Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Toivottavasti tosiaan ei enää mee kiinni. Viime talven jälkeen mua ei yllätä mikään. Leuanvetoliiton lisenssi on voimassa ensi vuoden alkuun ja lähtee heti uusintaan jos näyttää siltä että menisi kiinni(taas).

Parempi vaan pitää oma resilienssi korkealla ja odottaa villiä kyytiä. Pessimisti ei pety.
Pessimistinä olen myös valmistautunut uusiin sulkuihin ja hulluuksiin. Myöskin pihinä olen ottanut selville, että lisenssi irtoaa myös astetta halvemmalla hankkimalla lumilauta- tai krikettilisenssin. Toinen noista taisi olla 5e/kausi.

Ei ihan suoraa liity aiheeseen mutta onpa tuolla ämmällä iso rooli tässä flunssas

Jutusta poimittu lammas kansan kommentit
– Legenda.

– Meidän Sanna!

– Vau!

– Monelta esiintyy? Mikä lava?

– Kuningatar!

Minä sanon hullu, narsisti.

Moni psykopaatin piirre sopii tuohon ämmään
Sannan ympärillä on havaittavissa samaa konformistista käyttäytymistä kuin koronan kanssa. Muutkin kehuu häntä, niin pakkohan hänen on olla ihana/kuningatar/legenda/meidän Sanna. Porukka ei pysty myöntämään, että hän on täysin korruptoitunut sätkynukke.

Olis voinut käyttää termiä ”poliittinen virus” tai rajoituspandemia:
F438134B-CD2A-4803-A40F-74DA48E6EAFD.webp
D4801849-7514-483E-895D-BF17C7D22AB2.webp

Pessimistinä olen myös valmistautunut uusiin sulkuihin ja hulluuksiin. Myöskin pihinä olen ottanut selville, että lisenssi irtoaa myös astetta halvemmalla hankkimalla lumilauta- tai krikettilisenssin. Toinen noista taisi olla 5e/kausi.
Pitääpä tutkia noi lisenssit talvella jos ripuli osuu tuulettimeen. Kiitos vinkistä.

Ei ihan suoraa liity aiheeseen mutta onpa tuolla ämmällä iso rooli tässä flunssas

– Legenda.

– Meidän Sanna!

– Vau!

– Kuningatar!

Ahdistaako?

– Legenda.

– Meidän Sanna!

– Vau!

– Kuningatar!

Mediahan vaan kertoo lampaille mitä ajatella suuresta johtajasta.

Se on niin hyvä ja suuri että tarvii jatkuvaa median tunkkaamista.

Kuinkakohan suosittu Marin oikeasti on?Media suitsuttaa jatkuvalla syötöllä,moitetta Marinia kohtaan en ole nähnyt.Sateenkaariperheessä kasvanut nainen,on siinä suojakerrointa kriitikkiä vastaan.
Rahaa jakaa pitkin maailmaa ja kasvattaa velka taakkaa.Varmasti moni maa on tyytyväinen hänestä 😀

Kuinkakohan suosittu Marin oikeasti on?Media suitsuttaa jatkuvalla syötöllä,moitetta Marinia kohtaan en ole nähnyt.Sateenkaariperheessä kasvanut nainen,on siinä suojakerrointa kriitikkiä vastaan.
Rahaa jakaa pitkin maailmaa ja kasvattaa velka taakkaa.Varmasti moni maa on tyytyväinen hänestä 😀
Varmaan yhtä suosittu kuin joku Biden jenkeissä.
Media toki kertoo että Sannaa ihaillaan ulkomaita myöten! Eli muulla ei ole väliä mitä media kertoo sekä muutamat NPC botit somessa.

Aika metkan havainnon tein tuossa kaupassa käydessäni. Tähän asti koko kesän kauppareissuilla on näkynyt 0-1 naamioitunutta tyyppiä mutta tänään näin useita. Ainakin viitisen kappaletta. Eilenhän tuli purske pelkoviestintää mm. long-covidista ja useiden sairastettujen koronatautien huolestuttavista haittavaikutuksista. Ei tietenkään pidä tehdä yhden kauppareissun perusteella kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä mutta olisihan se vekkulia, jos ihmisten ohjailu pelon avulla olisi oikeasti näin helppoa, kun se pelko on kerran saatu mieleen istutettua. Mikään ei ole muuttunut koronan osalta mutta kun heille kerrotaan mediassa, että nyt on taas aika olla huolissaan, niin he alkavat pelätä.

Aika metkan havainnon tein tuossa kaupassa käydessäni. Tähän asti koko kesän kauppareissuilla on näkynyt 0-1 naamioitunutta tyyppiä mutta tänään näin useita. Ainakin viitisen kappaletta. Eilenhän tuli purske pelkoviestintää mm. long-covidista ja useiden sairastettujen koronatautien huolestuttavista haittavaikutuksista. Ei tietenkään pidä tehdä yhden kauppareissun perusteella kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä mutta olisihan se vekkulia, jos ihmisten ohjailu pelon avulla olisi oikeasti näin helppoa, kun se pelko on kerran saatu mieleen istutettua. Mikään ei ole muuttunut koronan osalta mutta kun heille kerrotaan mediassa, että nyt on taas aika olla huolissaan, niin he alkavat pelätä.
Huomasin saman täällä Heltsingissä. Aivan selkeä lisääntyminen suojauksessa.

Sannan ympärillä on havaittavissa samaa konformistista käyttäytymistä kuin koronan kanssa. Muutkin kehuu häntä, niin pakkohan hänen on olla ihana/kuningatar/legenda/meidän Sanna. Porukka ei pysty myöntämään, että hän on täysin korruptoitunut sätkynukke.
Kun sannaa ei voi kehua hänen tekojensa perusteella (siis suomen ja suomalaisten kannalta positiivisten, negatiivisia asioita sitten riittääkin), niin media on luonut hänestä henkilökultin, joka perustuu lähinnä hänen vaatteisiinsa, tissivakoon ja perseeseen!

Pauli Vahtera:
Pääministeri Sanna Marinin henkilökohtainen suosio on korkea, sillä 67 prosenttia suomalaisista katsoo tuoreen kyselytutkimuksen perusteella hänen onnistuneen tehtävässään. Vaikuttaako suosioon se, ettei hallitus ole tehnyt leikkauksia ja että enemmän kuin tuo kaksikolmasosaa äänestäjistä on nettosaajia.
En muista yhtään poliittista avausta, jonka nykyinen pääministeri olisi tehnyt. Ehkä sellaisia on.
2010 hän kirjoitti moittivasti raharikkaasta lääketeollisuudesta. 10 vuotta myöhemmin hän jakoi avokätisesti rahaa koronapiikitystä ja -testausta varten. Neljä vuotta myöhemmin Marin esitti ”Mitä jos veropakolaisuudesta/veronkierrosta seuraisi kansalaisuuden menetys tai muu vastaava rangaistus.”. Hän tuli nopeasti järkiinsä ja poisti twiittinsä. Siinä kai hänen avauksensa ovat.
Muistan loppuelämäni sen kuinka Marin tuli tyytyväisenä Brysselistä tehtyään Suomen kannalta ”hyvän” elpymisrahastosopimuksen. Saimme maksettavaa 4,5 miljardia euroa. Koska olemme rikas maa ja parhaiten sen osoittaa jakamalla rahaa muille maille.
Sen jälkeisistä asioista Marinista muistan Naton. Hän vastusti sitä vuosikaudet ja vielä muutama kuukausi sitten sanoi, ettei minun vahtivuorollani. Heti perään hän otti kunniaa siitä, että mentiin Natoon. Ukrainan sota järkytti häntä, mutta kyllä Ukraina voittaa, koska Suomikin voitti sodan Neuvostoliittoa vastaan. Aluevaalien alla Marin hehkutti, että hoitajamitoitus tulee nyt kuntoon, koska sdp on ihmisten asialla. Ja terveyspalvelut saadaan lähelle. No mitenkä tässä mahtaa käydä? Rahat ovat loppu ennen kuin päästään edes lähtötelineisiin.
Sanna Marin on ollut julkisuudessa nahkareppunsa, nahkatakkinsa, legginsiensä ja leuanvetojen myötä. Leuanvedotkin olivat ensin komeat, mutta totuus oli paljon vaisumpi. Emma-gaala- vieraana. Boomeri-arvostelu, aamiaiskohu, kesäranta-bileet korona-aikana, yökerhobiletys ilman puhelinta, Vogue-lehden kuvat, Kalevala-korumainos, tytärtäni ei saa kuvata, Veitola-ohjelma ja sen jälkeen fetapiirakkaresepti, selfie Versaillesta, Pride-mekko.
Marin oli Bilderberg-kokouksessa, josta ei tiedetä muuta kuin se, että veronmaksajat maksaa. Aviomiehensä yrityksen saama valtion koronatuki. Kävi turvallisesti Butšassa ja Irpinissä Ukrainassa. Rohkea teko, johon tasavallan presidenttikään ei ole uskaltautunut.
”Young Global Leaders-jäsenyys antaa nuorille johtajille mahdollisuuden verkostoitua muiden äärimmäisen menestyneiden ihmisten kanssa.” Ja verkoston tarkoitus on? Taustalla häärii perustaja Klaus Schwab, jonka tavoitteena on Great Reset eli länsimaisen elämänmuodon tuhoaminen. Menestyä voi omin avuin tai kyynärpäätaktiikalla. Pääministeriys ilman vaalitulosta oli kai tätä jälkimmäistä.
Tytär on niin hyvä, että osaa jo 4-vuotiaana lukea ja laskea ja hieman englantiakin. Mutta älkää kuvatko. Tuo sitten itse valtuuston kokoukseen kuvattavaksi kuten aiemminkin. Hän toivoi julkisesti haluavansa mennä lomallaan tyttären kanssa uimarannalle ja Muumimaailmaan. En ole huomannut uutisia itse käynnistä.
Mistä Marinin hallitus tullaan muistamaan? Paitsi Suomen velkaannuttamisesta. Ilmastonmuutoshankkeet tuhosivat Suomen talouden perustan ja korottivat hinnat pilviin. Translaista, joka sekoitti äidin ja isän biologisen perustan. Sukupuolettomista liikennemerkeistä. Sukupuolettomien henkilötunnusten tuomisesta. Hankkeesta antaa laittomasti ja väärin perustein maassa vuosia olleille oleskelulupa ja sen perään kansalaisuus. Kaiken tuon jälkeen nuorten mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet. Marin lienee useimmin korona-altistuksen takia kiusallisista esiintymisistä poissa ollut vaikuttaja.
Emme tule muistamaan siitä, että Marininkaan hallitus olisi lopettanut turvapaikkahakemusten tehtailua.
On vielä 9 kuukautta aikaa tehdä avauksia Suomen velkaantumisen lopettamiseksi, inflaation taltuttamiseksi ja työllisyyden parantamiseksi. Niitä odotellessa.

Katoppa, ei ole siis välttämättä pelkkää sattumaa vaan tuo eilinen pelkoviestipurske saattoi jo tavoittaa herkimmät. Miksi muuten olet Helsingissä?
Joo ei se taida olla tämän vaikeampaa vaikuttaa herkimpiin yksilöihin.

Läsnätyöpakko töissä, joten Helsingissä joutuu pitämään majaa. Olen kyllä tosissaan miettinyt muuttoa ulkomaille, mutta pitäisi miettiä tarkkaan minne päin tässä uskaltaisi lähteä. Muuten kyllä oikein hyvä kysymys, kun asuminenkin maksaa täällä viittä vaille vitun paljon :)

Joo ei se taida olla tämän vaikeampaa vaikuttaa herkimpiin yksilöihin.

Läsnätyöpakko töissä, joten Helsingissä joutuu pitämään majaa. Olen kyllä tosissaan miettinyt muuttoa ulkomaille, mutta pitäisi miettiä tarkkaan minne päin tässä uskaltaisi lähteä. Muuten kyllä oikein hyvä kysymys, kun asuminenkin maksaa täällä viittä vaille vitun paljon :)
Aah, olet siis siellä kuitenkin vapaaehtoisesti, se on tärkeintä. Minulla vaan nousee aina huoli, kun huomaan jonkun kertovan olevansa Helsingissä, jotta kiristetäänkö tätä henkilöä jollain ja em. ilmoitus on jonkinlainen piilotettu avunhuuto. Tiiäkkö vähän sama juttu, kun kuulee jonkun olevan Venäjällä, niin ensimmäinen reaktio on "Mitä helevettiä sää sielä teet?!".

Back
Ylös Bottom