Eli jos on tarttuva sairaus niin siihen pitää olla pakkolääkitys mutta jos ei ole tarttuva sairaus niin siihen ei tarvita pakkolääkitystä vaikka se ei-tarttuva sairaus olisi yhteiskunnallisesti isompi ongelma?Kukahan nyt on ihan kujalla. Alkoholismi ei ole tarttuva sairaus eikä muutu.
Sen käsittely, ehkäisy, hoito on ihan eri settiä. Satun tietämään hyvin.
Tolla sinun ajattelu mallilla pitäisi varmasti yhteiskunnasta poistaa kaikki rajoitteet ym
Minun ihanneyhteiskunnassa yksilö kantaa itsestään täyden vastuun. Sitä vastuuta ei sysätä valtiolle tai toisille ihmisille. Sinä itse olet vastuussa itsestäsi, ei kukaan muu. Sinä tuhoat tai pidät huolta omasta vartalostasi juuri niin kuin itse parhaaksi koet.
Tällaisessa yhteiskuntamallissa ei ole myöskään sosialistista terveydenhuoltoa vaan jokainen maksaa hoitonsa itse. En kuitenkaan kannata yksityistä terveydenhuoltomallia koska siinä on paljon moraalisia ja eettisiä ongelmia. Mutta jos ihmisten muihin perusoikeuksiin puututaan sillä argumentilla ettei julkinen terveydenhuolto kuormitu liikaa, niin siinä tapauksessa vaadin että jokainen hoitaa sairaanhoitokulunsa itse.
Sekin sopii minulle henkilökohtaisesti etten saa julkisella puolella hoitoa yhtään mihinkään eikä minun tarvitse maksaa veroja julkiseen terveydenhuoltoon. Tämän luulisi sopivan jokaiselle pakkopiikittäjälle, eikö?