Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Hei mitenkäs nuo 150€ ruokaostokset sopii siihen askeettiseen rahansäästämiseen? Ja mitä ihmettä oikein syötte, kun oletan tuon olevan vain vajaan viikon ruuat.



Minun työpaikan pääkonttori on Keilaniemessä ja käyn siellä säännöllisesti pöhinätapahtumissa yms. Aikaisempiin juttuihin liittyen, viimeksi oli muuten vain monikulttuurista vegaaniruokaa tarjolla tuollaisessa tapahtumassa. Pisti kyllä miettimään, että nämä eivät ole vain vaihtoehtoja enää joskus tulevaisuudessa, vaan se ainut vaihtoehto.
Sanoppa muuta, rajusti on inflaatio iskenyt ruoan hintaan, kun tuo 150€ ei riitä edes viikon tarpeisiin kahdelle ihmiselle, joista toinen on vielä tosi pieniruokainen. Kalleimmat jutut tuossa ruokakorissa on minun kanafileet ja akan tuoreet kasvikset järkyttävällä kilohinnalla. Jos pääsen yksin livahtamaan ruokakauppaan niin selviän tuolla 150€:lla, jos en, summa aina vähintään tuplaantuu kaikesta muusta kuin ruoasta. Vaikea on harjoittaa säästäväisyyttä nykyään. Ei olisi houkutteleva skenaario olla tätä nykyä töissä jossain matalapalkka-alalla pk-seudulla.

Tuo Keilaniemen ohitse menevä tie tuli tutuksi uran alkupuolella, kun neljän vuoden ajan ajelin siitä ohitse Otahalliin punttisalille melkein päivittäin. Silloin kun Nokia alkoi kriisiytyä, niin yksi taksikuski kertoi, että sieltä joutui öisin viemään jotain devaajia tms. kotiin, jotka ovat niin poikki, etteivät enää pystyneet itse ajamaan autolla.

Kasvisruokajuttuihin liittyen muistan, että meilläkin oli jotkut pikkujoulut jo ennen plandemiaa, jossa oli tarjolla pelkkä kasvismenyy. Luonnollisesti jätin tällaisen tapahtuman väliin, koska en ole homo.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nokia alkoi kriisiytyä, niin yksi taksikuski kertoi, että sieltä joutui öisin viemään jotain devaajia tms. kotiin, jotka ovat niin poikki, etteivät enää pystyneet itse ajamaan autolla.

Kasvisruokajuttuihin liittyen muistan, että meilläkin oli jotkut pikkujoulut jo ennen plandemiaa, jossa oli tarjolla pelkkä kasvismenyy. Luonnollisesti jätin tällaisen tapahtuman väliin, koska en ole homo.
😄+2x🤣
 
Nyt vetelee arvon tutkijakin melkoisen kortin hihasta:

katso liitettä 250545
Kaikki varmasti saavat korren joskus, mutta eikös se ole jo useammassa tutkimuksessa todettu että haittavaikutusten riskit kasvavat rokotekerrasta toiseen. Sen sijaan koronaan, mikäli omaat normaalin vastustuskyvyn, keho kehittää tapansa reagoida. Vaikea nähdä, että työikäisessä väestössä riski koronan yhteydessä tulevasta sydäntulehduksesta kasvaisi joka kerta kun tulee infektio. Rokotteissa sen sijaan suunta taitaa tosiaan olla toinen..
On kyllä tosi vaikeaa Nikun pojalle myöntää, että paskan möivät. Jos mental gymnastics olisi olympialaji, Niku olisi mitalisijoilla.
Samaan "kaikki saavat koronan" olettamukseenhan ne kaikki piikkipakotukset/rajoituksetkin perustuivat.
 
Kasvisruokajuttuihin liittyen muistan, että meilläkin oli jotkut pikkujoulut jo ennen plandemiaa, jossa oli tarjolla pelkkä kasvismenyy. Luonnollisesti jätin tällaisen tapahtuman väliin, koska en ole homo.

Homoilusta puheenollen, en yllättyisi jos lähitulevaisuudessa LGQBT ja wokejutut tulisi enemmänkin mukaan noihin ja pikkujouluissa yms. olisi vaikkapa kolonialismin katumisharjoituksia ja transleikkejä.
 
Sanoppa muuta, rajusti on inflaatio iskenyt ruoan hintaan, kun tuo 150€ ei riitä edes viikon tarpeisiin kahdelle ihmiselle, joista toinen on vielä tosi pieniruokainen. Kalleimmat jutut tuossa ruokakorissa on minun kanafileet ja akan tuoreet kasvikset järkyttävällä kilohinnalla. Jos pääsen yksin livahtamaan ruokakauppaan niin selviän tuolla 150€:lla, jos en, summa aina vähintään tuplaantuu kaikesta muusta kuin ruoasta. Vaikea on harjoittaa säästäväisyyttä nykyään. Ei olisi houkutteleva skenaario olla tätä nykyä töissä jossain matalapalkka-alalla pk-seudulla.

Tuo Keilaniemen ohitse menevä tie tuli tutuksi uran alkupuolella, kun neljän vuoden ajan ajelin siitä ohitse Otahalliin punttisalille melkein päivittäin. Silloin kun Nokia alkoi kriisiytyä, niin yksi taksikuski kertoi, että sieltä joutui öisin viemään jotain devaajia tms. kotiin, jotka ovat niin poikki, etteivät enää pystyneet itse ajamaan autolla.

Kasvisruokajuttuihin liittyen muistan, että meilläkin oli jotkut pikkujoulut jo ennen plandemiaa, jossa oli tarjolla pelkkä kasvismenyy. Luonnollisesti jätin tällaisen tapahtuman väliin, koska en ole homo.
Itel menee emännän kanssa joku 60-80e viikossa ruokaan ja viikon ruoat molemmille.
Lidlistä ja tosiaan perus safkaa eikä mitään vegehomoilua jne. Kerran viikossa ruokakauppaan ruokalistan kanssa missä safkat etukäteen mietitty.
Kun käy vaan kerran viikossa niin ei tule mitään heräostoksia tehtyä.
 
Homoilusta puheenollen, en yllättyisi jos lähitulevaisuudessa LGQBT ja wokejutut tulisi enemmänkin mukaan noihin ja pikkujouluissa yms. olisi vaikkapa kolonialismin katumisharjoituksia ja transleikkejä.
Kyllä! Vetonaulaksi saattaa myös ilmestyä näitä suomalaisten valkoisten miesten sortamia afrikansuomalaisia, jotka itse (tai ainakin heidän esivanhempansa) ovat rystyset verillä rakentaneet mm. Tuomiokirkon ja eduskuntatalon. Uskon että arvokasta sanottavaa riittää vielä 2023 vuonnakin! Ja meidän kaikkien täytyy se kuulla ja sisäistää.


View: https://www.youtube.com/live/pKIzKzXUn88?feature=share&t=450
 
Itel menee emännän kanssa joku 60-80e viikossa ruokaan ja viikon ruoat molemmille.
Lidlistä ja tosiaan perus safkaa eikä mitään vegehomoilua jne. Kerran viikossa ruokakauppaan ruokalistan kanssa missä safkat etukäteen mietitty.
Kun käy vaan kerran viikossa niin ei tule mitään heräostoksia tehtyä.
Tuo on kyllä aika kova juttu, että selviää alle satkulla viikossa kahdelle ihmiselle. Yksin ollessani meni hieman alle satku ennen inflaatiota. Ne on nuo kanan fileet, jotka nostaa kassin hintaa eniten, kun niitä tulee puputettua monta kertaa päivässä. Toisaalta minun elinkustannukseni häviää kohinaan vs. tuon täällä pysyvästi asuvan akan elinkustannukset. Asumiskustannukset ja autoilu pois lukien, jos minun kustannukset on x/kk niin akalla ne on 5x/kk. Se on kyllä minulle täysi mysteeri, että kenellä keskituloisella kuntilla on nykyään varaa enää pitää akkaa.
 
Tuo on kyllä aika kova juttu, että selviää alle satkulla viikossa kahdelle ihmiselle. Yksin ollessani meni hieman alle satku ennen inflaatiota. Ne on nuo kanan fileet, jotka nostaa kassin hintaa eniten, kun niitä tulee puputettua monta kertaa päivässä. Toisaalta minun elinkustannukseni häviää kohinaan vs. tuon täällä pysyvästi asuvan akan elinkustannukset. Asumiskustannukset ja autoilu pois lukien, jos minun kustannukset on x/kk niin akalla ne on 5x/kk. Se on kyllä minulle täysi mysteeri, että kenellä keskituloisella kuntilla on nykyään varaa enää pitää akkaa.
Joo kyllä sitä saa meneen tosiaan ja liha maksaa pirusti ja lihaa pitää syödä toki. Itellä helpottaa kun en silleen ahmi proteiinia kuten aiemmin ja siirtynyt hybridimalliin treeneissä missä tulee jopa aerobista melkoisen paljon. Eli semi-kuikelo malliin.

Ittekin kyl miettiny miten porukka mukaa elää nykyään, kun aika nopealla tahdilla heitetty aika nopealla aikataululla koviin kuluihin. Ainakin ne joilla talous veitsenterällä ja lainat aina tapissa luulis olevan kusessa.
Silti porukka tuntuu vetävän aika entiseenmalliin mitä huomioinut? Ehkä itellä on vaan "tiukkaa" taloudessa eli omassa pessimistisessä päässä tai sitten porukka vuolee kultaa jostain.
Tai sitten lykätään, lainataan lisää ja pankit tarjoaa jotain "palveluja" millä oikeasti velkavankeus vaan eskaloituu.
 
Kerrataanpa vähän tapahtumia koronan yleisvaarallisuuden vinkkelistä

- Heinäkuussa -22 THL:n johtaja Mika Salminen antaa lausunnon, jonka mukaan koronan voisi poistaa yleisvaarallisten tautien listalta => STM pitää koronan yleisvaarallisena

- Lokakuussa -22 tartuntatautien neuvottelukunta antaa STM:lle lausunnon, jonka mukaan korona ei täytä yleisvaarallisen tartuntataudin kriteerejä => STM pitää koronan yleisvaarallisena

- Lokakuussa -22 suurien kuntien johtavat ja tartuntataudeista vastaavat lääkärit tukevan tartuntatautien neuvottelukunnan kantaa => STM pitää koronan yleisvaarallisena

- Helmikuussa -23 oikeuskansleri toteaa kantelut tutkittuaan, että yleisvaarallisen tartuntataudin kriteerit eivät enää täyty ja ohjeistaa STM:ää toimimaan sen mukaisesti => ???

Koronavirustaudin luokittelua yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi koskeva selvitys on valmistunut. Covid-19-taudin vaarallisuudesta on tehty kaksi vastaavan sisältöistä sosiaali- ja terveysministeriön menettelyä koskevaa kantelua. Kanteluiden mukaan tartuntatautilaissa säädetyt kriteerit taudit vaarallisuusluokituksesta eivät enää täyty.


Valtioneuvoston oikeuskansleri Tuomas Pöysti on tänään julkaistussa päätöksessä arvioinut kanteluja sekä koronavirustaudin luokittelun oikeudellisuutta. Pöysti toteaa päätöksessään, että käytössä olleista asiakirjoista selviää, että suurien kuntien johtavat ja tartuntataudeista vastaavat lääkärit tukevat tartuntatautien neuvottelukunnan näkemystä siitä, ettei kriteeristö koronavirustaudin osalta tällä hetkellä täyty.

– Kannanoton mukaan osa yleisvaarallisen tartuntataudin kriteereistä ei enää täyty ja selkeintä tämä on kolmannen eli toimenpidekriteerin kohdalla, Pöysti kirjoittaa päätöksessään.

– Sosiaali- ja terveysministeriön tulisi ryhtyä viipymättä toimenpiteisiin tartuntataudeista annetun valtioneuvoston asetuksen 1 §:n muuttamiseksi tilanteessa, jossa nykyiselle luokittelulle esimerkiksi koronavirustaudin osalta ei enää olisi olemassa hyväksyttäviä lääketieteellis-epidemiologisia syitä ja valtiosääntöoikeudellisia perusteita. Ministeriön on myös huolehdittava asiantuntijatahojen ja keskeisten sidosryhmien kuulemisesta ja osallistumisesta säädösvalmisteluun hyvän lainvalmistelutavan mukaisesti, Pöysti kirjoittaa päätöksessään.

Muistetaan kuitenkin, että kaikki koronaan liittyvät toimenpiteet on tehty tiede edellä, lääketieteellisiin faktoihin nojaten. Mistään poliittisesta pandemiasta ei tietenkään ole kyse
 
Eiköhän tämä Kevin Bass:n tuleva ura tutkijana/lääkärinä tulla tuhoamaan aika nopeasti. Täytyy nostaa hattua, että käänsi kelkkansa ja uskaltaa puhua julkisesti. Tätä kaveria on muissa terveysasioissa paljon nostettu esille Suomenkin terveysasiantuntijoiden toimesta. Mitähän tuumaa asiasta @mikasa90 ?


View: https://mobile.twitter.com/kevinnbass/status/1622794585545269253

Covid lobbari mikasa on hiljaa nykyään asiasta, kun ei ole the current thing.
Ilmeisesti covid kusetuksen jatko ei ota tuulta alleen, kun ei ole näkynyt enää. Käytän "mikasa indikaattoria" tulevissa medical current thingeissa.
 
Nikulalla ja kumppaneilla löytyy varmasti näihinkin validit seliseli selitykset...

