Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Mua ihmetyttää ihmisten typeryys uudestaan ja uudestaan. Nelospiikin petaaminen on jo Suomessa aloitettu ja seuraavan pilipalivariantin saapumisen varjolla voidaan jälleen kerran perustella seuraava piikki. Ihan sama onko korre jo sairastettu kun Lasse huutelee lehdissä, että kyllä se nelkku kantsii silti hakea. Ja kansahan hakee, että pääsee postailemaan someen laastarikuvat ja ”nyt kyllä sai olla viimeinen piikki”. Jos vähän edes seuraisi ulkomaiden tapahtumia niin kusetuksen seuraavat vaiheet kyllä huomaisi. Mutta ei, kivempi tulla ilkkumaan tänne rokottamattomille, jotka pelkäävät työpaikkojensa puolesta ja jotka on eristetty yhteiskunnasta vaikka rokotetut levittää tautia ihan samalla lailla. Vittu mä toivon, että viikon päästä soteala kaatuu rokottamattomien lähdön myötä. Ja takas eivät menis ilman Lassen henkilökohtaista anteeksipyyntöä ja vähintään tonnin palkankorotusta.

Toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on Bilderberg-ryhmän kokouksissa. Ja siteeraa WEF julkaisemia juttuja esim. siitä, että Suomi ei ole kilpailukykyinen maa, että palkat pitäisi polkea täällä alas.

Koko systeemi seisoo tässä mielessä savijaloilla ja kulkee kohti romahdusta, jos sitä ei uudisteta […] Nykymallin hedelmänä Suomessa on lähes maailman jäykin palkanmuodostus, mikä sopii huonosti markkinatalouteen.” Selvennykseksi todettakoon, että koska nykyinen järjestelmä sallii joustot ylöspäin, niin ainoa suunta mihin joustoja voi vaatia on alas – tässä toivotaan siis mahdollisuutta maksaa pienempiä palkkoja.

Mene ja tiedä mitä kytköksiä hänellä on. Itse en ymmärrä miksi kukaan yrittäjä haluaisi tuollaisen rokotepassin, jolla rajataan asiakkaita pois. Itse en tule passia käyttämään ikinä.

Itsekään en tuollaista yleispassia hyväksyisi, enkä hyväksy koronapassiakaan enää (koska siitä ei ole juurikaan hyötyä taudin leviämisen estämisessä).

Hyvä homma! Tuota pitää muistaa ihmisille painottaa, että saadaan lopetettua tämä passi pelleily. 👍

Itsellä ainakin huoli tulevaisuudesta ja siitä millaisessa maailmassa jälkikasvu tulee elämään.

Ärsyttää jo kun avoimesti EU-tasollakin puhutaan siitä digitaalisesta-pörssistä johon kirjataan kaikki. Missä olet, kenen kanssa olet, mitä ostat, mitä teet, jne.

Toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on Bilderberg-ryhmän kokouksissa. Ja siteeraa WEF julkaisemia juttuja esim. siitä, että Suomi ei ole kilpailukykyinen maa, että palkat pitäisi polkea täällä alas.

Koko systeemi seisoo tässä mielessä savijaloilla ja kulkee kohti romahdusta, jos sitä ei uudisteta […] Nykymallin hedelmänä Suomessa on lähes maailman jäykin palkanmuodostus, mikä sopii huonosti markkinatalouteen.” Selvennykseksi todettakoon, että koska nykyinen järjestelmä sallii joustot ylöspäin, niin ainoa suunta mihin joustoja voi vaatia on alas – tässä toivotaan siis mahdollisuutta maksaa pienempiä palkkoja.

Mene ja tiedä mitä kytköksiä hänellä on. Itse en ymmärrä miksi kukaan yrittäjä haluaisi tuollaisen rokotepassin, jolla rajataan asiakkaita pois. Itse en tule passia käyttämään ikinä.
Puopolon ohjelmassa oli Matti Virtanen ja Tere Sammallahti jutskailemassa ja siellä vähän sivuttiin tota Kokoomuksen (sitä kautta ehkä Suomen Yrittäjienkin) koronapassi-innostusta. Sammallahtikin kokoomuslaisena myönsi että sen systeemin aika on jo mennyt.

Yksi selitys voi tosiaan olla toi että poliitikot ei aivan ymmärrä ylipäänsä tätä pandemiaa kauhean hyvin ja näkee noi rokotteet ja passin kuten valtaosa väestöstäkin, helppona reittinä ulos. Osa voi sitten ymmärtää paremmin, eikä uskalla puhua. Pieni osa lienee sitten sellaisiakin, jotka on enemmän WEF:n ja kumppanien ohjauksessa..

View: https://www.youtube.com/watch?v=HqgKikvg_yI&t=1587s

Passikeskustelussa saattaa myös hämmentää se, että ymmärtääkseni aika moni noista passin kannattajista pitää itsestään selvänä, että se on väliaikainen, kuten kaikki nää muutkin rajoitustoimet. Sitten kun sitä ei mainita, niin porukka jotka asiaa ymmärtää paremmin ja vastustaa passia, on heti takajaloillaan koska eivät missään nimessä halua mitään tällaista pysyvää kontrollimekanismia. Itse en siis hyväksy tuollaista edes päivän verran väliaikaisena..

Puopolon ohjelmassa oli Matti Virtanen ja Tere Sammallahti jutskailemassa ja siellä vähän sivuttiin tota Kokoomuksen (sitä kautta ehkä Suomen Yrittäjienkin) koronapassi-innostusta. Sammallahtikin kokoomuslaisena myönsi että sen systeemin aika on jo mennyt.

Yksi selitys voi tosiaan olla toi että poliitikot ei aivan ymmärrä ylipäänsä tätä pandemiaa kauhean hyvin ja näkee noi rokotteet ja passin kuten valtaosa väestöstäkin, helppona reittinä ulos. Osa voi sitten ymmärtää paremmin, eikä uskalla puhua. Pieni osa lienee sitten sellaisiakin, jotka on enemmän WEF:n ja kumppanien ohjauksessa..

View: https://www.youtube.com/watch?v=HqgKikvg_yI&t=1587s

Passikeskustelussa saattaa myös hämmentää se, että ymmärtääkseni aika moni noista passin kannattajista pitää itsestään selvänä, että se on väliaikainen, kuten kaikki nää muutkin rajoitustoimet. Sitten kun sitä ei mainita, niin porukka jotka asiaa ymmärtää paremmin ja vastustaa passia, on heti takajaloillaan koska eivät missään nimessä halua mitään tällaista pysyvää kontrollimekanismia. Itse en siis hyväksy tuollaista edes päivän verran väliaikaisena..

Joo, eihän tolla passihommalla ole enää yhtään mitään tekemistä koronan tai sen ehkäisyn kanssa.

Selvästi on kytköksiä. Tämä on yrittäjille täys painajainen. Ainakin PK-yrittäjille.
Kuinka monta firmaa menee/mennyt nurin tässä ja kuinka monta firmaa jää perustamatta, koska kuka vittu uskaltaa mitään perustaa, kun kommarihallinnot keksii mitä lystää.
Kaikki menee hyvin kunnes et voi pitää enää firmaa auki tai rajoitetaan toimintaa. Onpa houkutteleva tulevaisuudennäkymä.

Joo, eihän tolla passihommalla ole enää yhtään mitään tekemistä koronan tai sen ehkäisyn kanssa.
No ei. Mä olen hommaa pohdiskellut ihan liikaakin siitä asti kun se ensiksi tuli voimaan loppusyksystä ja mielestäni tilanne on nyt tämä:

Kaikki muut perusteet passin käytössäololle on huvenneet, paitsi se terveydenhuollon kantokyvyn turvaaminen - sekin taitaa koskea vain vanhempia ihmisiä, koska nuoria joutuu sairaalaan niin pieniä määriä.

Mutta se nyt vaan on niin, että terveydenhuollon kantokykyä ei voida laittaa jonkin ihmisryhmän vastuulle (tässä tapauksessa he, ketkä eivät halua rokotteita.) Terveydenhuollon järjestämisvastuu on julkisella vallalla ja jos terveydenhuollon infrastruktuuri ei tällä hetkellä ole riittävä, niin se kertoo vain ja ainoastaan siitä että järjestämisvastuu on laiminlyöty. Se, että pitkään jatkunut ahdinko hoiva-alalla nyt koitetaan sysätä jonkin vähemmistökansanryhmän syyksi, kertoo vain siitä että ei haluta kantaa edes sitä vastuuta tehdyistä virheistä, joka nyt voitaisiin kantaa.

Samaan aikaan vielä lyödään lisää painetta hoivasektori pakkorokotuslailla ja käytännössä rohkaistaan porukkaa hakeutumaan muualle duuniin, ja vähennetään niitä halukkaita ketkä tulevaisuudessa sinne menoa on miettineet.

Mä olen veroni maksanut ja maksan jatkossakin sillä edellytyksellä, että julkinen terveydenhuolto pelittää edes jotenkin. Jos tuosta nyt on alettu tinkiä ja koitetaan vielä mua syyttää siitä että hommat kusee niin samapa tuo vaikka siirtäis kirjat Viroon. Kyllä täällä muutkin hyvin toimeentulevat kiertää veroja minkä kerkeää niin miksenpä sitten itsekin.

No ei. Mä olen hommaa pohdiskellut ihan liikaakin siitä asti kun se ensiksi tuli voimaan loppusyksystä ja mielestäni tilanne on nyt tämä:

Kaikki muut perusteet passin käytössäololle on huvenneet, paitsi se terveydenhuollon kantokyvyn turvaaminen - sekin taitaa koskea vain vanhempia ihmisiä, koska nuoria joutuu sairaalaan niin pieniä määriä.

Mutta se nyt vaan on niin, että terveydenhuollon kantokykyä ei voida laittaa jonkin ihmisryhmän vastuulle (tässä tapauksessa he, ketkä eivät halua rokotteita.) Terveydenhuollon järjestämisvastuu on julkisella vallalla ja jos terveydenhuollon infrastruktuuri ei tällä hetkellä ole riittävä, niin se kertoo vain ja ainoastaan siitä että järjestämisvastuu on laiminlyöty. Se, että pitkään jatkunut ahdinko hoiva-alalla nyt koitetaan sysätä jonkin vähemmistökansanryhmän syyksi, kertoo vain siitä että ei haluta kantaa edes sitä vastuuta tehdyistä virheistä, joka nyt voitaisiin kantaa.

Samaan aikaan vielä lyödään lisää painetta hoivasektori pakkorokotuslailla ja käytännössä rohkaistaan porukkaa hakeutumaan muualle duuniin, ja vähennetään niitä halukkaita ketkä tulevaisuudessa sinne menoa on miettineet.

Mä olen veroni maksanut ja maksan jatkossakin sillä edellytyksellä, että julkinen terveydenhuolto pelittää edes jotenkin. Jos tuosta nyt on alettu tinkiä ja koitetaan vielä mua syyttää siitä että hommat kusee niin samapa tuo vaikka siirtäis kirjat Viroon. Kyllä täällä muutkin hyvin toimeentulevat kiertää veroja minkä kerkeää niin miksenpä sitten itsekin.
Yhteenveto 5/5, kuten nuoriso sanoisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo maskithan ovat vain visuaaliseen koronan ylläpitämiseen. Kun miettii vaatimuksia niin joku rätti naaman edessä on ok.
Millä ei ole mitään väliä. Ei ole edes virallisemmilla, mutta se absurdius tässäkin on käsinkosketeltava. Porukka unohtaisi koko loronan jos maskeja ei näkyisi.

Tutkimus: Maskit ovat tehokkain yksittäinen keino vähentää koronaviruksen ilmaantuvuutta

• Jaa sähköpostilla

Jaa Twitterissä
    Jaa Facebookissa

Kasvomaskit ja hengityssuojaimet ovat yksittäisistä keinoista tehokkain taistelussa koronavirusta vastaan. Maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan maskien käyttö vähentää SARS-CoV-2-viruksen ilmaantuvuutta 53 prosentilla.
Tieto perustuu yli kolmenkymmenen eri puolilla maailmaa tehdyn tutkimuksen meta-analyysiin.

Tutkimusartikkeli aiheesta on julkaistu British Medical Journal –lehdessä ja siitä uutisoi muun muassa The Guardian.
Sosiaalisen etäisyyden pitäminen vähensi tutkimuksen mukaan viruksen ilmaantuvuutta 25 prosentilla ja käsien peseminen 53 prosentilla. Käsienpesun osalta tulos ei tosin ole täysin luotettava, sillä sen vaikutusta koronaviruksen leviämiseen on toistaiseksi tutkittu maailmalla varsin vähän.
AUSTRALIALAISEN MONASH-YLIOPISTON ja skotlantilaisen Edinburghin yliopiston tutkijoista koostuva ryhmä toteaa artikkelissaan, että varotoimia on jatkettava, vaikka koronarokotukset etenevät. Heidän mukaansa pelkkä rokotesuoja ei siis vielä riitä pysäyttämään koronapandemiaa.
Toisaalta tutkijat sanovat, että rajoitustoimien, kuten liikkumisen rajoittamisen, koulujen sulkemisen ja etätyön, vaikutuksia väestöön on tutkittava lisää.
Tarkempi liikkumisen rajoittamiseen liittyvien toimien vaikutusten tutkiminen ei ollut nyt julkaistun tutkimuksen yhteydessä mahdollista käytettävissä olevien lähteiden puutteellisuuden takia, tutkijat sanovat.

Koronarokotteeseen kuolleita 2/8,9 miljoonaa rokotusta.

Kyllä. Nuo ovat ne varmenetut kuolemat. Ilmoitettuja kuolemia on 139, joista osa johtuu oikeasti rokotteesta ja osa ei. Jostain syystä näitä ilmoitettuja kuolemia ei kukaan tunnu kovin hanakasti tutkivan.

En tiedä missä persereiässä asut, mutta itsellä on tuttuja vähän joka puolelta sairastunut lähiaikoina. Tilastot näyttää samaa. Jännä jos et ole huomannut?
Kelpaako Helsingin keskusta? 2 vuotta eikä maskin maskia eikä koronaa. Mites se silleen?

Koronarokotteeseen kuolleita 2/8,9 miljoonaa rokotusta.

Eikös se ole edelleen, että 2 myönnettyä noista 139 kappaleesta. Suurinta osaahan ei tulla myöntämään tai niiden kanssa venkoillaan niin kauan et tää pelleily on ohi. Samoiten nää rokotehaitat. Ihan vitusti jää kirjaamatta ja käsittelyt ei etene juuri mihinkään. Tuo 25000 ilmotettua haittaa on vaan pintaraapasu. Ne mitä mä oon kuullu rokotteista ni yhtäkään lekurit ei ole suostunu kirjaamaan eteepäin ja ne on vakavia. ”Ei johdu rokotteesta, en kommentoi, en ota kantaa” tai sit ollaa hiljaa. Selittäviä tekijöitä haitoille kumminkaan ei löydetä yhtäkään. Heitellää hatusta diagnooseja. Kaverin faija joutu melkein heti az jälkee pumppuleikkaukseen vaikka sydämes ei ennen sitä ikinä mitää. Sekään ei edenny mihinkään

Eikös se ole edelleen, että 2 myönnettyä noista 139 kappaleesta. Suurinta osaahan ei tulla myöntämään tai niiden kanssa venkoillaan niin kauan et tää pelleily on ohi. Samoiten nää rokotehaitat. Ihan vitusti jää kirjaamatta ja käsittelyt ei etene juuri mihinkään. Tuo 25000 ilmotettua haittaa on vaan pintaraapasu. Ne mitä mä oon kuullu rokotteista ni yhtäkään lekurit ei ole suostunu kirjaamaan eteepäin ja ne on vakavia. ”Ei johdu rokotteesta, en kommentoi, en ota kantaa” tai sit ollaa hiljaa. Selittäviä tekijöitä haitoille kumminkaan ei löydetä yhtäkään. Heitellää hatusta diagnooseja. Kaverin faija joutu melkein heti az jälkee pumppuleikkaukseen vaikka sydämes ei ennen sitä ikinä mitää. Sekään ei edenny mihinkään
On täysin selvä että noita kuolemia on aivan vitusti enemmän mitä halutaan myöntää.

Oon huomannut töissä mutta kaikki on rokotettuja. Koska me rokottamattomat (muut kuin vanhukset) sairastutaan? Asun Helsingissä
Kyllähän tämä havainto sopii hyvin siihen, että erityisesti hiljan otetun piikin jälkeen tauti iskee helpommin kuin rokottamattomaan.

Lisäksi se että rokote kehittää vasta-aineet jo poistunutta varianttia vastaan saa aikaan sen, että myös itse tauti joka infektiosta seuraa voi olla pahempi kuin ilman koko rokotetta. Tilanne oli erilainen deltan aikaan, jolloin rokottamaton sairastui yleensä pahemmin kuin rokotettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom