Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Nyt on tosi paljon tutuilla koronaa. Joka päivä uusi tartunta. Yllättäen kaikki tuplarokotettuja. Minulle tai muillekaan tuntemilleni rokottamattomille ei tartu millään vaikka yrittäs tartunnan saada. Oletteko muut rokottamattomat syönyt d-vitamiinia ja sinkkiä? Itse olen syönyt jo pitkään ja viimeksi olen tainnut olla kipeänä 4 vuotta sitten. Tai silloin olen viimeksi ollut töistä saikulla.

Nyt on tosi paljon tutuilla koronaa. Joka päivä uusi tartunta. Yllättäen kaikki tuplarokotettuja. Minulle tai muillekaan tuntemilleni rokottamattomille ei tartu millään vaikka yrittäs tartunnan saada. Oletteko muut rokottamattomat syönyt d-vitamiinia ja sinkkiä? Itse olen syönyt jo pitkään ja viimeksi olen tainnut olla kipeänä 4 vuotta sitten. Tai silloin olen viimeksi ollut töistä saikulla.
Useampi vuosi tullut otettua molempia. Eipä ole myöskään lunssat, eikä muut räkätaudit kiusanneet.

Täysin samat setit täällä. Positiivisen naisen kanssa istuin iltaa ja vaikka sylkeä vaihdettiin, niin ei tarttunut.

Reilut määrät D, C & Kumppaneita ollut jatkuvassa kierrossa

Rokottamattomia tuttuja +10 kpl jotka KAIKKI sairastaneet flunssana.

Kyllä tää hulluus vielä joskus päättyy

Olen syönyt jo joitain vuosia, myös magnesiumia ja todennut että taitaa toimia ainakin näihin perus kausiflenssuihin. Ennen sairastin hieman enemmän, nykyään aika heikosti tarttunut edes nuha, vaikka lapset välillä sairaana. Kuumetta ei ole ollut aikoihin ja jos meinannut tulla niin sekin jäänyt mietoon kurkkukipuun. Ennen oli vakio että kurkku kipeytyi kunnolla ja sen jälkeen nousi kuume. Ei välttämättä johdu pelkästään nuista, olen myös kasvisten syöntiä lisännyt paljon ja kalaöljyä menee päivittäin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Yksi suihke nenään voisi luoda tuntien suojan koronavirusta vastaan – "biologinen maski" saattaa olla tärkeä apukeino tulevien muunnosten kanssa​

Nenäsuihketta on tutkittu Suomessa soluviljely- ja eläintutkimuksilla. Hiirille sieraimiin annettu suihke suojasi koronatartunnalta vielä kahdeksan tuntia suihkeen antamisen jälkeen.
Seinäjoen terveyskeskuksen työntekijät annostelevat koronarokotteita valmiiksi annoksiksi rokotustapahtumassa.

Terveyskeskuksen työntekijät valmistelevat koronarokotuksia walk in -rokotustilaisuudessa. Kuvattu Seinäjoen terveyskeskuksessa 11.12.2021. Kuva: Mirva Ekman / Yle
OTSO KARHU,
SAARA HIRVONEN
30.12. 13:33•Päivitetty 30.12. 13:50

Helsingin yliopistossa on kehitetty noin vuoden ajan uutta suojautumiskeinoa koronatartuntaa vastaan.
Tutkimusryhmä antoi tuotteelle väliaikaisen kutsumanimen Covidiini.
Nenään suihkutettava valmiste antaa lyhytaikaista suojaa virustartuntaa vastaan. Tutkimuksessa mukana ollut Helsingin yliopiston tutkijatohtori Anna Mäkelä kuvailee sumutetta nenään laitettavaksi "biologiseksi maskiksi".
– Tämä on kehitetty nimenomaan niitä tilaisuuksia varten, joissa on riski levittää virusta. Ennaltaehkäisyyn siis, Mäkelä sanoo.
Suihketta on tutkittu nyt soluviljely- ja eläintutkimuksilla. Hiirille sieraimiin annettu suihke suojasi koronatartunnalta vielä kahdeksan tuntia suihkeen antamisen jälkeen.
Tutkimusryhmä toivoo, että suoja on yhtä pitkäkestoinen ihmisillä. Tämä selviää, kun luvat ihmistutkimuksiin saadaan.
– Esimerkiksi näin uudenvuoden alla suihkeen voisi ottaa alkuillasta, ja sen teho kestäisi pikkutunneillekin asti.
Testien mukaan suihke toimii yhtä hyvin kaikkia variantteja vastaan. Oletus on, että se toimii myös tuleviin virusmuunnoksiin. "Biologinen maski" ei kuitenkaan korvaa rokotuksia.
Helsingin yliopiston tutkijaprofessori Anna Mäkelä hymyilee selfiekuvassa.

Helsingin yliopiston tutkijatohtori Anna Mäkelä on toiveikas uuden nenäsumutteen suhteen. Kuva: Anna Mäkelä

Sumute herätti heti kiinnostusta​

Vastaavaa tuotetta ei löydy vielä markkinoilta. Viime tiistaina julkaistu tutkimusartikkeli(siirryt toiseen palveluun) herätti heti kiinnostusta ja sai tuhansia jakoja sosiaalisessa mediassa, vaikka sitä ei vielä ole ehditty vertaisarvioida.
Muun muassa yhdysvaltalainen Michiganin yliopiston entinen professori Eric Topol jakoi artikkelin Twitterissä.

Mäkelä on ollut perustamassa Pandemblock Oy -yritystä, joka parhaillaan selvittää mahdollisuuksia suihkeen saamiseksi markkinoille. Hanke ja rahoituksen hankkiminen ovat vielä alkuvaiheessa.
– Vaikka emme saisi tuotetta markkinoille vielä omikronin aikana, on syytä olettaa, että tämä valmiste toimii myös tuleviin variantteihin, joita on suurella todennäköisyydellä tulossa, Mäkelä sanoo.
Mäkelän mukaan nenäsumutteena annettava valmiste voisi tulevaisuudessa olla mahdollinen myös muille hengitysteiden kautta tarttuville virustaudeille, kuten vaikkapa influenssalle.

Myös nenään sumutettava rokote suunnitteilla​

Helsingin yliopistolla on kehitetty myös nenäsumutteena annettavaa koronarokotetta. Tuotetta ei pidä sekoittaa väliaikaista suojaa antavaan "biologiseen maskiin".
Valmisteen idea on ohittaa nykyisten lihakseen piikitettävien rokotteiden haittavaikutukset, kuten lihassärky ja kuume, sekä tuottaa parempaa vastustuskykyä tartuntaa ja vakavia oireita vastaan.
– Olen itse ollut rokotesumutteen tutkimuksessa lähinnä kannustusjoukoissa, mutta lupaavalta sekin vaikuttaa, Mäkelä sanoo.

Twitterin aloitettua kampanjansa poistaakseen tilejä, joissa levitetään "väärää tietoa koronarokotteista" näkyy selvästi myös siten, että jostain kumman syystä Twitterissä olevat videot massiivisista mielenosoituksista ovat lähes kokonaan kadonneet. Vielä pari viikkoa sitten tuli jatkuvalla syötöllä kymmenien ja satojen tuhansien ihmisten miekkareista, nyt ei juuri mitään. Ehkä näissä miekkareissa levitettiin väärää tietoa koronarokotteista, joten videoiden postaajien tilit jouduttiin poistamaan.

Resetti etenee

New EU Law Would Allow Seizure Of Private Property During Pandemic Emergencies​

Ei koske suomea. Hetkinen... Mutta mehän ollaan EU:ssa. Naah.. eihän täällä nyt kukaan menisi noin pitkälle. Vapaa maa ja kaikkia kohdellaan niin helvetin tasavertaisesti, ja päätöksissä on aina logiikka ja järki mukana, kuten olemme saaneet viimeisen eduskuntapäätöksen jälkeen muun muassa huomata.

Kannatan! Pois koko roska.

Älä vaan tuohon haukuntaa yllytä. Mun sisko hoiti 2001 tietämättään yhtä hullun lehmän tautiin sairastunutta ilman mitään suojavarusteita. Siinä potilas oli välillä haukkunut just niinku koira. Naapurihuoneen mummokin oli ihmetellyt, että kuka on tuonut osastolle koiran. 😬

Voi kauhea. 😱 En tiennyt että hullun lehmän tauti saa tuollaisia oireita ihmisissäkin aikaan.

Okei. Komento takaisin. Koiran haukunnan sijasta työntekijät voisivat matkia vaikka lammasta aina kun saavat yhden lauseen ulos itsestään.

Ylempään viestiin vielä palatakseni. Brittien lähtö EU:sta kuulostaa päivä päivältä hyvältä ratkaisulta, vaikka miinuksia siitä päätöksestä satelikin koriin. Tosin olen lueskellut, että Britit olisivat ottaneet aikoja sitten pikku varaslähdön sensuroinnissa ja muussa ihmisten tasa arvoa heikentävissä asioissa.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom