Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskon tuon olevan oikean suuntainen johtopäätös. Ja jos tuo on totta, korostaa se entisestään hengityssuojaimen merkitystä ja toisaalta käsihygienian merkitys ei ehkä ole niin suuri kuin on annettu ymmärtää.

Lisäksi esim kuntosalit ja muut vastaavat paikat, missä porukka tiiviisti pidemmän aikaa lähellä toisiaan, on syytä nyt pitää suljettuna.

Mutta jokainen ymmärtää, että tarvitaan paljon enemmän tutkimusta viruksen tartuntamekanismeista ennen kuin mitään varmaa voidaan sanoa eli käsihygienia kunniaan edelleen.

Hengityssuojaimet olis tosiaan pitäneet olla isommassa fokuksessa tässä hommassa. Ja etenkin siihen suuntaan, että sairaalla hyvä olla maski estämässä viruksen höökimistä ympäröivään ilmaan. Käsiä voi pestä helposti ja ihminen itsekin tuottaa RNA:ta hajottavia entsyymejä iholleen eikä virus ihon läpi mene.
 
Tätähän tässä itse on sanonut kokoajan, mutta se dumattiin. Sehän tarttui jo yhdessä vaiheessa pelkästään ilman välityksellä jos joku kipee oli salilla ollut 3 tuntia sitten. Joko olen yli-ihminen tai sitten hysteerikot flippas ja puhuivat kakkaa.
Nyt sä olet pelkästään jälkiviisas. Ne jotka täällä puhuivat siitä, että virus elää pinnoilla kauan, viittasivat teksteihin joissa näin sanottiin. Sä taas vedit mutulla. Nyt vain sattui käymään niin, että sun mutu vaikuttaisi tämän tiedon perusteella olleen oikeassa. Sillähän tässä koko ajan pelataan: kulloinkin käytettävissä olevalla tiedolla. Ja se taas tarkentuu koko ajan.
 
Tätähän tässä itse on sanonut kokoajan, mutta se dumattiin. Sehän tarttui jo yhdessä vaiheessa pelkästään ilman välityksellä jos joku kipee oli salilla ollut 3 tuntia sitten. Joko olen yli-ihminen tai sitten hysteerikot flippas ja puhuivat kakkaa.
Mutta miksi et sitten julkaissut tieteellistä tutkimustasi asiasta? Oltaisiin kyllä uskottu sinua ja oltu samaa mieltä.
 
Tätähän tässä itse on sanonut kokoajan, mutta se dumattiin. Sehän tarttui jo yhdessä vaiheessa pelkästään ilman välityksellä jos joku kipee oli salilla ollut 3 tuntia sitten. Joko olen yli-ihminen tai sitten hysteerikot flippas ja puhuivat kakkaa.
Yksi tutkimuksen alku jonka viitteitä antavat alustavat tulokset sattuu sua miellyttämään ja saa sut näyttämään ”oikeassa olleelta” niin se on siinä?
Ei pahalla mutta mitä enemmän sun edesottamuksia lukee, sitä typerämmän kuvan annat itsestäsi.
Mieti nyt hetki, ilmeisestikin aikuinen mies kuitenkin?
Tuskin kukaan tutkijoista, saati meistä vielä tietää missä mennään? Edelleen olisi järkevää noudattaa suurta varovaisuutta eikä vähätellä koronaa? Toki pakkiksella kyllä saattaa olla se maailman parhain tietämys, tästäkin asiasta. :unsure:

Edit: ja kyllähän noi salit pitäis sulkea lailla. Kun ravintolatkin on suljettu. Ja jos ei porukka muuten ymmärrä pois salilta pysyä.
Toki onhan Uudellamaallakin ihmisiä jotka elävät ilmeisesti uutispimennossa kun yrittävät suluista läpi...
 
Viimeksi muokattu:
Ei pahalla mutta mitä enemmän sun edesottamuksia lukee, sitä typerämmän kuvan annat itsestäsi.
Ai kun mä satuin olemaan oikeassa ja sä väärässä, niin olen typerä? :D Okei. Kyllähän mua vähän hymyilyttää teidän keuhkoaminen. Ja joo, edelleen mä välttelen ihmisiä ja pesen käsiä kokoajan, välttelyn lopetan joskus sitten, mutta käsien hinkkaamisesta vois tehdä ihan tavan. Mutta kiitos taas disautuksesta, toivottavasti taas parempi mieli tuli sulle.
 
Tämä CE-merkintä ei ole minkään arvoinen, koska sen voi kuka tahansa tehdä. Toisin sanoen aivan yhdentekevä koko merkintä, mutta monelle tavan tallaajalle CE-merkintä antaa mielleyhtymän turvallisesta tai testatusta tuotteesta, näin ei monestikaan ole.

Kiinalaisilla on myös oma "Chinese Export" merkintä, jonka muistuttaa erehdyttävästi CE-merkintää..
Totta joka sana mutta jos annat tuotteelle CE merkinnän ja joku taho pyytää testeistä faktaa niin silloin pitää kaivaa testitulokset ja näyttää toteen et merkintä on ansaittu. Olen itse tehnyt testejä tietyille tuotteille jotta niihin voi laittaa CE merkinnän.
 
Ai kun mä satuin olemaan oikeassa ja sä väärässä, niin olen typerä? :D Okei. Kyllähän mua vähän hymyilyttää teidän keuhkoaminen. Ja joo, edelleen mä välttelen ihmisiä ja pesen käsiä kokoajan, välttelyn lopetan joskus sitten, mutta käsien hinkkaamisesta vois tehdä ihan tavan. Mutta kiitos taas disautuksesta, toivottavasti taas parempi mieli tuli sulle.
Siis missä kohdin sä olet oikeassa? Kertaan: tuskin vielä kukaan tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Tuskin edes sinä? Tai minä.
Enkä mä sua dissaa, itse sä ulosannillas määrität mikä kuva susta ulospäin muodostuu?

Itse en todellakaan toivo että voisin sanoa ”mitäs mä sanoin”, ois hienoa jos osoittautuu että sä olet oikeassa mä väärässä ja tämä kaikki on vaan turhaa ylireagointia. Sehän olis oikeasti hienoa.
En vaan tiedä millä ihmeellä nuo koko maailman tartunnat ja kuolemat sitten selitetään?
 
Yksi tutkimuksen alku jonka viitteitä antavat alustavat tulokset sattuu sua miellyttämään ja saa sut näyttämään ”oikeassa olleelta” niin se on siinä?
Ei pahalla mutta mitä enemmän sun edesottamuksia lukee, sitä typerämmän kuvan annat itsestäsi.
Mieti nyt hetki, ilmeisestikin aikuinen mies kuitenkin?
Tuskin kukaan tutkijoista, saati meistä vielä tietää missä mennään? Edelleen olisi järkevää noudattaa suurta varovaisuutta eikä vähätellä koronaa? Toki pakkiksella kyllä saattaa olla se maailman parhain tietämys, tästäkin asiasta. :unsure:

Edit: ja kyllähän noi salit pitäis sulkea lailla. Kun ravintolatkin on suljettu. Ja jos ei porukka muuten ymmärrä pois salilta pysyä.
Toki onhan Uudellamaallakin ihmisiä jotka elävät ilmeisesti uutispimennossa kun yrittävät suluista läpi...

Leviämistahti on ollut maltillisempi mitä melkein mikään ennuste odotti. Homma ei ole lähtenyt käsistä. Miksi pitäisi sulkea vielä salit? Hallitun leviämisen ideologiaahan tässä tämä valtio toteuttaa. Riittävä määrä sairastuneita tulee olla nyt ensimmäisessä aallossa ettei tule katastrofeja kun rajoituksia puretaan ja sitten kun epidemian toinen aalto tulee. Mikä tuossa on taka-ajatuksena, kun olisit minimoimassa leviämisnopeutta entisestään? Asiahan olisi eri, mikäli tartuntamäärät olisivat ruuhkauttamassa terveydenhoitoa. Tällä tahdilla käsittääkseni laskelmien mukaan niin ei tule tapahtumaan edes epidemiahuipun aikana.

Tämä on pikkukaupunki ja huhut kertoo, että saleilla kävijämäärät on alkaneet kasvaa. Se ei kyllä ole hyvä juttu, jos kymmeniä ihmisiä alkaa olla yhtä aikaa siellä. Ruokakaupat on sinänsä potentiaalisin paikka saada tartunta. Mielestäni täällä markettejen asiakasmäärä ei juurikaan poikkea normaalista. Ja jos on pinta-alaltaan pieni tai keskisuuri kauppa kyseessä, niin se tarkoittaa aika isoa ihmistiheyttä. Mutta siitä huolimatta ei ole katastrofia syntymässä tartuntamäärien suhteen, vaikka ruokakaupoissa käy paljon ihmisiä ja myös yksityisistä kuntosaleista suuri osa on ollut normaalisti avoinna. Hankala tässä on nähdä syytä rajoitteiden lisäämiseksi, kerta epidemia on edennyt hallitusti näinkin. Enemmän haittaa kuin hyötyä on liiallisista rajoitteista tässä vaiheessa. Tai oikeastaan pelkkiä haittoja, jos katsoo tilannetta pidemmällä aikavälillä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tätähän tässä itse on sanonut kokoajan, mutta se dumattiin. Sehän tarttui jo yhdessä vaiheessa pelkästään ilman välityksellä jos joku kipee oli salilla ollut 3 tuntia sitten. Joko olen yli-ihminen tai sitten hysteerikot flippas ja puhuivat kakkaa.
Etkö sinä ajatellut niin, etteivät virukset ovenkahvoista pääse ihon läpi ja tartunnalta välttyy, kun pesee käsiään ja ei käpälöi naamaansa? Tuossa uutisessa annetaan taas sellainen kuva, että virus ei eläisi niissä ovenkahvoissa.
 
Vielä on vähän matkaa joukkoimmuniteettiin:

Kurz haluaa Itävallan talouden jälleen rullaamaan, ja sen takia hän on määrännyt kasvosuojainpakon julkisilla paikoilla. Mikäli kaikki menee hyvin, on liittokansleri väläyttänyt myös ravintoloiden ja hotellien avaamista toukokuun puolivälissä.

Tavoitteena on elää mahdollisimman varovaisesti koronavirusta vältellen. Kurz oli nimittäin pyytänyt paikalliselta SORA-tutkimuslaitokselta selvityksen, miten pitkälle niin sanottu joukkoimmuniteetti maassa on edennyt.

– Uskomme, että noin 0,33 prosentilla väestöstä oli ollut koronavirus huhtikuun alussa, tutkimuslaitoksen johtaja Christoph Hofinger sanoi tiedotustilaisuudessa.


Virhemarginaali huomioiden lukema on suurella todennäköisyydellä 0,12–0,76 prosentin välissä.

Kun Kurz kuuli tuloksesta, hän hylkäsi joukkoimmuniteettiteorian yhtenä ratkaisukeinona. Toistaiseksi kukaan ei osaa sanoa tarkalleen, kuinka suuren osan kansasta olisi pitänyt sairastaa COVID-19-tauti suojellakseen myös muita, mutta yleisen käsityksen mukaan lukeman pitäisi olla reilusti yli 50 prosenttia.
 
Leviämistahti on ollut maltillisempi mitä melkein mikään ennuste odotti. Homma ei ole lähtenyt käsistä. Miksi pitäisi sulkea vielä salit? Hallitun leviämisen ideologiaahan tässä tämä valtio toteuttaa. Riittävä määrä sairastuneita tulee olla nyt ensimmäisessä aallossa ettei tule katastrofeja kun rajoituksia puretaan ja sitten kun epidemian toinen aalto tulee. Mikä tuossa on taka-ajatuksena, kun olisit minimoimassa leviämisnopeutta entisestään? Asiahan olisi eri, mikäli tartuntamäärät olisivat ruuhkauttamassa terveydenhoitoa. Tällä tahdilla käsittääkseni laskelmien mukaan niin ei tule tapahtumaan edes epidemiahuipun aikana.

Tämä on pikkukaupunki ja huhut kertoo, että saleilla kävijämäärät on alkaneet kasvaa. Se ei kyllä ole hyvä juttu, jos kymmeniä ihmisiä alkaa olla yhtä aikaa siellä. Ruokakaupat on sinänsä potentiaalisin paikka saada tartunta. Mielestäni täällä markettejen asiakasmäärä ei juurikaan poikkea normaalista. Ja jos on pinta-alaltaan pieni tai keskisuuri kauppa kyseessä, niin se tarkoittaa aika isoa ihmistiheyttä. Mutta siitä huolimatta ei ole katastrofia syntymässä tartuntamäärien suhteen, vaikka ruokakaupoissa käy paljon ihmisiä ja myös yksityisistä kuntosaleista suuri osa on ollut normaalisti avoinna. Hankala tässä on nähdä syytä rajoitteiden lisäämiseksi, kerta epidemia on edennyt hallitusti näinkin. Enemmän haittaa kuin hyötyä on liiallisista rajoitteista tässä vaiheessa. Tai oikeastaan pelkkiä haittoja, jos katsoo tilannetta pidemmällä aikavälillä.
Toivotaan että tämä nyt pysyy hanskassa näillä toimilla.
Samapa kai tuo mulle on jos salit on auki, onhan sun tekstissä paljonkin perää varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan että tämä nyt pysyy hanskassa näillä toimilla. Ruokakaupoista olen samaa mieltä; sieltä jos ei tartuntaa saa niin ei mistään.
Samapa kai tuo mulle on jos salit on auki, onhan sun tekstissä perää varmasti.

Niin olisihan toinen vaihtoehto yrittää viruksen tukahduttamista, mutta kestääkö yhteiskunta/talous sen vaikutuksia, niin se varmaan lienee suurin kysymys. Edellyttäisi myös tiukkoja lakisääteisiä yksilötason liikkumiskieltoja. Ja laajamittaista testaustoimintaa ja rajavalvontaa, johon ei varmasti terveydenhuollon ja viranomaisten nykykapasiteetti riitä. +Valvottuja sairastuneiden karanteeneja. Tämä Suomen malli rajoitteiden suhteen näyttäisi tässä vaiheessa aika hyvin toimivalta, jos peilaa muihin maihin. Mikäli joukkoimmuniteetti on se, mikä tämän tilanteen tulisi normalisoimaan lopulta, niin synkät ajat on joka tapauksessa edessä.
 
Totta joka sana mutta jos annat tuotteelle CE merkinnän ja joku taho pyytää testeistä faktaa niin silloin pitää kaivaa testitulokset ja näyttää toteen et merkintä on ansaittu. Olen itse tehnyt testejä tietyille tuotteille jotta niihin voi laittaa CE merkinnän.

Näin se juuri on. Tarkoitin että helposti käy niin että maahantuonti voi olla vaikka kertaluontoinen iso erä joka ehditään myydä ilman ainuttakaan väliintuloa, tulli katsoo maahantuodessa vain paperit, kukaan ei niiden aitoudesta voi silloin tietää, ja siitä sitten tekemään rekkulaa vaikka Intiaan tai Kiinaan 😁

Tässä Suomen maskikeississä on se hyvä että Kiinan valtio otti siihen kantaa, joten uskon että päättyy hyvin ja mahdolliselle myyjälle Kiinan päässä tulee varmasti tuntuvat seuraamukset.
 
On kyllä karmea lukema, 0,000012% koko maapallon väestöstä.
Jos sen noin aattelee. Väitätkö että 100k ihmistä ei ole paljoa? Ja vielä ''flunssaan''. Mä toivoisin että 100k ihmistä ostais multa jonkun palvelun esimerkiksi. Se ois ihan helvetin paljon.

Että ihan turhaa kuittailua. ;) Teet vaan pellen itestäs tolla kommentillas. :)
 
Back
Ylös Bottom