Sanoppa muuta, rajusti on inflaatio iskenyt ruoan hintaan, kun tuo 150€ ei riitä edes viikon tarpeisiin kahdelle ihmiselle, joista toinen on vielä tosi pieniruokainen. Kalleimmat jutut tuossa ruokakorissa on minun kanafileet ja akan tuoreet kasvikset järkyttävällä kilohinnalla. Jos pääsen yksin livahtamaan ruokakauppaan niin selviän tuolla 150€:lla, jos en, summa aina vähintään tuplaantuu kaikesta muusta kuin ruoasta. Vaikea on harjoittaa säästäväisyyttä nykyään. Ei olisi houkutteleva skenaario olla tätä nykyä töissä jossain matalapalkka-alalla pk-seudulla.Hei mitenkäs nuo 150€ ruokaostokset sopii siihen askeettiseen rahansäästämiseen? Ja mitä ihmettä oikein syötte, kun oletan tuon olevan vain vajaan viikon ruuat.
Minun työpaikan pääkonttori on Keilaniemessä ja käyn siellä säännöllisesti pöhinätapahtumissa yms. Aikaisempiin juttuihin liittyen, viimeksi oli muuten vain monikulttuurista vegaaniruokaa tarjolla tuollaisessa tapahtumassa. Pisti kyllä miettimään, että nämä eivät ole vain vaihtoehtoja enää joskus tulevaisuudessa, vaan se ainut vaihtoehto.
Tuo Keilaniemen ohitse menevä tie tuli tutuksi uran alkupuolella, kun neljän vuoden ajan ajelin siitä ohitse Otahalliin punttisalille melkein päivittäin. Silloin kun Nokia alkoi kriisiytyä, niin yksi taksikuski kertoi, että sieltä joutui öisin viemään jotain devaajia tms. kotiin, jotka ovat niin poikki, etteivät enää pystyneet itse ajamaan autolla.
Kasvisruokajuttuihin liittyen muistan, että meilläkin oli jotkut pikkujoulut jo ennen plandemiaa, jossa oli tarjolla pelkkä kasvismenyy. Luonnollisesti jätin tällaisen tapahtuman väliin, koska en ole homo.