Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kyllä minä lenssurokotteenkin otan. Miksi kärsiä kun ratkaisu on?
En mä ole kärsinyt vaikka en ole sitä ottanut. Ihan normaalia että joskus on flunssaa. Eikä se flunssapiikkikään mitää takaa mitä seurannut kollegoita mitkä ottavat ne joka vuosi. Saikuttavat enemmän kuin minä.

Onko sairaudet joku uuden normaalin tabu?

En mä ole kärsinyt vaikka en ole sitä ottanut. Ihan normaalia että joskus on flunssaa. Eikä se flunssapiikkikään mitää takaa mitä seurannut kollegoita mitkä ottavat ne joka vuosi. Saikuttavat enemmän kuin minä.

Onko sairaudet joku uuden normaalin tabu?

En ymmärrä mitä höpötät enkä oikeastaan edes jaksa kuluttaa aikaani kanssasi keskusteluun.

Myös minulle tämä on pelkkää tilastotiedettä. Sen takia en ole tehnyt mitään eri tavalla, kuin aiempinakaan influnessakausina.
Kun kerroit että et ole alusta alkaenkaan pitänyt tätä kuin flunssana, niin tohtinen kysyä että mistä ihmeestä sä repäsit tilastoja ennen yhtäkään tapausta.

Se on arvaamista, eikä tilastoihin katsomista.

No jos satut saamaan keuhkosi paskaksi koronasta niin ei niitä mikään vakuutusyhtiö sulle myöskään korvaa. Minulle tää on pelkkää tilastotiedettä ja siinä valossa ne rokotteet on vain parempi vaihtoehto.
No mutta kun korona tai muut taudit tulee jos tulee. Rokote pakotetaan. Jos meidät pakotetaan ottamaan rokote, luulis nyt jumalauta vastuu olevan muilla kuin itellä. Ymmärrätkö?

Itse olen ottanut nyt viimeiset neljä vuotta kausi-influenssa rokotteen ja pakko myöntää et influenssat ovat olleet poissa. Ennen rokotteen ottamista olin välissä niin kipeä flunssan takia et kokeilin et onko siitä apua. Olin todellakin skeptinen et toimiiko rokote oikeasti johonkin flunssaan, on toiminu ainakin tähän asti enkä ota kunnalliselta puoleta vaan yksityiseltä

Taas vastaavasti entinen työkaveri otti kausi-influenssa rokotteen ja oli sen jälkeen reilun viikon kuumeessa, tuumas vaan et ihan sama vaikka olis sairastanu se flunssan.

No mutta kun korona tai muut taudit tulee jos tulee. Rokote pakotetaan. Jos meidät pakotetaan ottamaan rokote, luulis nyt jumalauta vastuu olevan muilla kuin itellä. Ymmärrätkö?
Missään ei kyllä käsittääkseni ole lukenut, että itseni mukaan lukien, rokottamattomana olisi pakko ottaa rokote.

Joten miksi keksit, että se on pakko ottaa? Ei minua kukaan ainakaan tähän päivään mennessä ole pakottanut.

Kun kerroit että et ole alusta alkaenkaan pitänyt tätä kuin flunssana, niin tohtinen kysyä että mistä ihmeestä sä repäsit tilastoja ennen yhtäkään tapausta.

Se on arvaamista, eikä tilastoihin katsomista.
Siitä lähtien kun dataa tuli saataville.

Missään ei kyllä käsittääkseni ole lukenut, että itseni mukaan lukien, rokottamattomana olisi pakko ottaa rokote.

Joten miksi keksit, että se on pakko ottaa. Ei minua kukaan ainakaan tähän päivään mennessä ole pakottanut.
Ja sellaisena tilanne on tarkoitus pitääkin, siksi kritiikki mm. passeja kohtaan. Jos olet seurannut uutisointia niin useissa maissa siitä on tulossa käytännön pakko passien myötä, mm. Ranska.

Tais olla vaan niin, että testit pitää olla ilmaisia jos niitä vaaditaan suunnitellulla tavalla. Näin luin jostain iltapäivälehden artikkelista. Tieto voi toki olla väärääkin. Joltakin lakimieheltä tätä oli kysytty. Ja tuollaisen systeemin he tietysti myös haluavat. Helppoa rahaa.

