Tämä on kyllä hurja keissi kaiken kaikkiaan.
Piikit eivät ole aukottomia ja haittoja ilmenee varmasti, mutta vaikea uskoa noita syöpä- ja immuniteettikato - hypoteeseja. Perustelen tämän sillä, että datasta on nähtävissä rokotteiden hyöty vakavaa tautimuotoa vastaan sekä sillä, että lukemattoman moni minua paljon viisaampi terveysalan ammattilainen ja tutkija on ottanut rokotteet buustereita myöten. Myös esimerkiksi tämä Roganin vieraana ollut Malone, joka on ollut kehittelemässä ko. rokotetta, on ottanut rokotteen.
Silläkin on vaikutusta miten sitä dataa luetaan. Rokotetuilla on nyt eniten tartuntoja mikä on järkeenkäypää, sillä valtaosa maailman ihmisistä on saanut rokotteen. Toki alkuun oli puhetta, että rokote suojaa tartunnalta, mitä se ei selvästi tee ainakaan omikronin osalta.
Se mikä minua huolestuttaa eniten on tämä passi. Tällä hetkellä STM:llä on työryhmä ajalle 9.12.21-11.2.22, joka kantaa nimeä "työelämän koronapassia tai vastaavaa vaihtoehtoa koskevan lainvalmisteluhankkeen työryhmä". Tämän voi heidän sivuiltaan käydä katsomassa.
Passi oli vaihtoehto rajoituksille sekä yhteiskunnan terveysturvalliselle avaamiselle ja viimeistään nyt on täysin selvää, että passi ei toimi, niin miksi sellainen pitäisi väenvängällä saada? Niinpä. Lisäksi tämä Kiurun omituinen lipsautus siitä, että tämä on päätetty aiemmin, eikä koske vain tätä tautitilannetta...
Lasten rokottamista en ymmärrä ja siinä piilee riskejä varmasti monenkertaisesti aikuisiin verrattuna. Itse en heittäisi kolikkoa lapseni kohdalla.
Semmoinenkin ajatuskela tähän, että mikäli rokotteet nimenomaan tappaisivat ottajansa tai saisi terveyden kiivaaseen laskuun, niin miten se palvelee suurien lääkeyhtiöiden perimmäistä tarkoitusta ($), jos ainoat hengissä selvinneet eivät alun alkaenkaan luottaneet heihin. Eikö se bisnes loppuisi siihen?
Niin tai näin, niin mielenkiintoisia aikoja eletään ja mielestäni jokaisen tulisi ponnekkaasti olla passia vastaan, sillä se on toimimaton työkalu, jolla ihmisiä erotellaan täysin perusteetta ja saattaa johtaa siihen, että valtiolla on käytössään kohta sellainen instrumentti, jolla onnistuu monenlaiset kansalaisten kurjistamiset.
Rokotetut vs. rokottamattomat -asetelma on turmiollinen. Jokainen tekee valinnan omalla kohdallaan rokotteen suhteen ja valinnasta riippumatta, on syyllistäminen suuntaan tai toiseen idiotismia. Tulee sellainen tunne, että kun kansalaiset saadaan jaoteltua toistensa silmissä kahteen leiriin, onnistuu hurjemmatkin toimenpiteet taustalla kun kansa keskittyy etsimään syntipukkia toistensa joukosta missä sitä ei ole.
Nyt tarvitaan maalaisjärkeä sekä kiihkotonta keskustelua faktojen (!) pohjalta. Pitää ymmärtää myös se, että osalla ihmisistä on ihan päinvastainen näkemys asiasta kuin sinulla tai minulla, mutta keskusteluyhteys tulisi säilyttää ja dialogin olisi oltava kunnioittavaa molempiin suuntiin. Näkisin, että tämä on ainoa keino ulos näistä järjettömistä ajoista.
Toivotaan, että salit aukeisivat ympäri Suomea nyt ensi viikolla kun rajoitusten purku tulee käsittelyyn ja päästäisiin reenaamaan. Kaikille mukavaa alkanutta vuotta ja kevyitä malmeja!