Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Arvasinkin ettet pysty parempaan.
Tiedän kykyjeni selittää asioita olevan rajalliset, mutta kai nyt hoksasit, että Suomessa on nykyään "elämän ehtoopuolella" huomattavasti enemmän väkeä kuin 5-10 vuotta sitten ja tässäpä vielä verrattiin vuoden 2023 marraskuuta (kuukausi, jolloin normaalistikin Suomessa kuolee eniten väkeä) useamman vuoden takaisiin kuukausikeskiarvoihin? Ei siis edes edeltävän vuoden kuukausikeskiarvoihin, saati edeltävien marraskuiden keskiarvoon. Tällain tulee näkyville jopa 40 pinnan "ylikuolleisuus", joka käytännössä onkin ihan normaalin väestönpoistuman rajojen sisällä.
Ymmärsitkö kyllä/ei?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedän kykyjeni selittää asioita olevan rajalliset, mutta kai nyt hoksasit, että Suomessa on nykyään "elämän ehtoopuolella" huomattavasti enemmän väkeä kuin 5-10 vuotta sitten ja tässäpä vielä verrattiin vuoden 2023 marraskuuta (kuukausi, jolloin normaalistikin Suomessa kuolee eniten väkeä) useamman vuoden takaisiin kuukausikeskiarvoihin? Ei siis edes edeltävän vuoden kuukausikeskiarvoihin, saati edeltävien marraskuiden keskiarvoon. Tällain tulee näkyville jopa 40 pinnan "ylikuolleisuus", joka käytännössä onkin ihan normaalin väestönpoistuman rajojen sisällä.
Ymmärsitkö kyllä/ei?
Juu tottakai se johtuu tuosta, ei mitää epäselvää 😉
 
Hesari ei petä.
1707110798928.png
 
Juu tottakai se johtuu tuosta, ei mitää epäselvää 😉
Hienoa. Olisihan se hyvin outoa, jos sotavuosien jälkeinen ~50 pinnan loikka syntyvyydessä ei mitenkään näkyisi kuolleisuustilastoissa tämän ikäluokan tullessa teknisen käyttöikänsä loppuun.
 
Älä viitsi aloittaa tuota taas. Mä en ole susta täällä puhunut mitään pahaa koskaan, pelkästään positiivista mielestäni ja olen yrittänyt jotenkin sua ymmärtää. Ylilaudalla olen käynyt lukemassa juuri sen verran, että tutustun tähän sun ajojahtiisi.

Mutta kyllä mäkin olen tässä vuosien varrella ymmärtänyt oikein hyvin, miksi sun ihmissuhteesi kaatuvat täysin. Tää olkoon mun viimeinen viestini tähän uppoavaan laivaan.
"Mä en ole susta täällä puhunut mitään pahaa koskaan"

On tää kyl pahansuopa kaveri. Ohittaa täysin että juuri edellisessä viestissä haukkuu taas kaikki :D
Juuri tommoiset persekipuiset sitten kihisee ympäri nettiä ja koittaa lynkata porukkaa. Etkä sä mihinkään täältä lähde. Siellä lurkkaat taustalla.
 
Tämäpä yllättävä vastaus. Oletin täältä löytyvän tieteenalan kirkkaimman kärjen, ainakin juttujen perusteella. Taannoin juttelin kaverin kanssa, joka kehui löytyvän aukotonta dataa, joka todistaa rokotteen olevan about kaikkien viime vuosien työikäisten sydäntapahtumien aiheuttamien kuolemien perisyy.
Tiedä sitten siitä tieteen kirkkaimmasta kärjestä, mutta tässä yksi oikea lääkäri ainakin tuo esiin rokotteen ja sydänongelmien potentiaalista yhteyttä. Ja kuten noissa Campbellin videoissa, joita olen linkannut, on hänellä iso huoli siitä, että toistaiseksi näitä tutkimuksia on tehty hyvin vähän. Jätetään jostain syystä ns. elefantti huoneessa vaille huomiota.


No, ilmeisesti tämä epäilys nyt kasvaa vähän siellä sun täällä. Mä uskon että totuus tulee julki joskus, mutta aikaa siihen menee.
 
Tiedän kykyjeni selittää asioita olevan rajalliset, mutta kai nyt hoksasit, että Suomessa on nykyään "elämän ehtoopuolella" huomattavasti enemmän väkeä kuin 5-10 vuotta sitten ja tässäpä vielä verrattiin vuoden 2023 marraskuuta (kuukausi, jolloin normaalistikin Suomessa kuolee eniten väkeä) useamman vuoden takaisiin kuukausikeskiarvoihin? Ei siis edes edeltävän vuoden kuukausikeskiarvoihin, saati edeltävien marraskuiden keskiarvoon. Tällain tulee näkyville jopa 40 pinnan "ylikuolleisuus", joka käytännössä onkin ihan normaalin väestönpoistuman rajojen sisällä.

Tähän liittyen: Suomessa kuoli poikkeuksellisen paljon ihmisiä marraskuussa 2023 – kaksi oleellista syytä

Runsas kolmasosa Eurostatin raportoimasta 40 prosentin ylikuolleisuudesta johtuu sitä, että Suomessa iäkkäiden ihmisten määrä on kasvanut, Koskinen sanoo. Ikärakenne huomioidenkin kuolleiden määrä Suomessa marraskuussa 2023 oli kuitenkin selvästi odotettua suurempi
 
Noh, ei näemmä mennyt omat arvelut ihan yhteen asiantuntijan kanssa, sillä en odottanut vieläkin tällaista hiustenhalkomista tehtävän:

"Ikärakenne huomioidenkin kuolleiden määrä Suomessa marraskuussa 2023 oli kuitenkin selvästi odotettua suurempi. Syy tähän piilee koronassa. Koronaan liittyviä kuolemia oli marraskuussa erityisen paljon, noin 500 enemmän kuin lokakuussa.
– Valtaosa koronan aiheuttamista ja infektioon liittyvistä kuolemista koski marraskuussa hyvin iäkkäitä, joilla oli lisäksi vakavia perussairauksia. Kuolleiden keskimääräinen ikä oli näissä tapauksissa 84 vuotta ja 94 prosenttiin kuolintodistuksista oli kirjattu pitkäaikainen sairaus joko peruskuolemansyyksi tai kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi, sanoo THL:n johtava asiantuntija Sirkka Goebeler tiedotteessa.
"

Siis vaikka nämäkin poloiset olivat ylittäneet elinikäennusteen ja koska nyt vain sattuivat kuolemaan koronan kanssa - niin silti ne halutaan kirjata "koronan aiheuttamana ylikuolleisuutena". Jos tiputetaan tuo keinotekoinen jaottelu pois, niin en taida kovin pahasti väärässä olla?
 
Noh, ei näemmä mennyt omat arvelut ihan yhteen asiantuntijan kanssa, sillä en odottanut vieläkin tällaista hiustenhalkomista tehtävän:

"Ikärakenne huomioidenkin kuolleiden määrä Suomessa marraskuussa 2023 oli kuitenkin selvästi odotettua suurempi. Syy tähän piilee koronassa. Koronaan liittyviä kuolemia oli marraskuussa erityisen paljon, noin 500 enemmän kuin lokakuussa.
– Valtaosa koronan aiheuttamista ja infektioon liittyvistä kuolemista koski marraskuussa hyvin iäkkäitä, joilla oli lisäksi vakavia perussairauksia. Kuolleiden keskimääräinen ikä oli näissä tapauksissa 84 vuotta ja 94 prosenttiin kuolintodistuksista oli kirjattu pitkäaikainen sairaus joko peruskuolemansyyksi tai kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi, sanoo THL:n johtava asiantuntija Sirkka Goebeler tiedotteessa.
"

Siis vaikka nämäkin poloiset olivat ylittäneet elinikäennusteen ja koska nyt vain sattuivat kuolemaan koronan kanssa - niin silti ne halutaan kirjata "koronan aiheuttamana ylikuolleisuutena". Jos tiputetaan tuo keinotekoinen jaottelu pois, niin en taida kovin pahasti väärässä olla?
Noi ”asiantuntijat” osaa kyllä puhua paljon kertomatta mitään.

Jos marraskuussa kuoli vaikkapa 1000 ihmistä enemmän kuin olettaisi, ja siitä menee n. kolmasosa iän puolesta, jäljelle jää n 666 henkeä. Siitä valtaosa voi olla määritelmän mukaan 350 henkeä. He kuolivat lausunnon mukaan ”koronaan” ja heidän keski-ikänsä 84 vuotta. Tuon lausunnon perusteella voi siis edelleen olla 1000 - 334 - 350 = 316 henkeä pelkästään marraskuun aikana, jotka eivät olleet kovin iäkkäitä, eivätkä kuolleet koronaan.

En mä nyt sano, että tilanne on just noin, mutta ei tuo lausunto mua vakuuta, ettei se olisi.

Ihan yhtä hyvin voi ajatella, että Pekka Haavisto saa kaikkien galluppien mukaan valtaosan äänistä, joten homma on varma! 51 % riittää!
 
Noh, ei näemmä mennyt omat arvelut ihan yhteen asiantuntijan kanssa, sillä en odottanut vieläkin tällaista hiustenhalkomista tehtävän:

"Ikärakenne huomioidenkin kuolleiden määrä Suomessa marraskuussa 2023 oli kuitenkin selvästi odotettua suurempi. Syy tähän piilee koronassa. Koronaan liittyviä kuolemia oli marraskuussa erityisen paljon, noin 500 enemmän kuin lokakuussa.
– Valtaosa koronan aiheuttamista ja infektioon liittyvistä kuolemista koski marraskuussa hyvin iäkkäitä, joilla oli lisäksi vakavia perussairauksia. Kuolleiden keskimääräinen ikä oli näissä tapauksissa 84 vuotta ja 94 prosenttiin kuolintodistuksista oli kirjattu pitkäaikainen sairaus joko peruskuolemansyyksi tai kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi, sanoo THL:n johtava asiantuntija Sirkka Goebeler tiedotteessa.
"

Siis vaikka nämäkin poloiset olivat ylittäneet elinikäennusteen ja koska nyt vain sattuivat kuolemaan koronan kanssa - niin silti ne halutaan kirjata "koronan aiheuttamana ylikuolleisuutena". Jos tiputetaan tuo keinotekoinen jaottelu pois, niin en taida kovin pahasti väärässä olla?
Tartsan oli kovin hiljaa, kun plandemian aikaan auto-onnettomuuksissa sirpaloituneet merkattiin covid kuolemiksi... se oli vaan parempaa aikaa
 
Arvasinkin ettet pysty parempaan.
Mitä muuta sä kaipaat? Eikö Tartsan aika selkeästi selittänyt asian ja vielä niin, että voit itse käydä tarkistamassa pitääkö paikkaansa? Sinun kanssa kyllä mahtavaa yrittää keskustella kun tuntuu että jollekin koiralle selittäis.
 
Mitä muuta sä kaipaat? Eikö Tartsan aika selkeästi selittänyt asian ja vielä niin, että voit itse käydä tarkistamassa pitääkö paikkaansa? Sinun kanssa kyllä mahtavaa yrittää keskustella kun tuntuu että jollekin koiralle selittäis.
Psykoosi potilaan kannattaa vaan pitää ne mölyt mahassa sä nyt viimenen kaveri olet puhumaan mitää älystä 🤣
Mitä muuten olet vielä siitä mieltä kun naureskelit täällä palstalaisen isän kuolemalle?
Mun mielestä sä oot hyvin sairas yksilö, laitat sanoja toisten suuhun, valehtelet jatkuvasti ja kaiken huippuna tuo naureskelu toisen isän kuolemalle.

Ei tulisi mielenkää naureskella jos sun isäs kuolis.

Mun koirat ymmärtää puhetta monia monia sanoja, sulla tosin tuntuu olevan äärimäisen ponnistelun takana ymmärtää sanoja.

Ps en kaipaa psykoosi potilaan kanssa keskusteluja se ei ole kuin ajan hukkaamista, joten en tule sinulle enää vastaamaan 😉
 
Tiedä sitten siitä tieteen kirkkaimmasta kärjestä, mutta tässä yksi oikea lääkäri ainakin tuo esiin rokotteen ja sydänongelmien potentiaalista yhteyttä. Ja kuten noissa Campbellin videoissa, joita olen linkannut, on hänellä iso huoli siitä, että toistaiseksi näitä tutkimuksia on tehty hyvin vähän. Jätetään jostain syystä ns. elefantti huoneessa vaille huomiota.


No, ilmeisesti tämä epäilys nyt kasvaa vähän siellä sun täällä. Mä uskon että totuus tulee julki joskus, mutta aikaa siihen menee.
Hieman häiritsee näissä puhtaan akateemisissa tietolähteissä nämä "katsele koko esitys nyt 80% alennuksella" -tarjoukset ja joka paikka täynnä linkkejä "COVID-19 and <insert your health concern here>" -otsikoilla. Toki ymmärrän, että valon soturienkin pitää syödä. Tulee vain olo kuin olisi etsimässä tieteellistä dataa Maskun huonekalumyymälästä.

Toivottavasti rokotteen haitat saadaan joskus tutkittua kunnolla.
 
Hieman häiritsee näissä puhtaan akateemisissa tietolähteissä nämä "katsele koko esitys nyt 80% alennuksella" -tarjoukset ja joka paikka täynnä linkkejä "COVID-19 and <insert your health concern here>" -otsikoilla. Toki ymmärrän, että valon soturienkin pitää syödä. Tulee vain olo kuin olisi etsimässä tieteellistä dataa Maskun huonekalumyymälästä.

Toivottavasti rokotteen haitat saadaan joskus tutkittua kunnolla.
Just näin. :woot:

Siinä vaiheessa, kun meille on vuosikaudet syötetty lääketeollisuuden ja julkisen terveydenhuollon puskemana propagandaa, että rokotteet ovat tehokkaita ja turvallisia, täysin puutteellisen tutkimustiedon varassa, niin mun rima sille kuka ja millä rahalla näitä asioita tutkii, ei ole kamalan korkea. Mielestäni ei ole enää perusteltua olettaa, että tähän rokotteiden haittahypoteesiin saataisiin ainakaan puolueetonta tutkimusta lääketeollisuudelta taikka julkiselta terveydenhuollolta. Ollaan niin sanotusti liian pitkällä valheessa, joka mielellään vaan annettaisiin unohtua.

MUTTA: totta kai näissä tarvitsee omata vähän tutkimuksen ja medianlukutaitoa, sekä ihan intuitiota. En tiedä, huomasitko, mutta ihan tuossa videon kuvauskentässä linkitettiin British Heart Foundationin julkaisuun, mitä tämä video enimmäkseen koski:


"

Early heart disease deaths rise to 14-year high​

"

Ehkä se säätiö sitten on Maskun tytäryhtiö briteissä ja huvikseen tuuttaa jotain paskaa ilmoille, jotta meillä täällä pakkiksen vilttiketjussa olisi bensaa liekkeihin?

Itse videossa taas viitattiin tuossa heti kahden minuutin kohdalla (ja myöhemmin) Radiology- julkaisussa esillä olleeseen tutkimukseen, mikä on ainakin videon tekijän mielestä mahdollisesti yhteydessä tuohon BHF:n esille tuomaan ongelmaan:

Screenshot 2024-02-08 at 7.57.33.png


Siinä vertailtiin rokottamattomien ja rokotettujen henkilöiden tilannetta. Eli just se, mitä pitää tehdä, kun tätä ongelmaa "tutkitaan kunnolla". Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Että jos tällainen presentaatiotyyli sinua häiritsee, niin kenties luet väärää ketjua. Aion näitä postata jatkossakin, kun tulee, ja väittäisinpä että näitä rupeaa tulemaan enemmän ja enemmän.

Jos tuo videon tekijä on lääkäri, joka on jo ennen pandemiaa pyrkinyt tienaamaan rahaa luomalla videoita ja pyörittämällä omaa bisnestä, pyrkinyt auttamaan ihmisiä, niin kyllä se mulle riittää siihen etten heti leimaa kaveria yhtään miksikään vaan katson hänen sisältönsä ilman mitään Maskun värisiä laseja.

Screenshot 2024-02-08 at 8.05.33.png
 
Hieman häiritsee näissä puhtaan akateemisissa tietolähteissä nämä "katsele koko esitys nyt 80% alennuksella" -tarjoukset ja joka paikka täynnä linkkejä "COVID-19 and <insert your health concern here>" -otsikoilla. Toki ymmärrän, että valon soturienkin pitää syödä. Tulee vain olo kuin olisi etsimässä tieteellistä dataa Maskun huonekalumyymälästä.

Toivottavasti rokotteen haitat saadaan joskus tutkittua kunnolla.

Ottamatta millään muotoa kantaa tuohon kyseiseen videoon, tulee mieleen sellainen kysymys, että eikö sinua sitten häirinnyt millään tavoin täysin keksityt tutkimustulokset (mm. taudin tarttumisen suhteen, suojan keston jne..) näiltä rokotteen markkinoille tuoneilta lääkeyhtiöitä? Niillä meinaan tehtiin ihan pikku fyrkat....
Tai sitten heidän maksettuina puhuvina päinä toimineiden (etenkin jenkeissä) toimittajien yhdestä suusta tuutattu disinformaatio. "Brought to you by pfizer" takasi sen, että ei purra sitä ruokkivaa kättä. Ei häirinnyt?

Suomessahan meillä nämä lääketieteen akateemiset huippunimet kuten Sanna Marin, Krista Kiuru jne. kertoivat meille tieteen absoluuttisia totuuksia rokotteista ja millä prosentilla taas päästään takaisin elämään mukaan. Sekään ei häirinnyt sinua vaikka oli 100% paskaa?
 
Back
Ylös Bottom