Vesa Raiskila:
TIMES OF INDIA on levikiltään Intian kolmanneksi suurin sanomalehti ja maailman suurin englanninkielinen päivälehti. Tuoreessa artikkelissaan (lähdelinkki kommentissa) lehti kertoo, että koronainjektioiden keskeyttämistä vaativien asiantuntijoiden määrä on kasvussa, ja antaa MIT:n (Massachusetts Institute of Technology) professori Retsef Levin kertoa näkemyksiään mRNA-koronainjektioiden vaaroista. Levin mukaan kaikki mRNA-rokotusohjelmat
"pitäisi lopettaa, koska ne eivät ole pystyneet täyttämään mitään mainostamistaan tehoa koskevista lupauksista. [...] Ja mikä vielä tärkeämpää, ne pitäisi lopettaa, koska on yhä enemmän kiistattomia todisteita siitä, että injektiot aiheuttavat ennennäkemättömiä haittoja, mukaan lukien nuorten ja lasten kuolemia.
[...]
Uskon, että kumulatiiviset todisteet ovat vakuuttavia ja vahvistavat huolemme siitä, että mRNA-rokotteet todellakin aiheuttavat äkillisen sydänpysähdyksen rokotteen aiheuttaman sydänlihastulehduksen seurauksena. Ja tämä on mahdollisesti vain yksi mekanismi, jolla ne aiheuttavat haittaa.
[...]
Itse aloin huolestua rokotteiden turvallisuudesta vuoden 2021 puolivälin tienoilla, kun tuli ilmi, että mRNA-rokotteet aiheuttavat sydänlihastulehdusta. Olin hyvin huolissani siitä, että nykyiset rokoteturvallisuuden seurantajärjestelmät eivät havaitsisi sitä. Tämän motivoimana päätimme analysoida Israelin kansallisen hätäpuhelujärjestelmän tietoja nähdaksemme, onko merkkejä lisääntyneistä sairaalan ulkopuolisista haittatapahtumista.
Hätäpuheluiden ja diagnoositietojen analyysi vuodesta 2018 alkaen paljasti joitakin hyvin huolestuttavia signaaleja koko vuoden 2021 ensimmäisen puoliskon ajalta. Havaitsimme 25 prosentin lisäyksen sydänpysähdysdiagnoosiin liittyvissä hätäpuheluissa 16–39-vuotiaiden keskuudessa. Vuoden 2021 ensimmäisellä puoliskolla, juuri silloin kun rokotuskampanja Israelissa käynnistettiin, havaittiin myös pienempi lisäys vanhemmissa ikäryhmissä. Lisäksi havaitsimme tilastollisesti merkitsevän ajallisen korrelaation tälle väestölle annettujen Pfizer-rokoteannosten määrän ja sydänpysähdysdiagnoosin sisältävien hätäpuheluiden määrän välillä."

329343522_728388472024244_5419832847079437156_n.jpg


https://timesofindia.indiatimes.com/…/articles…/97483548.cms
 
Tuo on kyllä aika kova juttu, että selviää alle satkulla viikossa kahdelle ihmiselle. Yksin ollessani meni hieman alle satku ennen inflaatiota. Ne on nuo kanan fileet, jotka nostaa kassin hintaa eniten, kun niitä tulee puputettua monta kertaa päivässä. Toisaalta minun elinkustannukseni häviää kohinaan vs. tuon täällä pysyvästi asuvan akan elinkustannukset. Asumiskustannukset ja autoilu pois lukien, jos minun kustannukset on x/kk niin akalla ne on 5x/kk. Se on kyllä minulle täysi mysteeri, että kenellä keskituloisella kuntilla on nykyään varaa enää pitää akkaa.

Itse ajattelin just toisin päin että kenellä on nykyään varaa asua yksin. Itse voisin oikeastaan yksin asua, mutta kun alkaa järjellä miettiin niin akka maksaa puolet asumisesta ja monesta muustakin niin kannattaa asua yhdessä.
 
Kovat on lupaukset.

– Koronaviruksen uusia muunnoksia vastaan kehitetyt rokotteet on tehty suojaamaan tartunnoilta sekä sairastumiselta.

Bono pistää melko paksua valetietoa. Tuskin kukaan ammattilaisista kiirehtii oikaisemaan asiaa.
 
Itse ajattelin just toisin päin että kenellä on nykyään varaa asua yksin. Itse voisin oikeastaan yksin asua, mutta kun alkaa järjellä miettiin niin akka maksaa puolet asumisesta ja monesta muustakin niin kannattaa asua yhdessä.
No tämähän pätee ainoastaan silloin kun se akka maksaa puolet menoista. Möykkiksellä kun ei ole sellaista luksusta tarjolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom