Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Tulin juuri omalta salilta ja tuntui yleistäen mielipide mennä niin että mitä isompi kaveri, sitä enemmän vain huvitti koko corona "hömpötys" ja taidettiin jopa uhkaa että jos sali pistää ovet kiinni niin tulee sitten vaikka ikkunan läpi treenaa. Samalla kun vähän niisteltiin paperiin koska "mun nokka nyt vuotaa aina, mut en mä ketään tartuta"

edit :

yläpuolelle ilmestyi viesti kirjoittaessa. Itseänikin kyllä kiinnostaa miten THL ja WHO yms instanssit arvioi koko homman niin päin helvettiä? Onko ainut syy ettei luoda paniikkia ja ryöstelyä (pohjois italia) vai onko tässä tapahtunut jotain oleellista kulisseissa mistä tavikset ei ole lainkaan tietoisia, esim mutaatio viruksessa tai jotain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
89122273_2842816602462480_5348962234762526720_n.jpg

Summa summarum, vähän vitun ärhäkästi covid-19 tarttuu. Siitä ei kait ole kiistäminen? Vai kiistääkö joku että ei tartu helposti? Oli sitten pisara uloste tai kosketus.

Ärhäkästi tarttuu ja nopsaan leviää -oli miten oli. Hysteriaan ei pidä lähteä mutta ei kannata myöskään langeta ylimielisyyteen tällaisten kanssa jossa pelkästään se oma pää ei ole vadilla eikä kaikkeen pysty vaikuttamaan. Omaan tekemiseen kylläkin voi vaikuttaa. Suuret linjat leviämisen kurimiseen on kuitenkin selvät ja selkeät vaikka tiedotus näyttäis välillä ristiriitaiselta. Jokainen voi niitä ihan maalaisjärjellä yhteisvastuullisuuden nimissä noudattaa. Esim kun minä pystyn ne duunit sieltä kotoa tekemään eikä mihinkään julkisiin ja väkijoukkoihin ole pakko tunkea niin eipä tuosta haittaakaan ole jos niin teen. Terveydenhuollon kantokyky on kuitenkin rajallinen.

Tulin juuri omalta salilta ja tuntui yleistäen mielipide mennä niin että mitä isompi kaveri, sitä enemmän vain huvitti koko corona "hömpötys" ja taidettiin jopa uhkaa että jos sali pistää ovet kiinni niin tulee sitten vaikka ikkunan läpi treenaa. Samalla kun vähän niisteltiin paperiin koska "mun nokka nyt vuotaa aina, mut en mä ketään tartuta"
Mua jotenkin hämmentää miten treenaaminen on niin elintärkeää että salille on pakkopakkopakko päästä sairastumisen uhallakin, kun jo ihan perus kausi-influenssakin jälkitauteineen saattaa pitää huolta siitä ettei tehokkaasti tarvi treenailla moneen kuukauteen.

Lahti, launeen Lidl 13.3.2020
katso liitettä 216610
Onhan nämä ihan hauskoja, mutta tulee kuitenkin muistaa että on jengiä kellä immuunijärjestelmä on jo valmiiksi viturallaan vaikkapa lääkityksen tai sairauden takia. Siinä sitten kun vielä asuu vaikka yksin, eikä ole kotiinkuljetuksia elintarvikkeille omalla seudulla niin pakko kaupassa käydä.

En väitä etteikö ole myös överiksi vetäviä, ei siinä. 😄

Onhan nämä ihan hauskoja, mutta tulee kuitenkin muistaa että on jengiä kellä immuunijärjestelmä on jo valmiiksi viturallaan vaikkapa lääkityksen tai sairauden takia. Siinä sitten kun vielä asuu vaikka yksin, eikä ole kotiinkuljetuksia elintarvikkeille omalla seudulla niin pakko kaupassa käydä.

Toi maski on moottoroimaton, jolle on suositus 8h käytölle päivässä. Ei mitenkään mukava päässä, joten en mä ihan tätä osta ainakaan hengityssairauksien osalta. Lisäksi muutenkin vaikuttaa siltä, että nyt on pöllitty jonkun maalarin työvaatteet.

Mietin samaa että entäpä jos onkin oikeasti joku perussairaus joka vaarallinen yhdessä?
Pukuhan voi olla tyvekin jota käytetään esim. asbestihommissa, tuli mieleen tuohon yhteen kommenttiin.

Ne salit tulee menemään kiinni, se on tässä vaiheessa jo käytännössä varmaa. Jos vertaa kuntosaleja nyt esim. kouluihin tai elokuvateattereihin niin kuntosali on prime ympäristöä tuollaisen viruksen leviämiseen. Suhteellisen pienessä tilassa räplätään niitä samoja tankoja ja levypainoja ja treenin yhteydessä lentelee ilmaan niitä pisaroita, vaikka ei edes aivastaisi. Ei siinä auta paskaakaan, että välillä käydään käsidesiä laittamassa. Kerran pyyhkäiset hikeä naamalta kädellä, johon virus on tiensä löytänyt niin se on siinä. Itse kävin juuri ostamassa kahvakuulan kotiin, että pystyy edes jotain ylläpitävää treeniä tekemään, kun salit laittaa ovensa säppiin. Voi hyvinkin tulevat viikot mennä aerobisen ulkoliikunnan parissa itse kullakin pakkislaisella. Jos siis ei sairastu, jossa tapauksessa ne voi mennä sängyn pohjalla.

Moni varsinkin iäkkäämpi bodari tuolla nyt ei varmasti ole perustervettä nähnytkään. Siihen päälle kun heitetään valmiiksi huono hapenottokyky aerobisen liikunnan puutteen vuoksi ja vähän tupakointia tms. kylkeen niin ollaankin jo riskiryhmää. Lisäksi kun tyhmänä mennään viimeiseen asti vähän sairaanakin treenaamaan niin ei ollenkaan mahdotonta etteikö joku pakkislainenkin tähän tulisi kuolemaan.

Viikko menty eteenpäin siitä, kun tästä ensimmäistä kertaa täällä pakkiksella keskusteltiin ja tämä tilanne on nyt jo edennyt paljon nopeampaa ja pahemmaksi kuin edes minä niissä "yliampuvissa" spekulaatioissani olin osannut kuvitella. Silti vielä jotkut jaksaa vääntää vastaan kuin jotkut pahimmatkin anti-vaxxerit. Smh.

Onko mitään tietoa miksi jengi hamstraa nimenomaan paskapaperia?
Ei kai tämä mikään ripuli ole.

Mikä järki, kenen idea?

Mikä järki, kenen idea?
Niistämiseen?

Tämä siis arvaus, ei tieto. Todennäkösin syy on se että joka paikassa huudetaan kuinka nimenomaan paperi loppuu kaupoista.

Mietin samaa että entäpä jos onkin oikeasti joku perussairaus joka vaarallinen yhdessä?
No ei tarvitse kun olla astma.
Viimeksi kun mulla oli joku kuumetauti, 40 astetta kuumetta, keuhkot niin kipeät ettei saanut henkeä. Se oli raskasta aikaa astmaatikolle. En tahtoisi sitä enää kokea, ja korona on sitten vielä paljon pahempi.

Lihastohtorilta hyvä postaus niille jotka murehtivat kun tulee paussi salitreeneihin.

View: https://www.instagram.com/p/B9q5pAkFB3d/?igshid=1tag4n3stvm3t

Mikä järki, kenen idea?

Kai on semmonen ketjureaktio. Yks meinaa, että alkaa zombie apocalypse ja ottaa ison säkin paperia. Muut ympärillä nauraa että hupi-ukko olet, MUTTA ei pysty ottaan riskiä -> pari säkkiä paperia kärryyn. Ja kohta lapasesta koko homma.

Mullon kaks vessaa ja molemmissa pillupuhelin. Mikäli nyt läntiseltä suomelta loppuis paperi niin suihkutellaan silimä sitten.

Kai on semmonen ketjureaktio. Yks meinaa, että alkaa zombie apocalypse ja ottaa ison säkin paperia. Muut ympärillä nauraa että hupi-ukko olet, MUTTA ei pysty ottaan riskiä -> pari säkkiä paperia kärryyn. Ja kohta lapasesta koko homma.

Mullon kaks vessaa ja molemmissa pillupuhelin. Mikäli nyt läntiseltä suomelta loppuis paperi niin suihkutellaan silimä sitten.

Jos tulee zombie apocalypse niin kyllä se paskapaperin puuttuminen on pienin murhe. Siinä vaiheessa pyyhkii vaikka Vallilan verhoihin jos äkillinen tarve tulee putsata silmä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom