ihmisiä tuolla jossakin, jos se on se pelastava juttu.

Täytyisi testausta ja karanteenia tehostaa... nytkin eräs Haber on tietämättään levittänyt koronaa.... ellei ole pukeutunut sukelluspukuun ja riittävän suodattavaan ja tiiviiseen maskiin.

Kuinkahan monta meitä täällä on, jolla korona on ja sitä levitetään?

Onko sulla muuten mitään faktaa lääkäreiden ja hoitajien tämän vuoden sairauslomatilastoista?
Toki lapset vois määrätä kotiin leikkimään. Mutta ymmärtääkseni yleisesti katsotaan kieroon sitä että taaperoikäisen jättää kotiin yksinään työpäivän tai edes kauppareissun ajaksi. Näkisitkö parempana ratkaisuna ulkonaliikkumiskiellon taaperoille ja samalla työkiellon jommalle kummalle vanhemmalle? Kauppapalvelut yksinhuoltajille?

Haberin flunssista en osaa sanoa, seuraan julkkiksia aika vähän.

Kiitos tuosta THL-linkistä. Se vahvisti käsitystäni siitä että pääasiallinen tartuntaväylä on pisaratartunta, eikä aerosolitartunta ole yhtä merkittävä, joskin mahdollinen esim. pienissä huonosti ilmastoiduissa tiloissa jossa tartunnan lähde on esim huutanut tai laulanut. Mutta mun mielestä sä nyt vähän turhaan hysterisoit tolla aerosolijutulla, koska tonkin tekstin mukaan se on mahdollinen, muttei merkittävä riski.

Jos/kun rokote tulee, toivottavasti ihmiset muistaa mitä kävi viime kerralla. Keskimääräinen rokote kestää kuusi vuotta tehdä, nyt tuodaan sellainen 8-9kk tutkimusten aloituksesta. AIDS:in toiminta selvitetty 80-luvun alusta, siltikin rokote sitä vastaan kehittämättä, ei ole helppoa touhua. Kylläkin pitää todeta, että AIDS on muuntuva virus ja taas korona "perinteinen" influenssa virus, joten pitäisi kai olla helpompaa

Onkohan noi ihan terveitä enää päästään? Rokote pitää heittää vain sille riskiryhmälle, muut pärjää ilman kuten pärjää ilman influenssarokotustakin. Kukaan nyt lapsia ala rokottamaan koronaa vastaan.
Minä en aio itteeni enkä muksuja rokottaa koronaa vastaan vaikka muuten otetaan kaikki piikit.

Vielä tuohon ya-yan kauppahommaan:
Monet kerrat olen ihmetellyt näitä seniorikansalaisia jotka käyttää maskeja ja hanskoja niin miksi pitää olla molempien kaupassa?
Toinen joo varmasti ajaa mutta kai sen luulisi osaavan kerätä ne ostokset. Tottakai on sosiaalinen tapahtumakin ja ei voi olla kotona kaiken aikaa mutta silti jotenkin nurinkurista touhua.
Pitäisi kaivella jostain noita kauppojen kotiintoimitusten tilastoja niin näkisi miten mennyt, aivan varmasti laskenut mutta osalle jäänyt pysyväksi ihan taudeista riippumatta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Just nyt kympin uutiset väitti että jenkeissä korona on tappanut 223 000 ihmistä.
Miten mä en ihan usko tuohon?

Siellä oli hauska kun se yks positiivisen korona testin saanut tyyppi kuoli autokolarissa ja merkattiin kuolleeks koronaan niin se vastaava lääkintä viranomainen koitti selitellä että "on mahdollista että tämä kolari aiheutui siitä että kuljettaja kantoi covid-19 viirusta".

Toki lapset vois määrätä kotiin leikkimään. Mutta ymmärtääkseni yleisesti katsotaan kieroon sitä että taaperoikäisen jättää kotiin yksinään työpäivän tai edes kauppareissun ajaksi. Näkisitkö parempana ratkaisuna ulkonaliikkumiskiellon taaperoille ja samalla työkiellon jommalle kummalle vanhemmalle? Kauppapalvelut yksinhuoltajille?

Haberin flunssista en osaa sanoa, seuraan julkkiksia aika vähän.

Kiitos tuosta THL-linkistä. Se vahvisti käsitystäni siitä että pääasiallinen tartuntaväylä on pisaratartunta, eikä aerosolitartunta ole yhtä merkittävä, joskin mahdollinen esim. pienissä huonosti ilmastoiduissa tiloissa jossa tartunnan lähde on esim huutanut tai laulanut. Mutta mun mielestä sä nyt vähän turhaan hysterisoit tolla aerosolijutulla, koska tonkin tekstin mukaan se on mahdollinen, muttei merkittävä riski.
Yksinhuoltajillahan on hieman vaikeaa jättää taapero kotiin, mutta muut voisivat jättää. Mietin sitä, että jos korona on niin pirun herkästi tarttuva ja vaarallinen, niin eikö kannattaisi tehdä enemmän ja paremmin?

En mä mitään hysterisoida halua, vaan ihan keskustelua herätin, että onko oikeasti kuinka suurta hyötyä maskista. Ja siitä, kuinka hassusti ihmiset sitä käyttää.

Itse en maskia käytä. Anteeksi vaan, kun tartutan teidät kaikki muut.

Yksinhuoltajillahan on hieman vaikeaa jättää taapero kotiin, mutta muut voisivat jättää. Mietin sitä, että jos korona on niin pirun herkästi tarttuva ja vaarallinen, niin eikö kannattaisi tehdä enemmän ja paremmin?

En mä mitään hysterisoida halua, vaan ihan keskustelua herätin, että onko oikeasti kuinka suurta hyötyä maskista. Ja siitä, kuinka hassusti ihmiset sitä käyttää.

Itse en maskia käytä. Anteeksi vaan, kun tartutan teidät kaikki muut.
Niin sun mielestä on typerää ettei lapsilla käytetä jos se korona on kerran vaarallinen, ja itse et käytä.

Ok, ei siinä sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom