Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikellä ehkä pikkasen vaikeuksia hahmottaa isompia kokonaisuuksia ja yleinen tarve trollailla.

Itse voisin alkaa vänkään, onko pisara jos niistän kunnon klimpit. Ei se ole enään pisara. :david:
Älä ala henkilökohtaiseksi nyt, joo tiedän että se on vaikeaa, mutta yritä kiitos. Ja kyllä nyt kaikki varmaan ymmärtää, että ne eritteet mitä nuhassa tulee, sanotaan olevan pisaroita jne. Kutsu niitä nyt sitten miksi haluatkin. Mutta pointti jos menee ohi ja alat henkilökohtaisesti aukomaan päätä, voit lopettaa heti.

Edelleen, osaatko lukea, mistä se sinne pinnoille tulee? Ei se ihon läpi tule oireettomalla. Nyt oikeesti, PISARA, niistät, yskit tai aivastat sen viruksen ulos.
Edelleen voit saada sen tietämättäsi kosketustartuntana, jonkun toisen pisaroista. Ymmärsitkö nyt kirjoitetun?

Edelleen voit saada sen tietämättäsi kosketustartuntana, jonkun toisen pisaroista
Ne on edelleen aivasteltu sinne pinnoille. Ei se leviä ihon läpi. Alkuperäiselle kaverille, pesee kunnolla kätensä kun lähtee ja tulee paikalle isovanhemmille. Ei tartu. Jos pelkää että edelleen tarttuu vaikka pieraistessa, niin kannattaa olla menemättä.

Esim norovirus tarttuu viruksesta kun se oksennetaan, tai ripuloidaan ulos. Ilmateitse samassa tilassa voi tarttua lähietäisyydellä, muutoin tarttuu pinnoilta joissa virusta on kun se sinne on oksennettu. Oireeton joka ei oksentele, ei voi noroa levittää kun se virus ei leviä, vaan on oireettomalla veressä. Ihmiset hyvät, ei tämä ole mikään rutto joka leviää kosketuksella. Kyllä tää tarttee sen viruksen verestä ulos tavalla tai toisella.
Tähänkin ketjuun on postattu linkki jutusta, jossa supartartuttaja levitti koronaa pitkin maailmaa oirehtimatta vielä itse ollenkaan. Siinä yksi linkki aiheesta. https://yle.fi/uutiset/3-11229535

Summa summarum, vähän vitun ärhäkästi covid-19 tarttuu. Siitä ei kait ole kiistäminen? Vai kiistääkö joku että ei tartu helposti? Oli sitten pisara uloste tai kosketus.

Sitten se ajatus, että olen perusterve, ei haittaa mua. Ensinnäkin koska jengi on käyny terveystarkastuksessa tsekkaamassa että on perusterve? Toiseksi, tartutatko hyvillä mielin välinpitämättömyyttään johonkin ei-perusterveeseen skidiin. Vähän vastaavaa, kuin ajaisit autolla suojatien yli kännykkä kädessä. Ei minua siinä satu, mulla on turvavyökin.

Ne on edelleen aivasteltu sinne pinnoille. Ei se leviä ihon läpi.
Pesetkö joka ikinen kerta kätesi, kun kosket silmiisi, nenääsi tai suuhusi etkä ikinä laita mitään suuhusi pesemättä käsiäsi? Onko käsien pesu muutakin kuin käsien kastelu hanan alla ja kuivaus?

Esim räpellät hissin nappia ja kännykkää, sitä samaa mitä räpläät joka paikassa. Siinä sulle yks tartuntakanava.

Pesetkö joka ikinen kerta kätesi, kun kosket silmiisi, nenääsi tai suuhusi etkä ikinä laita mitään suuhusi pesemättä käsiäsi? Onko käsien pesu muutakin kuin käsien kastelu hanan alla ja kuivaus?

Esim räpellät hissin nappia ja kännykkää, sitä samaa mitä räpläät joka paikassa. Siinä sulle yks tartuntakanava.
Nyt koitan olla varovaisempi, mutta ei se ole edes mahdollista välttyä bakteereilta ja viruksilta normaalissa elämässä. Hyvin harvoin olen kipeä ollut, että en mä ainakaan kovin väärin ole tehnyt.

Finnair peruu kuukauden ajaksi kaikki lennot Yhdysvaltoihin – myös Intian lennot peruttu uusien viisumivaatimusten vuoksi

– Luotetaan siihen, että Fnnair hoitaa meidät kotiin, toteaa Linda Nieminen Helsinki-Vantaan lentoasemalla torstaina aamupäivällä.
Nieminen on yhdessä siskonsa Sofia Kemppaisen kanssa lähdössä Finnairin kello 12.40 lennolla kohti New Yorkia.
Siskokset sanovat kuulleensa Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin määräämästä matkustuskiellosta, mutta eivät anna sen häiritä Lindan 30-vuotissyntymäpäivämatkaa.
– Viikon kuluttua on tarkoitus palata takaisin Suomeen.
Siirto olisi aiheuttanut uudet järjestelyt
Tampereella asuvat sisarukset kertovat päättäneensä lähteä matkaan koronan aiheuttamasta epävarmuudesta huolimatta, koska New Yorkin synttärimatka on kauan valmisteltu ja odotettu.
Matkaliput varattiin joulukuussa.
– Jos olisimme siirtäneet matkaa, sitten olisi pitänyt järjestellä uudelleen taas vapaita töistä ja vaikutuksia muun perheen arkeen, hän jatkaa.
– Emme kuulu mihinkään riskiryhmään, Kemppainen sanoo.

Nyt koitan olla varovaisempi, mutta ei se ole edes mahdollista välttyä bakteereilta ja viruksilta normaalissa elämässä. Hyvin harvoin olen kipeä ollut, että en mä ainakaan kovin väärin ole tehnyt.
Joo ei ole ei ja se pointti näissä varotoimissa juuri onkin uuden taudin ollessa kyseessä.

Esim norovirus tarttuu viruksesta kun se oksennetaan, tai ripuloidaan ulos. Ilmateitse samassa tilassa voi tarttua lähietäisyydellä, muutoin tarttuu pinnoilta joissa virusta on kun se sinne on oksennettu. Oireeton joka ei oksentele, ei voi noroa levittää kun se virus ei leviä, vaan on oireettomalla veressä. Ihmiset hyvät, ei tämä ole mikään rutto joka leviää kosketuksella. Kyllä tää tarttee sen viruksen verestä ulos tavalla tai toisella.
Mä sain kerran noron anopilta joka oli kylässä, mutta ei oksentanut. Niitä pöpöjä kulkeutuu joka tapauksessa suun, nenän ja silmien kautta naamaan, siitä käsiin ja siitä taas pintoihin mistä se voi tarttua eteenpäin. Pysyin jopa kaukana siitä kun se alkoi saada oireita, mutta se oli saattanut tartuttaa sen muhun jo ennen oireita tai sitten pintojen kautta.

On ihan mahdollista tartuttaa muita erilaisilla taudeilla vaikka itse on oireeton.
Tutustupa vaikka tähänkin tapaukseen:

Pohjois-Italian ilma on puhdistunut

Laitoksen mukaan keskimääräiset typpidioksidipitoisuudet ovat olleet viikoilla 9 ja 10 selvästi pienempiä kuin vertailuajankohtana. Samoin pienhiukkasten määrät ovat laskeneet viime vuodesta.

Kyse on ilmansaasteista. Niiden vähyys puolestaan johtunee koronaviruksesta ja sen aiheuttamasta liikenteen vähenemisestä. Typpidioksidia syntyy esimerkiksi liikenteen, teollisuuden ja energiantuotannon palamisprosesseissa. Pienhiukkasia tulee ilmakehään niin ikään ihmisen toiminnasta, mutta myös luonnosta.

Iltalehti kertoi maaliskuun 1. päivänä, että koronakriisiin ajautuneen Kiinan ilmatila muuttui niin ikään puhtaammaksi. Typpidioksidin määrä putosi jopa dramaattisesti. Nasan mukaan muutokset johtuivat saastuttavien tehtaiden toiminnan pysäyttämisestä.

– Tämä on ensimmäinen kerta, kun näen näin dramaattisen pudotuksen saasteiden määrässä, tutkija Fei Liu kertoi.

Odottelen greenpeacen, gretan ja vihreiden antia. Varmaan tulevat ulos kun epidemian piikki lähtee laskuun.

Hallitus siirtää tämän suoraan yksityisautoilun verotukseen tietysti.

No kai se sitten leviää ihon läpi ilman oireita, lopetan keskustelun aiheesta.
On tehty havaintoja, että oireettomat henkilöt saattavat levittää virusta eteenpäin. On kuitenkin epäselvää, miten suuri merkitys tällä on epidemian leviämisessä. WHO:n mukaan nykytiedolla valtaosan tartunnoista aiheuttavat oireiset henkilöt. Eli mahdollista levittää oireettomana.

Kuten muissakin niin tässäkin tapauksessa on itämisaika voit kantaa tautia ja levittää sitä muihin vaikka itsellesi ei ole oireita ilmaantunut.

Mä sain kerran noron anopilta joka oli kylässä, mutta ei oksentanut. Niitä pöpöjä kulkeutuu joka tapauksessa suun, nenän ja silmien kautta naamaan, siitä käsiin ja siitä taas pintoihin mistä se voi tarttua eteenpäin.
Minä sain kerran noroviruksen kuntosalilta. En ollut käynyt muutaman päivään missään muualla oman kodin ulkopuolella, joten helppo yksilöidä salille.
On voinut tulla pinnoilta, on voinut tulla pisaratartuntana. Jokainen voi käydä tarkistamassa kyykkypaikan edessä olevan peilin ja laskea sylkipisarat mitä lentää ihan vaan puuskuttaessa. Ei kukaan siihen peiliin ole tahallaan räkäissyt. Samalla voi ehkä yrittää hahmottaa miten paljon ylipäätään puuskuttaessa voi lentää pisaroita, ja miten yleistä se puuskuttaminen saliympäristössä on (luulisi täällä jengin tietävän).

En yhtään ihmettele, että kuntosalit ovat sulkeneet oviaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom