Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Joo, tuo on ehdottomasti uhka myös. Ehkä jopa isompi uhka kuin tämä kotimainen Avainlipulla varustettu Koronapassi (tm).

Käsittääkseni sieltä ei voi ihan 1:1 tulla EU-tasolta samaa mitä tuo kotimainen olisi, vaan se olisi kumminkin enemmän EU-maiden välistä liikkumista rajoittava?
Muistaakseni Muukkonen ei suoraan tuohon ottanut kantaa mutta luulen myös, että se olisi pääasiassa EU:n alueella liikkumista kontrolloiva dokumentti.

Toisaalta kyllähän EU pystyy pakottamaan jäsenvaltionsa tekemään hyvinkin monenlaisia asioita yli paikallisen lainsäädännön mutta pystyykö se jyräämään perustuslain? Luultavasti ei. Toivottavasti ei.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Päivä päivältä tämä alkaa muistuttamaan enemmän ja enemmän P-Koreaa ja sitä suurin osa näköjään haluaa, siitä onnittelut ettei enää tarvitse elää turvattomassa vapaassa yhteiskuntajärjestelmässä.
Ok.
Mä näköjään asun siis täysin eri maassa sitten, kun täällä ei kyllä P-Korealta vaikuta. Lunta kyllä on iha vitusti.

Ihan normaali kysymys oli, niin mikä ongelma sulla on? Jos olet yhtään rokotteisiin tutustunut, niin perinteisillä menetelmillä valmistetut rokotteet saattaa joissain määrin levittää ”viljelmää” ympäristöönsä rokotetusta ja siksi tutkimusvaiheessa ollaan oltu tarkkana asian kanssa. Mrna rokotteet taas perustuu eri teknologiaan, joten ihan aiheellinen kysymys, että leviääkö siitä esim. nuita piikkiproteiineja ja onko sillä mahdollisesti vaikutusta.
"Lähetti-RNA eli messenger RNA (mRNA) näyttelee ratkaisevaa osaa solujen sisäisessä viestinnässä, ja ilman sitä elämää ei olisi olemassa.
Solun toimintaa ohjaa tuma, missä perintöaines eli dna sijaitsee. Tumassa geenit aktivoituvat ja sammuvat sen mukaan, mitä solussa kulloinkin tarvitaan.
Aktivoituneet geenit lähettävät muualle soluun ohjeita siitä, millaisia proteiineja solussa pitää rakentaa. Proteiinit ovat eräänlaisia solun työläisiä, jotka saavat asioita tapahtumaan.

Useat koronarokotteet sisältävät mRNA:ta, joka kuljettaa lihassoluille käskyn rakentaa SARS-CoV-2-viruksen piikkiproteiineja. Rokotteen vaikuttavaksi aineeksi on valittu juuri piikkiproteiini siitä syystä, että COVID-19-taudin aiheuttava virus käyttää niitä soluihin tunkeutumiseen.
mRNA-rokotteet käskevät ribosomeja tuottamaan soluille vierasta proteiinia, mikä auttaa lujittamaan immuunipuolustusta. Kun immuunijärjestelmä kohtaa piikkiproteiinin, se pitää sitä uhkana ja alkaa kehittää sitä vastaan vasta-aineita.
Kehossa valmiina olevat vasta-aineet auttavat immuunijärjestelmää reagoimaan nopeammin ja tehokkaammin siinä tapauksessa, että SARS-CoV-2-virus jossain vaiheessa hyökkää elimistöön."

Lähde: Tieku.fi

Eli se rokotettu ei levitä piikkiproteiineja. Eli ei huolta.
edit. Niin siis olen tutustunut rokotteisiin. Myös muihin kuin korona.

Ok.
Mä näköjään asun siis täysin eri maassa sitten, kun täällä ei kyllä P-Korealta vaikuta. Lunta kyllä on iha vitusti.
Se riippuu kenen kautta peilaa tilanteen, itsensä vai niiden jotka kärsivät tästä tilanteesta eri tavoin. Pahimmissakin diktatuureissa aina osa väestöstä on ihan tyytyväisiä tilanteeseen.

Mee raflaan syömään
Oon täs parit kerrat käynyki ja tosiaan ei vaikuttanu kyllä omaan elämään. On niin aikasessa aina syömässä.
Mutta osaan kyllä lukea uutisointia. Ja olen samaa mieltä siitä, että ravintola ja sali rajoitukset on perseestä ja väärin. Mutta miten se liittyy P-Koreaan?
Tai yritä ostaa Leviltä toppatakki ilman henkkareita ja todistusta terveydentilasta.
Mul on aina kännykkä ja lompakko mukana. Niistä löytyy tarvittavat paperit ja pätäkät.
Kerran oon koittanu Levillä ostaa sukat ilman lompakkoa. Vituix män kuule ja joutu nöyrtyy ja hakee massikan hotellilta.

"Lähetti-RNA eli messenger RNA (mRNA) näyttelee ratkaisevaa osaa solujen sisäisessä viestinnässä, ja ilman sitä elämää ei olisi olemassa.
Solun toimintaa ohjaa tuma, missä perintöaines eli dna sijaitsee. Tumassa geenit aktivoituvat ja sammuvat sen mukaan, mitä solussa kulloinkin tarvitaan.
Aktivoituneet geenit lähettävät muualle soluun ohjeita siitä, millaisia proteiineja solussa pitää rakentaa. Proteiinit ovat eräänlaisia solun työläisiä, jotka saavat asioita tapahtumaan.

Useat koronarokotteet sisältävät mRNA:ta, joka kuljettaa lihassoluille käskyn rakentaa SARS-CoV-2-viruksen piikkiproteiineja. Rokotteen vaikuttavaksi aineeksi on valittu juuri piikkiproteiini siitä syystä, että COVID-19-taudin aiheuttava virus käyttää niitä soluihin tunkeutumiseen.
mRNA-rokotteet käskevät ribosomeja tuottamaan soluille vierasta proteiinia, mikä auttaa lujittamaan immuunipuolustusta. Kun immuunijärjestelmä kohtaa piikkiproteiinin, se pitää sitä uhkana ja alkaa kehittää sitä vastaan vasta-aineita.
Kehossa valmiina olevat vasta-aineet auttavat immuunijärjestelmää reagoimaan nopeammin ja tehokkaammin siinä tapauksessa, että SARS-CoV-2-virus jossain vaiheessa hyökkää elimistöön."

Lähde: Tieku.fi

Eli se rokotettu ei levitä piikkiproteiineja. Eli ei huolta.
edit. Niin siis olen tutustunut rokotteisiin. Myös muihin kuin korona.
Okei. Kiitos asiallisesta vastauksesta👍

Muistaakseni Muukkonen ei suoraan tuohon ottanut kantaa mutta luulen myös, että se olisi pääasiassa EU:n alueella liikkumista kontrolloiva dokumentti.

Toisaalta kyllähän EU pystyy pakottamaan jäsenvaltionsa tekemään hyvinkin monenlaisia asioita yli paikallisen lainsäädännön mutta pystyykö se jyräämään perustuslain? Luultavasti ei. Toivottavasti ei.
Varmasti tässä lähiaikoina tullaan EU:nkin toimesta testaamaan sen rajoja, mitä ihmisten oikeustaju kestää. Kyllähän noi viimeaikaiset tukipaketit mitä on sorvattu milloin milläkin perusteella, vaikuttaa ihan törkeästi olevan sitä vastaan, mitä on aikoinaan sovittu kun on EU:hun liittytty.

Näitä on kiva pohtia:

- miten perustuslakivaliokunta oikeasti katsoo näiden meidän perusoikeuksien perään?
- jos jokin päätös, esim. pysyvän korona- tai rokotepassin käyttöönotto menee lainsäädännössä läpi, mihin suomalainen siitä valittaa?
- kuinka paljon noita rokotehaittoja pitää oikein olla, että se katsotaan epäsopivaksi perusteeksi osallistua yhteiskunnan toimintaan?

.

No kyllä mä sitten kannatan ihmisten eriarvoistamista. Piste. Musta kellään joka tulee muualta tähän maahan lonnimaan ei pitäisi olla samoja oikeuksia kuin tässä maassa syntyneellä ja eläneellä ja töitä tehneellä, oli se työ sitten siivousta tai politikointia. Jos valitsee kuitenkin elämäntyylin tai tavan, jossa vain elää yhteiskunnan varoilla antamatta mitään yhteiskunnalle - niin kyllä - koen että itse olen töitä tehneenä ns. arvokkaampi yksilö ollut ja tulen olemaan yhteiskunnalle.
Jos 90% kannattaa jotain (ks. alla), niin se 10% halutessaan oman tahtonsa läpi on sitä minäminäminä- porukkaa. Eikä suinkaan tässä ole parempia tai huonompia ihmisiä. Vain ihmisiä jotka tajuavat demokratian ja ihmisiä jotka nillittää luultavasti joka vitun asiasta mistä eivät ole samaa mieltä enemmistön kanssa.

Puhuit huumeiden käyttäjistä ja juopoista edellisessä viestissäsi. Et haittamaahanmuutosta. Siitä olen toki samaa mieltä, että kaikkien pitäisi yrittää laittaa oma panoksensa peliin. Paljon työtä tekevien maahanmuuttajien kanssa viikottain hengaavana ihmisenä tosin olen saanut kuulla, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Suomi ei ole lempeä rehellistä työtä halajavalle ihmiselle, ja siksi asiat kääntyvät usein niin kuin ne tekevät, joka johtaa taas toisenlaisiin lopputuloksiin.

Itse en halua ruveta arvostelemaan kadulle päätynyttä ihmistä. Olen oppinut varsin hyvin, että sellainen käytös voi johtaa lopulta siihen, että on itse vastaavanlaisessa tilanteessa.

Universumilla on hulvaton huumorintaju.

Samalla lailla tällaista ihmisiä kahtia jakavaa systeemiä kannattamalla voi päätyä siihen tilanteeseen, että onkin jonain päivänä itse kärsijän roolissa, kun hallitukseen pamahtaa omista arvoista täysin poikkeava kokoonpano.

Absoluuttista valtaa tällaisen harjoittamiseen ei pidä antaa kenellekään. Ei mistään hinnasta tai syystä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Puhuit huumeiden käyttäjistä ja juopoista edellisessä viestissäsi. Et haittamaahanmuutosta. Siitä olen toki samaa mieltä, että kaikkien pitäisi yrittää laittaa oma panoksensa peliin. Paljon työtä tekevien maahanmuuttajien kanssa viikottain hengaavana ihmisenä tosin olen saanut kuulla, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Suomi ei ole lempeä rehellistä työtä halajavalle ihmiselle, ja siksi asiat kääntyvät usein niin kuin ne tekevät, joka johtaa taas toisenlaisiin lopputuloksiin.

Itse en halua ruveta arvostelemaan kadulle päätynyttä ihmistä. Olen oppinut varsin hyvin, että sellainen käytös voi johtaa lopulta siihen, että on itse vastaavanlaisessa tilanteessa.

Samalla lailla tällaista ihmisiä kahtia jakavaa systeemiä kannattamalla voi päätyä siihen tilanteeseen, että onkin jonain päivänä itse kärsijän roolissa, kun hallitukseen pamahtaa omista arvoista täysin poikkeava kokoonpano.

Absoluuttista valtaa tällaisen harjoittamiseen ei pidä antaa kenellekään. Ei mistään hinnasta tai syystä.
Niin kuin J. Karjalainen lauloi: Niinkuin viisas kuningas, joka tietää että yhtä hyvin hän olla vois kurja keppikerjäläinen

No d3:sta, sinkkiä ja c-vitskua, mutta omassa ajatusmaailmassa nämä menee enemmän uskomushoitojen puolelle. Syönyt silti varoiksi. En osaa mitenkään arvioida hyötyjä.
No näinpä, samat mulla pääosin. Hyvin toimi, tai sitten ei ollut mitään vaikutusta. Mahdoton tietää :) Kyllähän varsinkin D3:n puolestapuhujia on paljon.

”Tehohoidon kriittisenä rajana on pidetty 50 koronapotilasta. Jos raja ylittyy, se alkaa vaikuttaa sairaalan muuhun toimintaan”

Avasin Ilta-Sanomat ja uusin koronajuttu. Edelleen tosiaan tota mantraa hoetaan. Ja joka kerta kun sen lukee se tuntuu yhä enemmän aivan aivottomalta ja käsittämättömältä argumentilta. 50 tehohoitopaikkaa on todella pieni määrä Suomeen. Näihin korona hullutuksiin on poltettu rahaa kymmeniä miljardeja ja kun välilliset vaikutukset laskee ei voi edes tietää mihin summa kipuaa. Ja täällä voivotellaan muutaman kymmenen tehohoitopaikan kanssa miten pärjätään eikä asialle tehdä mitään.

Vittu. Alimitoitetut tehohoitopaikat ja sairaalakapasiteetti pitää koko Suomea panttivankina. Ei mikään muu.

Ikään kuin oltaisiin keksitty et pyritään siihen et kenenkään ei tarvi tehdä terveydenhuollossa töitä ? Haloo se on just sen terveydenhuollon tehtävä hoitaa potilaat eikä siitä pitäs mitään isoa numeroa nostaa jos homma toimii. Jos ei toimi niin korjataan resursseja et toimii eikä rajoiteta koko kansan elämää paskojen resurssien takia.

Mun osalta tää koronahommeli alkaa kyllä nyt olemaan ihan taputeltu. Rokotteita en aio ottaa niin kauan kun tulee joku selkeesti omalle viiteryhmälle vaarallinen variantti. Jos tulee.

Aion edelleen elää normaalisti ja pitää itteni ajan tasalla mitä tässä tapahtuu, mutta pakko koittaa vähän ottaa etäisyyttä tähän koko touhuun. Niin intensiivisesti on tullut seurattua ja pohdittua asiaa.

Mun mielestä on kolme asiaa, mistä pitää saada selkeä jälkikäteisanalyysi. Jos nämä selviävät, ratkeaa samalla tyhjentävästi se, onko tässä koko rokote- ja passisekoilussa ollut mitään järkeä.

1. Jostain täytyy saada tieto, paljonko rokottamattomia kuolleita ja vakavasti sairastuneita on sellaisia, joilla rokotuksesta on viikko tai kaksi ennen kuolemaa / sairaalahoitoon meno. --> on tilastoitu rokottamattomana ja jos näiden osuus rokottamattomista on merkittävä, se tieto on ihan ehdottoman tärkeä julkaista. Sairaalan joutuneita ja kuolleita on viime syksystä alkaen niin vähän, että tästä on takuulla mahdollista saada tarkka luku.

2. Samoin täytyy saada tieto, paljonko rokottamattomia kuolleita on sellaisia, joita ei ole iän tai terveydentilan perusteella voitu rokottaa --> nämäkin tilastoitu rokottamattomana

3. Tähän päälle vielä tieto, moniko alle 60-vuotias kuollut tai vakavasti sairastunut on ollut perusterve, mukaanlukien painoindeksitieto.

Nämä kolme data pointtia jos saadaan selville, pystytään mielestäni ihan selkeästi määrittämään, onko tässä ollut mitään perusteita puuttua terveiden suomalaisten elämään rajoitusten, myös koronapassin muodossa.

No d3:sta, sinkkiä ja c-vitskua, mutta omassa ajatusmaailmassa nämä menee enemmän uskomushoitojen puolelle. Syönyt silti varoiksi. En osaa mitenkään arvioida hyötyjä.
No näinpä, samat mulla pääosin. Hyvin toimi, tai sitten ei ollut mitään vaikutusta. Mahdoton tietää :) Kyllähän varsinkin D3:n puolestapuhujia on paljon.
NAC kannattaa ehkä myös lisätä repertuaariin.

Avasin Ilta-Sanomat ja uusin koronajuttu. Edelleen tosiaan tota mantraa hoetaan. Ja joka kerta kun sen lukee se tuntuu yhä enemmän aivan aivottomalta ja käsittämättömältä argumentilta. 50 tehohoitopaikkaa on todella pieni määrä Suomeen. Näihin korona hullutuksiin on poltettu rahaa kymmeniä miljardeja ja kun välilliset vaikutukset laskee ei voi edes tietää mihin summa kipuaa. Ja täällä voivotellaan muutaman kymmenen tehohoitopaikan kanssa miten pärjätään eikä asialle tehdä mitään.

Vittu. Alimitoitetut tehohoitopaikat ja sairaalakapasiteetti pitää koko Suomea panttivankina. Ei mikään muu.

Ikään kuin oltaisiin keksitty et pyritään siihen et kenenkään ei tarvi tehdä terveydenhuollossa töitä ? Haloo se on just sen terveydenhuollon tehtävä hoitaa potilaat eikä siitä pitäs mitään isoa numeroa nostaa jos homma toimii. Jos ei toimi niin korjataan resursseja et toimii eikä rajoiteta koko kansan elämää paskojen resurssien takia.
Vokki kapasiteettia kasvatettiin kysymättäkin vuonna 2015 ja suoraan sanoen niitä tupsahteli ilman että kuntakaan edes tiesi.
Monet jäivät jopa tyhjilleen vuosien sovittujen vuokrasopparien kera toki mitä joku kokoomuskäärme sitten imutteli. Ties vaikka imuttelisi vielä.

Sitten tähän flunssaan ei tosiaan saada mittäääää... oe voe
Se on se kuuluisa "tahtotila" mitä se sitten milloinkin haluaa tehdä.

Jokaiselle joka näitä rajoituksia kannattaa, on syytä tutustua tahattomien seuraamusten lakiin: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tahattomien_seurausten_laki

Lähes aina hyvää tarkoittavilla päätöksillä on tapana aiheuttaa tahattomia seuraamuksia, jotka loppupeleissä aiheuttavat enemmän haittaa kuin hyötyä. Elämme kaoottisessa järjestelmässä, jossa lopputuloksen ennustaminen on aina täysin mahdotonta. Tästä syystä lähes aina paras järjestelmä on luonnonmukainen ja jossa yksilötasolla ihmiset päättävät mahdollisimman pitkälle omasta elämästään; jokainen oman riski-hyötypunnintansa kautta päättää mikä itselle parhaiten sopii.

Ei. Vaan puhuin nisteistä ja juopoista.
Minäpä arvostelen. En lähtökohtaisesti pidä eriarvoisena minkään näköistä kokoista tai väristä ihmistä. Mutta silti kehtaan sanoa, jos vittu ite on dokannu (tai käyttäny päihteitä liikaa/väärin oli päihgde mikä tahansa) ittensä paskaks eikä sitä itselleen myönnä ja pitää samanarvoisena kuin töissä käyvää perheenisää niin kyllä se niin on että en todellakaan pidä samalla viivalla niitä kahta esimerkkiä.
Ja jos noita kahta aletaan pisteyttämään, niin en todellakaan ole eri mieltä siitä että ovat ns. eri arvoisia.
Ja ihan vitun sama minkä värinen on. Jos ei työt maita ja rikoksia tehtaillaa esim. niin takas sinne mistä tuli. Mamut herkemmällä liipasimella vittuun täältä. Aivan sama mussuttaa siitä miten on vaikeeta ku mikään pakko ei ole tulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom