Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
30 vuoden ajalta tutkittu mrna teknologiaa.
Ekat on saanu jo noin 2vuotta sitten rokotteen. Mikä vuosilukumäärä sitten on riittävä pohjautuen biologiaan eikä mustatuntuu että tämä aika on riittävä ja tämä ei ole riittävä.
Tätä sä et voi voittaa. 30 vuoden päästä saat vielä kuulla, että otit silloin aikoinaan sen huonosti tutkitun rokotteen ja vaikka siitä ei niitä pitkän aikavälin haittavaikutuksia tullutkaan, niin itse en olisi uskaltanut. Olet 30 vuoden päästä edelleen idiootti.

Tätä sä et voi voittaa. 30 vuoden päästä saat vielä kuulla, että otit silloin aikoinaan sen huonosti tutkitun rokotteen ja vaikka siitä ei niitä pitkän aikavälin haittavaikutuksia tullutkaan, niin itse en olisi uskaltanut. Olet 30 vuoden päästä edelleen idiootti.
Hyvähän se on tietenkin että on itsesuojeluvaistoa välttää potentiaalisesti vaarallista uutta. Se on itseasiassa evolutiivisesti hyvinkin tärkee ominaisuus. Useesti vaan tunteet/pelko ajaa järjen edellä. Sitä tunnetta on hankala järjellä voittaa. Varsinkin, kun esim. minä olen sillä ''väärällä'' puolella tässä asiassa monen silmissä. Vaikka prosentuaalisesti se väki joka ei ota rokotetta(mikä on sinällään ihan ok, kunhan se pohjautuu loogisuuteen edes jossain määrin) on aika pieni. 10-20%. Valitettavaa on, että nämä henkilöt joutuu nyt olemaan niin sanotussa ''toisen kastin''kansalaisia. Ja se on vaarallista. Näin ei pitäis missään nimessä olla. Noista 1-1,5miljoonasta ei tarvii kun parikyt tuhatta olla ''extremistejä'' niin tapahtuu aika hirveitä pitkässä juoksussa kun kokee vihaa ja epäoikeudenmukasuutta muuta yhteiskuntaa vastaa.

Ja tämä siis yleisesti, ei @miksa666 :lle. :)

AP: 116-vuotias nainen selvisi koronasta​

116-vuotias turkkilainen nainen on selvinnyt covid-19-taudista. Ayse Karatay on nyt siirretty tehohoidosta tavalliseen sairaalahoitoon.

Tiedon kertoi lauantaina hänen poikansa Ibrahim turkkilaiselle uutistoimisto Demidorenille uutistoimisto AP:n mukaan. Ayse Karatay on yksi vanhimmista taudista selvinneistä.

– Äitini sairastui covid-19-tautiin 116-vuotiaana ja hän oli tehohoidossa kolme viikkoa. Nyt hänen vointinsa on hyvä ja hän tilansa kohenee koko ajan, Ibrahim kertoo.

Ayse Karatay on syntynyt Emirdağin kaupungissa Afyonkarahisarin maakunnassa. Häntä hoidettiin Eskisehirin sairaalassa Länsi-Turkissa. Hän sai positiivisen koronavirustestituloksen elokuussa.

Hänen poikansa mukaan äiti oli saanut vasta yhden annoksen kiinalaista Sinovac-rokotetta ennen sairastumistaan. Hänen tartuntansa oli todennäköisesti lähtöisin omasta perheestä.

Ayse Karatay oli syntynyt Ottomaanien valtakunnassa, jolloin tarkkoja syntymäaikoja kirjattiin harvoin virallisesti.

IS kertoi aiemmin, miten nyt 117-vuotias ranskalainen nunna, sisar André nujersi selvisi helmikuussa 2021 koronavirustartunnasta, joka koitui samassa hoitokodissa kymmenen muun asukkaan kohtaloksi.

Tarkoitukseni ei ollut painin aloittaminen, at ease vaan siellä. Eikös pandemrixista alkanut tulemaan about juuri siinä parin-kolmen vuoden kohdalla narkolepsiaa? Miten noiden vanhojen "hyvien" rokotteiden pitkän ajan vaikutuksia on tutkittu?

Imo @mikasa90 on aika neutraali näissä asioissa.

Mites hyvin pitkän aikavälin vaikutuksia tunnetaan? 🙂
Ja mua itseä ainakin häiritsee noi puskaradiosta kuuluvat "haitta-ilmoitukset" joita on kuitenkin loppupeleissä aika paljon. Ei sillä etteikö rokotetta olisi tutkittu ihan perkeleesti.
Ja yleensäkin haittailmoituksen tekeminen ei ole ihan helppoa. Suurin osa jättää tekemättä

Kyllä se rokotettujen veri kelpaa oikein hyvin.

Jep​

'Onko verenluovutus vaarallista nyt epidemia-aikana?​

Huolehdimme verenluovuttajien turvallisuudesta. Löydät käytössä olevat pandemiavarautumistoimemme tämän sivun yläosasta. Verenluovutukseen saavat tulla vain terveet henkilöt, joilla ei ole mitään flunssaoireita. Verenluovutus ei alenna vastustuskykyä.

Voinko luovuttaa verta, jos olen saanut koronarokotteen?​

Koronarokote ei estä verenluovutusta. Voimakas rokotusreaktio (esim. kova särky, kuume tai ihottuma) aiheuttaa kahden vuorokauden luovutusesteen oireiden päättymisestä lukien.

Tänään ollut flunssainen olo ja junnukin ihan naatti, pitäsköhän mennä putsauttaa nenä jos saisi vaikka vapaudut vankilasta kortin jos ois käynyt tuuri ja saanut ison pahan k:n?

Tänään ollut flunssainen olo ja junnukin ihan naatti, pitäsköhän mennä putsauttaa nenä jos saisi vaikka vapaudut vankilasta kortin jos ois käynyt tuuri ja saanut ison pahan k:n?
Mulla sama. Nenä valuu ja vähän kurkussa tuntuu oudolle. Ehkä vaan vanha tuttumme nuha on tehnyt paluun?

Mulla sama. Nenä valuu ja vähän kurkussa tuntuu oudolle. Ehkä vaan vanha tuttumme nuha on tehnyt paluun?
Olen aika vakuuttunut että ihan tuttu ja turvallinen flunssa on, tosin pakko myöntää että välillä miettii oisko mahdollista että olisi K ja olenko kohta letkuissa niinkuin joka paikassa varoitellaan. Onneksi tuo tunne menee nopsaan ohi, itseasiassa juniori on ihan vetopois, itellä oli aamulla sellainen kipeä olo mutta meni melkein kokonaan ohi.

Olen aika vakuuttunut että ihan tuttu ja turvallinen flunssa on, tosin pakko myöntää että välillä miettii oisko mahdollista että olisi K ja olenko kohta letkuissa niinkuin joka paikassa varoitellaan. Onneksi tuo tunne menee nopsaan ohi, itseasiassa juniori on ihan vetopois, itellä oli aamulla sellainen kipeä olo mutta meni melkein kokonaan ohi.
Meillä oli viikko sitten samat hommat. Normaali toipuminen ilman vastuutonta testeissä juoksemista yms skeidaa.

Back
Ylös Bottom