Tä?
Eijjumalauta lähiöjengi perjantaina saikulla, kun pitää käydä ilmaisessa koronatestissä ennen baarikierrosta. =D
Vai laitetaanko joka baarin ovelle testaaja?

Eipä ole kuule ketään tulossa lyömään sinä väkisin sun hanskaan. Ymmärrätkö?
On olemassa väkipakkoa tai käytännön pakkoa. Molemmissa lopputulos on sama. Ranskassa on otettu käyttöön käytännön pakko. Ei ole poissuljettu ajatus, että sellainen tulisi Suomeenkin.

Joten miksi keksit, että se on pakko ottaa? Ei minua kukaan ainakaan tähän päivään mennessä ole pakottanut.
Kyllä sitä passia ajetaan Suomeenkin. Eli tehdään elämisestä vaikeempaa ilman passia.

Ja sellaisena tilanne on tarkoitus pitääkin, siksi kritiikki mm. passeja kohtaan. Jos olet seurannut uutisointia niin useissa maissa siitä on tulossa käytännön pakko passien myötä, mm. Ranska.
En minäkään tuota passihommaa ymmärrä sitten lainkaan.

Kunhan puutuin siihen, että rokotetta ei kyllä pakoteta ottamaan. Kukin tekee sitten sen valinnan itse luopuuko omista kantakahviloistaan vai ei. Itselle ei mikään ongelma olisi.

Hahahaha. Menikö taas kasetti rikki, kun kerroin ettei flunssapiikkisi oikeasti mitään saikuttelua estä vai mikä sun nyt taas tuli?
Kuplasi alkoi rikkoutua?

Mun kuplassa on 3,7 miljonaa suomalaista rokotettua ja reilu 4 miljardia globaalisti ja lisää tulen vittu päivittäin. Ole huoletta kuplani vain kasvaa boi!

En ymmärrä tuota, että jos korona paskoo keuhkot niin "mikää vakuutusyhtiö ei niitä korvaa". Miksei korvaisi? Siis jiku oma sairauskuluvakuutus jos tulee todettu pysyvä haitta, tai työkyvyn menetys. Samalla tavalla varmasti, siis yhtä hyvin tai huonosti se varmasti korvaa, kun ninkä tahansa muun taudin paskomat keuhkot? Oliko ajatuksen logiikka, että jos ei ole ottanut piikkiä, niin mahd. olemassa oleva vakuutus ei enää kattaisi?

Koronapassin logiikkaa en ymmärrä. En usko, että sellaista saadaan oikeasti aikaiseksi. Julkisella höpinällä ja valmistelulla saadaan jo painetta ihmisille ja ihmiset laittaa toisilleen, että rokotekattavuus nousisi. "Kyllähän se rokote kannattaa nyt ottaa, kun tulee se passikin, niin sitten et voi edes kotiasi poistua"

Liitteet

• Screenshot_20210805_204105_com.facebook.katana.webp
    Screenshot_20210805_204105_com.facebook.katana.webp
    14,2 KB · Katsottu: 55
Eipä ole kuule ketään tulossa lyömään sinä väkisin sun hanskaan. Ymmärrätkö?
Älä saivartele. Jos perusoikeuksia otetaan pois ja ehdollistetaan passin taakse, niin kyllä sitä melkolailla pakotetaan. Vai etkö tosissaan nää tässä mitään ongelmaa? Oikeesti?

Älä saivartele. Jos perusoikeuksia otetaan pois ja ehdollistetaan passin taakse, niin kyllä sitä melkolailla pakotetaan. Vai etkö tosissaan nää tässä mitään ongelmaa? Oikeesti?
Niin kuin tuosta tämän ketjun gallupista näkee, niin lähes neljännes ei näe ongelmaa. Tai ei ymmärää mistä on kyse. Tai ymmärätävät mutta pitävät kommunismin tyyppistä valvontayhteiskuntaa ihanteellisena.

Back
Ylös Bottom