Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Heiheihei, nyt jarrua. Tällä hetkellä koronapassia ollaan pistämässä max vain isoihin tapahtumiin. Mikäli seuraava variantti(KUN sellanen tulee) on lievempi se vähentää koronapassin todennäkösyyttä mennä läpi entisestään. Marinin twiitti oli '' tällä hetkellä arvioidaan''-
Työpaikka passille annan 20% mahollisuuden mennä läpi sillä tavoin, että saat fudut jos ei ole 2/3 rokotusta.

Rajotukset onneks lievenee nyt 1.2. Sekä tapaukset on lähteny laskuun että tehoilla vähemmän. Tää paska menee tällä hetkellä parempaa suuntaan.

Myöskin muutokset voi tapahtuu nopeesti. Tässä esimerkki:

View: https://twitter.com/AVItwiittaa/status/1485979300696399878?s=20

View: https://twitter.com/AVItwiittaa/status/1485977247433510919?s=20

Mitä vittua säki tuut siihe jeesustelememaan. Oot alusta asti kannattanu tätä natsitouhua ja runkannu niille flunssa käyrille päivästä toiseen. Ei tipu kyllä yhtään sympatiaa.

Tuu seuraavan mielenosotukseen mukaan ni katotaan onks sulla munaa vai onanoitko vieläki toista vuotta analysoit tätä vitun flunssaa jonka varjolla natsitouhuja ajetaan sisään, pienyrittäjiä konkurssiin ja viimeset rippeetki viedään ihmisten oikeuksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä vittua säki tuut siihe jeesustelememaan. Oot alusta asti kannattanu tätä natsitouhua ja runkannu niille flunssa käyrille päivästä toiseen. Ei tipu kyllä yhtään sympatiaa.

Tuu seuraavan mielenosotukseen mukaan ni katotaan onks sulla munaa vai onanoitko vieläki toista vuotta analysoit tätä vitun flunssaa jonka varjolla natsitouhuja ajetaan sisään.
Hoh, tää tais tulla sydämestä.

Tuu seuraavan mielenosotukseen mukaan ni katotaan onks sulla munaa vai onanoitko vieläki toista vuotta analysoit tätä vitun flunssaa jonka varjolla natsitouhuja ajetaan sisään, pienyrittäjiä konkurssiin ja viimeset rippeetki viedään ihmisten oikeuksista.
Mihin minä sympatiaa tarviin?

Zone-sarja -42%
I feel you. Onko sulla lemmikkiä? Jos ei, suosittelen. Psyyke saa valtavan buustin kun on joku josta pitää huolta. Eipä tässä itselläkään mikään elämänhimo ole enää. Sitten kun oma rakas kissani siirtyy ajasta ikuisuuteen noin 20 vuoden päästä, hommaan joko eutanasian, tai etsin jostain semi hyvän palkkatappajan.

Olen tuolloin miltei 60 vuotias, enkä näe sen ikäisenä mitään järkeä porskuttaa eteenpäin tällä mielisairaalla pallolla. Olen elänyt hyvän elämän, ja on aika tehdä tilaa muille.
Jaksamisia myös sinulle. Kissa löytyy ja se vaimon lisäksi piristää arkeani.
Mä olen sellaisessa kuluttavassa kehässä ollut jo melkein vuoden, että koko ajan pitää puuhastella tai miettiä jotain muuta ettei korona-asiat ala vituttaa ja ahdistaa. Haluaisin edes joskus vain olla ja rentoutua mutta sitten alkaa korona-asiat täyttää pään. Kesällä mökilläkään ei pystynyt nauttimaan saunasta ja uimisesta täysin mitoin. Mulla olisi elämässä kaikki ihan vitun hyvin ilman tätä paskaa.

Kunnon sekoilua tai kaksinaismoralismia tai sitten tulojen maksimointi vain puhumalla paskaa.
Ensin sanotaan että työntekijöiden terveysturvallisuus* on tärkeää ja sitten hetken päästä että Kiinassa on liian tiukat rajoitukset tjsp. Eli ihan Suomeksi puhuvat täyttä puutaheinää.
*alkaa oksettaa toi sana, onneksi se on hoettu niin turhaksi jo ettei kukaan välitä. Pelkkä pakollinen täytesana nykyään.

c) Neil Young tuskin omistaa itse enää ainakaan kaikkia oikeuksia tuotantoonsa ja levy-yhtiöllä/managementilla saattaapi olla myös jotain (oikeudellista) sanottavaa asiasta, joten luule, että molemmat pysyvät Spotifyssä.

Toivottavasti Roganilla on tarpeeksi hilloa eläkepäivä varten, kyllä hänet vielä lopulta onnistutaan canceloimaan. Tietysti standupista tienaa jo varmaan tarpeeki, mutta joutuisi kiertämään ehkä enemmän ja kai siinäkin jonkinlainen cancelointi voisi tapahtua.
Roganin podcastille ei mitään tapahdu vaikka kenkää tulisikin spotifystä. Se menisi vain takaisin tubeen ja samat katsojat.

Mitäköhän tässä nyt tekisi? Salisulku jatkuu ja uhkana myös menettää työt. Alkaa pää hajota, kohta jo vuoden kestänyt tätä. Lääkkeisiin en haluaisi sekaantua ja psykologista ei ole apua. Kyllä tässä alkaa olla jo itsetuhoisiakin ajatuksia väkisin, väkisinkin sitä miettii että en halua elää tällaisessa maailmassa. Hullummaksi menee touhu kuukausi kuukaudelta ja kansa hurraa.
Mä olin lenkillä yks päivä ja tiellä tuli rekka vastaan. Hetken aikaa mietin että nyt kun vaan hyppäis tohon eteen niin pääsisin vittuun tästä mätäpaskamaailmasta.

Et ole yksin. Syvällä on täälläkin käyty ja kyllä tää stressaa 16h päivässä. Ja sitten kun nää terveyskommunistit vielä kehtaa sanoa että tää on kaikki mun terveyden takia; valtio on niin huolissaan mun terveydestä. Ei kyllä kovin terveeltä olo tunnu.

Ja juuri kenellekään ei voi puhua. Ihmiset kyllä näkee että mua vituttaa, mutta en voi asiasta puhua kun vastaus on vaan: "no mitäs jos ottaisit ne rokotteet".

Oon siis jo koronan sairastanut niin tiedän ettei se tauti ole mulle mikään riski, mutta niin minä vaan kuulemma ruuhkautan sairaaloita ja teho-osastoa ja olen suunnilleen riski ihmiskunnalle. Haistakaa vittu.

Tuommoinen uutinen tanskasta.

"A cessation as a socially critical disease will, among other things, mean that there will no longer be a requirement for coronapas. It will also mean that the nightlife can reopen as usual. However, the National Board of Health's recommendations on isolation and the like will still apply."

Sanna Marinin twitter:

n. 70 % porukasta on vihaista, koska avaamista harkitaan passin avulla (eivät tykkää passista).
n. 30 % porukasta on vihaista, koska avaamista harkitaan (eivät tykkää elämästä).

Siinähän mietitään miten säilytetään kansan suosio!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jonkinlainen listaus yrityksistä, jotka ovat ottaneet natsipassin käyttöön omasta aloitteestaan, ei siis vaihtoehtona suluille/rajoituksille, olisi hyvä olla julkisesti nähtävillä. Aika perseestä jos nyt tai tulevaisuudessa tulisi vahingossa käytettyä tällaisen yrityksen palveluita.

Sanoi Hitler Mengelelle.
Eikäku @Yeahbuddy sanoi mikasalle. Sitä mä ihmettelen, että mihin mä sympatiaa tarviin kun ei häneltä heru.
''Mitä vittua säki tuut siihe jeesustelememaan. Oot alusta asti kannattanu tätä natsitouhua ja runkannu niille flunssa käyrille päivästä toiseen. Ei tipu kyllä yhtään sympatiaa.''

Jaksamisia myös sinulle. Kissa löytyy ja se vaimon lisäksi piristää arkeani.
Mä olen sellaisessa kuluttavassa kehässä ollut jo melkein vuoden, että koko ajan pitää puuhastella tai miettiä jotain muuta ettei korona-asiat ala vituttaa ja ahdistaa. Haluaisin edes joskus vain olla ja rentoutua mutta sitten alkaa korona-asiat täyttää pään. Kesällä mökilläkään ei pystynyt nauttimaan saunasta ja uimisesta täysin mitoin. Mulla olisi elämässä kaikki ihan vitun hyvin ilman tätä paskaa.

Kiitos paljon! ❤️ Ihanaa, että sulla on kuitenkin noinkin hyvin asiat. Vaimo ja kissa on mahtava kombinaatio!

Ymmärrän tuon stressin täydellisesti. Tätä ei pääse karkuun enää edes sulkemalla nettiä.

Joka puolella toitotetaan turvaväleistä, maskeista jne niin isolla volyymilla, että tekisi mieli mennä lekalla hajoittamaan eduskuntatalo. En tiedä toimiiko tää, mutta ootko ajatellut uuden harrastuksen kehittämistä? Ihan vain, että saisit ajatuksia muualle jollain lailla.

Jos teillä on VR lasit, voisitte ehkä sun vaimon kanssa käydä pienellä fantasiamatkalla jossain.

Zemppiä! Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu!

Koronaepidemian huippu on saavutettu pääkaupunkiseudulla, arvioi HUSin Asko Järvinen​

Omikronaallon voimakkain huippu on tutkimusten mukaan noin 3–5 viikkoa. Täten voi olla, että Uudellamaalla tauti olisi jo rauhoittunut helmikuun aikana, arvioi ylilääkäri Asko Järvinen.
Asko Järvinen.

Ylilääkäri Asko Järvisen mukaan epidemian hurjin vaihe voi olla Uudellamaalla ohi jo helmikuun aikana. Kuva: Henrietta Hassinen / Yle
OTSO KARHU
25.1. 15:42•Päivitetty 25.1. 15:49
https://wa.me/?text=https://yle.fi/uutiset/3-12285941?utm_medium=social&utm_source=whatsapp-share
Koronaepidemian huippu on pääkaupunkiseudulla jo todennäköisesti saavutettu, arvioi Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin infektiotautien ylilääkäri Asko Järvinen.
– Potilasmäärät ovat olleet aika vakaita jo parisen viikkoa. Tämä todennäköisesti tarkoittaa sitä, että epidemian huipputaso on jo saavutettu, vaikka potilaita on vielä todella paljon, Järvinen sanoo.
Järvisen mukaan muualla Suomessa omikronvariantti ei vielä ole saavuttanut huippuaan.
– Joidenkin kansainvälisten laskelmien mukaan omikronaallon voimakkain huippu on noin 3–5 viikkoa. Silloin voi olla, että Uudellamaalla tauti olisi jo kokolailla rauhoittunut helmikuun aikana. Muualla maassa voi mennä pidempään, riippuen siitä milloin epidemia sinne kunnolla rantautuu.

Taudin yleisvaarallisuuden poistamisesta käydään jo keskusteluja​

Järvinen myös muistuttaa, että epidemiaa on todella vaikeaa ennustaa. Tartuntatapausmääristä ei pysty suoraan päättelemään, mihin suuntaan tauti liikkuu.
– Todennäköistä on – ainakin toivon niin – että kun omikronin merkittävin aalto on mennyt ohitse, niin yhteiskunta olisi palannut normaaliin. Joissain maissa, joissa omikron on edennyt pidemmälle, pohditaan jo rajoitusten purkua.
Järvinen otaksuu, että korona ja sen variantit siirtyvät jossain vaiheessa pois yleisvaarallisten tautien listalta. Vielä rajoitustoimenpiteistä ei kannata luopua.
– Jos mitään erikoisempaa varianttia ei tule, niin luulen, että tämän talven ja kevään aikana joudutaan keskustelemaan yleisvaarallisuuden poistamisesta. Keskustelua käydään jo. Rajoitusten poistaminen ja toimintamallien muovaaminen tavallista infektiotautia vastaavaksi tulee varmaan ennen sitä.

Ainoo vaan että miten ne luopuu kaikista rajoituksista kun jutussa todetaan näin: Voimaan jäivät muun muassa ravintoloita koskevat aukiolorajoitukset. Myös koronapassia vaaditaan tällä hetkellä Tanskassa muun muassa julkisessa liikenteessä, kouluissa, kulttuuripaikoissa, työpaikoilla ja ravintoloissa

Sitten kun passi on kaikkialla niin rajoitukset voidaan poistaa.. Sama se tulee olemaan täällä. En enää usko että palataan normaaliin missä ei ollut passeja eikä rajoituksia.

Sitten kun passi on kaikkialla niin rajoitukset voidaan poistaa.. Sama se tulee olemaan täällä. En enää usko että palataan normaaliin missä ei ollut passeja eikä rajoituksia.
Kyl siinä kohtaan kun poistetaan vaarallisien tartuntatautien listalta. Ja siitä keskustellaan jo.

Jonkinlainen listaus yrityksistä, jotka ovat ottaneet natsipassin käyttöön omasta aloitteestaan, ei siis vaihtoehtona suluille/rajoituksille, olisi hyvä olla julkisesti nähtävillä. Aika perseestä jos nyt tai tulevaisuudessa tulisi vahingossa käytettyä tällaisen yrityksen palveluita.

Jep. Tämä olisi ehdottoman tärkeä tieto, jotta voisi boikotoida kaikkia niitä firmoja tämän paskan loputtua. Menkööt vaikka konkkaan kaikki selkärangattomat puljut. Ei heru pätkääkään myötätuntoa näille.

Suositut

Back
Ylös Bottom