Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Reaalimaailmassa mulla ei ole lapsia. Yritin vain vajota kysymyksen vaatimalle tasolle.
No mä nyt kysyin miten sinä levittäisit sitä irl, sä nyt keksit sitten jutun vain. Vastaa realistisesti miten toimisit. Eikä mitään "Kysyisin Ruotista apua", mistä sieltä? Keneltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli jos aikoisit tartuttaa mahdollisimman monta, niin keneen ottaisit yhteyttä Ruotsissa? Miten ajattelit sitten edetä? Kysymys oli siis se, että miten tartuttaisitte sairaana mahdollisimman monta ihmistä. Ei ole kovinkaan vaikea kysymys. Älkää suuttuko, vaan koittakaa miettiä miten vaikea yksilön on oikeasti vaikuttaa tähän leviämiseen kumpaankin suuntaan. Verratkaa vaikka siihen, että miten onnistuisi vaikka viikossa saastuttamaan mahdollisimman paljon maapalloa. Yksittäisen ihmisen teot on merkityksettömiä, joten se tekee myös koronan taruttamisesta tahallaan melko kinkkistä.

Pistää vihaksi, varsinkin kun kyseessä on aikuinen ihminen :cautious: Väännetään nyt rautalangasta. Ymmärrätkö yhtään, että tämä koronaviruskin on luultavasti lähtöisin yhdestä ihmisestä, joku sen saastuneen käärmeen tai muun eläimen toi sinne kiinan toreille josta tämä kaikki lähti. Ymmärätkö myöskään sitä, että jos tartutat yhdenkin hoitajan joka on töissä esim vanhainkodissa niin se hoitaja vie sen sinne vanhusten luokse ja tartuttaa muun hoitohenkilökunnan, jotka tartuttaa sitä edeleen vanhuksiin, kuolonuhreja voi tulla vaikka kuinka paljon. Vaikka enää ei olekkaan elossa kovin montaa sotaveteraania, mutta nyt vanhainkodeissa/palvelutaloissa olevat ihmiset ovat niitä, jotka ovat jälleenrakentaneet suomen sodan jälkeen.,1930-1940 syntyneitä ihmisiä. Kunnioittaisit edes heitä .Nämä yhteiskunnan heikoimmat ovat joidenkin isejä ja äitejä.. Nyt valoja päälle SKABOOM.

Toivottavasti tämä viesti saa mahdollisimman paljon tykkäyksiä, tai sitten tämä poistetaan.

Viimeksi muokattu:
Miksi te suututte noin kovasti. Mä kunnioitan suunnattomasti veteraaneja ja on perseestä että niillä on asiat huonosti tässä maassa. Yksikin kuollut on turha joka vuosi, kuoli mihin tahansa, nyt koronaan. Mutta ei se tarkoita sitä, ettei saisi rauhotella porukkaa, miksi se herättää niin suunnatonta vihaa ja henkilökohtaista tarvetta vihata? Miksi?

Miksi te suututte noin kovasti.
Koska on aika käsittämätöntä, miksi aikuinen mies trollaa muuten varsin asiallista keskustelua. Omistamallaan keskustelupalstalla vielä. Tää ketju oli aika asiallinen, kun maltoit olla muualla. Poislukien yksi häiriintynyt, joka nyt on helppo kaikkien laittaa ignoreen.

Mun suosikit on markku ja irma. Vähän pelottaa, mutta kahvitellaan silti. Mitä lääketieteestä, onhan meillä kohtalo :rolleyes: :
"Irma Koskinen sanoo, että häntä hieman pelottaa koronaviruksen laaja leviäminen pienessä ajassa. Markku Koskinen kertoo, että heidän eläkeläisporukka on kokoontunut tilanteesta huolimatta. Hän harmittelee, että nyt hallitus on sulkemassa ravintoloita, baareja ja kuppiloita.

– Meilläkin on ollut tapana, että kokoonnumme aamulla kahvilaan ja parannamme maailmaa pari tuntia. Nyt se jää kokonaisuudessaan pois ja kontaktit vähenevät. Koronavirus kyllä arveluttaa. Mutta ei sillä. Uskon, että ihmisellä on kohtalo. Jos korona vie, se vie.
"

No mä nyt kysyin miten sinä levittäisit sitä irl, sä nyt keksit sitten jutun vain. Vastaa realistisesti miten toimisit. Eikä mitään "Kysyisin Ruotista apua", mistä sieltä? Keneltä?
Koska ei ole minkäänlaista aikomusta tai halua levittää tautia (jota minulla ei todennäköisesti nyt edes ole), niin on pakko pysytellä kuvitteellis-teoreettisella tasolla siinä miten tauti voisi levitä tarkoituksella kauttani.

Monella on tässäkin ketjussa se ajatus, että mitä väliä on vanhuksilla, pelkkä menoerä. Nyt vanhainkodeissa olevat ihmiset ovat todellakin niitä, jotka ovat painaneet niska limassa töitä ja rakentaneet suomen sodan jälkeen. Ei silloin täytetty netissä toimeentulohakemusta, ja kappas.... rahat sai viikon päästä pesukoneisiin ja vaikka mihin.
He eivät ole mitään mamuja, narkkareita tms. Näitä ihmisiä ei ole enää 15- 20 vuoden päästä. Jotain kunnioitusta nyt.

Viimeksi muokattu:
Monella on tässäkin ketjussa se ajatus, että mitä väliä on vanhuksilla. Pelkkä kuluerä. Nyt vanhainkodeissa olevat ihmiset ovat todellakin niitä, jotka ovat painaneet niska limassa töitä ja rakentaneet suomen sodan jälkeen. Jotain kunnioitusta nyt.
Tämä. Tänä päivähän pitäisi olla niin uniikki lumihiutale, ettei edes tiedosta muiden olemassa oloa, samalla kun raha tulee monella tietokonetta näppäilemällä.

Minäkin luin markusta ja irmasta 👌

Ja hyvä nuorimies Mike. Ihan muutamaa nimimerkkiä lukuunottamatta tämä ketju on ollut asiallinen ja tietoa tarjoava. Näin vanhempana täti-ihmisenä toivon, että annat meidän jatkaa samalla linjalla. Muutaman viikon päästä olemme kaikki viisaampia tämän asian suhteen. Ehkä joku ihme tapahtuu ja coronavirus käyttäytyy Suomessa täysin erilailla kuin Italiassa ja Espanjassa. Itse en tähän tosin usko.

Pysy terveenä!

Ei, kun mä kysyin ihan helvetin yksinkertaisesti miten itse tartuttaisit sen mahdollisimman moneen. Miten tohon niin vaikea vastata? Voiko tota enää yksinkertaisemmin kysyä. Ja samalla sitten voi ajatella toisinpäin että miten toimia ettei saa tartuntaa.

Kirjoitin tähän pitkähkön vastauksen, mutta poistin sen saman tien. Joku idiootti vielä lukee tätä palstaa ja saa päähänsä lähteä toteuttamaan niitä ideoita käytännössä jossain Helsingin ydinkeskustassa. Jospa ei pohdittaisi siis täällä tämmöisiä asioita.

Koska on aika käsittämätöntä, miksi aikuinen mies trollaa muuten varsin asiallista keskustelua. Omistamallaan keskustelupalstalla vielä. Tää ketju oli aika asiallinen, kun maltoit olla muualla. Poislukien yksi häiriintynyt, joka nyt on helppo kaikkien laittaa ignoreen.
Jos sä Dopey nyt olisit hiljaa tämän asian osalta, et osannut vastata joten lähdit vain tohon henkilökohtaiseen dissaamiseen. Ja kun sekään ei riitä, vaan jatkat ja jatkat. Ei se mua haukkumalla parane, korkeintaan sun oma olo. Sä siis sporassa tartutat koko vaunun hengittelemällä jota kukaan ei hengittämällä ole onnistunut tekemään, ja jos on, niin tartutat sairaita. Ikävä miten nolosti toi sun osalta meni, mutta ei se katoa mua haukkumalla.

Niin kirjoitit Mike muutama sivu takaperin miten korona saatu rajattua tähän yhteen ketjuun. Ehkä nyt ymmärrät miten tätä voidaan käyttää ihan oikiassa elämässä kanssa :)

Semmoinen pieni kysymys, kun nyt sanotaan että tuo tarttuu millon mistäkin ja helposti. Oletetaan että te olette jokainen sairas ja teidän pitäisi tartuttaa vuorokaudessa mahdollisimman monta ihmistä, miten sen tekisitte?

mites ois ....

Moskeijaan aivastamaan kun se on tupaten täynnä .... sompansseja .....

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

huutikset sun asialliselle ketjulles. säki vitun runkku asunu vuos kymmenet jossai jenkeissä ja jeesustelet täällä mitä suomessa pitäis tehdä. menisit selittää paskaas jonnekki jenkkifoorumille. muutenki koko ketju täys vitun farssi kaikkine graaffeineen ja paskauutisineen. poliisit sun muut valtionkonttorin työntekijät puskee paskaansa täällä kansalaisille rinkirunkkaamalla niin saatanasti. toi sun kuvaski on oikeen iroonisuuden huipentuma. vitun runkkari haistakaa paska jokanen teistä ihmispaskoista

huutikset sun asialliselle ketjulles. säki vitun runkku asunu vuos kymmenet jossai jenkeissä ja jeesustelet täällä mitä suomessa pitäis tehdä. menisit selittää paskaas jonnekki jenkkifoorumille. muutenki koko ketju täys vitun farssi kaikkine graaffeineen ja paskauutisineen. poliisit sun muut valtionkonttorin työntekijät puskee paskaansa täällä kansalaisille. toi sun kuvaski on oikeen iroonisuuden huipentuma. vitun runkkari

Eiks siun pitäny jo viidennen (?) kerran poistua tästä ketjusta? Semmosen kuvan sai edellisestä viestistäsi.

Eiks siun pitäny jo viidennen (?) kerran tästä ketjusta? Semmosen kuvan sai edellisestä viestistäsi.

oli vaan pakko vielä muistuttaa totuudesta ketä 95% tän ketjun kirjoittajista on

poliiseja sun muita valtion leivissä olevia paskoja.

miettikää sitä ku mietitte miks porukka puskee tota agendaansa täällä niin perusteellisesti... hmmm

mites ois ....

Moskeijaan aivastamaan kun se on tupaten täynnä .... sompansseja .....

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
No jos sua aivastuttaa. Mitäs jos ei aivastuta? Ja montako tartutat aivastamalla, koska sen ainoan kerran kun aivastat, niin eiköhän ne sut ulos heitä. Edelleen, realistisesti, kuinka paljon tässä tilanteessa yksi ihminen voi saastuttaa muita vaikka yrittäisi ja toisinpäin, kuinka tehokkaasti yks ihminen voi vältellä virusta? Meillä 5 vuotias siis ei mene tarhaan eikä kahteen viikkoon ole mennyt. Kahta ihmistä ja itseäni kuskaan autolla, ettei julkisia käytetä kaikkien mahdollisuuksien mukaan. Pesen käsiä kuin kipeetä pillua, käsidesiä on autossa, salikassissa ja kotona. Salilla ja kaupassa käyn niin hiljaiseen aikaan kuin mahdollista. Mä teen mahdollisimman paljon etten sitä itselleni saa enkä siten sitten sitä levitäkään muille. Mutta mun mielestä asiaan vakavasti suhtautumisen ja totaalisen lapsenomaisen hysterian luomisen väli pitää erottaa. Asian voi ottaa vakavasti fleimaamatta sitä, mutta ilmeisesti teidän mielestä ei voi ja jokaikinen joka ottaa vakavan mutta ei paniikkikannan tähän, haukutaan pystyyn kuin koira. Kiitos kaikille siitä, toivottavasti teidän täydellisyytenne sai multiorgasmin.

oli vaan pakko vielä muistuttaa totuudesta ketä 95% tän ketjun kirjoittajista on

poliiseja sun muita valtion leivissä olevia paskoja.

miettikää sitä ku mietitte miks porukka puskee tota agendaansa täällä niin perusteellisesti... hmmm

Alkaa tuntua ettei talla kaverilla riita ika ostamaan edes energiajuomaa..

Tässä teille vähän faktaa miten menee vanhuspuolella.

Työskentelen itse vanhuspuolella yksityisessä palvelutalossa hoitajana. Palvelutalon ovet ovat olleet kiinni jo 3-viikkoa. Ketään muuta kuin pakolllista hoitohenkilökuntaa ei päästetä sitään ovista. Ei fyssareita, hierojia tai omaisia, myös työharjoitteluissa olevat opiskelijatkin on poistettu. Pakolliset labratkin hoidetaan niin, että vanhus viedään maski päässä rappukäytävään ja siellä otetaan näyte. Apteekeista lääkkeitä tuovat lähetit jättävät lääkkeet oven ulkopuolelle ja soittavat, että lääkeet ovat nyt siinä, samoin ruokahuolto. Kaikki mahdolliset tartuntaketjut on pyritty minimoimaan. Myös kaikki ulkopuolinen viriketoiminta on tietysti täysin jäissä.

Olen viikon aikana kontaktissa noin 120 vanhuksen kanssa, jos minä saan koronan niin joltain lähtee todennäköisesti henki. Olen kulkenut jo kk ajan työmatkat kävellen ja välttänyt kaikkea mahdollista turhaa ihmiskontaktia.
Tämä on nyt todella kova paikka varsinkin vanhusten omaisille ja läheisille.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom