Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
"Koronavirus on kohottanut ihmisten stressitasoa ja stressi taas heikentää vastustuskykyä – "Älä stressaa" -kehotus ei kuitenkaan auta"
-yle

Oot kyllä hauska hermanni 🤡 jos saisit vaikka tuosta ajatusta kupoliin, mitä hain. Taloudelliset ongelmat nyt vain tuppaa aiheuttamaan stressiä ja stressi laskee immuniteettiä.
Se, että sä nostat kynän lattialta on stressiä biologisesti. Kroppa ei osaa erottaa mikä on henkistä ja mikä fyysistä. Jokainen reeni on stressi elimistölle. Myöskin stressi parantaa vastuskykyä. ELi ei voi noin yksoikosesti sanoa.

edit. en tiedä onko minun lähipiiri sitten ihan eri terveydentasolla kun tasan yhdellä on ollu edes käsikipee roktteesta. Muilla ei ensimmäistäkään. Kummastakaan annoksesta. Puhutaan kymmenkunta tyypistä.

edit2. Itseasiassa nyt tuli mieleen yks tyyppi joka otti astrazenecan ihan ensimmäisten joukossa, kuume käväs 40ssä hetkellisesti. Sairaanhoitaja.

Se, että sä nostat kynän lattialta on stressiä biologisesti. Kroppa ei osaa erottaa mikä on henkistä ja mikä fyysistä. Jokainen reeni on stressi elimistölle. Myöskin stressi parantaa vastuskykyä. ELi ei voi noin yksoikosesti sanoa.
Koronafan paljastaa taas itsensä.

Henkinen stressi on täysin eria asia kuin fyysinen treenausmielessä tehty stressi elimistölle. Treenistä on hyötyä. Koronahulluudesta johtuva henkinen/psyykkinen stressi pelkästään negatiivista.

Koulurokotukset loppuivat Helsingissä: 74 prosenttia on saanut nyt ensimmäisen piikin​

Kaupungin mukaan myös toisen asteen oppilaitoksiin suunnitellaan rokotuspäiviä.

Hs
Miten se menikään koronabotti? Oliko se kuntosali sama kuin syövyttää aivonsa korohulluudella?

Lue tätä ketjua ja arvioi itse, mikä porukka sitä ärsytystä ja vihaa oikeasti kokee:LOL:?

Itse hain rokotukset ensimmäisillä ajoilla, mitkä suinkin sain varattua. Ei ole pelottanut vaan päinvastoin tullut paljon turvallisempi olo. En myöskään päivittänyt rokotteiden saamista someen tai muuta paskaa vaan hain ne ihan siksi, koska todennäköisyysarvioinnin perusteella halusin ne ja heti. Pidän silti rokotusta omana valintana eivätkä rokottamattomat ihmiset ärsytä minua mitenkään. Halukkaita rokotukseen on isossa mittakaavassa riittävästi että siitä saadaan likimain niin hyvä laumasuoja kuin mahdollista on ja loput saavat sairastaa sen nuhansa ja immuniteetin sitä kautta. Jokainen tekee omat valintansa.

Asiallisia ja rakentavia lammaskommentteja odotellessa, näin ärsyyntyneenä ja vihaisena rokotettuna.

Onko tuo laumasuoja mitenkään mahdollista saada näillä piikeillä? Mulla on sellainen tunne että tämä on kuin yrittäisi jokea padota hiekalla. Kun alkaa oleen pato valmis, niin vesi menee jostain läpi ja syö vauhdilla koko padon -> Homma alusta. Eli kaikkia ei ehditä rokottaa ennen kuin virus on jo muuntunut sellaiseksi mihin sen hetkinen rokote ei enää toimi.

Voiko joku fiksumpi selvittää mikä vika olisi sellaisessa strategiassa että rokotetaan vaan riskiryhmät ja eletään normaalisti? Loput rahat voisi sitten käyttää sairaalakapasiteetin nostoon kun kuulostaa olevan vähän alakanttiin.

Tunnen kaksi (työkaveri ja ex-vaimo), joille noussut kuume (1-2pv) sekä ensimmäisen, että toisen rokitteen jälkeen.

Tiedän yhden (vaimon työkaveri) joka oli juuri 2vko sairaslomalla Koronan takia. Jännää tästä tekee sen, että kys. Henkilö on sairastanut korinan jo kerran (2020) sekä ottanut molemmat rokotteet. Eli sairastettu korona + molemmat rokotteet ja silti uusi korona ja kipeänä pari viikkoa.

Tunnen 5 henkilöä, jotka sairastaneet koronan. Kellään heistä se ei ollut vakava.

Mitä tästä nyt sitten voisi päätellä? Ei mitään. Ihan arpapeliä tuntuu olevan sairastuuko ja mikä on sitten vakavuus.

Itse olen luuhannut joka paikasaa ihan normaalisti, laivoilla, ulkomailla, Virossa, julkisissa kupkuvälineissä, salilla, baareissa , hotelleissa, Prismassa...
...lapset isoissa kouluissa, vaimi olkut tekemisissä positiivisten kanssa duunissa (terveysala)...
En ole köyttänyt käsidesi, en ajatellut turvaetäisyyksiä. Ei ole Koronaa tullut.

Jotkut sitten ottaa rokotteet ja saa taudin kahdesti.

Viimeksi muokattu:
Kumma kun emäntä meikussa duunissa ja ei kuule näitä. Aina kaverin kaveri. Niinhän se oli koulussakin kaverin kaverilla oli sitä ja tätä, mutta näitä mystisiä hahmoja ei koskaan nähty.
No sen verran voin paljastaa et yks näistä kavereista on broidi ja työskentelee HUSilla. Ainiin, mä sanoin sulle aiemmin ettei meillä ole mitään keskusteltavaa. FOAD.

Itse menin suoraan toisen rokotteen jälkeen salille, penkissä paukkui muistaakseni sarjaennätys. Muutenkin treeni kulkenut poikkeuksellisen hyvin rokotusten jälkeen. Tästä voidaankin vetää johtopäätös, että rokote antaa supervoimat.

Tunnen kaksi (työkaveri ja ex-vaimo), joille noussut kuume (1-2pv) sekä ensimmäisen, että toisen rokitteen jälkeen.

Tiedän yhden (vaimon työkaveri) joka oli juuri 2vko sairaslomalla Koronan takia. Jännää tästä tekee sen, että kys. Henkilö on sairastanut korinan jo kerran (2020) sekä ottanut molemmat rokotteet. Eli sairastettu korona + molemmat rokotteet ja silti uusi korona ja kipeänä pari viikkoa.

Tunnen 5 henkilöä, jotka sairastaneet koronan. Kellään heistä se ei ollut vakava.

Mitä tästä nyt sitten voisi päätellä? Ei mitään. Ihan arpapeliä tuntuu olevan sairastuuko ja mikä on sitten vakavuus.

Itse olen luuhannut joka paikasaa ihan normaalisti, laivoilla, ulkomailla, Virossa, julkisissa kupkuvälineissä, salilla, baareissa , hotelleissa, Prismassa...
...lapset isoissa kouluissa, vaimi olkut tekemisissä positiivisten kanssa duunissa (terveysala)...
En ole köyttänyt käsidesi, en ajatellut turvaetäisyyksiä. Ei ole Koronaa tullut.

Jotkut sitten ottaa rokotteet ja saa taudin kahdesti.
Tosta voi myös päätellä, että rokote ei ole mitenkään vaarallinen. Eikö?
Kuume nousi osalle, se on normaalia.
Ja joku joka sairastaa koronan kahdesti niin sitä tuskin voitanee pitää rokotteen aiheuttamana.

Tohon "normaalisti luuhaamiseen": Onhan se totta, että joku voi olla elänyt täysin ns. normaalia elämää koko korona ajan. Pitää vaan muistaa, että jos lähes kaikki muut pitää turvaväejä ja käyttää desejä ja maskeja jne. niin hehän se syy ovat miksi sinä et ole saanut tartuntaa. Tai siis osasyy.

Back
Ylös Bottom