Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin

"– Käytän vain tervettä maalaisjärkeä. Kuinka todennäköistä on, että saan koronavirustartunnan? Ei kovinkaan todennäköistä. Kuinka todennäköisesti kuolen koronaviruksen aiheuttamaan tautiin, jos saan sen? Todennäköisesti alle yhden prosentin mahdollisuus. Teen, mitä jokaisen pitäisi tehdä, ja teen oman henkilökohtaisen terveysriskiarvioinnin. Jos sinulla on perussairaus, todennäköisesti tarvitset rokotteen. Jos sinulla ei ole suurta riskiä kuolla covid-19-tautiin, sitten olet todennäköisesti paremmin turvassa ilman sitä (rokotetta), Valentine kirjoitti blogissa joulukuussa Slaten mukaan."

Oliskohan mieli muuttunut, mikäli olisi "punnitsemisessaan" käyttänyt edes vähän realistisempia todennäköisyyksiä?

"Vielä tartunnan saamisen jälkeen hän väitti täyttävänsä ”isänmaallisen velvollisuutensa” laumasuojan saavuttamiseksi sairastamalla koronaviruksen aiheuttaman taudin.
"

Toimiihan tämä toki näinkin päin.

Otan tästä keskustelusta syytä myös omille niskoilleni. En ole koskaan oikein osannut keskustella luontevasti lasten kanssa. Velipoika vaimoineenkin aina nauraa kun puhun heidän 6-vuotiaalle pojalleen kuin IT-insinöörille viikkopalaverissa.
Ihan sama homma, mulla lisähaittana vielä kun puuttuu kärsivällisyys selittää asioita ratakiskosta vääntäen.

Hyvä, että sinulla on asiasta näin tarkkaa tietoa. Toivotaan ettei toimitusjohtaja saa koskaan tietää.
Mitä tarkkaa tietoa?
Toi oli vähän niinku retorinen kysymys. Ja koska olet aika avoimesti täällä omaa tilannettasi avannut niin minä kyseenalaistin sen yrityksen tarpeen pitää sinua listoillaan - tai samassa tilanteessa olevia. Jos siis alkaa menemään ihan mahottomaksi.
Eli potkut, korvaussumma ei liene suomessa kuitenkaan useamman vuoden palkkaa vastaava summa ja kun sen vaikean potkasee ulos, niin eikö se aina sujuvoita ja helpota businesta?

Eihän nää lääkärit mitään tiedä.
Eivät näköjään lue virallisia tilastoja. Parempaa tietoa ei kuitenkaan ole, huippuvuonna 2018 kuoli influenssaan n. 450 ihmistä ilman mitään rajoituksia. Tartunnan saaneita varovaisesti arvioiden viisinkertainen määrä. Tuo 500 -2000 on hatusta vedetty arvio ilman vedenpitävää faktaa. Eikä kyse ole pelkästään kuolleista, vaan korona aiheuttaa paljon enemmän pitkäaikaisia oireita. Väite, ettei koronavirusta (tunnettu jo pitkän aikaa) muka pystyisi erottamaan influenssaviruksesta on suorastaan hullunkurinen. Netistä varmasti löytyy eriävä mielipide joka asiaan ja vakuuttavan näköisesti esitettynä, mutta niillä ei silti ole käyttöä kuin virtuaaliseen pyllyn pyyhkimiseen.
Eipä silti, kyllähän influenssaankin vakavasti suhtaudutaan, siksi niin monet ottavat sitä vastaan rokotuksen.

Otan tästä keskustelusta syytä myös omille niskoilleni. En ole koskaan oikein osannut keskustella luontevasti lasten kanssa. Velipoika vaimoineenkin aina nauraa kun puhun heidän 6-vuotiaalle pojalleen kuin IT-insinöörille viikkopalaverissa.
Etkös sä ite ole täällä valittanu miten yritys kiusaa ja "pakottaa" piikille?
Varsinkaan jos sulla ei ole mitään taloudellista pakkoa olla töissä, niin mä en ymmärrä miksi et lähe menee? Ja toisaalta miksi sua ei potkita veke? Jos oot vaan hankala tän koronan tiimoilta.

Enkä sano, että se oikein olisi vaan miten voisi teoriassa toimia yritys.

p.s. ei kannata varmaan muille ku lapsille puhuakaan jos menee miljardit ja miljoonat sekasin...

Viimeksi muokattu:

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Etkös sä ite ole täällä valittanu miten yritys kiusaa ja "pakottaa" piikille?
Varsinkaan jos sulla ei ole mitään taloudellista pakkoa olla töissä, niin mä en ymmärrä miksi et lähe menee? Ja toisaalta miksi sua ei potkita veke? Jos oot vaan hankala tän koronan tiimoilta.

Enkä sano, että se oikein olisi vaan miten voisi teoriassa toimia yritys.

p.s. ei kannata varmaan muille ku lapsille puhuakaan jos menee miljardit ja miljoonat sekasin...
Onko sulla paha olla? Kauhea hätä sulla viedä muilta oikeudet ja päätäntävalta...

"ota vaan se piikki"

Oksettava paska. Maailmassa taitaa olla objektiivisesti huonoja ihmisiä kuin sinä joiden ainoa funktio on kusta asiat. Tällä kertaa muidenkin.

YHDYSVALTAIN entinen presidentti Donald Trump sai yllättäen osakseen buuauksia, kun hän suositteli kannattajilleen koronarokotteen ottamista Alabamassa järjestetyssä kampanjatilaisuudessa lauantaina. Asiasta uutisoivat muun muassa USA Today, CNBC ja Fox News.

– Tiedättehän, uskon täysin teidän vapauksiinne. Teidän on tehtävä se, mitä teidän on tehtävä, mutta minä suosittelen: Ottakaa rokotteet. Minä tein sen – ja se on hyvä. Ottakaa rokotteet! Trump sanoi.

Ennen kuin ex-presidentti ehti jatkaa puhettaan, alkoi yleisön joukosta kuulua buuauksia. Trump reagoi pienen hetken kestäneeseen protestiin tyynesti.

– Se on ok. Teillä on vapautenne. Mutta minä satuin ottamaan rokotteen. Jos se ei toimi, tulette kuulemaan siitä ensimmäisenä. Soitan Alabamaan ja sanon: ”Hei, tiedättekö mitä?” Mutta se toimii. Ja teillä on vapautenne, Trump vastasi.

:giggle::giggle:

YHDYSVALTAIN entinen presidentti Donald Trump sai yllättäen osakseen buuauksia, kun hän suositteli kannattajilleen koronarokotteen ottamista Alabamassa järjestetyssä kampanjatilaisuudessa lauantaina. Asiasta uutisoivat muun muassa USA Today, CNBC ja Fox News.

– Tiedättehän, uskon täysin teidän vapauksiinne. Teidän on tehtävä se, mitä teidän on tehtävä, mutta minä suosittelen: Ottakaa rokotteet. Minä tein sen – ja se on hyvä. Ottakaa rokotteet! Trump sanoi.

Ennen kuin ex-presidentti ehti jatkaa puhettaan, alkoi yleisön joukosta kuulua buuauksia. Trump reagoi pienen hetken kestäneeseen protestiin tyynesti.

– Se on ok. Teillä on vapautenne. Mutta minä satuin ottamaan rokotteen. Jos se ei toimi, tulette kuulemaan siitä ensimmäisenä. Soitan Alabamaan ja sanon: ”Hei, tiedättekö mitä?” Mutta se toimii. Ja teillä on vapautenne, Trump vastasi.

:giggle::giggle:
Oma valinta kuten pitääkin.

Sä et ilmeisesti nyt näe sitä epäkohtaa juuri eli rokotetut sairastuu edelleen.

Rokotetutut. Sairastuvat. Covid flunssaaan. Edelleen.

fail
Tämä on vastauksesi seurantadataan, joka osoittaa idiootillekin, että rokotteet vähentävät merkittävästi sairaalahoidon tarvetta. No, niinkuin aiemmin todettua, niin melko vähä-älyistä tekstiä jaksat suoltaa.

Hautausurakoitsija ei ole kohdannut yhtään koronaan kuollutta.

https://*********.net/v/3850344963/Hautausurakoitsija-ei-ole-kohdannut-yhtään-koronaan-kuollutta

Vaikuttaa siltä, että pian myös ainakin raksa-ukot pääsevät nauttimaan samasta etuoikeudesta, kuin minä vain piikitetyt pääsevät työmaalle. Ai että, on tämä mahtavaa. Psykoosit sen kun syvenee.

Kunteilla vaan unohtuu, että piikitys ei estä tartuntoja mutta ei puututa sellaisiin epäolennaisuuksiin

”– Sillä on merkitystä työntekijöiden henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Työpaikalla ei sairastu eikä tarvitse pelätä tartuntaa eikä levittää virusta työpaikalta kotiin puolisolle tai lapsille.”

Joku työelämän rohvessori ainakin sanoi, että ei onnistu kyselyt laillisesti. Ei saa edes kysyä.

Löyty kuuklella kun vähän kaivelin.

Edit

No tossahan työelämän rohvessori tyrmää jo heti tuon raksapassin. Laitetaan saman tien koko omakanta siihen kulkulupaan ja passiin ja kaikkien luettavaksi.
Hassataan ne useat miljoonat suunnitteluun ja tyrmätään se sitten.

Kyllä tuo on totta. Vain sellaisia terveyteen liittyviä asioita saa kysyä, joilla on merkitystä työtehtävien hoitamisen kannalta eikä tätä asiaa saa mitenkään käännettyä siten, että esim. R&D-insinöörille sillä olisi merkitystä. Varmasti lakimies olisi tietänyt tämän jos olisivat oikeasti kysyneet. Nuo saatanan perkeleet sooloilee. Laitetaanpa vähän rakentavaa palautetta. Kyllä vituttaa käyttää aikaa tällaiseen turhaan paskaan.
Laitoin viestiä HSE-magagerille. Ajattelin aluksi laittaa hieman äkäisemmällä tyylillä mutta päädyin lopulta tällaiseen ao. sovittelevaan versioon. Katsotaan lähtevätkö tarkistamaan linjaansa.

Sä luulet että ihmiset kunnoittaa ja arvostaa sua kun sä kävelet tuolla käytävillä huomioliivit päällä ja turvakengät jalassa. Ei, ne nauraa sulle. Sitten kun toimitusjohtaja tulee niin sä nöyristelet ja kumartelet ja pokkuroit sille ja nuolet sen persettä. Se häpee sua. Sä häpeet ittees kun sä meet kotiin nuo huomioliivit päällä. Sun kissaskin häpee sua ja äiti. Mäkin häpeen. Tiedäksää mikä sä oot? Sä oot sellanen kiero vääntynyt työturvallisuuskortti. Sä oon nöyryyttäny ittees kaikkien näiden ihmisten edessä. Terve.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom